Gå til innhold

Vil gjerne endre strategi


tineline

Anbefalte innlegg

Ok, jeg må innrømme at jeg har mistet litt klarsyn når det gjelder mannfolk, og jeg er ofte altfor kjapp til å hoppe rett til køys etter/på første daten. Dette gjør at jeg ofte sitter igjen med undringen om mannen fortsetter å treffe meg pga sex, eller fordi jeg er meg...

Merker det er en ond sirkel, fordi det gjør terskelen min for sex lavere, samtidig som jeg kanskje heller vil vente for å se hva som skjer. Jeg liker jo også sex godt, så jeg har alltid lyst hvis jeg er tiltrukket av en fyr. Det er vanskelig å si nei også, når man er kåt og klar og fyren prøver seg.

Noen synspunkter? Vil gjerne høre det fra representanter for mannskjønnet selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest Julie

Ja, det gidder de. De har langsiktige strategier og mål og vil de gjerne nå målet jobber mange langsiktig for å komme dit. De som er mer rastløse av seg gir opp tidlig i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg å bruke lang tid på den initierende fasen. Ikke engang kysse, kun massiv flørting. Det bygger spenning og forventning. Jeg elsker den følelsen det gir å vite at noe herlig er i horisonten. Dette nytter selvsagt ikke hvis man først er hjemme hos den andre parten, med mindre man eksplisitt sier: "Det blir ikke noe på deg, du vet det?" med en humoristisk mine og lager en slags lek utav det hele.

Nå skal det sies at jeg aldri KUN er ute etter sex. Jeg er ute etter opplevelsen det gir sammen med en dame jeg virkelig nyter å tilbringe tiden med. Det betyr dermed ikke at jeg er ute etter et seriøst forhold heller, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Hvis de kommer tilbake er de nok interessert i mer enn bare sex er min antagelse. Syns ikke du skal stresse med hvor rask du hopper til køys heller. Selv er jeg både òg, av og til vil jeg helst hoppe til køys på første date, andre ganger oppleves det som riktig å vente. Skulle tro det er mer eller mindre likt for kvinner?

Men det beste du kan gjøre er vel å spørre den aktuelle mannen. Noen er kanskje bare ute etter sex, mens andre vil noe mer. Ingen er like. Men menn kan tenke med andre kroppsdeler enn pikken, hvis det var spørsmålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som vil møtes uten sex, de er altså interesserte? Jeg stoler ikke lenger på gutter, tror alltid det er baktanke med alt de gjør...Enten vil de trøste seg på meg, eller bruke for meg sex.

Er litt artig, lånte meg ei bok som heter "Kjærlighet er på best på pinne" av eduardo doddo andersen, og må bare si at det er litt skremmende lesing, men skjønner mannfolk bedre nå..

Hverfall, i den står det at mannfolk vurdere ALLE damer han ser. Han leter alltid etter ei Prinsesse som han kan forelske seg i. Men når han først gjør det, da er det for godt til å være sant og prøver å finne feil med dama..yikes, men artig lesing, for det meste stemmer i boka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de som vil møtes uten sex, de er altså interesserte? Jeg stoler ikke lenger på gutter, tror alltid det er baktanke med alt de gjør...Enten vil de trøste seg på meg, eller bruke for meg sex.

Er litt artig, lånte meg ei bok som heter "Kjærlighet er på best på pinne" av eduardo doddo andersen, og må bare si at det er litt skremmende lesing, men skjønner mannfolk bedre nå..

Hverfall, i den står det at mannfolk vurdere ALLE damer han ser. Han leter alltid etter ei Prinsesse som han kan forelske seg i. Men når han først gjør det, da er det for godt til å være sant og prøver å finne feil med dama..yikes, men artig lesing, for det meste stemmer i boka :fnise:

Heldigvis er folk forskjellig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det bare å sette deg ned i sofaen og vente skjønner jeg da, fordi gutta tar kontakt hvis de er interessert virker det som.. hvertfall de jeg faller for, som beskrives i boka som "Den vellykkede" HAHA :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som vil møtes uten sex, de er altså interesserte? Jeg stoler ikke lenger på gutter, tror alltid det er baktanke med alt de gjør...Enten vil de trøste seg på meg, eller bruke for meg sex.

