Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg tror jeg er mentalt tilbakestående! Jeg skal jo gifte meg i 2008! Har sett helt feil, jeg! Unnskyld, det var ikke meningen å herpe opp tråden deres!

:sukk:

Vil TS slette meg fra listen, tro? Og igjen - unnskyld!

Jeg er et ordentlig surrehue!

Jaja, lykke til da dere 2009-bruder!

Her er kjolen min, forresten, hvis TS fortsatt vil se den...

:sjenert:

ooo.. nydelig kjole :)

lykke til med brylupp snart :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var her om dagen og hørte på pris på brudebukett og lommeblomst til mannen.

Dama på blomser butikken sa at det var mellom 1500-2000kr for buketten :hakeslepp: syns det var ganske dyrt jeg for en blomsterkvast.. men så sa hun også at så lenge det ikke var brudebukett tok dem 400,- timen for å lage andre buketter, og den jeg skal ha kan ikke ta mer enn et par timer å lage... det er jo helt sykt hva dem kan ta seg betalt for bare fordi at ordet starter på "brude"...

Manneblomsten kom på mellom 150-200kr.. for en liten blomst liksom.. jeg syns det er sykt...

hva må dere ut med der?

Det er mange tråder om brudebuketter, men grunnen til at de er så dyre er at de "stifter" hver enkelt blomst slik at de tåler å være uten vann, i tillegg så bestiller de opp ekstra blomster etc, de tar ikke bare hva de har liggende- det er visst ganske så mye arbeid med en slik bukett rett og slett. En vanlig bukett står jo i vann hele tiden og derfor så trenger den ikke samme behandlingen. Mellom 1500-2000 kr for buketten og 150-200 kr for brystblomsten er helt normal pris, har hørt om mange som tar mye mer faktisk.

Vi har regnet med rundt de summene i budsjettet, men blomstene skal min kjære ordne (som tradisjonen er!) så jeg kommer ikke til å vite så mye mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått svar fra Gamle Bergen nå (har tenkt å ha vielsen der). Vi kan ha vielsen i Torvsalen (det gamle bedehuset), utendørs eller i festsalen til restauranten der, men det var visst for tidlig å reservere Torvsalen ennå pga det kan bli utstillinger og sånt der... Tenkte å ringe i morgen for å få litt nærmere info om priser og når det kan bli mulig å reservere etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tråder om brudebuketter, men grunnen til at de er så dyre er at de "stifter" hver enkelt blomst slik at de tåler å være uten vann, i tillegg så bestiller de opp ekstra blomster etc, de tar ikke bare hva de har liggende- det er visst ganske så mye arbeid med en slik bukett rett og slett. En vanlig bukett står jo i vann hele tiden og derfor så trenger den ikke samme behandlingen. Mellom 1500-2000 kr for buketten og 150-200 kr for brystblomsten er helt normal pris, har hørt om mange som tar mye mer faktisk.

Vi har regnet med rundt de summene i budsjettet, men blomstene skal min kjære ordne (som tradisjonen er!) så jeg kommer ikke til å vite så mye mer ;)

Okei.. hehe.. jeg syns det var hårreisende jeg :)

Men men.. skal det være, så skal det være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.Var det her i Bergen du var på messe, eg var det. Ble ikke så veldig klok nei. Hvilke messe er det du skal på neste helg da?

Nei er i ålesund. Stor messe i morgen. Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare dele med dere andre 2009 buder hvor langt jeg er kommet.

Vi har klart og bestemme oss for datoen, tror det blir veldig fint med et høstbryllup. Tenker at det blir vakkert med levende lys når mørket er kommet.

Jeg skal ringe kirka i morgen. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket klokkeslett jeg vil ha i kirka. Men har startet en annen tråd angående det, så der får jeg masse hjelp fra de flotte KG jentene.

Vi har begynt å lete litt etter lokale, men ikke vært å sett på noen enda. Vil ha kirka i orden først så vi har et klokkeslett å gå etter.

Gjestelisten er i boks. 49 gjester til middag og 31 gjester til kaffen. Har hatt noen forandringer på den (bestefar døde i høst og jeg har fått en ny nevø), men antallet er fortsatt det samme.

Vi har litt planer om å spørre en på den gamle jobben til kjæresten min om han vil være fotograf, men jeg vet ikke helt.

Kjolen skal søskenbarnet mitt tegne, hvis jeg ikke finner en billig kjole jeg liker. Har ikke tenkt å bruke så mye penger på en kjole jeg skal bruke bare en gang. Har bestemt meg for at jeg vil ha knyting i ryggen for da er det lettere å bestille via internett. Da er det mulig å stramme litt hvis den skulle være for stor.

