Gå til innhold

For alle Ålesund og omegn bruder


Sympatia

Anbefalte innlegg

Hei Ainajuli2008, og velkommen til oss Sunnmørsbrudene :klem:

Blir artig å følge hverandre fremover.

Lurt å ha forskjellige smaker på kaka, synes jeg. Hvorfor ikke benytte seg av muligheten når man har flere etasje? Så blir alle fornøyde og glade, vettu :jepp:

Hvor skal du gifte deg?

Ej skal gifte mej i Volda kirka... E født og oppvokst der... Men no he ej busett mej i Ørsta at me min komande mann, og sonen has på 6 år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ej skal gifte mej i Volda kirka... E født og oppvokst der... Men no he ej busett mej i Ørsta at me min komande mann, og sonen has på 6 år.

:)

Ja, du skrev jo det, ser jeg nå :klaske: Er i ammetåke jeg, skjønner du :ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noko nytt med dokke sunnmørsfrøkener? Her e eneste nytt at vi må omprioritere bryllupsreisen vår...men cruise i Karibien,floridatur og new york blir det uansett på ett vis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko nytt med dokke sunnmørsfrøkener? Her e eneste nytt at vi må omprioritere bryllupsreisen vår...men cruise i Karibien,floridatur og new york blir det uansett på ett vis....

Å nei! Så dumt! Hvorfor det? Bra det ser ut til å ordne seg da! Sukk! Høres ut som en fantastisk bryllupsreise! Jeg også vil!!! Men budsjettet setter nok kjepper i hjulene for det. Bruker nok opp alt på festen vi. Har vært i New York forresten - det er en fantastisk by!

Med meg har det gått litt i stampe om dagen. Følte at lufta gikk litt ut av ballongen etter at lokalet var bestilt og kjolen var kjøpt. Det jeg funderer mest på om dagen er om jeg skal ha underskjørt eller ikke. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Kom forresten på noe jeg ville spørre dere om. Noen som vet om noen som er flink å spille klassisk gitar som vi kanskje kan hyre inn til å spille (og kanskje synge?) under vielsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Så dumt! Hvorfor det? Bra det ser ut til å ordne seg da! Sukk! Høres ut som en fantastisk bryllupsreise! Jeg også vil!!! Men budsjettet setter nok kjepper i hjulene for det. Bruker nok opp alt på festen vi. Har vært i New York forresten - det er en fantastisk by!

Planen var å bruke hele jula 2008 på bryllupsreise, men da karibienturen uka før jula begynner,siden prisen dobler seg rundt julaften... Så skulle vi feire nyttår i new york. Så for å klare dette hadde jeg måttet tatt permisjon i 1 1/2 uke fra jobb. Jeg jobber som lærer,og rektor sa til meg forleden av permisjon til ferie kommer IKKE til å bli innvilga.... (Vi har jo så mye ferie fra før...) Så daaa.....da må vforandre litt...så mulig det blir new york bare i jula...så florida og karibien sommeren etter...Buhu...

Når det gjaldt spørsmålet ditt som gjaldt gitar så ta f.eks kontakt med en av musikkskolene i området,muligens kan lærere eller elever spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Da har vi tatt kontakt med et catering selskap når det gjelder menyen. Så no venter vi på tilbakemelding. De har mye spennende mat til en ikke så værst pris... CC Catering og Consulting heter de og du kan finne de her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tatt kontakt med et catering selskap når det gjelder menyen. Så no venter vi på tilbakemelding. De har mye spennende mat til en ikke så værst pris... CC Catering og Consulting heter de og du kan finne de her...

Så flott. Tror det blir menyen blir snadder :sikle: (så du tok den bort fra dagboka di for du ville det skulle være hemmelig og en overraskelse for gjestene) ;)

Vi tenkte vi skulle bestemme oss til jul. Veier mest mot tapas på oss. Synes menyen vi fikk hørtes kjempegod ut. Bare litt redd det skal bli litt travel og upraktisk med buffet til 50-60 stk i et forholdsvis lite lokale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Heisann!

Jeg har hørt ytterst lite fra Ålesund og omegn bruder her inne, så jeg tenkte jeg skulle fikse litt her så vi kunne ha vår egen tråd (om det fins flere enn meg her da) så vi kan diskutere brudesalonger, catering,lokaler,kirker,frisører,blomster...vel alt om det å arrangere bryllup i Ålesund og rundt der omkring. Dette er en tråd for de som har vært eller skal være brud i Ålesund og omegn.

Det er en litt egoistisk tanke bak det hele at jeg leter etter dere lokale brudene her inne, jeg er da en ekte sunnmøring som skal ha et skikkelig sunnmørsbryllup. MEN jeg bor ikke på sunnmøre, og da er det litt fint å høre fra dere andre om hva som er bra der heime av catering, frisører o.l....

