Gå til innhold

Tar han alltid initiativ


*melis*

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på deres formening om denne saken. Er det slik at dersom en gutt er interessert så tar han initiativ uansett? Altså, forutsett at man har et visst bekjentskap fra før.

Sett for eksempel at man har møtt en fyr, snakket litt med ham og klint i fylla. Er det da bare for en jente og lene seg tilbake i godstolen og vente til han tar neste steget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni

Tror ikke man kan forvente at gutten tar ansvar uansett. han kan jo være sjenert og ikke tørre f.eks, spesielt hvis det skjedde i fylla.

Nei, dette hørtes ut som en altfor passiv holdning av jenter. Hvorfor skal vi bare "lene oss tilbake" og forvente at guttene tar ansvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge boka He's Just Not That Into You, tar en mann ALLTID kontakt hvis han er interessert, uansett om han er sjenert eller om bestemora er syk el.l.

Jeg vet ikke om dette er like vanlig for norske menn. Men mitt inntrykk er dette: Der JEG har ventet til jeg ikke holdt ut å vente mere, og tatt initiativet først, etter at det har skjedd noe (klinings i fylla eller liknende), har det sjelden ført til noe, annet enn at jeg er kjempeflau over å bli avvist.

Derimot, der jeg ikke er så interessert, og ikke tar kontakt, kommer det gjerne en melding fra dem.

Derfor tror jeg at STORT SETT vil menn ta kontakt etterpå hvis de vil noe mer. Og at det er litt turn-off med en amorøs jente, men en som oppfører seg kameratslig og ikke slipper dem innpå (fordi hun ikke er spesielt interessert) finner de svært tiltrekkende.

Det er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn tar ikke ALLTID kontakt selv om de er interessert. Jeg har flere kamerater som har slitt (og noen som fortsatt sliter) med å vise at de er betatt. For eksempel brukte en av dem flere måneder på å i det hele tatt tørre å ta noe initiativ utover rent vennskapelig ovenfor ei venninne (som han nå er forlovet, muligens gift med), og det selv om de tilbragte masse tid sammen (naboer i kollektiv) og hun også viste interesse for ham... Og om de tar kontakt er det i hvert fall ikke sikkert de er så konkrete at man skjønner hva de mener, så jeg synes det er lurt å gi noen signaler selv, selv om det sjelden funker å være desperat pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Jeg lurer på deres formening om denne saken. Er det slik at dersom en gutt er interessert så tar han initiativ uansett? Altså, forutsett at man har et visst bekjentskap fra før.

Sett for eksempel at man har møtt en fyr, snakket litt med ham og klint i fylla. Er det da bare for en jente og lene seg tilbake i godstolen og vente til han tar neste steget?

Som regel: ja. Og heldigvis.

Men uansett kan man kanskje ikke alltid bare lene seg tilbake i godstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring gaar det aldri bra om jeg er den som tar initiativet. Pluss, at om man gjoer det og ikke faar svar/blir avvist, saa blir det fort en ukomfortabel situasjon om man treffes igjen, mens det ikke er fullt saa ille om man hadde latt vaere.

Det jeg stadig lurer paa er hvor lang tid man skal gi det foer man kan vaere rimelig sikker paa at han ikke er interessert. Etter 4-5 dager ser det rimelig blekt ut, mens man kan mest sannsynlig utelukke interessen etter en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klint i fylla betyr vel ikke nødvendigvis så mye. Fyren har kanskje flere i kikkerten og avventer situasjonen litt, for eksempel. Hvis du da er interessert i mannen har du alt å tape på å ikke ta kontakt.

Det er godt mulig å være interessert i en jente uten at man tar initiativ. Det er mange ting man kan være interessert i, men av ulike grunner blir det ikke til at man får gjort noe med det.

Hvis man aldri gidder å ta initiativ kan man hvert fall ikke klage over at man er single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Jeg tok initiativ, nå er vi sammen på 2. året.

Jeg er ikke typen til å bare sitte å vente på at en prins skal komme å rive meg avsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om du tar initiativet kan du risikere at du også må gjøre det på alle andre områder....og dessuten kan han bli vanskelig å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Om du tar initiativet kan du risikere at du også må gjøre det på alle andre områder....og dessuten kan han bli vanskelig å bli kvitt.

Velkommen til mannens verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_111

du vil kanskje tape kampen mot en annen jente om du ikke tar iniativ

du vil kanskje bli sett på som prippen og gutten gidder ikke mer

du vil kanskje bli avvist og såret

men jenter, dere har bare godt av det.. lær dere å tørre å ta iniativ, vi mannfolk tar alt for ofte støten av å bli avvist.. heldigvis har jeg ikke noe problem med å bli avvist lengre, har lært leksa et par ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt/mann

Jeg er gutt/mann og jeg pleier ikke være den som tar initiativ. Er litt sjenert + at jeg er "redd" for at det skal bli sett på som frekt om jeg tar initiativ.

Men må si jeg er ganske overrasket over at de fleste forventer at gutten skal ta initiativ. Vi lever jo tross alt i 2007 og det er ikke noe lettere for en gutt å ta kontakt enn det er for ei jente.

Nå er det likestilling, og det krever at jenter/damer tar sin del av de "kjipe" oppgavene også.

Er ikke rart at det er høy skilsmissestatistikk, om damene forventer at riktig mann skal ta kontakt. Da blir jo sannsynligheten ganske stor for at dere aldri får kontakt med den dere burde blitt sammen med.

Skjerp dere jenter! (og det må jeg også gjøre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALDRI om jeg mer skal ta initiavet - tror nesten ikke jeg har hatt ett forhold der ikke jeg har tatt initiativet. Og hva fikk jeg - bare drittsekker. Dessuten; noen av de var psykopater og andre behandlet meg som jeg skulle vært pesten. Heller singel resten av livet enn å ta initiativet igjen overfor en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! en mann sitter aldri og venter på at en kvinne skal ta initiativ, de er ikke opplært sånn, eller burde lært det i hvertfall, er man gentleman tar man først initiativ, og jeg må si at er mannen interessert, behøver du ikke å lure en gang, de andre er drittsekker eller er så sjenerte at det er noe rart med dem, de fleste oppegående klarer å formidle at de er interessert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest David John jr.
Jeg lurer på deres formening om denne saken. Er det slik at dersom en gutt er interessert så tar han initiativ uansett? Altså, forutsett at man har et visst bekjentskap fra før.

Sett for eksempel at man har møtt en fyr, snakket litt med ham og klint i fylla. Er det da bare for en jente og lene seg tilbake i godstolen og vente til han tar neste steget?

:kaffe:

Nei det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skal jeg heller sette pris på de menn som tar initiativ overfor meg!

Har tenkt det samme. Min erfaring er også at i de tilfellene jeg har stått på og tatt initiativet, så har det kommet skeivt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest er best
ALDRI om jeg mer skal ta initiavet - tror nesten ikke jeg har hatt ett forhold der ikke jeg har tatt initiativet. Og hva fikk jeg - bare drittsekker. Dessuten; noen av de var psykopater og andre behandlet meg som jeg skulle vært pesten. Heller singel resten av livet enn å ta initiativet igjen overfor en mann.

Problemet er vel ikke at du tok initiativ, men at liker feil type menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun bestemmer seg vel ikke for å like en viss type mann, drittsekker, da hadde hun vel ikke skrevet her inne, problemet er at man ikke SER at man har med en drittsekk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...