Gå til innhold

Skal ha nytt kjøkken


Gjest Gjest_Tonje_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan samtidig dele mine erfaringer med kjøkken.

Vi har nylig kjøpt et IKEA-kjøkken. Vi var på Norema først og fikk et prisoverslag der. Nøyaktig samme kjøkken på IKEA kostet nøyaktig 100.000 mer på Norema. Norema hadde en del finisher som gjorde det kulere og man så at det var mer ordentlig innvending. Benkeplaten var også finere. Utvendig (frontene) synes jeg derimot var finere hos IKEA. Jeg hadde på en måte forventet at Norema skulle være så mye finere på grunn av prisen, men syntes ikke det var såå mye å skryte av.

Da blir det et spørsmål om pris, synes jeg. Vi valgte å gå for IKEA. I stedet har vi brukt penger på dyrt og lekkert gulv, kule hvitevarer og en del annet gøy ;)

Men klart man får det man betaler for hos IKEA. Vi har fått forsinket levering, de er dårlige på å gi tilbakemeldinger etc. Men overraskende god service når man ringer og maser ;)

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, JKE var dyrere i utgangspunktet.

Jeg ville nok gått for JKE. Har ingen kjente som har kjøpt kjøkken derfra, men har hatt flere som har kjøpt baderomsinnredning. Alle har vært kjempefornøyde. HTH har jeg hørt litt diverse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest kjøkkendesiger
Når det gjelder Drømmekjøkkenet (Ballingslöv), så er det her kun positive tilbakemeldinger. Her får man levert det man får opplyst, i motsetning til visse andre steder. Drømmekjøkkenet og JKE føres av forhandlere som ikke er bundet opp mot kjeden. Dvs at forhandleren eier butikken selv og tjener penger på å selge kjøkken til kundene. Dette er etter min mening mye bedre enn å handle hos f.eks. Ikea, HTH, Sigdal, Kvik, Strai og andre kjeder. Der jobber de ansatte til en fast lønn, og driter ofte i om de selger et kjøkken eller ikke! De får fortsatt sin lønn!

Tror vi bør passe oss for hva vi sier når vi ikke har nok kunnskap om saken. Hos Sigdal jobber en god del selgere på provisjon, og alle butikkene er frittstående med egne eiere. Hvis du vil gjøre en god jobb bryr du deg ikke om lønnen men om å få fornøyde kunder. Istedet for å ri på en prinsippsak bør en heller oppsøke de forskjellige kjedene og finne ut hvilken konsulent som gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litjtupp

Er det noen som har kjøkken fra Epoq? Dvs det kjøkkenet som Lefdal og Elkjøp har utstilling på i sine lokaler? Ei venninne av meg har det og hun er veldig fornøyd, både med pris og kvalitet. Men tenkte jeg skulle forhøre meg om flere har erfaring med Epoq før vi kjøper nytt kjøkken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er faktisk min erfaring også.

De tenkte overhode ikke på tekniske løsninger. Bl.a. så tegnet de komfyrtoppen klint inntil høyskapet, dvs ingen plass å sette fra seg på den ene siden. Dette måtte jeg selv påpeke. Høyskapet gikk ikke så høyt det skulle selv om jeg forklarte at dette var viktig. Den rådyre benkeplata av heltre var ikke plan og det ble ikke godkjent som reklamasjon. Krana de solgte meg kommer i konflikt med oppløftsventilen på oppvaskkummen. Ikke alle deler var på plass.

Takket være en dyktig montør av en snekker så fikk jeg opp kjøkkenet til slutt, men det kostet ekstra i arbeidspenger. Elektrikeren var heller ikke glad i belysningen (12 volt) så den har jeg latt være å montere.

Alt i alt så er dette kjøpet en dyr affære. Aldri mer Kvik på meg.

Skriver under på denne. Vi har tilgrensede erfaringer. Aldri mer KVIK på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg ville valgt noe som ikke "alle" andre har. Jeg har akkurat fått mitt kjøkken ifra Rinaldi.no og jeg er storførnøyd. Italiensk design på sitt aller beste. Det er verdt å ta en titt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har nettopp innredet det nye huset vårt og valgte Ikea kjøkken (monterte alt selv). Da ble prisen ca 40 000 med hvitevarer, og vi er storfornøyde! Det er det første huset vårt, så vi brukte ikke enorme summer på innredningen... Tror ikke vi skal ha samme kjøkken i 25 år, så det er like greit å skifte det om 10 år:) Legger ved bildet av kjøkkenet, men det er midt i byggeprosessen, så det er ikke vasket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Vi har nettopp innredet det nye huset vårt og valgte Ikea kjøkken (monterte alt selv). Da ble prisen ca 40 000 med hvitevarer, og vi er storfornøyde! Det er det første huset vårt, så vi brukte ikke enorme summer på innredningen... Tror ikke vi skal ha samme kjøkken i 25 år, så det er like greit å skifte det om 10 år:) Legger ved bildet av kjøkkenet, men det er midt i byggeprosessen, så det er ikke vasket:)

Tøft og ungdommelig kjøkken - gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nytt kjøkken og er på jakt etter kjøkkenprodusenter.

www.hamran.no

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine brukte Hamran som leverandør for ikke så veldig lenge siden og de er kjempefornøyde med servicen de fikk der. Både tegning av kjøkken, materialene og leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har sett på kjøkken lenge og vurderte mellom Dansk og italiensk kjøkken. Jeg har nå tatt valget på det italienske design kjøkkenet fra Aster. www.astercucine.it prisen var heller ikke gal. Havnet på 200.000 med kjøkken øy og benkeplate i sten. Gleder meg til det kommer. det skulle ta mellom 6-8 uker. Er det noen som kan hjelpe meg med valg av gulv? jeg har hvitt høyglans og grå vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis du kjøper nytt kjøkken jeg vil anbefale selskapet KjøkkenDesign Her er de billigste og beste møbel på markedet, profesjonell service og verdivurdering av møbler, anbefaler jeg til alle www.kjokkendesign.no

Endret av HS9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...