Vi kan jo alltids ha en presentasjonsrunde også er inne....

Jeg er da en Skøyebygder som skal gifte meg i Skøye kirka neste sommer, jeg skal ha selskapet på et lokale i samme bygd, noe som tilsier at vi må ordne alt selv.

Det jeg ser etter på sunnmøre er:

God catering (titter litt på Sjøholt catering sin bacalao, noen som vet om den er god?)

Noen til å fikse hår og sminke...

Kaaaanskje jeg skal kjøpe kjolen der oppe?

God blomsterbutikk.

Og mer husker jeg ikke no.... men det kjem vel mer... Håper at flere sunnmørsbruder vil engasjere seg i denne tråden. :)

Hei ! Har et tips når det gjelder catering,, prøv www.fjellstua.no

de har i allefall god mat..

:rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Trude_*

Hei!

Hiver meg på jeg også. Mange gode tips her. Vi skal gifte oss på Sjøholt 5. juli 2008. Og fjernplanlegginga foregår fra Oslo. Jeg har fått gjort en del, men noe gjenstår å få klarlagt.

Vi skal ha Aidafoto siden hun var villig til å komme inn til Sjøholt.

Frisør blir Zeppelin, er det noen som har hørt noe om de?

Festen blir på Ørskog samfunnshus og vi forhandler med Johan Nicolaisen som skal lage maten. Har ikke prøvd det han har laget, men har hørt mye bra om maten. Vi jobber fortsatt litt med kommunikasjonen, men jeg forventer at vi blir enige til slutt.

Blomster skal et søskenbarn av meg ordne, og kjolen er kjøpt på Kristins på Lillestrøm.

Kaka er en annen historie. Mye selvforskyldt bry som må løses. For mange år siden erklærte jeg at dersom jeg skulle gifte meg skulle jeg ha kake fra Pascal, og det akter jeg å gjennomføre. www.pascal.no Jeg har snakket med de og kaken kan hentes dypfrossen til 30 grader dagen før og kjøres oppover, så nå satser jeg på velvillige bryllupsgjester som kjører bil oppover! Har aldri vært så ivrig på bløtkake og marsipan, så da er moussekake midt i blinken for oss.

Musikk lurer jeg også veldig på. Vi ønsker livemusikk så jeg har notert meg de to som er nevnt, og jeg ønsker gjerne kontakt info til The Teachers. Aller mest har jeg lyst på noe litt storbandaktig med blåsere osv, men det tror jeg kan bli vanskelig og dyrt.

Ellers leter jeg etter noen som kan spille trompet i kirken, har dere noen navn eller forslag der? Satser på å finne ut litt mer fra slekt og venner når vi skal oppover i jula.

For deg som lette etter kakestativ så får du kjøpt det på nettet fra enkle billige til gullforgylte oppi tusenlappen, bare google opp kakepynt så finner du det nok.

Jeg skal følge spent med fremover om det kommer flere gode tips.

Forresten, vet at mange er stort sett fornøyde med Sjøholt Catering, men jeg kan bare formidle min erfaring fra min konfirmasjon da vi fikk levert feil koldtbord, til 20 istedet for 35. Det var så vidt vi fikk avslag på prisen en gang, og iallefall ingen unnskyldning. Mamma forventet nesten litt ekstra neste gang vi bestilte, for hun hade alltid hørt at man fikk mye mat, men det var ikke så veldig imponerende da heller. Som andre har sagt, traust og greit, men det er også det.

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hiver meg på jeg også. Mange gode tips her. Vi skal gifte oss på Sjøholt 5. juli 2008. Og fjernplanlegginga foregår fra Oslo. Jeg har fått gjort en del, men noe gjenstår å få klarlagt.

Vi skal ha Aidafoto siden hun var villig til å komme inn til Sjøholt.

Frisør blir Zeppelin, er det noen som har hørt noe om de?

Blomster skal et søskenbarn av meg ordne, og kjolen er kjøpt på Kristins på Lillestrøm.

Musikk lurer jeg også veldig på. Vi ønsker livemusikk så jeg har notert meg de to som er nevnt, og jeg ønsker gjerne kontakt info til The Teachers. Aller mest har jeg lyst på noe litt storbandaktig med blåsere osv, men det tror jeg kan bli vanskelig og dyrt.

Ellers leter jeg etter noen som kan spille trompet i kirken, har dere noen navn eller forslag der? Satser på å finne ut litt mer fra slekt og venner når vi skal oppover i jula.

Jeg skal følge spent med fremover om det kommer flere gode tips.

Trude

Heisann!!

Her kan jeg hjelpe deg mye ser jeg... hehe...

Når det gjelder Zeppelin så jobber min forlover der så jeg kan spørre henne om hvem som er flinkest der på brudestyling om du vil?

