Gå til innhold

Dagboken


Gjest joje

Anbefalte innlegg

Hei, og :velkommen: til min lille dagbok! Jeg har tenkt på dette med dagbok en god stund nå, men har ikke vært helt sikker på om det er noe for meg. Men jeg skal i hvert fall prøve, og så får vi se hvordan det går. ;D

Litt småknask om meg selv:

Jeg er 21 sommere gammel, opprinnelig fredrikstadjente, men bor fortiden i nord sammen med kjæresten min gjennom (snart) fire år. Hovedsakelig bor jeg her for å studere. Går andre på siviløkonom og trives veldig godt med det. Synes også det var godt å komme meg litt bort fra det samme gamle og oppleve litt annen natur og miljø. Etter snart to år her oppe er jeg derimot fast bestemt på at jeg er og blir østlandsjente, og jeg blir nok å flytte sørover så fort jeg er ferdig med å studere.

Denne dagboken kommer nok til å bli brukt en del til planlegging. Jeg har en del prosjekter på gang for tiden, og det er jo greit å ha et sted å skrive ned alle tankene som dukker opp. Hovedsakelig er det reiseprosjekter jeg har på gang. I påska skal jeg til Hamburg med mamma og i juli/august drar kjæresten og jeg to uker til Frankrike. Den siste turen gleder jeg meg utrolig mye til. Det er faktisk vår første ferietur sammen, så det blir spennende. :rødme: Jeg driver også og vurderer en tur til Los Angeles og kanskje en til Stockholm. Ellers prøver jeg å være aktiv på treningsfronten, men det er ikke alltid tiden (og viljen) strekker til. Jeg har i hvert fall som mål å trene 10 ganger i måneden. Det bør være et oppnåelig mål. I tillegg burde jeg bli mye flinkere til å holde meg unna søtsaker. Hihi...

Nå brude jeg komme meg tilbake til skolearbeidet. Har vært utrolig uproduktiv i dag. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Så koselig at du endelig fikk deg dagbok du også! Ser ut som om du har nok å planlegge fremover i alle fall. Må være gøy med så mange reiser å se frem til :) Siden jeg og kjæresten flytter ut så blir det "bare" en tur til Gøteborg med Liseberg på oss i år. Men kan jo bli koselig det også :)

Bra at du kommer tilbake til Østfold etterhvert da. Har også tenkt til å holde meg her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, Miss Ariel. :klemmer: Det er gøy å ha så mye å se frem til ja. Jeg har ikke vært ute å reist på mange år, så jeg håper jeg får muligheten til å realisere alle planene. Men det er jo ikke så galt med Liseberg heller! Og det å kjøpe leilighet og flytte for seg selv er minst like spennende som å reise. ;D

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra jobb. Var bare fire timer, men det er jo absoslutt penger å ta med seg det også. Jeg skal jobbe fire timer i morgen også, og fem timer til lørdag, og jeg har tenkt at alle pengene jeg tjener denne helgen skal settes inn på sparekontoen. Har allerede spart nesten 11 000 kr til Frankrike- turen til sommeren, og da er både fly og hotell i Paris betalt. Er veldig fornøyd med det. :) Vi har fortsatt igjen å bestille hotell i Nice og flyturen hjem igjen. Tror kanskje vi skal bestille hotell i helgen, så det blir spennende. ;D

Tidligere i dag kjøpte jeg Valentinegave til kjæresten. Mørkeblå og lyseblå stripete genser fra Gant. :hjerter_rundt: Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe en så dyr gave, men jeg falt liksom for den med en gang. Det er heldigvis ikke så alt for lenge til han har bursdag, så jeg tenkte at det kunne være litt bursdagsgave også. :gjeiper:

Nå tenkte jeg gjøre litt husarbeid før han kommer hjem fra jobb. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det å flytte ut blir nok vel så spennende som å dra på ferie. Det kribler i alle fall veldig mye i magen når jeg tenker på det! Men må si at det kribler litt ved tanken på en Frankrike tur også. Har faktisk aldri vært i Frankrike, så får nesten satse på en tur til Paris en eller annen gang. Du får holde meg oppdatert på om det var verdt der ;)

Må si du er flink til å handle valentinesgave! Heldig kjæreste du har! Smart når du kan slå den litt sammen med bursdagsgave også da ;) Jeg lagde bare et kort jeg + en liten koselig "overaskelse" da ;) Men det falt jo i smak det også :)

Ha en kjempefin helg selvom du må jobbe litt!

