Gå til innhold

Barnemeny


Amadea

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud på egen barnemeny til bryllupet vårt.

Opp til hvor gamle tror dere det er greit å bli servert barnemeny? Jeg burde vel spörre foreledrene, men det er jo kjekt å ha en pekepinn. Vil en på 13-14 synes det er teit å blir servert barnemeny f.eks?

Barnemenyen har blant annet hamburger, pizza, pasta, biff med pommes fites brus, juice eller vann til drikke og is eller kake til dessert. Den vanlige menyen blir nok ganske "moderne".

Og fra hvilken alder spiser barna slik mat? Fra ett til ett og et halvt års alder? Eller spiser de fortsatt barnemat på glass da?

*grönn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer nok veldig ann på 13-14åringen tenker jeg.

en småspist og kresen 14åring vil nok like det. mens enn som er mer storspist og ikke kresen vil nok heller ha voksen-meny.

Skal du ha en barnemeny. eller kan de velge mellom det du nevnte?

når det gjelder biff så spiser neppe en 1,5åring det. men pizza og pasta kan den nok spise. Hør med foreldrene du. (de lager jo barnemat på glass i allefall opp til 15mnd..så kan jo være at den spiser det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 13-14 ville jeg nok synes det hadde vært utrolig kjipt å få barnemeny mens alle andre fikk "ordentlig mat".

Men det er stor forskjell på barn, så det beste vil nok være å spørre foreldrene?

Kan jeg spørre hva dere skal spise?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg virkelig reagerer på hvor dårlig barnemeny tilbudene rundt om kring. Må barn få"dårlig usunn mat bare fordi de er barn?

Nei la ungene få smake på det dere serverer.. Alle unger liker vel i det minste potet og saus, hvilket er mye sunnere enn hamburger.

Endret av bunadbrud
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår "barnemeny" var 1/2 porsjon, samme retter som alle andre. Jeg synes heller ikke noe om hamburger ol. som barnemeny, de kan da spise det samme som de andre gjestene :) Barna spiste det de fikk, og foreldrene satte pris på at de fikk det samme som alle andre. Jeg synes du bør spørre foreldrene hvis du tenker å servere hamburgere til barna dems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror man kan velge ut i fra de alternativene, men vi må nok velge på forhånd.

Det var andre litt sunnere alternativer også. Fisk blant annet. (Men jeg tror ikke det er flere barn som vil ha det egentlig, hehe.) (Biff med hjemmelagete pommes frites er ikke heller ikke söppelmat mener jeg da...)

Vi har ikke bestemt oss for menyen enda. Men jeg tror det blir skalldyrs- og laksesalat (dette var det mest "normale" alternativet). Og noe kjött til hovedrett. Det er veldig type moderne restaurant. Det kommer ikke til å bli sendt rundt poteter og saus. Jeg har på fölelsen at det er endel barn som ikke ville kommet til å spise hovedmenyen, men var altså usikker på hvor "grensa går". Jeg skal snakke med hver enkelt forelder når de bekrefter at de kommer, tenkte bare å ha en pekepinn på hvor mange ca voksen- og barnemenyer det blir til bestillingen til cateringselskapet...

Jeg synes det er ganske unödvendig å betale i dyre dommer for mat som endel barn antagelig ikke liker når cateringen kan tilby oss en alternativ lösning jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ikke egen barnemeny i bryllupet vårt. Var til sammen 12 barn under 14år, de minste 3år. De fikk den samme maten som oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha en grense for barnemeny, så ville jeg nok ikke hatt barne meny når jeg var over 10 år gammel, så max 10 år kanskje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt meg tid til å spørre foreldrene til de enkelte barna.

Barn er så utrolig forskjellige.

Jeg har servert i bryllup der 15 åringen fikk barnemeny mens 5 åringen spiste vanlig mat.

Min datter på 3 feks elsker alle mulige rare ting som noen kanskje tror barn ikke liker og kaster nedpå både reker, fetaost, sylteagurker osv osv....mens nevøen min på 11 fnyser av "alt" som er litt "rart".

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt meg tid til å spørre foreldrene til de enkelte barna.

Barn er så utrolig forskjellige.

Jeg har servert i bryllup der 15 åringen fikk barnemeny mens 5 åringen spiste vanlig mat.

Min datter på 3 feks elsker alle mulige rare ting som noen kanskje tror barn ikke liker og kaster nedpå både reker, fetaost, sylteagurker osv osv....mens nevøen min på 11 fnyser av "alt" som er litt "rart".

Akkurat dette jeg tenkte å svare.. Bortsett fra at jeg ikke har en datter på 3 eller nevø på 11 :gjeiper: Det er så store individuelle forskjeller at jeg tror det beste er å spørre foreldrene om hva de tror sitt barn vil ha/trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg virkelig reagerer på hvor dårlig barnemeny tilbudene rundt om kring. Må barn få"dårlig usunn mat bare fordi de er barn?

Nei la ungene få smake på det dere serverer.. Alle unger liker vel i det minste potet og saus, hvilket er mye sunnere enn hamburger.

Så du mener at et barn eller en ungdom skal måtte spise potet og saus, bare fordi det er sunnere enn de andre tilbudene? Av og til kan det "bikke" litt vel mye andre veien og, for hvor ofte er man egentlig i et bryllup, så hvor ofte er det at barna spiser en bryllupsmiddag? Er det så ofte at man skal begynne å bli urolig for at det blir for mye usunt, eller er det bare slik at du ikke takler at de unge får noe usunt i det hele tatt?

Til ts:

Jeg ville spurt foreldrene, for min 13 åring ville blitt kjempe glad for det som var på barnemenyen, men 14 åringen min ville heller hatt menyen til de voksne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp. Jeg skal spörre foreldrene. Det er klart det er forksjell på barn. Det er jo forskjell på oss voksne også. Er godt mulig noen av de voksne gjestene ville blitt mer glade for barnemenyen enn hovedmenyen. :ler: Men de får ikke! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Den 2/5/2008 at 19.37, *Mina* skrev:

 

Så du mener at et barn eller en ungdom skal måtte spise potet og saus, bare fordi det er sunnere enn de andre tilbudene? Av og til kan det "bikke" litt vel mye andre veien og, for hvor ofte er man egentlig i et bryllup, så hvor ofte er det at barna spiser en bryllupsmiddag? Er det så ofte at man skal begynne å bli urolig for at det blir for mye usunt, eller er det bare slik at du ikke takler at de unge får noe usunt i det hele tatt?

 

Til ts:

 

Jeg ville spurt foreldrene, for min 13 åring ville blitt kjempe glad for det som var på barnemenyen, men 14 åringen min ville heller hatt menyen til de voksne.

Det er ikke bare i bryllup barn får i seg usunn mat da. Norske barn får i seg omtrent 3 ganger så mye sukker som anbefalt av who(5%av energi-inntaket). Det finnes jo masse mat som er både god, barnevennlig og sunn, så hvorfor ikke ha det som et alternativ.

Anonymkode: 89c15...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mening er at såkalte barnemenyer bare er vomfyll og tull. Man skaper et inntrykk av at alle barn spiser pøler, pizza, pannekaker og tull, og at de ikke har noe interessa for annen mat. Det er selvsagt ikke sant. De fleste barn spiser ordinær mat og trenger ikke såkalte barnemenyer.

Bestill mat med mindre saltmengde (folk kan uansett salte selv) og barna kan spise akkurat det samme sm andre mennesker spiser.

Anonymkode: 55bf6...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...