Gå til innhold

Inwe's dype tanker.


Inwe

Anbefalte innlegg

Nå er jeg flytta tilbake til stedet jeg ikke liker. Jeg er for sosial til å bo her, heldigvis er det bare for en uke, med masse masse reiseinfo som sikkert er greit å få med seg.

Det skjer ikke mye her, så ikke sikkert det blir skrevet all verden her på en liten stund.

Håper dere andre får en livligere uke enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caos: Koselig med nye besøk i dagboken! :)

Lille Ballerina: Så kos at du kommer innom selv om det ikke skjer så mye her :)

I dag har vi hatt undervisning frem til nå, men det er greit. Skjer uansett ikke så mye annet her. Utrolig interessant å høre på folk som har vært der før, siden vi skal til et såpass spesielt sted, med såpass mye konflikter. Nå klarte jeg forresten ikke å holde reisestedet for meg selv lenger. Mandag morgen befinner jeg med i Beirut i Libanon, før turen går videre til Syria og Israel. Gleder meg utrolig mye.

Dagen i dag har gått med til snakk om religion og konflink. Og med en lærer som sporer av ganske mye kom vi over på konspirasjon og frimurer losjen (noe han lovte å snakke videre om seinere), dette var virkelig spennende.

Ellers har jeg lært grunnen til at USA støtter Israel og jødene i konflikten i Israel. Jeg står vel mer på den andre siden, selvom jeg ikke skal snakke så mye politikk i akkurat denne dagboka.

Hatt en lang og provoserende samtale med bestevenninna også, hun vil jeg skal komme hjem. Utrolig koselig da, og skulle gjerne vært der for henne akkurat nå, men jeg er da stucked to timer unna frem til fredagen.

I morgen tror jeg jeg skal sende mld til det faste sovestedet og sjekke om han er med ut på byn på fredag. Det er så vanskelig med dissa gutta, er ganske sikker på at jeg ikke har noe føleleser for han (mangler kilinga i magen når jeg er med han), men om jeg maser for mye får jo han den oppfattninga og alt blir ødelagt. Derfor venter man, men sovested trenger jeg, siden nattbussen er så "snill" og har slutta å gå.

Funnet ut at jeg er sundere her borte pga den ene samboern. Kjøpte faktisk bon-aqua istedet for cola i automaten istad, flinke flinke meg. Kveldsmat om to timer, nå må jeg snart bestemme meg om jeg skal legge meg nedpå litt eller se film, det blir vel fort det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har disse Danskene trykt Muhammed tegninger igjen. Dette kan føre til problemer for oss når vi er i Damaskus. At de ikke lærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å leser aviser fra Midtøsten, utrolig hvor engasjert man blir når man skal dra dit om under en uke. Skummelt er det, egentlig. Skal være en demo i Beirut i morgen, og dette kan føre til at hele turen vår blir kanselert. De skal se det ann i løpet av dagen. Det er jo alltid utrolig der nede, men unødvendig at det skulle bli værre nå da.

Bartemannen sa vi hadde 3 alternativer

- Dra ned til Beirut å kjøre løpet ut

- Ombooke bilettene (om mulig) å eller være lengre i Aman

- Kanselere turen

Dette diskuteres i dette øyeblikk, og vi skulle oppdateres gjevnlig. En smule nervøse elevere i dette rommet nå ja. Nervøse for turen, og nervøse for at den ikke skal bli noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi, skumle greier! fatter ikke at de har lov til å sende dere nedover i det hele tatt jeg!

håper for din del, siden du gleder deg, at du kommer deg avgårde! men skal jeg være litt satanistisk så vil man jo helst at du skal bli hjemme da (selv om jeg ikke får spilt like mye wow :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Litt lenge siden jeg har vært her nå.. Men jeg hadde en ålreit helg jeg. Jobba stort sett egentlig...

Rett før jeg skulle å besøke mannen min i januar, så bomba de i byen der flyet mitt skulle lande... Syns det var litt nærme egentlig... Men jeg fikk dratt da.

Hold oss oppdatert da, om hva som skjer! :jepp:

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: De sender oss ikke nedover om det er farlig å dra, derfor de har disse møtene nå. Og ja, wow er forbudt så lenge jeg er hjemme (hvordan skal du klare deg når vi flytter sammen da?)

Småsmurf: Så mannen din bor der nede altså? Skummelt med bombing i samme by som flyet skal lande da! Vi har visst en backup plan, men vil gjerne til Beirut også. Der er det bare demonstrasjoner, eller de begynner i dag, tror jeg får vite mer etter lunsj i dag.

---

Nå sitter vi i klasserommet å sliter med å få alle opp av senga. Vi skal ha en gjennomgang av undervisningsprogrammet vi har laget for de palestinske flyktningene, men typisk så er ikke min samarbeidsparntern min her, og han har alt vi skal fremføre. Også på Engelsk da? Jeg liker ikke å snakke i denne klassen på norsk, ikke vet jeg hvorfor, men det blir bare sånn. Og nå må jeg snakke på Engelsk, selvom min samarbeidspartner sa han egentlig skulle gjøre det, siden jeg ikke er på skolen til siste generalprøve. Fremføre litt her må jeg uansett, i tilfelle det skjer noe som gjør at min samarbeidspartner ikke kan fremføre der nede, da må jo jeg kunne teksten jeg og.

Oppdaterer etter lunsj om tilstandene i midtøsten, og hvordan det kommer til å gå med turen vår. Ellers er The Jerusalem Post, The Daily Star og Al-Jazeera sine sider utrolig nyttige akkurat nå, så etterpå blir det nettaviser igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caos: Ja, det er ganske så skummelt, en litt smånervøs klasse her. Litt smånervøse lærere også egentlig, dissa gutta har en tendens til å dra ut for å gjøre ting på egen hånd, for å få de beste bildene som ikke er like som alle andres!

--

Vi venter fortsatt, en halvtime til vi antagligvis får vite hva som skjer. De har også en backup plan i tilfelle vi ikke kommer oss inn i Beirut, men vi vil jo gjerne dit. Særlig etter vi har jobba så mye med undervisningsprogrammet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh. Lovte å oppdatere etter lunsj, men var ikke noe å oppdatere om enda. Bartemannen har enda ikke fått noen tlf fra lufthansa, eller hadde ikke fått det før kl 3 iallefall, så tror jeg han dro hjem.

Lærern sa det ikke hadde vært noen slosskamper der enda, men det er en stund siden. Må vel vente til i morgen før jeg vet noe mer.

God nyhet: Bartemannen blir kanskje med på turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bartemannen O.o

lol du er gal! :popcorn:

Skal vise deg bilde av han. Akkurat nå! Så skjønner du hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det 99,9% sikkert at det blir tur. Helt etter planen tilogmed, så da kommer vi oss til Libanon og Beirut i tillegg! Nå er reserveløsningen avbestilit og det skal mer enn et jordskjelv til for at vi ikke drar.

"Om det blir veldig urolig nå, må vi bli hjemme. Da kan dere sutte på kjærligheter eller gå en tur i skogen" sitat: bartemannen.

Så da er reisenervene i gang. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil avgårde :jepp: En av grunnene til at jeg går dette skoleåret i det hele tatt. Nervøs er jeg og, men spennende blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg, du er tøff som tør det der ass! jeg får vondt i magen bare jeg hører om det, hadde ikke blitt med om jeg så hadde fått betalt for det :sjenert:

*være hjemme å kose seg med WoW* :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...