Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Nei desverre, den har jeg ikke.. så skal vi heller prøve sammen ved å gå "den harde veien"?

Jeg har lagt på meg så mye, og må virkelig ta meg sammen nå. Hadde vært fint om noen vil være med og dele gleder, sorger, tips og oppmuntrende ord! :skravle:

Jeg kan jo si noen ord om meg selv:

Jeg er 172 cm, og veier 80 kg. Målet mitt er 67kg, men skal feire på 75 og 70. Alderen er 23, jeg kommer fra Trondheim og studerer der nå.

De som til nå er med og følger denne tråden på vei mot et "lettere liv", er

Malibulita

Skya

lucy d-.-b

B.A.

Cienna

Skanky

DAJMI

Bli med, jenter!

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Jeg har drevet med en livsstilsendring det siste året. Har allerede arbeidet inn gode kostholds- og treningsvaner. Men trenger noen til å sparke meg bak når motivasjonen svikter. Så jeg er med!

Jeg er like høy som deg og har det samme målet, så skal bli spennende å følge deg. Jeg er allerede litt på vei jeg da. Vekta startet på 85 kg for et drøyt år siden, men jeg er nå nede i 74.

Har også en "slankedagbok" her inne, linken finner du i signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er like høy som deg og har det samme målet, så skal bli spennende å følge deg. Jeg er allerede litt på vei jeg da. Vekta startet på 85 kg for et drøyt år siden, men jeg er nå nede i 74.

Gratulerer med å være godt på vei! Når jeg er der du er skal jeg være veldig glad, jeg var der(72kg) for noen år siden, og var mye mer fornøyd med meg selv da. Jeg hadde slanket meg fra samme vekta som jeg er på nå, et skummelt tall som får meg til å skjønne alvoret. Fellen for meg var at jeg skulle kose meg litt i en ferie, og siden jeg hadde klart å gå ned nesten ti kg, endte det med at jeg ikke klarte å fortsette ned til det endelige målet. Denne gangen skal jeg ikke slutte når jeg er nesten fornøyd!

Du sier noe viktig med å endre livsstil, det er ikke så lurt å se på det som en slankekur. Etter kuren kommer hverdagen, og da går man sakte men sikkert opp igjen.

Hvor gammel er du, og hva går livsstilsendringen din ut på i korte trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Må bare få ønske dere lykke til! Jeg er i gang jeg også, og er på vektklubb.no, så ser ikke noe poeng i å joine her. Men kan opplyse om at jeg er 176 cm høy, veide 120 kg for ett år siden, og veier nå 79 kg. Skal fortsette ned til 70 i alle fall, så får jeg se om det er nødvendig med mer...

Uansett; www.vektklubb.no kan anbefales!! Får god motivasjon derfra når jeg ikke klarer motivere meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være godt på vei! Når jeg er der du er skal jeg være veldig glad, jeg var der(72kg) for noen år siden, og var mye mer fornøyd med meg selv da. Jeg hadde slanket meg fra samme vekta som jeg er på nå, et skummelt tall som får meg til å skjønne alvoret. Fellen for meg var at jeg skulle kose meg litt i en ferie, og siden jeg hadde klart å gå ned nesten ti kg, endte det med at jeg ikke klarte å fortsette ned til det endelige målet. Denne gangen skal jeg ikke slutte når jeg er nesten fornøyd!

Du sier noe viktig med å endre livsstil, det er ikke så lurt å se på det som en slankekur. Etter kuren kommer hverdagen, og da går man sakte men sikkert opp igjen.

Hvor gammel er du, og hva går livsstilsendringen din ut på i korte trekk?

Var noe av det samme som skjedde meg det. Var nede i 72 forrige sommer og i løpet av sommeren var jeg oppe i 75 og det har jeg vært frem til nå.

Livsstilsendringen min går i sunt kosthold og masse trening, enkelt og greit.

Jeg er forresten 24, snart 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ønske dere lykke til! Jeg er i gang jeg også, og er på vektklubb.no, så ser ikke noe poeng i å joine her. Men kan opplyse om at jeg er 176 cm høy, veide 120 kg for ett år siden, og veier nå 79 kg. Skal fortsette ned til 70 i alle fall, så får jeg se om det er nødvendig med mer...

Uansett; www.vektklubb.no kan anbefales!! Får god motivasjon derfra når jeg ikke klarer motivere meg selv :)

:vinke:

40 kg på et år! Så utrolig bra! :klappe:

Jeg var medlem på vektklubb da jeg gikk ned forrige gang. Men ble til at jeg kun brukte dagboka og ingenting mer. Har prøvd å vært medlem der nå og. Men føler at jeg har så god oversikt over hva jeg kan og hvor mye jeg kan spise. Så for meg ble det bortkastede penger.