Min mor har sakt at hun skal betale frisør og sminke Det er en utgift mindre.

Vi skal stå for middagen selv, og vi skal ha fri bar.

Jeg skal lage alt av kirkeprogram, invitasjoner og slikt. Gleder meg til å begynne med de.

Men skal ikke gjøre noe mer for jeg har vært i kontakt med kirka.

Så langt er alltså jeg kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få en oppdatering Elize, kan jo fortelle hvor langt vi har kommet:

Vi har datoen, 8. august 2009 - mine foreldres 28-års bryllupsdag, vi skal gifte oss i samme kirke som foreldrene til min forlovede giftet seg i 1974.

Kirken er ikke bestilt, får ikke gjort det før i februar - så jeg tenker jeg ringer i slutten av neste uke! Håper å få en spesiell prest og, skal i hvertfall spørre! Har lyst til å ha vielse rundt 14.00, men vet ikke når de vanligvis har vielser (13.00 er også greit).

Vi er ganske sikre på at vi har funnet lokale, har reservert det for hele helgen og var for etpar uker siden og så på det. Synes det er veldig pent, og det ligger forholdsvis fint til. Det ligger i gangavstand fra kirken, i tillegg så ligger det litt for seg selv slik at det ikke blir noe problem med "bråk", antar at festen kommer til å vare langt inn i de lyse timer :fnise:

Har valgt et sted hvor vi selv kan stille med mat og drikke, vi er veldig interessert i mat og ønsker derfor ikke "vanlig" bryllupsmiddag med stek... Og siden vi ikke har råd til å servere indrefilet av rein til alle så kommer vi til å gå for buffet. Regner med å bestille deler av denne fra catering (har funnet noen som er aktuelle), og lager resten selv - har etpar kokker i familien så mulig disse vil bli spurt om de kan hjelpe litt til.

Vi har bestilt fotograf, har valgt fotograf Henrik Kreilisheim - han kommer til å være med oss i 10 timer og tar øyeblikksbilder gjennom hele dagen. Vi vurderer å gå oss en tur alene sammen med han for å også få noen bilder av bare oss, men vi får se... Vi ønsker i hovedsak bilder av de små øyeblikkene, har ikke behov for studiofoto av oss selv da vi ikke skal ha bilder på veggen uansett...

Gjestelisten er noenlunde i boks, er litt usikker ang hvor mange søskenebarn som skal inviteres, men vi havner nok rundt 90 stykker - svært mange av disse er tilreisende og vi regner med at ikke alle kommer til å ha mulighet til å komme, desverre! Vi inviterer alle til alt - er ikke veldig glad i kaffegjester selv om jeg skjønner at andre deler det opp. Vi skal selvsagt ha fri bar, men kommer nok kun til å ha vin, øl, cognac, whisky og baileys - da slipper vi unna bartender og slipper å kjøpe inn masse blandevann... De fleste vi kjenner drikker mest øl og vin uansett, så jeg tror ingen kommer til å savne noe annet.

Min kjære skal ha ny dress, (og vest) og jeg håper han kjøper en skikkelig en, heller at han bruker noen tusen på det enn at jeg gjør det på en kjole jeg kan bruke en gang ;)

Kjolen har jeg ikke bestemt meg for, men det blir enten en *helt* enkel kjole eller en med noe blonder. Kommer mest sannsynlig til å bestille den fra USA siden det er veldig mye billigere, min mor sier hun kan tilpasse den om nødvendig (hun er veldig flink). Skal uansett ut og prøve kjoler slik at jeg vet hva som passer kroppen min... :) Har satt opp 12.000 kr i budsjettet, men satser på å slippe unna med mye mindre (går jeg for den enkle kjolen så kommer den til å koste rundt 4000 kr inkl frakt, toll og moms!)

Min kusine er make-up-artist og jeg har tenkt å spørre om hun kan sminke meg, frisør må jeg ut på leting etter.

Vi har bestemt oss for design av invitasjoner/takkekort, og kommer til å gjøre noe liknende for kirkeprogrammet - har tenkt å starte med å lage de så fort som mulig siden det kommer til å være endel og de tar jo litt tid... :)

Farger vi har valgt er toner i hvitt, med noen detaljer i bronse, skal gjøre det veldig enkelt og stilrent.

Vi har også begynt å tenke på inngangsmarsj, lesing i kirken og salmer, har veldig lyst på solist i kirken som kan synge sangen vår, og hvis tanten min kommer så ønsker jeg at hun kan spille et stykke (hun er pianist).