Er litt artig, lånte meg ei bok som heter "Kjærlighet er på best på pinne" av eduardo doddo andersen, og må bare si at det er litt skremmende lesing, men skjønner mannfolk bedre nå..

Hverfall, i den står det at mannfolk vurdere ALLE damer han ser. Han leter alltid etter ei Prinsesse som han kan forelske seg i. Men når han først gjør det, da er det for godt til å være sant og prøver å finne feil med dama..yikes, men artig lesing, for det meste stemmer i boka :fnise:

Jeg liker også bøker som feier 3 milliarder mennesker over en kam.

For min del er det meste du sier der rett og slett feil.

Menneskelige følelser og meninger er alt for komplekse til at du kan skrive en bok om i det hele tatt TO mennesker.

Alle, og da mener jeg ALLE er forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
her er det bare å sette deg ned i sofaen og vente skjønner jeg da, fordi gutta tar kontakt hvis de er interessert virker det som.. hvertfall de jeg faller for, som beskrives i boka som "Den vellykkede" HAHA :fnise:

Med mindre andre damer er mer på hugget enn deg da.

I 2007 så er det faktisk mulig.

lykke til. :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre andre damer er mer på hugget enn deg da.

I 2007 så er det faktisk mulig.

lykke til. :mobil:

De er de sikkert, men har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal involvere meg med drittsekker igjen, så de jentene får værseågod forsyne seg :jepp:

Likevell, er det vel 9 av 10 tilfeller hvor jeg faller for drittsekken, men nå bare jeg kutter jeg kontaktet før jeg får skikkelige følelser. Blitt ganske hard sånn sett oppover årene.

W.Wallace: Nå skal det sies at jeg aldri KUN er ute etter sex. Jeg er ute etter opplevelsen det gir sammen med en dame jeg virkelig nyter å tilbringe tiden med. Det betyr dermed ikke at jeg er ute etter et seriøst forhold heller, for den saks skyld.

Det er jo nettopp det, hva er du ute etter da? Dama der vil jo sannsynligvis tro du er ute etter et forhold, om dere ikke har snakka om det på forhånd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W.Wallace: Nå skal det sies at jeg aldri KUN er ute etter sex. Jeg er ute etter opplevelsen det gir sammen med en dame jeg virkelig nyter å tilbringe tiden med. Det betyr dermed ikke at jeg er ute etter et seriøst forhold heller, for den saks skyld.

Det er jo nettopp det, hva er du ute etter da? Dama der vil jo sannsynligvis tro du er ute etter et forhold, om dere ikke har snakka om det på forhånd da.

Er det en umulighet å ha en distinksjon mellom å nyte tiden man har med en annen person på mer enn et vennskapelig plan, uten å ha et seriøst forhold der man bare går å venter på samboerskap, felles økonomi, barn eller giftemål? Min oppfatning er at det er fullt mulig, og jeg opplever mine forhold som lidenskapelige, positive og lærerike, selv om mine besteforeldre ville kalt det dysfunksjonell avvikeroppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
De er de sikkert, men har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal involvere meg med drittsekker igjen, så de jentene får værseågod forsyne seg :jepp:

Likevell, er det vel 9 av 10 tilfeller hvor jeg faller for drittsekken, men nå bare jeg kutter jeg kontaktet før jeg får skikkelige følelser. Blitt ganske hard sånn sett oppover årene.

W.Wallace: Nå skal det sies at jeg aldri KUN er ute etter sex. Jeg er ute etter opplevelsen det gir sammen med en dame jeg virkelig nyter å tilbringe tiden med. Det betyr dermed ikke at jeg er ute etter et seriøst forhold heller, for den saks skyld.