Du kan jo titte innom oss fordi om du er med der vettu. Jeg var med i en lignende tråd her inne samtidig som jeg var medlem på vektklubben sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livsstilsendringen min går i sunt kosthold og masse trening, enkelt og greit.

Du er flink som klarer det i lengden, og jeg skal jammen vise at jeg klarer det også!

Har noen litt rotete uker foran meg nå, så jeg skal "planlegge" og prøve å starte på det sunne livet. I midten av april er det tilbake til hverdagen for godt, da er det grovt brød, frukt, grønt og trening som gjelder..

Jeg går og lurer på en liten ting, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Jeg har som sagt klart å slanke meg før, ved hjelp av hverdagskost. Den gangen trente jeg ikke i heletatt, bortsett fra at jeg gikk meg en tur innimellom, og jeg gikk ned 0.5-1 kg i uken. Når jeg nå skal prøve igjen, og trene i tillegg til å spise sunt, skal jeg da spise mye ekstra i forhold til forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du er flink som klarer det i lengden, og jeg skal jammen vise at jeg klarer det også!

Har noen litt rotete uker foran meg nå, så jeg skal "planlegge" og prøve å starte på det sunne livet. I midten av april er det tilbake til hverdagen for godt, da er det grovt brød, frukt, grønt og trening som gjelder..

Jeg går og lurer på en liten ting, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Jeg har som sagt klart å slanke meg før, ved hjelp av hverdagskost. Den gangen trente jeg ikke i heletatt, bortsett fra at jeg gikk meg en tur innimellom, og jeg gikk ned 0.5-1 kg i uken. Når jeg nå skal prøve igjen, og trene i tillegg til å spise sunt, skal jeg da spise mye ekstra i forhold til forrige gang?

Vanskelig å si siden jeg ikke vet hvordan/hva du spiser, men det er nok ikke så dumt å spise litt ekstra tror jeg. Selv har jeg slanket meg flere ganger før, uten trening, og gått opp alt igjen pluss en del ekstra kilo etterpå.. Men nå som jeg det siste året har gått ned 40 kg med en del trening, har jeg spist og spiser enda ca tre ganger mer enn jeg gjorde før.... juger ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si siden jeg ikke vet hvordan/hva du spiser, men det er nok ikke så dumt å spise litt ekstra tror jeg. Selv har jeg slanket meg flere ganger før, uten trening, og gått opp alt igjen pluss en del ekstra kilo etterpå.. Men nå som jeg det siste året har gått ned 40 kg med en del trening, har jeg spist og spiser enda ca tre ganger mer enn jeg gjorde før.... juger ikke :)

Jeg kan jo skrive opp hva jeg har tenkt å spise!

- Grovt rugbrød, 4-5 skiver, med magert pålegg.

- Yoghurt, to om dagen, evt andre melkeprodukter som tilsvarer dette.

- Ett par frukter.

- Middag, litt etter som.. Feks to middels store poteter, to kjøttkaker og grønnsaker,

- Masse vann.

Dette har jeg lært på et kurs, og vet av erfaring at det er passe mengde mat for en dag med normal aktivitet. Hvis jeg er i høy aktivitet, hvor er det lurt å øke mengden? Proteinmengden? Kanskje det holder å ha ekstra kjøttpålegg, egg osv på skiva når jeg trener?

Hadde vært fint om du, gjest, og dere andre også kunne skrive ned ca hva dere spiser en dag, både når dere er i aktivitet og ikke. Spiser dere jevnt over litt ekstra når dere trener, eller spiser dere bare mer akkurat de dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Charlotte_*

Mitt råd er å trimme .. gå tur, tren, sykle, svømme, osv .. samt spise litt når man er sulten.

Det dummeste folk kan gjøre er å gå på slankekur - da blir mat bare en besettelse ...

Spis litt og spis variert - stopp med en gang du kjenner at du er mett - og GÅ masse ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 40 kg lettere
Jeg kan jo skrive opp hva jeg har tenkt å spise!

- Grovt rugbrød, 4-5 skiver, med magert pålegg.

- Yoghurt, to om dagen, evt andre melkeprodukter som tilsvarer dette.

- Ett par frukter.

- Middag, litt etter som.. Feks to middels store poteter, to kjøttkaker og grønnsaker,

- Masse vann.

