Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Etter samtale med noen på formuet er vi blitt enige om å lage en egen side. Her skal det oppmuntres, oppdateres og gis råd. Kanskje det blir lettere for oss å komme i gang og fullføre da? Vi kan jo daglig fortelle hvordan vi har gått frem og på den måten kanskje vi klarer dette.. For det er tøft!!

Litt om meg:

Jeg er nok ikke overvektig av noe slag. Har i utgangspunktet en høy tynn kropp, MEN som trengs å strammes opp litt etter litt utskjeiinger over lengre tid.

Jeg er veeeldig matglad. Jeg kan spise til det sprekker. Jeg er nesten manisk, kan tenke på mat og bli glad. (helt sykt) Kan se frem til en dag, for da skal jeg ha god mat. Så det blir tøft for meg. Ved siden av dette er jeg glad i snop, potetgull og brus. Jeg er student og det blir fort til at jeg henter frem et glass med brus og litt snop mens jeg leser. Dette må endres.

Jeg ha som mål å stramme opp magen, ønsker meg en markert stram mage, men det er kanskje å drømme litt for mye! Dessuten skal jeg ha vekk håndtaka!

Videre skal jeg stramme opp lårene, få fastere lår, slik at de ikke disser i vei hele tiden. Jeg har også en flott appelsinfarm, som jeg skal redusere og fjerne. Liker å tro at jeg reduserer det når jeg strammer opp.... (men jeg har ingen anelse på trening egentlig)

til slutt skal rumpa strammes opp!!

Mine metoder;

Skal kutte ut brus, snop, potetgull, kjeks i hverdagen. Kanskje tillate meg selv litt i helgene, for å ikke sprekke helt.

Skal drikke mere vann (bortsett fra at det er et slit for jeg bor på toalettet nå)

Skal røre mer på meg, skal bruke steppemaskin, rockering, hoppetau og strikk. (må bare finne noen gode øvelser) når det mildner ute skal jeg gå mer turer.

Skal spise mindre mat generelt, (jeg pøser jo tallerken full) Og mere frukt og grønt.

Kom igjen jenter, dette skal vi fikse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et bra tiltak! Det vil jeg være med på:

Litt om meg

Målet mitt er ikke å bli slankere meg men å komme i bedre form, og få en sunnere livsstil. Ønsker bedre kondis, mer muskler og generelt mer energi i hverdagen.

Jeg har alltid vært naturlig slank, og skulle gjerne lagt på meg litt egentlig. Problemet med å ikke legge på seg er at jeg har litt for lett for å spise usunt. Det må jeg gjøre noe med!

---------------------------------------------------------------------------------------

Dette skal jeg prøve å gjøre:

- Bare godteri og brus i helger

- Spise minst 4 frukt og grønt om dagen (vet at 5 er anbefalt men ønsker ikke å legge lista for høyt) Er heldigvis veldig glad i både frukt og grønnsaker så føler meg ganske flink på det punktet.

- Trene MINST 10 ganger i måneden - gåurer, joggeturer, pilates, sykling og diverse styrke. Jeg trener ikke på treningssenter men kunne tenke meg å begynne etterhvert kanskje. Rir også 3 dager i uken så det hjelper også på.

- Drikke mer vann

- Være flinkere til å spise regelmessig og spise flere mellommåltider.

--------------------------------------------------------------------------------------

Nå skal jeg snart ut å gå en tur og etter det skal jeg ta noen situps og pushups. Det blir trening 9 av 10 denne måneden.

Lykke til med målet ditt treningsjenta!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang!

I idag har jeg fått i meg grovbrød til frokost med kylling servelat og mild ost. jeg liker ikke grovbrød, men må venne meg til det. En forandring bare her, i form av at jeg kuttet ut loffen..

i lunsj har jeg fått i meg gulerot og masse masse vann og grønn te.

Til middag ble det noe helt enkelt, en grov baguette med mager ost og masse grønt på.