(Jeg merket at jeg ble litt misunnelig da du skrev at du skulle gjøre husarbeid foresten. Har jeg litt for mye lyst til å flytte ut da eller? Jeg kommer vel ned på jorden ganske fort kan jeg tenke meg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei hei!

Har sett deg i dakboka til Miss Ariel, og tenkte å legge igjen en liten hilsen :)

Hørtes utrolig morsomt ut med tur til Frankrike! Har vært der tidligere, men det var sammen med foreldrene mine, og det blir jo ikke helt det samme.. Spørs om det blir noe ferietur på oss i år, vi har nemlig også planer om å kjøpe leilighet :)

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Ariel: Hihi... Jeg skjønner veldig godt hva du mener når du sier at du gleder deg til å gjøre husarbeid. Jeg hadde det sånn i førsten jeg også, men nå når jeg har bodd for meg selv halvannet år så er det ikke alltid like gøy lenger. Jeg er i hvert fall veldig flink til å utsette ting. :gjeiper: Derfor er det litt godt at kjæresten har litt militærholdninger når det kommer til rydding og får sparket meg litt i baken innimellom. :fnise:

marihan Så koselig at du titter innom. :klemmer: Det er nok ikke helt det samme å dra på ferie med foreldrene nei. Hihi... Hvor i Frankrike er det du har vært da? Jeg har aldri vært der før, så gleder meg veldig. Men det blir jo veldig spennende å kjøpe leilighet også. :)

Denne helgen har vært ganske deilig og avslappende, selv om jeg jobbet både i går og på fredagen. I går kveld var kjæresten og jeg på Big Horn Steak House og spiste. Det var så koselig og maten var utrolig god. I dag sov jeg helt til halv tolv, og det eneste fornuftige jeg har gjort er å lage lunsj til kjæresten som jeg leverte på jobben hans. :gjeiper: Men nå skal jeg i hvert fall ta motet til meg å sette på en vaskemaskin og kanskje vaske opp litt. Senere i kveld skal jeg til besteforeldrene til kjæresten å spise. Det blir koselig.

I morgen begynner semesterets første hjemmeeksamen. Jeg er litt spent på hva oppgaven blir og ikke minst hvordan gruppa vil fungere. Vi er hele fem stykker, og jeg synes det er litt i overkant mange. Fire av oss har riktignok jobbet sammen før og den gangen fikk vi B. Men jeg liker egentlig best å jobbe alene, eller kanskje sammen med en annen som er på samme nivå som meg selv. Men det går sikkert bra. Det blir i hvert fall veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Jeg har vært i Strasbourg, men det er en del år siden.. Kunne godt tenkt meg å reist til Paris sammen med kjæresten min :)

Så bra at helgen har vært avslappende! Det har min også vært! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen! Har det også som deg når det gjelder gruppearbeid. Jeg liker meg best alene, syntes det er vanskelig å få det til å fungere når man skal skrive en oppgave sammen når alle har forskjellige meninger og ambisjoner. Også må man alltid diskutere så lenge for å bli enige om det minste ting. Ikke gøy!

Håper du får en super uke :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig fornøyd! Den ene delen av eksamensoppgaven går ut på å ta kontakt med en bedrift og intervjue de om kommunikasjon og teamarbeid innad i den bedriften. Vi har fått til en avtale med Nordlandsbanken - et datterselskap til DNB Nor! Og ikke bare det, men vi skal faktisk få intervjue selveste bankskjefen! :hoppe: Det blir utrolig spennende og jeg gleder meg veldig. Så nå må jeg sette meg ned å finne på noen gode spørsmål. :-D

Miss Ariel: Takk for det! :klemmer: Jeg har akkurat de samme tankene rundt gruppearbeid. Synes spesielt diskusjoner tar mye av tiden som jeg kunne brukt andre ting. Ikke det at det ikke er fornuftig å diskutere, men det blir fort til at man begynner å snakke om ting som ikke har med oppgaven å gjøre - også går tiden.