Transport til og fra kirken er fikset: min kjære svigerfar har en en veteranbil og han gleder seg veldig til å kjøre oss :)

Vi har satt opp et ganske realistisk budsjett og håper vi skal komme under 90.000, men da er ikke ringer og bryllupsreise inkludert. I utgangspunktt skulle vi betale alt selv, men mine foreldre ønsker visst å bidra med noe, og sambo tror hans foreldre kommer til å gjøre det samme...

Ringer holder vi fremdeles på å vurdere, kommer enten til å gå for helt enkle platinaringer, eller få min bror til å designe noen sammen med oss - vi har ikke bestemt oss enda :)

Bryllupsreisen blir mest sannsynlig i Jotunheimen - første og siste natt på hotell, og 2-3 netter i telt innimellom! Bare oss to og fjellet! :rødme:

...alt i alt så føler jeg at vi har kommet ganske langt og synes det går over all forventning - vi har begge de samme forventningene til dagen og har så langt vært meget enig i hva vi skal prioritere og ikke :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå høre med to av mine beste venninner om de vil være mine forlovere. Krysser fingrene for at de begge sier ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få en oppdatering Elize, kan jo fortelle hvor langt vi har kommet:

Vi har datoen, 8. august 2009 - mine foreldres 28-års bryllupsdag, vi skal gifte oss i samme kirke som foreldrene til min forlovede giftet seg i 1974.

Kirken er ikke bestilt, får ikke gjort det før i februar - så jeg tenker jeg ringer i slutten av neste uke! Håper å få en spesiell prest og, skal i hvertfall spørre! Har lyst til å ha vielse rundt 14.00, men vet ikke når de vanligvis har vielser (13.00 er også greit).

Vi er ganske sikre på at vi har funnet lokale, har reservert det for hele helgen og var for etpar uker siden og så på det. Synes det er veldig pent, og det ligger forholdsvis fint til. Det ligger i gangavstand fra kirken, i tillegg så ligger det litt for seg selv slik at det ikke blir noe problem med "bråk", antar at festen kommer til å vare langt inn i de lyse timer :fnise:

Har valgt et sted hvor vi selv kan stille med mat og drikke, vi er veldig interessert i mat og ønsker derfor ikke "vanlig" bryllupsmiddag med stek... Og siden vi ikke har råd til å servere indrefilet av rein til alle så kommer vi til å gå for buffet. Regner med å bestille deler av denne fra catering (har funnet noen som er aktuelle), og lager resten selv - har etpar kokker i familien så mulig disse vil bli spurt om de kan hjelpe litt til.

Vi har bestilt fotograf, har valgt fotograf Henrik Kreilisheim - han kommer til å være med oss i 10 timer og tar øyeblikksbilder gjennom hele dagen. Vi vurderer å gå oss en tur alene sammen med han for å også få noen bilder av bare oss, men vi får se... Vi ønsker i hovedsak bilder av de små øyeblikkene, har ikke behov for studiofoto av oss selv da vi ikke skal ha bilder på veggen uansett...

Gjestelisten er noenlunde i boks, er litt usikker ang hvor mange søskenebarn som skal inviteres, men vi havner nok rundt 90 stykker - svært mange av disse er tilreisende og vi regner med at ikke alle kommer til å ha mulighet til å komme, desverre! Vi inviterer alle til alt - er ikke veldig glad i kaffegjester selv om jeg skjønner at andre deler det opp. Vi skal selvsagt ha fri bar, men kommer nok kun til å ha vin, øl, cognac, whisky og baileys - da slipper vi unna bartender og slipper å kjøpe inn masse blandevann... De fleste vi kjenner drikker mest øl og vin uansett, så jeg tror ingen kommer til å savne noe annet.

Min kjære skal ha ny dress, (og vest) og jeg håper han kjøper en skikkelig en, heller at han bruker noen tusen på det enn at jeg gjør det på en kjole jeg kan bruke en gang ;)

Kjolen har jeg ikke bestemt meg for, men det blir enten en *helt* enkel kjole eller en med noe blonder. Kommer mest sannsynlig til å bestille den fra USA siden det er veldig mye billigere, min mor sier hun kan tilpasse den om nødvendig (hun er veldig flink). Skal uansett ut og prøve kjoler slik at jeg vet hva som passer kroppen min... :) Har satt opp 12.000 kr i budsjettet, men satser på å slippe unna med mye mindre (går jeg for den enkle kjolen så kommer den til å koste rundt 4000 kr inkl frakt, toll og moms!)