Jeg har også, tro det eller ei....trent!!! Fant frem steppemaskinen fra mørket og steppet intenst 15 minutter. Noen vil kanskje ikke si at det er lenge eller nok. Men for meg er det en start!! jeg blir fort lei og synes 15 minutter er en veldig god start. Og min holdning er: Litt er bedre enn ikke noe. Videre fant jeg frem rockeringen min, rocket litt, selvom den hele tiden faller ned og det blir mer plagsomt enn gøy...Kneblyern min er også brukt. Samt noen bevegelser på gulvet. hehe og i tillegg til dette, har jeg stått litt foran speilet og beveget meg til musikk (jepp dette så skikkelig dumt ut) Men bevegelse må jo være bra. Hadde vrikke bevegelser, ala magedans, ala strippedans *ler høyt*

Dette må da være en grei start? Jeg ble faktisk svett og måtte hoppe i dusjen!! Nå er jeg fornøyd med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN MISS ARIEL!!!

Da er vi en til på laget.

Imponert over deg, 9 av 10 treninger er kjempe bra. Var et godt forslag det der og sette seg som mål å klare minst 10 treninger...Noe å tenke på ;)

Synes planen din hørtes god ut. Så kan vi oppdatere oss litt hver dag og muntre hverandre opp.

God tur ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i dag da Treningsjenta! Det skal bli deilig å komme i form! Jeg har langt å gå før jeg kan si jeg er i god form, men håper det kommer utover vår og sommer!

Det med å sette seg et mål med antall treninger i måneden syntes jeg fungerer ganske greit. Jeg håper på å kunne klare flere enn 10 i måneden, men januar har vært en litt lat måned. I februar skal jeg prøve å være skikkelig flink!

Fint med en sånn side hvor vi kan oppmuntre hverandre!

Jeg har foresten vært litt dårlig med mat i dag. Har hatt fri og harvært hos frisøren så har blitt litt merkelige måltider, men i kveld skal jeg spise masse gulrot og stangselleri med dip til. (dip er jo ikke så sunt men den er laget av yoghurt naturell så det er vel litt bedreenn rømme?)

I morgen skal jeg i alle fall være flink ;)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det slik, du har byttet ut potetgullet med gulerot og stangselleri, og det er faktisk like godt. Så i sin helhet er det bedre enn potetgull med vanlig fetende rømme!! Det kan du nok unne deg;)

Ja målet mitt er å komme i form, eller bli strammere i fisken FØR sommeren, vel kanskje et litt drøyt mål. men det må virke, hvis ikke kan det bli en varm sommer. Jeg kler ikke av meg i slik tilstand som denne.. *slappfisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

... Det finnes 3 sånne tråder i forumet allerede, men what the hell, kan følge med på denne også. Har hatt et stort vektnedgangsprosjekt jeg også (gikk ned 12 kg, har stabilisert gjennom det siste året) så hvis det er noen som lurer på noe er det bare å spørre i tråden.

Det er jo ingenting som betyr å "stramme opp", enten kan man få ned fettprosenten, eller bygge muskler. Begge deler gjør deg strammere i fisken, og det optimale er selvsagt en kombinasjon. For å bygge muskler må man ha tilstrekkelig tung styrketrening (veldig mange kvinner/jenter trener med alt for lav belastning) og for å få av fettet må man ha kaloriunderskudd, og gjerne drive med kardio i tillegg.

Tips til god dipp: Kesam er sweet! Mager kesam har rømmekonsistens, men har 1% fett!

I tillegg til det treningsjenta skriver i førstepost: det går fint an å fylle tallerkenen, så lenge mesteparten av det er grønnsaker med få kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt liv_gjest

Så bra du har laga sida treningsjenta;) Jeg blir med vet du:D

Jeg er også student, er tynn, men ønsker og bli strekere. Eier virkelig ikke muskler, og holdingen er dårlig, så dette skal endres på. Liker også godteri, men nå har jeg godtestopp og spiser som regel bare godteri i helgene. MEN det er ikke så lett hele tida.. Trikset er å ALDRI ha noe åpna godteri kjeks i huset! Ellers er eit mål å ha lyst til å trene, virkelig like det å føle at jeg er i god form!! *DRØMME* Men det skal jeg klare!!

Mine mål:

Bli sterkere

Like å trene (Bli avhengi)

få bedre holding, og stammere kropp.

Få bedre kondis

spise sunnere

Hvordan nå måla mine:

Starte med å trene 3 ganger i uka.

Skrive en treningsdagbok + skrive her.

Kjøpe meg en steppmaskin som jeg kan gå på når jeg ser på tv. Bruke pusklokke sånn at det ikke blir alt for slappt!