Nå er kjæresten snart ferdig på jobb, og når han kommer hjem skal vi bestille flybilletter hjem til påskeferien. Gleder meg utrolig mye til å komme hjem nå. Er litt lei det nordnorske været med snø og regn annenhver dag. Også gleder jeg meg til å se hunden, familien og gamle venninner igjen, og ikke minst til å kjøre bil. :gjeiper: Blir ikke så mye bilkjøring her oppe, så jeg blir nesten like overrasket over at jeg fortsatt kan det når jeg kommer hjem. Men det er kun automatgir da. Jeg får få med kjæresten ut en kveld sånn så jeg får øvd litt på å klutche. :rodme:

Endret av joje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Har vært fullt opptatt med en krevende hjemmeeksamen, men nå er den endelig levert og jeg kan begynne å tenke på andre ting igjen. Det er deilig. :)

I dag burde jeg egentlig vært på skolen, men etter å ha våkna med stiv rygg og mange merkelige merker i ansiket (tror jeg har sovet på en strikk eller noe :sjenert: ), frista det veldig mye å bli hjemme. Skal prøve å være litt produktiv fordet.

Planen er å

- forberede meg til å være hjelpelærer i morra

- lese to kapitler om strategi og skrive notater til det

- se på innleveringsoppgaven i regnskap

- vaske litt på badet og på kjøkkenet

- trene (spinning og bodypump)

- være sammen med kjæresten i kveld når han kommer hjem fra jobb :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, Miss Ariel. ;D Jeg er visst ikke så flink til dette med å skrive dagbok, men jeg skal prøve å bli bedre fra nå av. Koselig at du er innom å etterlyser meg da. :klemmer:

I dag har jeg ikke gjort så veldig mye. Det ble ganske sent i går kveld, så jeg kom meg ikke ut av senga før ved tolvtiden. Egentlig liker jeg ikke å sove så lenge. Jeg fort blir stiv i nakken og føler at jeg får lite ut av dagen, men i dag var det bare deilig. ;D Det mest fornuftige jeg har gjort i dag er å lese litt om "consumer perception" i det ene artikkelhefte. Artikkelen er på 50 sider og skriften er kjempeliten, så det går litt trått. Håper jeg greier å lese den ferdig i morgen. Det er i hvert fall planen. ;D I kveld har kjæresten og jeg vært hos besteforeldrene hans og spist, og etter det så vi på Brann - FFK-kampen. Jeg ble litt frustrert over resultatet, for FFK hadde virkelig fortjent å ta med seg et poeng hjem. Nå skal jeg spille litt wii før jeg legger meg. Får prøve å oppdatere litt bedre i morgen.

God natt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har kjæresten og jeg vært å handlet inn mat for uken som kommer. Tidligere var vi på butikken hver eneste dag, men det blir fort litt dyrt har vi funnet ut. Derfor prøver vi å bli flinkere til å planlegge alle middager på forhånd og kun handle på mandager. Det fungerer i hvert fall bra til nå. ;D

Middagsplanen for uka som kommer er

MANDAG: Wok med strimla svinekjøtt, nudler, sopp, paprika, pinjekjerner og chasewnøtter.

TIRSDAG: Omelett med mozarella, skinke og tomat

ONSDAG: Pasta med kjøttsaus

TORSDAG: Fiskekaker med poteter og gulrøtter

FREDAG: Hamburger

LØRDAG: Hjemmelaga pitabrød med strimla svinekjøtt og salat

På søndagene pleier vi å spise besteforeldrene eller tanten og onkelen til kjæresten. Det er alltid veldig koselig.;D

Nå har kjæresten dratt en liten tur på jobb. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noen huslige plikter mens han er borte, også må jeg lage middag sånn at den er klar når han kommer tilbake. Etter det skal jeg se litt på Rosenborg- kampen. Kjæresten er ivrig RBK- supporter, så det er vel ikke til å unngå å få med seg den. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som skriver middagsplan da! Det skal jeg også prøve å lage når jeg flytter ut!

