Gå til innhold

MÅÅÅÅÅÅÅ ha sjokolade...


Cassandra

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig avhengig av sjokolade og pepsi max. Hvis jeg ikke drikker får jeg vondt i hodet og hvis jeg ikke spiser blir jeg sur og grinete. Hjeeeeeelp. Jeg har begynt å trene for å ta av de ti kiloene jeg har lagt på meg det siste året. Men hva hjelper det å trene når jeg spiser en STOR sjokolade hver dag og litervis med pepsi max??? Ikke klarer jeg å spise frokost heller....... og *sukk* all den gode sausen jeg ikke bør spise. Og i tillegg.. bare for å gjøre det hele mye vanskeligere, så er jeg sååååååå kresen... liker ikke youghurt og alle de andre sunne mellom måltidene....

Dagens klage sang.. Noen som har gode tips og råd for å bli kvitt min avhengighet? (Jeg vet.... bare til å slutte... ha jernvilje...osv.. men det kan jo hende noen har en eller annen mirakel fasit.... kanskje....???)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg sånn igjen! Men jeg drikker ikke brus. Er avhengig av kaker og sjokolade.

Og til ditt forsvar kan jeg opplyse om at youghurt ikke er bare sunt. Det inneholder masse sukker og nok fett (gjelder ikke lett-varianten).

Har du prøvd de sjokoladegreiene som Nutrilett har? De smaker jo sjokolade og erstatter et måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg slem hvis jeg sier jeg er glad vi er flere.. icon_lol.gif Nei, jeg har ikke prøvd nutrilett. Jeg er sååååå skeptisk til pulver og all slags sånn. Jeg innbiller meg at det smaker pyton.. hehe. Samboeren min sier at jeg ser ut som jeg tror noen vil forgifte meg hvis jeg blir servert noe nytt icon_lol.gif Men takk for tipset...icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fullstendig avhengig av sjokolade. Leste i avisen i går at sjokolade inneholder noe som gjør oss avhengig av det, og derfor var den eneste løsningen for oss som bare MÅ ha sjokolade jevnlig, å kutte helt ut all sjokolade, så ville "suget" gi seg etter et par uker.

Men det var sikkert ikke dette du ville høre. (ikke jeg heller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiona

Jeg er også en sjokolademons og er helt avhengig av Cola light. icon_frown.gif

Før jul kjøpte jeg epleeddiktabletter med krom og drakk endel vann istedet for brus, og da spiste jeg ikke sjokolade på flere uker. Til og med kake var fælt, likte ikke noe søtt. Men nå...huff..til og med gubben min klager over godterlysten min. icon_wink.gif Ei venninne av meg mener at kromen ikke virker mer pga brusen. Jeg forsøker å ikke drikke så mye brus, men det ender bare opp med at jeg ikke drikker noe på hele dagen. Så..det jeg vil frem til er at det er verdt å forsøke å spise krom, men at brus kan dempe virkningen på dem.

Mvh Fiona vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmm... nei.. å kutte ut sjokolade er vel ikke det jeg har lyst til å høre... icon_lol.gif men samtidig vet jeg at det er den eneste utvei. Er jo som med røyken det... kan ikke bare sitte å ønske å slutte, men må faktisk gjøre det og icon_frown.gif Og all slutting er jo sååååå vanskelig! *sukk*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ - BARE MÅ HA DET.

Herregud hvor jeg kjenner meg igjen. Sjokolade og Pepsi Max er kos. Hva er det som feiler oss, siden vi ikke klare å slutte. Er det bare viljestyrken det kommer an på? Jeg har mange ganger spurt meg selv: slank vs sjokolade og pespi max, for det er jo det jeg må velge mellom.

Tja,.......så langt har jeg valgt sjokolade og Pepsi Max.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Uffameg, vet hvordan dette funker... Er helt hekta på sjokolade selv.. Før kunne jeg spise to king size sjokolader til dagen, heldigvis har jeg lært å begrense meg nå!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i sjokolade jeg også - men klarer meg de fleste dager i uken uten.

Har vært avhengig av Pepsi Max (og Cola light før det). Det er så godt at jeg blir tørst bare av å skrive navnet her.

Kuttet det helt ut. Drikker masse vann. Lar vannet renne lenge så det blir kaldt og deilig. Det gikk utrolig bra. Drikker litt kaffe - det trengte jeg ikke mens jeg drakk mye Pepsi Max. Så jeg får erstattet koffeinet.

