Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente før man begynner å date igjen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt singel og har pålagt meg selv en måneds karantenetid før jeg begynner å date igjen. Hva med dere? Hvor lenge bør man holde seg unna menn?

Skal legges til at jeg ikke har kjærlighetssorg, så det er mer en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes denne ventetiden er en latterlig Hollywood-oppfinnelse. Hvis man er formøyd med å ikke "date", så gjør man ikke det til man vil begynne igjen. Hvis man vil date noen med en gang man har gått ut av et forhold, gjør man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi vente?

Har nylig blitt singel selv, er helt knust av sorg. Men det blir ikke oss igjen uansett, og jeg må videre i livet. For meg hjelper det å flørte. Blir jeg opptatt av nye flammer, kommer jeg lettere over bruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på fra hvilken side man ser det.

Jeg ville nok ikke hoppet inn i et forhold med noen som nettopp var blitt singel, la oss si for ca 1 mnd siden. Har ikke turt det, og ville kanskje mistenkt at vedkommede var en som tok mye lettere på forhold-ting enn det jeg selv gjør

Selv har jeg alltid brukt år på å bli "klar". Minst ett år med kjærlighetssorg, ett år med intens misliking av alle menn (stort sett blitt slutt pga exens utroskap), og så det tredje året er jeg litt likegyldig og uinteressert, og 4. året har jeg stort sett alltid funnet meg en ny. :love:

Men vi er jo alle forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det kommer litt an på om det er barn med i bildet med den forrige partneren. Ellers er det vel egentlig regel på det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Meg_*

Ser ingen grunn til å vente. Hvorfor i alle dager bør man det? Føler man seg klar til flørting osv. er det vel ingen grunn til å sitte på gjerdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naar man foeler seg klar for det. Jeg venter til jeg har kommer over den det ble slutt med. Det kan ta alt fra et par uker til et halvt aar. Etter det hat jeg gjerne en periode med aa bare konsentrere meg om meg selv og glemme alt av mannfolk, det kan ta alt fra et par dager til et halvt aar, eller, for aa si det slik:, saa lang tid det tar aa treffe en koselig kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig blitt singel og har pålagt meg selv en måneds karantenetid før jeg begynner å date igjen. Hva med dere? Hvor lenge bør man holde seg unna menn?

Skal legges til at jeg ikke har kjærlighetssorg, så det er mer en prinsippsak.

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du venter i det hele tatt jeg.

Dating kan vel gi deg litt egomassasje og noen hyggelige opplevelser - det er jo ikke slik at du er nødt til å gifte deg med den første du går på kino med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...