Gå til innhold

Skal ha nytt kjøkken


Gjest Gjest_Tonje_*

Anbefalte innlegg

Takk for gode redegjørelser! Vi var liksom bestemt på Ikea, pga prisen, men jeg er jammen i tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vi valgte Ikea-kjøkken da vi bygde for ett par år siden .. og jeg hadde garantert valgt det samme idag.

Ikeakjøkken er geniale .. vil du skifte stil om noen år så kan du bare bytte ut dørene og skuffefrontene - og vips så har du et nytt kjøkken på 1-2-3. Det er utrolig billig .. vi har et stort kjøkken med masse skap og kolonialskuffer - ca. 13 skap og 20 skuffer .. allikevel kom ikke prisen på mer enn ca. 40.000 inkludert vask og benkeplate ..

Kvaliteten på Ikea-kjøkken er like god som HTH og Norema - faktisk så har de to sistnevnte hentet masse detaljer og løsninger fra Ikea ... Nettopp fordi Ikea i alle år lå et godt stykke foran dem .. Det er ikke så veldig mange år siden Norema og HTH var billigkjøkken og de som hadde god råd valgte helt andre løsninger ...

Jeg hadde også valgt IKeakjøkken. Dessuten sier svogeren min at hengslene du får hos dem er de beste du får i markedet. (Dette har ikke jeg noe greie på, men han er utdannet tømrermester og har i tillegg innstalert hundrevis av kjøkken, så da har han sikkert greie på det).

Ikea hadde jeg valgt også. Dessuten sier min svoger at Ikeakjøkken har de beste hengslene du kan få tak i, i forhold til kvalitet. (Dette har ikke jeg greie på, men han er utdannet byggmester og har montert hundrevis av kjøkken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest husbyggern

Norema er utrolig dårlige på kundebehandling!!!

Vi får levert kjøkken gjennomnorema til vår nye bolig. Var innom for et halvt år siden og fikk tegnet kjøkkenet. For noen uker siden mottok vi en mail der de lurte på om vi hadde fått nye tegninger og slikt, noe vi ikke hadde. Vi hadde dog purret til den kundebehandleren vi hadde.

Det viste seg etter hvert at hun i mellomtiden hadde sluttet og kastet alle papirene sine. Forbanna merr!

Vi må nå ta oss fri fra jobb en dag til for å ha møte med norema ang nytt kjøkken. Hadde vi hatt muligheten til å skifte leverandør hadde vi gjort det med en gang!

Ikke bare er det dyrt de tar også svinaktig mye betalt for benkeplate og håndtak. 600 kr meteren for de rimeligste laminatplatene, jeg må bare pressisere at disse går til 600 kr for 4 meter på byggforetningen. Akkurat samme platen som norema tar 600 kr meteren for. Skammelig!

Vi har også flere venner som har dårlige erfaringer med Norema! STYR UNNA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil fraråde Kvik. Sikkert ok om alt går greit, men opplevde en 'konsulent' som gjorde MYE feil, og MYE om og men for å få rettet opp alle feilene, noe som gjorde at vi ble forsinket med kjøkkenet i over en måned. Og dette måtte vi bare forvente, fikk vi beskjed om! Maken til dårlig kundebehandling må man lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manns arbeidsgiver hadde avtale om å montere ikea-kjøkken, og de ansatte som ble sendt på de jobbene måtte skrive under på at de ikke skulle snakke negativt om ikeas produkter.

Hvis produktene er så bra? hvorfor må de da underskrive på noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norema er utrolig dårlige på kundebehandling!!!

Vi får levert kjøkken gjennomnorema til vår nye bolig. Var innom for et halvt år siden og fikk tegnet kjøkkenet. For noen uker siden mottok vi en mail der de lurte på om vi hadde fått nye tegninger og slikt, noe vi ikke hadde. Vi hadde dog purret til den kundebehandleren vi hadde.

Det viste seg etter hvert at hun i mellomtiden hadde sluttet og kastet alle papirene sine. Forbanna merr!

Vi må nå ta oss fri fra jobb en dag til for å ha møte med norema ang nytt kjøkken. Hadde vi hatt muligheten til å skifte leverandør hadde vi gjort det med en gang!

Ikke bare er det dyrt de tar også svinaktig mye betalt for benkeplate og håndtak. 600 kr meteren for de rimeligste laminatplatene, jeg må bare pressisere at disse går til 600 kr for 4 meter på byggforetningen. Akkurat samme platen som norema tar 600 kr meteren for. Skammelig!

Vi har også flere venner som har dårlige erfaringer med Norema! STYR UNNA!!!