Ha noen øvelser jeg skal gjøre hver dag. (eks strekke øvelser for ryggen, og rumpe øvelse eller noe)

Trene med ei veninne noen ganger, slik at vi kan motivere hverandre.

Ha med meg god sunn niste på skolen sånn at jeg ikke blir utsulta når jeg kommer hjem. (suppe, frukt, grønnskaer, grovbrød)

Må sette opp målene mine bedre (i løpet av uken skal jeg osv) for da er det større sjanse for å nå de har jeg lest.

har også lest om ei som hadde en stor kul på halsen, ho fant eit bilde av ei modell med en fin hals ,også limete ho bilde av hodet sitt på denne modellen. Hver dag så fokuserte ho og så på bildet, og etter hvert så forsvant kulen. :)

Derfor skal jeg finne eit bilde av ei dame med fin(strek) kropp og lime på mitt hode;) Kan vell ikke skade å prøve.

En ting jeg syns er litt dumt er at sunn mat ofte er så dyrt (kylling kjøttdeig osv) det er som releg alltid billigere altenativ å få kjøpt som ikke er så sunne. Så derfor er jeg en tilbudshamster:) Er veldig greit når en er student, så nå har jeg hamsta pølser (kylling, kalkun og god og mager) på mega til 40%, og skal på rimi og handle 800gram kylling kjøttdeig til 38 kr. Hehe høres kanskje litt sykt ut men er en fin måte å spise sunt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

jeg har lest masse inne på dette forumet, og nå bestemte jeg meg for endelig å registrere meg selv, spesielt da jeg leste om treningen deres, har så lyst til å henge meg på :fnise:

Har de store planene om å bli fastere i fisken frem mot sommeren.. Har prøvd alt mulig forskjellig, men må vel legge om kostholdet ganske så mye, sammen med trening. Men jeg mangler motivasjon!!! er medlem på treningssenter, men kan ikke skryte av å ha vært der så alt for mye.. :sukk:

Håper jeg kan henge meg på, og være med på å forsøke å få en strammere kropp og komme i bedre form!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
En ting jeg syns er litt dumt er at sunn mat ofte er så dyrt (kylling kjøttdeig osv) det er som releg alltid billigere altenativ å få kjøpt som ikke er så sunne. Så derfor er jeg en tilbudshamster:) Er veldig greit når en er student, så nå har jeg hamsta pølser (kylling, kalkun og god og mager) på mega til 40%, og skal på rimi og handle 800gram kylling kjøttdeig til 38 kr. Hehe høres kanskje litt sykt ut men er en fin måte å spise sunt på:)

Frossen kylling er billig. Frossen kalkunfilet er billig. Tunfisk i vann er billig. Pølser som er magre, er stort sett ikke veeeldig magre likevel ;) Men seff bedre enn andre pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt liv_gjest

Har faktisk akkuart trena;) veninna mi kom ned og jeg rydda stua så trente vi etter treningsvideo i 1 time;) Dere er flinke til å trene;) Dødsbra nå er vi igang;D Fint med mat tips:D takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her og jeg!

Jeg har akkurat klart å gå ned 3-4 kg, et par til skader ikke, men det er disse kiloene som sitter så vanvittig godt og fort kommer på igjen. Så akkurat nå har jeg funnet ut at det er best å prøve å holde og stabilisere vekten der jeg er nå. Så får vi heller se!

Nå skal jeg konsentrere meg om å stramme opp (jeg og).

Jeg er medlem av et treningssenter som jeg har tenkt å benytte meg litt mer av nå fremover.

Min treningsstrategi er å jogge til treningssenteret (tar meg nå med min dårlige kondis 25 min) trene en 1/2 times styrketreningstime og jogge hjem igjen (foreløpig dødshardt)

Mål: Jeg skal trene 2 hver dag. Jeg trente i går, og skal trene i morgen.

Som mange andre er jeg så alt for glad i mat. Spesielt snop og sjokolade. Drikker desverre litt for mye pepsi max, men det er no i hvertfall sukkerfritt, selv om det på mange andre måter er usunt.

Det hjelper meg mht spising ol å vite at jeg skal trene. Det nytter ikke med en fullstappet mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg med her!