Dette har jeg lært på et kurs, og vet av erfaring at det er passe mengde mat for en dag med normal aktivitet. Hvis jeg er i høy aktivitet, hvor er det lurt å øke mengden? Proteinmengden? Kanskje det holder å ha ekstra kjøttpålegg, egg osv på skiva når jeg trener?

Hadde vært fint om du, gjest, og dere andre også kunne skrive ned ca hva dere spiser en dag, både når dere er i aktivitet og ikke. Spiser dere jevnt over litt ekstra når dere trener, eller spiser dere bare mer akkurat de dagene?

Jeg spiser like mye dager jeg trener som dager jeg ikke trener, men er mer påpasselig med karbohydrater (særlig dager jeg løper) og proteiner dagene jeg trener. Egg eller magert kjøttpålegg er supert! Evt også en neve nøtter som mellommåltid ved siden av frukt.

Gjennomsnittlig daglig kost:

Frokost:

1 grov brødskive (rundstykke i helger) med lett pålegg

1 knekkebrød med eplemos lett

1 frukt

1 glass cultura eller appelsin juice

Te

Lunsj:

2 grove skiver med lett pålegg

1 knekkebrød med eplemos /evt yoplait yoghurt (0,1%)

1 frukt/grønnsak

Vann

Te

Mellommåltid (2 fordelt utover dagen)

Frukt/grønnsak

Yoghurt av og til

5-6 nøtter av foretrukket slag

Vann

Te

Middag:

Finner en oppskrift på vektklubb.no og følger porsjonsberegningen der.

Fisk min tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo skrive opp hva jeg har tenkt å spise!

- Grovt rugbrød, 4-5 skiver, med magert pålegg.

- Yoghurt, to om dagen, evt andre melkeprodukter som tilsvarer dette.

- Ett par frukter.

- Middag, litt etter som.. Feks to middels store poteter, to kjøttkaker og grønnsaker,

- Masse vann.

Dette har jeg lært på et kurs, og vet av erfaring at det er passe mengde mat for en dag med normal aktivitet. Hvis jeg er i høy aktivitet, hvor er det lurt å øke mengden? Proteinmengden? Kanskje det holder å ha ekstra kjøttpålegg, egg osv på skiva når jeg trener?

Hadde vært fint om du, gjest, og dere andre også kunne skrive ned ca hva dere spiser en dag, både når dere er i aktivitet og ikke. Spiser dere jevnt over litt ekstra når dere trener, eller spiser dere bare mer akkurat de dagene?

Synes dette høres greit ut jeg. Men hvordan har du tenkt å trene da? Styrke eller kondisjon? Mosjonering eller hard trening?

Sånn spiser jeg en vanlig dag da, uansett om jeg trener eller ikke.

Frokost:

2 knekkebrød med skinke eller ost

Et glass iskaffe

Lunsj:

Tunfisksalat eller et par knekkebrød med magert pålegg

Et glass juice

Middag:

Ofte salat eller annen mager middag, mye skinke, kylling, fisk og svin. Sjelden saus.

Mellommåltider:

En nutrilettbar

Et par frukter

Et par gulrøtter

En youghurt

Et par kopper med kaffe og te

Trener jeg ekstra hardt så hender det jeg tar et par knekkebrød ekstra, litt frokostblanding eller noen nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres greit ut jeg. Men hvordan har du tenkt å trene da? Styrke eller kondisjon? Mosjonering eller hard trening?

Jeg går på et treningssenter, og skal være med på noen saltimer innimellom, ellers bruke cardioavdeling. Innimellom blir det nok også litt styrke. Ellers går jeg ca en time hver dag, og danser noen timer i uka.

Utfordringen framover blir å holde fokuset, selv om det kommer fine vårdager, 17. mai, eksamenslesing osv. Noen som har funnet gode måter å takle dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

:vinke:

Hei. Jeg er 161 høy, og sliter med å komme under 64 kg. Det høres kanskje ikke så ille ut, men når jeg veier over dette blir jeg så dvask og rar rundt magen, og cellulittene ser SÅ mye større ut. I tillegg er det så deilig å være i god form, så jeg skal virkelig prøve å skjerpe meg! :) Trene regelmessig, og få vekk all matfråtsinga. Det blir litt mye digg til tider..

