Gå til innhold

hull i ørene


noak

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Det er greit å ta hull i ørene på barna sine tidlig, om forledrene vil det.

Men noen må vente til de er 10-12år, pga allergier og hvis de er barn som får lett betnnelser. Og det er ikke alle som vil ha hull i ørene.

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10, og det var da de fleste vennene mine fikk hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Her er datteren min 9 år og får det ikke ennå, hun får først da hun er 12 år, og da får hun det som piercing. Dette fordi hun har allergi, og da er det annbefalt å vente til etter 12 år, og piercing er da bedre å ta.

Hva er forskjellen på hull og piercing? Er ikke piercing hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piercing er en annen metode, det blir jo hull der også men renere stikk og det er visst mye "sunnere" mht grotid, infeksjoner etc. Jeg har tre hull i hvert øre, to nederst på flippen som er tatt hos frisør o.l. i "gamle dager" og et høyt oppe på øret som i nyere tid er tatt hos piercingstudio.

Kanylen som brukes hos piercere er jo hul, mens den hos frisører og lignende er nok mer som en knappenål...tror man antakeligvis får vekk den lille biten som blir dyttet ut ved piercing, men at den blir liggende og irritere ved "pistol-metoden".

Jeg anbefaler VIRKELIG å gå til piercingstudio istedet for frisør når en skal pynte ørene. Selv om jeg ikke har hatt infeksjonsproblemer i øreflippene.

Endret av GreenTea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ungmamma

herremin.. Det er jo bare hull i ørene.. Synes ikke det er så ille jeg.. Er ho vår jobb som foreldre å hjelpe de med rensing ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk hull i ørene hos en gullsmed da jeg var 5 år gammel. Gikk helt fint det. :) Da jeg var 13 tok jeg to hull til, og da jeg var 14-15 tok jeg piercing i navlen (som grodde ut da). Null problemer. :) Så lenge det er disse "vanlige" stedene, så er jo ikke akkurat krise, synes nå jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...