Min kusine er make-up-artist og jeg har tenkt å spørre om hun kan sminke meg, frisør må jeg ut på leting etter.

Vi har bestemt oss for design av invitasjoner/takkekort, og kommer til å gjøre noe liknende for kirkeprogrammet - har tenkt å starte med å lage de så fort som mulig siden det kommer til å være endel og de tar jo litt tid... :)

Farger vi har valgt er toner i hvitt, med noen detaljer i bronse, skal gjøre det veldig enkelt og stilrent.

Vi har også begynt å tenke på inngangsmarsj, lesing i kirken og salmer, har veldig lyst på solist i kirken som kan synge sangen vår, og hvis tanten min kommer så ønsker jeg at hun kan spille et stykke (hun er pianist).

Transport til og fra kirken er fikset: min kjære svigerfar har en en veteranbil og han gleder seg veldig til å kjøre oss :)

Vi har satt opp et ganske realistisk budsjett og håper vi skal komme under 90.000, men da er ikke ringer og bryllupsreise inkludert. I utgangspunktt skulle vi betale alt selv, men mine foreldre ønsker visst å bidra med noe, og sambo tror hans foreldre kommer til å gjøre det samme...

Ringer holder vi fremdeles på å vurdere, kommer enten til å gå for helt enkle platinaringer, eller få min bror til å designe noen sammen med oss - vi har ikke bestemt oss enda :)

Bryllupsreisen blir mest sannsynlig i Jotunheimen - første og siste natt på hotell, og 2-3 netter i telt innimellom! Bare oss to og fjellet! :rødme:

...alt i alt så føler jeg at vi har kommet ganske langt og synes det går over all forventning - vi har begge de samme forventningene til dagen og har så langt vært meget enig i hva vi skal prioritere og ikke :)

Du er jo kommet kjempelangt :) Jeg er akkurat begynt med invitasjonene. Men de kommer til å ta lang tid å lage, men får prøve så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 9.mai 2009. Lokalet er booket og gjestelisten skrevet, og tankene kværner. Men har ikke gjort så mye mer enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget plutselig at jeg ikke har lagt til alle som har skrevet her :sjenert: Men har oppdatert listen på side 1 nå, dersom noen ikke finner seg selv der så er det bare å rope ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går etter planen skal vi gifte oss 22. oktober 2009. :)

Artig at du også skal gifte deg så seint på året :)

Har du bryllupsdagbok?

Endret av Elize
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har nå snoket rundt på KG en stund, og fant ut at dette var dagen for å omsider registrere meg her... Skjønner ikke alt enda, men jeg lærer!

Jeg skal gifte meg 1.august 2009!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mai_brud

Da kan eg komme med en lite oppdatering fra oss og :)

Kirken er bestilt, den 30.mai 2009 kl 14.00 (ble det klokkeslettet eg håpet mest på).

Eg har valgt meg forlover, hun ble kjempe glad.

Ser på lokaler no, det er nesten noe av det vanskeligeste syns eg, men må ha oss en runde så finner vi forhåpentligvis det som passer oss best.

Og noen lokaler har sammarbeid med catering, så da bestemmer vi nok det i samme slengen.

Menyen er ikke så lett å velge heller, hva tenker dere om det??

Ellers så er gjestelisten nesten i boks, ca 60 til middag og 20-30 til kaffe. Vet ikke helt hvordan vi skal løse dette enda. Eg er ikke så opptatt av å ha masse slektninger der som eg aldri snakker med, men det vil sambo. Eg vil heller ha venner og slekt som betyr masse for meg, da kunne eg og invitert alle til alt.

Men når sambo abselutt MÅ ha ALLE i hele slekten (ikke en rent så liten slekt heller) så klarer ikke budsjettet å ha alle til middag. Arg..

Nå når kirken er i boks så må vi finne lokale, først da eg kan begynne med resten av planleggingen, som farger, pynt, bord oppsetting, musikk, transport (for oss og gjester) osv osv.

Så er det invitasjonene, bordkort osv som eg har tenkt å prøve meg på sjøl.

Har et bilde av meg og sambo, et klasse bilde fra 1. klasse på barneskolen som eg har tenkt å bruke på invitasjonene, hadde det vært stilig??

Det skal eg så snart som mulig begynne på, men vil da først vite hvilke farger vi tenker å ha som "tema"

Ikke lett dette nei. :) Myye å tenke på, men det skal bli gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er datoen satt :)

07.03.2009

Sted ble Losby gods, er så utrolig fornøyd!