Aidafoto skulle vi også ha, men så måtte jo min kjære også få bestemme litt...og han ville heller ha Kristiansen så da ble det han...

Jeg skal på Kristins brudesalong imorgen jeg.... :)

Når det gjelder The Teachers så kan du sikkert ta kontakt med et av bandmedlemmene som er Odd Hjelvik...han bor på Skøye. Og når det gjelder trompet så har jeg blitt anbefalt to stk: Nils Ove Erstad og Kjetil Halsen. Ellers har jeg blitt anbefalt å ta kontakt med Ålesund Symfoniorkester om jeg ønsket noe mer...

Er så spent om vi kommer til å få han Kjølberg eller Stordalpresten jeg, har du hørt noe om hvem dere får? Og når har dere tenkt å ha samtalen med presten når dere bor så langt unna? Tenkte jeg skulle prøve å få avtalt møte i påska jeg....

Hilsen fra en Skøyebygder som bor i Moss....

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trude_*

Er så spent om vi kommer til å få han Kjølberg eller Stordalpresten jeg, har du hørt noe om hvem dere får? Og når har dere tenkt å ha samtalen med presten når dere bor så langt unna? Tenkte jeg skulle prøve å få avtalt møte i påska jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest junibrud :)

Hei

Hiver meg på diskusjonen jeg også siden jeg nå begynner å innse hvor treg jeg er med planleggingen..

Gifter meg i Giske kirke 28.juni og skal ha bryllupet på Nestun på Giske..(familien er fra Giske, så da er det jo stas å ha alt der..)

Ellers er vel absolutt ingenting klart...

Er det noen som vet om en kokk som er flink?

Tenkte å ha det i stede for catering.

Ellers takker jeg for alle tips i forhold til bryllupskake

- liker ikke marsipan, så jeg tenker å ha noe annet

Er det noen som vet om noen som legger fin bryllupssminke??

Ellers sliter jeg litt med bryllupssuite eller lignende.. noen forslag?

kommer vel flere ting jeg lurer på etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Skal gifte meg i Giske kirke 21. juni 2008. Festen skal vi ha på Hotell Union på Øye.

Klarer ikke å dy meg for å være med i tråden, selv om det er snart 15 år siden jeg giftet meg - i samme kirke som deg. Super kirke å ha bryllup i, intim og koselig.

Søsteren min hadde bryllupsfesten sin på Union, det er også et veldig godt valg!

Jeg vet ikke hvordan dere skal reise innover, om dere booker båt eller kjører med biler. Fergene korresponderer slik at det antakelig blir noe venting inne på Standal. I søsteren min sitt bryllup serverte vi kaffe, sveler, spekemat og drikke på fergekaia. Kjempekoselig - og bryllupsgjestene kom i snakk med hverandre på en fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ålesundsjente og giftet meg med min ålesundsgutt i august. Det er ikke så lenge siden jeg flyttet tilbake hit, så jeg syntes det var ekstra koselig å knytte knuten her. Alt falt liksom på plass, og det er jo en vakker by da, når den er på sitt beste. :)

Vi giftet oss i Borgund kirke, hadde festen på Atlanterhavsparken, bestilte toretters middag fra XL, min forlover og jeg var hos min faste frisør på Pik'asso og fikk gjort hår og sminke, og vi brukte fotograf Hagen. Alt var helt fantastisk og jeg kan anbefale alle disse. Ellers gjorde vi det aller meste selv eller ved hjelp av familie og venner; min mor laget buketten, vår venn laget kaken, min kjære er brannmann så vi fikk låne brannbil som brudebil og vi fikk ellers masse god hjelp med alt annet.

Jeg har hørt at Sjøholt Catering er flinke, og hvis det er verdt noe så var det fantastisk julemat fra dem på et julebord jeg var på før jul. Blomsterstua har jeg også bare hørt gode ting om.

Jeg håper alle dere kommende ålesundsbruder får fantastiske dager og ønsker dere masse lykke til! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Trude_*

Er det noen som kan anbefale et sted rundt Moa som gjlr manikyr/neglelakk og pedikyr. Har tenkt å få gjort dette torsdag eller fredag før bryllupet.

trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale et sted rundt Moa som gjlr manikyr/neglelakk og pedikyr. Har tenkt å få gjort dette torsdag eller fredag før bryllupet.

trude

Klinikk for alle på Moa,eller Bentes negledesign i Vika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefal en god bryllups oppsett frisør/makeupartist eller bare frisør i Ålesund/Moa da noen?

Vet du tilfeldigvis ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefal en god bryllups oppsett frisør/makeupartist eller bare frisør i Ålesund/Moa da noen?

Vet du tilfeldigvis ca pris?

Klinikk for aller er SVINEDYRT!Bentes er både mye flinkere og rimeligere.

Brukte CanCam på moa syd,og ble utrolig fornøyd med resultatet.Så de er å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...