Det er jo nettopp det, hva er du ute etter da? Dama der vil jo sannsynligvis tro du er ute etter et forhold, om dere ikke har snakka om det på forhånd da.

Nei er heldigvis ikke alle damer som tenker slikt. Noen vil bare kose seg og se det an så får tiden vise. Jeg går aldri med den tanken at nå skal det bli samboerskap og hele pakka. Jeg tar det som det kommer og stresser ikke . Av og til blir det bare med sexen , av og til mer. Og blir det mer så er det jo ment to be, ellers ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en umulighet å ha en distinksjon mellom å nyte tiden man har med en annen person på mer enn et vennskapelig plan, uten å ha et seriøst forhold der man bare går å venter på samboerskap, felles økonomi, barn eller giftemål? Min oppfatning er at det er fullt mulig, og jeg opplever mine forhold som lidenskapelige, positive og lærerike, selv om mine besteforeldre ville kalt det dysfunksjonell avvikeroppførsel.

Det går jo an hvis man er ganske kald, men man vil jo utvikle følelser for denne personen og da blir det vansklig å gi slipp? Skjønner ikke helt vitsen med det du driver med hvertfall, bortsett fra at det er tidsfordriv.

Dessuten kjenner man aldri et annet menneske helt, så å si at dere blir "enige "om dette er også litt fjert for meg, for det er ikke alle som sier alt de føler fordi de er redde for å bli såra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an hvis man er ganske kald, men man vil jo utvikle følelser for denne personen og da blir det vansklig å gi slipp? Skjønner ikke helt vitsen med det du driver med hvertfall, bortsett fra at det er tidsfordriv.

Dessuten kjenner man aldri et annet menneske helt, så å si at dere blir "enige "om dette er også litt fjert for meg, for det er ikke alle som sier alt de føler fordi de er redde for å bli såra...

Vel, i det øyeblikket man ikke under noen omstendigheter vil gi slipp har man tydeligvis funnet noen man virkelig vil gå inn i et seriøst forhold med.

Jeg sa da heller ikke "ingen følelser"? Jeg tror ikke det er mulig. Jeg er ikke et "kaldt" menneske selv om jeg har et annet syn på verden enn deg. Du fremstår ikke som særlig tolerant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Så de som vil møtes uten sex, de er altså interesserte? Jeg stoler ikke lenger på gutter, tror alltid det er baktanke med alt de gjør...Enten vil de trøste seg på meg, eller bruke for meg sex.

Er litt artig, lånte meg ei bok som heter "Kjærlighet er på best på pinne" av eduardo doddo andersen, og må bare si at det er litt skremmende lesing, men skjønner mannfolk bedre nå..

Hverfall, i den står det at mannfolk vurdere ALLE damer han ser. Han leter alltid etter ei Prinsesse som han kan forelske seg i. Men når han først gjør det, da er det for godt til å være sant og prøver å finne feil med dama..yikes, men artig lesing, for det meste stemmer i boka :fnise:

Det er det ingen som har sagt. Men er de interesserte, gidder de å møtes uten sex. Mange gidder selvsagt å møtes uten sex selv om de ikke har bestemt seg for at damen er kvinnen i deres liv. Noen liker jo rett og slett å treffe nye mennesker, og/eller bruker litt tid på å sjekke ut om det kan bli noe mer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så de som vil møtes uten sex, de er altså interesserte? Jeg stoler ikke lenger på gutter, tror alltid det er baktanke med alt de gjør...Enten vil de trøste seg på meg, eller bruke for meg sex.

Er litt artig, lånte meg ei bok som heter "Kjærlighet er på best på pinne" av eduardo doddo andersen, og må bare si at det er litt skremmende lesing, men skjønner mannfolk bedre nå..

Hverfall, i den står det at mannfolk vurdere ALLE damer han ser. Han leter alltid etter ei Prinsesse som han kan forelske seg i. Men når han først gjør det, da er det for godt til å være sant og prøver å finne feil med dama..yikes, men artig lesing, for det meste stemmer i boka :fnise:

Gjelder ikke dette andre veien også da???