Grattis! Har lagt deg til! Antar at du bor i omtrent samme område som meg siden du har valgt Losby? :)

Hei! :vinke:

Vi skal gifte oss 080809 :-D

Gratulerer med så fin dato ;) ! Har lagt deg til, vi blir mange som gifter oss 8. august :)

Hei!

Jeg har nå snoket rundt på KG en stund, og fant ut at dette var dagen for å omsider registrere meg her... Skjønner ikke alt enda, men jeg lærer!

Jeg skal gifte meg 1.august 2009!

Gratulerer med både brukernavn og giftemål :) Har lagt deg til lista, augustbrudene begynner å bli mange :)

Da kan eg komme med en lite oppdatering fra oss og :)

(...)

Ikke lett dette nei. :) Myye å tenke på, men det skal bli gøy.

Er ikke så veldig lett å ta alle avgjørelser nei, må innrømme at jeg en stakket stundt vurderte kun å invitere nærmeste familie og forlovere - men så var ikke min kjære forlovede like enig, og det til tross for at det er jeg som har storfamilien! :fnise: Så vi har endt med å invitere alle, jeg har veldig nær slekt slik at det er alle eller ingen, og siden vi har veldig mange langveisfra så synes jeg ikke vi kan ha kaffegjester... Dette har jo en helt klar innvirkning på valg av meny, vi skal i utgangspunktet betale alt selv slik at vi ikke har råd til å invitere så mange på indrefilet av rein ;) (...og vi er litt matsnobber - spiser ikke steik til vanlig og vil ikke spise det i bryllupet vårt :sjenert: ). Så vi kommer til å ha buffet med både varme og kalde retter, bestiller endel fra catering og lager endel selv.

1.. klasse bilde på invitasjonene kan bli veldig bra :) Har sett både veldig flotte invitasjoner og noen mindre heldige med slike bilder, men du får prøve deg fram :) Vi skal også ha bilde av oss selv på invitasjonen, men har valgt et bilde tatt av oss sammen :)

Du får ha lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mai_brud
Er ikke så veldig lett å ta alle avgjørelser nei, må innrømme at jeg en stakket stundt vurderte kun å invitere nærmeste familie og forlovere - men så var ikke min kjære forlovede like enig, og det til tross for at det er jeg som har storfamilien! :fnise: Så vi har endt med å invitere alle, jeg har veldig nær slekt slik at det er alle eller ingen, og siden vi har veldig mange langveisfra så synes jeg ikke vi kan ha kaffegjester... Dette har jo en helt klar innvirkning på valg av meny, vi skal i utgangspunktet betale alt selv slik at vi ikke har råd til å invitere så mange på indrefilet av rein ;) (...og vi er litt matsnobber - spiser ikke steik til vanlig og vil ikke spise det i bryllupet vårt :sjenert: ). Så vi kommer til å ha buffet med både varme og kalde retter, bestiller endel fra catering og lager endel selv.

1.. klasse bilde på invitasjonene kan bli veldig bra :) Har sett både veldig flotte invitasjoner og noen mindre heldige med slike bilder, men du får prøve deg fram :) Vi skal også ha bilde av oss selv på invitasjonen, men har valgt et bilde tatt av oss sammen :)

Du får ha lykke til :)

Takk takk :)

Må sjekke opp i dette mat styret vi og tenker eg, visst han abselutt vil ha hele familien så får vi og vurdere buffet/koldtbord. Kan jo bli veldig bra det.

Hva tenker dere buffeten skal inneholde da?

Vurderte en stund grill buffet/koldtbord med masse nam.

På det 1.klasse bildet sitter vi ved siden av hverandre, ganske så sjenerte, syns det hadde vært litt stilig. Viser jo hvor lenge vi faktisk har kjent hverandre. :)

Lykke til til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Må sjekke opp i dette mat styret vi og tenker eg, visst han abselutt vil ha hele familien så får vi og vurdere buffet/koldtbord. Kan jo bli veldig bra det.

Hva tenker dere buffeten skal inneholde da?

Vurderte en stund grill buffet/koldtbord med masse nam.

Vi vurderer å bestille noe liknende som disse rettene (stor tapasbuffet, All Around the World og New Orleans Jazz Brunch) i tillegg til å ha spekemat med tilbehør, forskjellige salater, kjøttboller, kyllingvinger etc - får se hva vi lager. Har etpar kokker i familien så jeg vurderer å spørre om de kan lage en rett eller to :)

På det 1.klasse bildet sitter vi ved siden av hverandre, ganske så sjenerte, syns det hadde vært litt stilig. Viser jo hvor lenge vi faktisk har kjent hverandre. :)

Åh! Det er jo kjempemorsomt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...