Jeg er vanligvis en treningsperson som desverre ramlet ut av den gode rytmen. Jeg har seget ut ila. det siste året, men etter jul tok jeg meg sammen. Har altså trent regelmessig og vært kostholdsfokusert i det nye året.

Jeg ønsker å forbedre kondisen, stramme opp kroppen og få større og sterkere muskler.

Føler at jeg allerede er godt på vei dit, og vil derfor dele mine erfaringer:

Til jul fikk jeg meg en pulsklokke. DEN VAR HELT GENIAL!! Den teller kalorier jeg forbrenner på trening og måler formen min.

Har som mål å forbrenne 2000 kalorier med kontistrening i uka. (Ligger på litt over 1800 nå) Trener vekter en til to ganger i uka.

Har tidligere gjort feil med "godterier kun i helgene". Det gjorde slik at helgene varte fra fredag til søndag, altså tre av fire ukedager.. I tillegg, når det ble helg overspiste jeg godter. Liksom for å spise det jeg tapte og for at det ble en uke til neste gang. (vel søndagene spiste jeg opp det jeg ikke klarte på lørdagene..)

Så nå er det godter på lørdager og kun da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihaa så mange vi er;) Ja pulsklokke er tingen, er veldig greit å ha:D Kan få en "gratis" om dere melder dere inn i bladet iform. (iform.nu) vet ikke hvor bra den er men er vell bedre enn ingenting:D

En ting jeg skal bli flinkere på er å trene hardere, jeg kan som regel greie litt mer,(løfte tyngre vekter) men så holder jeg litt igjen SÅ det skal jeg bli flinkere på!!

(Har registert meg, er nytt liv_gjest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitsune, hvilken pulsklokke har du? jeg har så lyst på en sånn jeg og, treneren min anbefalte meg det på det sterkeste, slik at jeg kan kontrollere selv, osv :)

Høres iallefall ut som en kjempeplan du har! Jeg skal prøve å gå flere turer, vil prøve å gå FØR skolen, men det kan bli hardt, hehe.. Det tenkte jeg å gjøre hver dag, pluss styrke på ettermiddag/kveld, ca to ganger i uka, og trene spinning en gang i uka..

Når det gjelder mat, føler jeg at jeg er godt på vei. Spiser veldig mye kyllingfilet (takk gud for first-price pakken på kiwi) :ler: , svinekjøtt, masse frukt og grønt, drikker veldig mye vann..

Det som er problemet er vel gidteriet. Er så utrolig glad i potetgull og sjokolade.. Men nå har jeg byttet ut sjokoladen med fruktsalat med vaniljekesam over, mmm.. :jepp: , og potetgullet har jeg byttet med grønnsaker og dip:)

Nå er det altså bare å hive seg rundt med treninga!!

Hva trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, å trene hardere er kjempelurt!! Man tjener veldig mye på det hvis man allerede er svett og i trening. Hvileforbrenningen går opp når muskelmassen øker, så det er "gratis" (Alle liker ting som er gratis, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha sånn at en dag i uka (for eksempel mandag, eller tirsdag) så skriver vi hva som er målet for uka.(skal trene 2 timer osv) Når en har skrivd det, og lovt det til dere er det kanskje letter og gjennomføre? Bare eit forslag altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Polar F11, en fitnessklokke/jenteklokke. Den er vanntett, så de som vil kan svømme med den. Men den koster ca 1500 kr. Det er en investering som jeg har hatt utrolig mye igjen for! Det er skikkelig motiverende og mye lettere å presse seg selv på spinning/løping når man ser på klokken hvordan pulsen er.

Ja, jeg spinner, løper på tredemølla og trener vekter. Av og til går jeg på timer (step og/eller styrketimer) hvis jeg ikke klarer å motivere meg selv..

Prøv å tenk på dette dere: Du vil aldri angre på ting du ikke spiste. Med det mener jeg at når jeg har hatt lyst på potetgull, så har jeg ikke savnet det hvis jeg ikke har spist det. Skjønner?

Det hjelper, for da kan jeg ta suget i forkant i stedet for å ha dårlig samvittighet etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maribella, det synes jeg var et kjempebra forslag, det kan vi gjøre!!:) da føles det kanskje litt mer forpliktende, og blir lettere å gjennomføre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...