Jenter vurderer alle gutter de ser og leter alltid etter PRINSEN. Og når de har funnet ham tror de at det er for godt til å være sant og leter etter feil.

Forskjellen på gutter og jenter (kvinner og menn) er vel at guttene gjør det slutt med en jente om hun ikke var det de først trodde (hun var ikke prinsessen - hun var bare en vanlig jente med feil). Men jenter de vil at gutten skal være den Prinsen de trodde han var og gjør sitt ytterste for å endre ham om det viser seg at han har feil og kanskje innerst inne er en drittsekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk er jo sånn at de treffer deg og liker deg og kan gå til sengs med deg. Forelsker de seg i deg så blir det forhold. Forelsker de seg ikke så kan de godt fortsette å ha deg som sengekamerat.

Sånn er det bare.

Når det gjelder det gjesten MMMM sier om at jenter holder mer fast på gutter selv om gutten ikke er slik de helst ville ha så tror jeg det er mye i det. Vi jenter burde bli litt flinkere til å ikke bare bli sammen med en gutt vi tror vi er forelsket i. Og i hvertfall ikke gå rundt og tro at en gutt er noe annet enn det han faktisk viser at han er.

Hvis en gutt bare vil ha sex med deg så må du selv velge om du vil være med på det eller ei. Det er så mange jenter som syter og klager og er lei seg for at det aldri blir noe mer seriøst. Også fortsetter de å ligge med fyren i håp om at det skal endre seg. Det er bare å gi opp. Den dagen det endrer seg er den dagen han kommer og sier at han har blitt sammen med en annen jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vel mye generalisering her av både kvinner og menn. Alle finner vel sin egen sannhet og arbeider/lever ut ifra den. For min egen har jeg aldri til sengs med noen uten at jeg har intensjoner om at det skal bli noe mer. Det er min måte/overbevisning. Har alltid vært ute etter seriøse forhold. ”Leking” har jeg sett på som bortkastet tid for begge involvert. At andre har et helt annet syn er selvfølgelig helt greit. Det jeg tror er viktig er å finne partner med tilsvarende verdier og meninger hva disse sakene angår. Kan godt henne mannen leter etter en ”prinsesse”. Men det å tro at partneren/kjæresten/kona alltid bare er en prinsesse er vel å prøve å lure seg litt vel mye.

Men til trådstarter: Hvorfor hoppe til køys så tidlig? Du har sikkert mye annet interessant ved deg som kan brukes i lang tid før man går til sengs…

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til trådstarter: Hvorfor hoppe til køys så tidlig? Du har sikkert mye annet interessant ved deg som kan brukes i lang tid før man går til sengs…

Ja, det er jo det man kanskje mener selv da. Jeg skjønner at det er håp! Min nye strategi er (og har vært lenge, men det beror egentlig veldig mye på å bryte en gammel vane) å være litt mer avslappet. Det som er mitt problem er at jeg bruker ofte lang tid på å finne ut om jeg har følelser, så jeg blir stort sett avvist selv hvis fyren etter 4-5 dater finner ut at han ikke vil noe mer. Jeg rekker liksom aldri å nå noen konklusjon på følelsene før det er blitt et forhold omtrent.

I stedet for å reflektere over dette, som jeg først har skjønt nå nylig, har jeg alltid følt meg avvist uten å tenke over hvorvidt jeg selv har følelser for vedkommende. Det er egentlig dette som er den vonde vanen, og som jeg nå må snu. Det bør jo ikke være så viktig for meg å bli avvist av en jeg ikke har rukket å utvikle følelser for!

MEN - så mister man litt håpet fordi det er så få som blir værende lenge nok til at jeg rekker å få følelser da. Og da skviser man inn litt sex fordi man vil få dem til å bli (skikkelig fristerstrategi), pluss at det jo er fint og flott å ha et sexliv selvom man er singel.

OBS - kanskje jeg definitivt bør vente med sex fordi tanken på reprise av seansen skremmer bort mannfolk... hehe.

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...