Gå til innhold

Flink Pike-boka


Idril_M

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig med foreldre. Jeg kjenner at jeg velger minste motstands vei med mine foreldre nå, men de er gamle og jeg føler vel at jeg ikke gidder.

Dine foreldre vil/må dere ha kontakt med i mange år. Men hvordan takle dem er verre. Der har jeg veldig lite råd dessverre. Ikke lett å bli opprører etter så mange år egentlig.

Det er kjempevanskelig. I snart 3o år har jeg gjort alt jeg har kunnet for at de skulle være fornøyde med meg og at jeg ikke skulle være kilden til noen bekymringer. Men alt jeg har fått igjen for det er en eksplosjon jeg ikke kan takle nå.

Men hvordan kan jeg være meg selv når jeg gjentatte ganger har fått beskjed om at jeg har ødelagt en ferie, feiring etc fordi jeg ikke har vært i topp humør? Jeg får ikke lov til å være i det humøret jeg er i. Jeg har gjennom andre fått vite at mamma har vurdert å kaste meg ut av familien fordi jeg ikke har vært i riktig humør. Hun kan true med det over noe så lite... Hvordan kan jeg si fra når jeg er den eneste det virker som har et problem med dette? Hva hvis det er jeg som tar feil, siden ingen andre har sagt fra?

Jeg pleide ¨trekke fra 70% alt hun sa... Jeg klarer det ikke lenger, men burde det i det hele tatt være nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...