Jeg har faktisk ikke savnet pepsi max-en, og tror jeg spiser mindre sjokolade enn før når jeg ikke drikker det.

Det går an - Kutt ut -det er ikke bra for kroppen!

trudelutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max er vel ikke akkurat det verste du kan drikke? Selvsagt er det sunnere å bare drikke vann,men skal du først drikke brus må jo denne være et godt alternativ. Etter innleggene å bedømme høres det jo ut som at det er like ille å drikke pepsi max som å spise sjokolade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fredrikke icon_smile.gif Ja, pepsi max er vel ikke det jeg har mest lyst til å kutte ut.. Det er mest sjokoladen jeg vil til livs...uten at jeg egentlig vil det icon_lol.gif

Jeg drikker ikke kaffe, jeg drikker ikke te, jeg drikker ikke saft. Jeg drikker KUN pepsi max og vann så klart.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres ut som om du kan kose deg med pepsi max`en med god samvittighet! icon_smile.gif (I begrensede mengder,selvsagt! icon_smile.gif)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir og helt hekta på sjokolade. Når behovet har blitt så stort at eg trøkker en 200 g plate i meg uten å blunke, går eg på avvenning. 1 uka er JÆVLIG, 2 er så som så og 3 uken tenker eg ikke på sjokolade i det hele tatt. Dette må selvsakt times med med mensen. Desverre skjer det altid før eller siden, at eg "sprekker" og tar en liten bit, dette øker gradvis til eg igjen er på 200 g platen...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er slik jeg også har det... Der jeg går å trener seg jeg alle disse flotte jentene sprade rundt.. og jeg tenker: de klarere det.. de spiser sikkert gulrøtter når de skal koooooooose seg med noe godt... hvorfor kan ikke jeg og?? Men... jeg vet ikke jeg... nå har jeg ikke et ambisjonsnivå som dem heller. Trenger ikke løfte meg selv opp og ned langs veggen, men å kunne jogge fem km og passe selskapskjolen.. DET hadde vært fint det.... *drømme drømme*

Men.. jeg har bestemt meg... jeg skal IKKE spise sjokolade i dag. Wish me luck icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cassandra!

Tror ikke Lea mente at du skulle gå på pulverkur, men Nutrilett lager noen sjokolader som har fullt energiinnhold og lite kalorier. Jeg har prøvd dem, og syns de smaker j*vlig!!!

Jeg er også sjokoman og er åpen for innspill. Drikker heldigvis ikke brus, her går det i min. 3 liter vann pr. dag som kald drikke. Kanskje et glass skummet melk.

Mitt beste tips er å prøve noen av kakaoene fra Options. Det gjør jeg når jeg har sjokoladebehov/sukkertrang. De inneholder under 50 kcalorier, og jeg syns de er gode (flere typer - må finne den man liker selv). Når jeg koser meg med kakaoen min, tenker jeg masse på at sjokoladen hadde hatt mange ganger antall kcalorier og blitt borte fortere. Det hjelper litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente disse sjokoladeaktige greiene. Er enig i at de ikke smaker godt, men jeg syntes at de hjalp litt uansett.

Byttet ut lunjen med en sånn da det er på den tiden sjokoladebehovet mitt er størst.

Endte opp med å like den peanøttsjokolade-typen best. etterhvert ble jeg vant med samken og syntes at det var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart? Hvordan vi venner oss til å like all slags?? jeg skal alldeles prøve ut tipsene jeg har fått.... men jeg vet ikke jeg... til syvende og sist så er det vel bare jernviljen som må komme..(den jeg IKKE har, men jeg får vel prøve å finne den en plass kanskje...)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg jo helt igjen!

Spiser sjokolade og potetgull hver dag, drikker pepsi max og cola light, og samboeren er helt oppgitt.

Men her er et tips:( klarer det ikke selv men dere kan jo prøve) Ikke drikke lett brus. Den fremkaller lysten på noe søtt pga at det er så masse kunnstige søtningstoffer i den. Kanskje prøve å sette en mugge med saft i kjøleskapet, kan jo være litt fristende:roll: icon_rolleyes.gif.

Det beste jeg vet er bamsemums, det smaker bare helt nydelig erter.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...