Men, jeg har etter noen måneder allerede merket en stor forskjell: Før kunne jeg spise ubegrenset med godteri uten å bli annet enn evt kvalm hvis jeg stappet i meg syke mengder. Nå, derimot, merker jeg det på kroppen litt som jeg merker for mye kaffe. Hjerteklapp og rastløshet hvis jeg spiser mye snop på en gang. Det er egentlig veldig bra, kroppen sier jo ifra og det er akkurat det jeg ønsker at den skal gjøre. Det kan hende dette har noe med at jeg generelt er sunnere enn jeg var!

Uansett, stå på jenter, en sunn livsstil og en kropp man kan være fornøyd med er alltid innen rekkevidde. Jeg gir hvertfall ikke opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Men, jeg har etter noen måneder allerede merket en stor forskjell: Før kunne jeg spise ubegrenset med godteri uten å bli annet enn evt kvalm hvis jeg stappet i meg syke mengder. Nå, derimot, merker jeg det på kroppen litt som jeg merker for mye kaffe. Hjerteklapp og rastløshet hvis jeg spiser mye snop på en gang. Det er egentlig veldig bra, kroppen sier jo ifra og det er akkurat det jeg ønsker at den skal gjøre. Det kan hende dette har noe med at jeg generelt er sunnere enn jeg var!

Det har du helt rett i, det er godt å være så sunn at man kjenner at sukker og fett bryter ned kroppen. Det er jo nesten som å være fyllesyk! Nå har jeg vært slem så lenge at jeg ikke får denne følelsen, det er mer som at kroppen min er avhengig av usunn mat. Gleder meg til jeg føler det sånn som du gjør igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på et treningssenter, og skal være med på noen saltimer innimellom, ellers bruke cardioavdeling. Innimellom blir det nok også litt styrke. Ellers går jeg ca en time hver dag, og danser noen timer i uka.

Utfordringen framover blir å holde fokuset, selv om det kommer fine vårdager, 17. mai, eksamenslesing osv. Noen som har funnet gode måter å takle dette på?

Hvordan jeg takler det? Vel, dette er min nye livsstil og man legger ikke om på den bare fordi man leser til eksamen, feirer 17. mai osv.

Men for all del, jeg skal spise kake på 17. mai jeg, kanskje til og med et par stykker (kakestykker altså ;) ). Alt med måte er mottoet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan jeg takler det? Vel, dette er min nye livsstil og man legger ikke om på den bare fordi man leser til eksamen, feirer 17. mai osv.

Du er heldig som har kommet dit at dette går helt fint! Jeg sliter med tid til å planlegge dagene mine, hvis jeg feks ikke er hjemme mellom 08.00 og 23.30. (Selvfølgelig er det ikke ofte jeg er så lenge ute, men det skjer, og noen dager er jeg hjemme en time og så må jeg ut igjen. Utfordringen da er at jeg må vite hvor mye mat jeg trenger dagen i forveie.) ¨

17.mai, ferier osv er vanskelige pga at jeg er hos familien, og de serverer omtrent bare god mat. Da er det mange fristelser, og ingen alternativer om jeg ikke kjøper inn mat selv! Dette har jeg merket i påska, det har blitt lite fornuftig spising, men jeg hadde nok klart å gjøre det litt bedre om jeg hadde prøvd hardere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig det samme problemet selv. Det jeg gjør er at jeg kjøper inn noen basisvarer, som magert pålegg, skummet melk, knekkebrød, frukt og grønt.

Og så smaker jeg selvfølgelig på den gode maten og. Men spiser mindre porsjoner, dropper det som er mest usunt osv. Da går det faktisk ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Det har du helt rett i, det er godt å være så sunn at man kjenner at sukker og fett bryter ned kroppen. Det er jo nesten som å være fyllesyk! Nå har jeg vært slem så lenge at jeg ikke får denne følelsen, det er mer som at kroppen min er avhengig av usunn mat. Gleder meg til jeg føler det sånn som du gjør igjen!

Og det som er så rart, er at det har jo ikke tatt lange tiden å komme dit at jeg merker en forandring.. Så det er bare å være motivert nok, og etter hvert som kroppen kommer i bedre form lærer man den å kjenne bedre, og merker "faresignalene" bedre.

Når man er avhengig av dårlig mat som du beskriver, er min erfaring at man ikke legger merke til den ekle følelsen i kroppen fordi man føler seg slik hele tiden. Så da blir det en vane, i tillegg til at hvis man ikke får alt sukkeret eller saltet eller fettet blir man helt desperat. Har selv vært der at jeg har løpt på Deli Deluca kl 03:00 fordi jeg bare ikke klarer å motstå tanken på Oreo kake eller smågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sunniva_*

JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...