Når det gjelder priser på benkeplater må du ta med i regnestykket at de benkeplatene du kjøper fra en byggevareforretning som regel leveres i ett stykke. Du må selv kappe de og tilpasse de. Dette kan ikke gjøres av hvem som helst, for dersom skjøtene blir dårlige skal det ikke mye til før de billige platene du har kjøpt blir ganske dyre... Norema (og andre kjøkkenprodusenter) tilpasser benkeplatene dine til akkurat ditt kjøkken. Du har bare å slenge de på når de kommer hjem til deg. De som lager skjøtene vet hvordan det må være for at platene skal tåle mest mulig. Det er f.eks. mange kunder som ikke tenker på at skjøtene ikke må være i nærheten av vask etc...Billig blir fort dyrt hvis kunden skal gjøre alt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hej, jag har køpt ett kjokken från herjedalskjøkken och det gick på 35.000 og då behållde jag mina befintliga stommer og byggde till en kjokkenø og 3 extra stommer.

Då ingick montering och førsaljning av samma person så man visste att det blev rætt gjort .

Daniel kom førbi i borjan av oktober och kom sedan och monterade in kjokkenet på en dag i slutet av oktober.

Fordelen mot ikea var att dom kunde målanpassa allting vi ville plus att det var billigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ting negativt å si om Ikea sitt kjøkken, etter å ha hatt det i fem år. Synes fortsatt det ser nytt ut, og får fortsatt mange komplimenter for det.

Vi kjøpte både vask, blandebatteri og alle hvitevarer hos Ikea, og det har ikke vært noe å utsette på noe av dette. Vet ikke hvor du har det fra at man ikke skal kjøpe vask og blandebatteri fra Ikea, ts. Har ikke vært noen problemer med det. Det er vel bare nok et rykte.

(Eneste vi kjøpte et annet sted var benkeplate, det var pga leveringstid, hvis du må spesialbestille benkeplate er andre leverandører raskere, og vi hadde det litt travelt)

Jeg synes det er smålig, om enn forståelig, at andre leverandører setter ut så mange stygge rykter om Ikea sine kjøkken. Men såklart, de er sjanseløse når det gjelder å konkurrere på pris, så da får de vel finne noe negativt om kvaliteten!

Jeg mener å ha lest at hvert tredje kjøkken som selges i Norge er Ikea kjøkken. At du da kan hoste opp en eller annen negativ historie er ganske opplagt. Men det er også opplagt at Ikea ikke ville solgt så mange kjøkken om ikke også kvaliteten var helt kurant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sussa_*

Montér-kjeden forhandler Aubo kjøkken, som er dansk.

Veldig bra kjøkken! Priser varierer jo litt utifra hva du putter inn i skapene. Kan få priser helt ned i ikeapriser, hvis det ikke er altfor komplisert "innmat".

Sjekk ut: www.aubo.dk

Leveringstid på flatpakket kjøkken er 1 uke.

Og sammensatte skrog har en leveringstid på 3-4 uker.

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i verden kjøpt et Norema-kjøkken. Kvaliteten er sikkert vel og bra, men fyttirakkern for en kundebehandling de holder på med.

Jeg har jobbet der en liten stund, og har aldri vært borti mer tull. Det var flaut å skulle "forklare" til kunder hvorfor konsulentene aldri svarte på telefon og hvorfor montørene aldri kom til avtalt tid. Og konsulentene på sin side, mente kundene bare maste og klaget, og gjorde ikke allverden for å bedre situasjonen.

Jeg skal også kjøpe meg kjøkken nå, og vurderer sterkt Ikea eller et polsk kjøkken via www.byggematerialer.eu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE god erfaring med IKEA-kjøkkener og vil aldri kjøpe det igjen. Det jeg har ser ut som om det holder på å smuldre opp og det er ikke kult. Kjøkkenet er relativt nytt, men det står i en kjøpt leilighet Et annet IKEA-kjøkken jeg har vært borti passet ikke ordentlig i forhold til målene - i kjent IKEA-stil.

Jeg betaler heller litt mer for å slippe å bruke en evighet på et kjøkken som ikke er slik som det skal, vente i en evighet på hjelp hos IKEA og slippe all den frustrasjonen som kommer med slike kjøkkener.

KVIK har jeg også hørt mye stygt om, i samme gate som det andre som står her - mye rot, lang ventetid og ikke noe kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvilke merker konkurerer Biga med på kvalitet og pris?

Er det noen som har erfaringer med disse?