Jeg pleier å gjøre lekser mens kjæresten ser på fotball jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor og for å si at Brann fortjente virkelig å vinne den kampen :):ler:

Lykke til med lesinga, er så deilig når det er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: janne84! Koselig å se nye "ansiikter" her inne (selv om jeg er helt uenig med deg anngående Brann :gjeiper: ).

Jeg burde egentlig også gjort lekser jeg også, Miss Ariel. Men jeg blir så ukonsentrert når det blir den type bråk rundt meg.

Nå har jeg planlagt skolearbeid, trening og jobbing for uka som kommer og skrevet det ned i boka mi. Det blir ikke tid til så mye trening utover. Eksamen begynner om en knapp måned og jeg henger litt etter i pensum i det ene faget. Men det blir i hvert fall spinning i morgen og en spinning- og en bodypumptime neste uke. Jeg har gjort en avtale med kjæresten om at jeg ikke skal spise godteri eller potetgull frem til vi skal til Frankrike 24.juli. Det blir nok litt vanskelig, men kjæresten har sagt at han skal hjelpe meg så godt han kan. Snillingen.

I morgen er kjæresten 22 år. I tillegg er det fire år siden vi var på vår første "date" sammen. Det er utrolig hvor fort tiden går og hvor mye vi har opplevd sammen i løpet av de årene. Snille, vakre kjæresten min. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå var det på tide å få tørka litt støv av denne "dagboka". :gjeiper:

I morgen har jeg semesterets første eksamen, og jeg gruer meg skikkelig. Jeg har lest så utrolig mye de siste to ukene, men føler ikke at stoffet sitter så bra. Det plager meg veldig, da jeg trenger å få god karakter på de eksamene jeg har i år. Uff... Faget jeg har eksamen i er ikke videre spennende heller. Det omhandler blant annet markedsføring og organisasjon, og det er fag jeg helst ville vært foruten. Kanskje det er derfor stoffet ikke setter seg?

Nå skal jeg i hvert fall dra å trene, også satser jeg på at jeg har litt mer motivasjon når jeg kommer tilbake igjen. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :D Du får ha lykke til på eksamen i morgen! Høres absolutt ikke noe morsomt ut men. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe moro heller, Miss Ariel. Synes læreren hadde laget utrolig snevre spørsmål til tross for at vi hadde over 1000 sider pensum i faget. Men jeg gjorde så godt jeg kunne, og tror det gikk greit. Det blir sikkert en C. Ikke den karakteren jeg ønsket, men siden faget var så kjedelig så er jeg egentlig bare glad for å være ferdig med det. Nå ser jeg faktisk frem til å begynne å lese til neste eksamen som jeg har 30.mai. ;D

Nå har jeg vært på spinning, og dermed unnagjort ukens tredje treningsøkt. Begynner se litt fremgang nå. Spesielt har jeg fått litt mer markerte armer og rygg. Så det er gøy! Jeg håper at det er litt fremgang andre steder også, men jeg har ikke stort speil hjemme så får bare sett overkroppen. ;p Må absolutt få gjort noe med det.

I morgen har jeg mye jeg må få gjort.

- Vaske bunadskjorta

- Kjøpe sølvpuss og pusse søljene til bunaden

- Kjøpe strømper og en ulltrøye til å ha under bunadsskjorten (kjøpes på jobben)

- Pusse bunadssko

- Lage leseplan til makro- og regnskapseksamen.

- Printe ut alle tidligere eksamensoppgaver m/fasit og sette i perm

- Kjøpe ansiktsmaske

- Vaske badet

- Jobb

Også må jeg snart finne ut hva jeg skal kjøpe i konfirmasjonsgave til lillebror. Vurderer å kjøpe mansjettknapper i sølv og gravere inn initialene hans, så må sjekke ut hva det koster. Tenkte også å skrive en tale til han, hvis jeg tørr da. Må tenke litt på det...

Endret av joje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...