Hva med huseby kjøkken. Er det bare dyrt, eller er det god verdi i pengene?

Kan dere hjelpe meg, må gjøre konen min blid :-)

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fraråde Kvik. Sikkert ok om alt går greit, men opplevde en 'konsulent' som gjorde MYE feil, og MYE om og men for å få rettet opp alle feilene, noe som gjorde at vi ble forsinket med kjøkkenet i over en måned. Og dette måtte vi bare forvente, fikk vi beskjed om! Maken til dårlig kundebehandling må man lete lenge etter!

Det her er faktisk min erfaring også.

De tenkte overhode ikke på tekniske løsninger. Bl.a. så tegnet de komfyrtoppen klint inntil høyskapet, dvs ingen plass å sette fra seg på den ene siden. Dette måtte jeg selv påpeke. Høyskapet gikk ikke så høyt det skulle selv om jeg forklarte at dette var viktig. Den rådyre benkeplata av heltre var ikke plan og det ble ikke godkjent som reklamasjon. Krana de solgte meg kommer i konflikt med oppløftsventilen på oppvaskkummen. Ikke alle deler var på plass.

Takket være en dyktig montør av en snekker så fikk jeg opp kjøkkenet til slutt, men det kostet ekstra i arbeidspenger. Elektrikeren var heller ikke glad i belysningen (12 volt) så den har jeg latt være å montere.

Alt i alt så er dette kjøpet en dyr affære. Aldri mer Kvik på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei

Hvilke merker konkurerer Biga med på kvalitet og pris?

Er det noen som har erfaringer med disse?

Hva med huseby kjøkken. Er det bare dyrt, eller er det god verdi i pengene?

Kan dere hjelpe meg, må gjøre konen min blid :-)

Magnus

Lovlig sent å svare, men så ikke denne før nå :)

Biga konkurrerer med Sigdal, Norema, Huseby, HTH, Strai osv. Dvs vi konkurrerer jo i prinsippet med alle, men vi tilhører det samme segmentet (møbelkjøkken i mellomsjiktet sånn prismessig) som nevnte merker.

Huseby har god kvalitet, men om kvaliteten deres er så veldig mye bedre enn Bigas og f.eks. Sigdal sin tviler jeg på, det er ikke så veldig mye som skiller produsentene i dette segmentet.

Alle har "sine ting" de er gode på; f.eks stort sortiment med mange valgmuligheter, skuffe- og skapsinnredninger, spesiell design, god service og oppfølging, muligheter for spesialtilpasninger/løsninger, kvalitetsgarantier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Per_*
Når det gjelder skrog på skap,så har norema og ikea skrog kommet fra samme fabrikk en lang stund !!!!!!!! Norema har byttet levrandør nå i seneretid......

Dette stemmer ikke, jeg jobber på norema. Vi får deler til skrog fra Marbodal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_per_*
Jeg ville aldri i verden kjøpt et Norema-kjøkken. Kvaliteten er sikkert vel og bra, men fyttirakkern for en kundebehandling de holder på med.

Jeg har jobbet der en liten stund, og har aldri vært borti mer tull. Det var flaut å skulle "forklare" til kunder hvorfor konsulentene aldri svarte på telefon og hvorfor montørene aldri kom til avtalt tid. Og konsulentene på sin side, mente kundene bare maste og klaget, og gjorde ikke allverden for å bedre situasjonen.

Jeg skal også kjøpe meg kjøkken nå, og vurderer sterkt Ikea eller et polsk kjøkken via www.byggematerialer.eu.

Enig med deg. Når det er prat om kundeservis er den elendig ikke bare hos Norema men HTH, sigdal og invita også. Når det er prat om kvalitet er denne bare oppskrytt, kvaliteten er ikke bedere en Ikea om noen tredde det. Skap og fronter kan monteres på samme måten som Ikea skap. Mitt forslag til deg som skal kjøppe kjøkken, bad eller garderobe kjøp dette hos Ikea, spar penger til samme kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kaja_*

Vi står mellom et HTH kjøkken og et fra JKE-Design.

De er like i pris pga. diverse rabatter.

Hvilke av disse går for å ha best kvalitet? Har en følelse på at JKE ligger et sikte over HTH men er ikke sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Vi står mellom et HTH kjøkken og et fra JKE-Design.

De er like i pris pga. diverse rabatter.

Hvilke av disse går for å ha best kvalitet? Har en følelse på at JKE ligger et sikte over HTH men er ikke sikker..

Jeg trodde det var omvendt, men vet ikke helt. :) Hvilket er mest kostbart når man ser vekk fra rabattene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...