Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

:vinke:

Tenkte det kunne være koselig med en skravletråd for mai-juni mammaene :)

Selv har jeg akkurat fått positiv test. Etter SA sist er jeg veldig spent... Men håper på bedre klaff denne gangen :)

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som merker noe til at de er gravide?

Jeg merker foreløpig ikke så mye... Men har en litt rar følelse i magen. Tror jeg er litt trøttere enn vanlig, og har til tider veldig ømme brystvorter :fnise:

Noe er tydeligvis på gang :sjenert: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore veldig kvalm eit par vekes tid no...håpar det ikkje kjem til å vare så lenge. Og trøtt og sliten.

Hadde planer om å oppretthalde treningsfrekvensen, trenar vanlegvis fleire gonger i veka, men den gang ei...etter jobben er det berre sofaen som fristar.

Huff, eg som hadde planar om eit supersunt og aktivt svangerskap, det einaste som fristar å ha i seg er cola (noko eg nesten aldri drakk før) og ligge på sofaen etter jobb.

Nei dette vart mykje klaging. Er veldig spent da, og gledar oss sjølvsagt over det som skjer. :-) :love:

Forresten har eg begynt å få større puppar, særleg den høgre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er visst veldig mange som er trøtte i begynnelsen av snagerskapet. Er nok best å lytte til kroppen og slappe litt av. Men skjønner at det kan være litt kjedelig å bare sove og jobbe :)

Får håpe det går seg til om ikke så lenge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt som ei strømpe, og har bare lyst til å ligge på sofaen og se Dr. Phil på DVD-opptakeren :ler: Men når jeg har lagt meg til, så sovner jeg bare! Og så kan jeg sove og sove og sove og :sove:

Har hatt murringer siden EL, men litt mindre i de siste dagene. I dag er det litt mer igjen, og puppene er mer ømme, men ikke kjempeømme.

Jeg kjenner at jeg er litt avventende til hele graviditeten, fordi det er så gruelig tidlig ennå, og det er jo så mange som mister så tidlig. Samtidig så føler jeg meg også trygg på en måte, at dette går fint :rødme:

Nå skal jeg snart hjem fra jobb, håper å få sovet et par timer før vi må ut av leiligheten pga. visningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er naturlig å være litt avventende... Nå har jo jeg mistet en gang allerede, så det gjør nok at jeg er ekstra avventende...

Men samtidig går det jo stort sett bra, og jo lenger tid det går jo mer sannsynlig er det at det går bra :)

Men for meg er det føles litt uvirkelig... Tror kanskje jeg skjønner mer når jeg er kommet litt lenger...

Gleder meg veldig til å kjenne bevegelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært litt småkvalm i dag jeg :juhu:

Morsomt å føle at det skjer noe i kroppen, selv om jeg håper ikke jeg blir så veldig plaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, hurra for kvalme! ;)

Jeg finnes ikke kvalm, men skulle gitt mye for ei seng nå :sove:

Kan heldigvis dra om 2 timer, og da er det langhelg! :danser:

I kveld blir det "syforening" med venninnene, og jeg gleder meg veldig til det. De er så glade på mine vegne, og så er det vel litt ekstra spesielt siden jeg er først ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt da :rødme:

Vi har ikke sagt det til noen venner enda... Eller rettere sagt, jeg har sagt det til et par "frittstående" venniner som mannen ikke har noe særlig kontakt med. Men ingen andre.

I min syforening har de fleste barn. Har ikke tenkt til å fortelle det der enda, men sist så var det ei som gjettet det og utbasunerte det for alle sammen... Ble ganske :sur: da, hadde jo lyst til å styre hvem som fikk vite det selv. Spesielt når det da gikk gærent rett etter... Er ikke alle i syforeningen jeg er like gode venner med, dermed kunne jeg tenkt meg å vente med å fortelle det til alle...

Derfor er vi litt tilbakeholdne foreløpig... Men jeg er ganske utålmodig da...

Ikke så kvalm nå lenger. Hjalp med litt mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen fortsatt vedvarande. Har lurt på å fortelja det til sjefen, og kanskje få ei ordning med å kunne gå tidleg heim frå jobb, og jobbe litt frå heimekontor på kvelden. Det er nemleg verst ein stund etter lunsj, og viss eg da får ein time på sofaen så føler eg meg mykje betre. Har teketidleg fri dei siste dagane, og det har funka. Men kan ikkje berre fortsetja å ta fri, dersom dette skal halde på lenge...

Vi har forresten ikkje sagt det til nokon enda, hverken venner eller foreldre. Er usikre på når vi skal gjere det.

Når har dykk tenkt å fortelja det til foreldre etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "lurt" til å fortelle det til foreldrene våre for ei uke siden, med varierende respons ;) Tror nok noen av dem helst hadde sett at vi ventet, siden det fortsatt er så tidlig. Men søstera mi har fortalt det etter ei uke hver gang (og hun har tre). En annen grunn til at jeg ville vente, er at det på en måte var vår egen, lille hemmelighet :love: Jeg har fire gode venninner som vet, og i kveld skal visst samboer fortelle det til et par kompiser, så da er vel katta ute av sekken, sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del, det er jo morsomt og koselig med alle gratulasjonene, da. Jeg skulle bare ønske vi hadde ventet litt lengre :sjenert:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var graivd første gangen så sprakk bobla litt av seg selv og plutselig var det så mange som visste. Uten at det helt var meninga... Var litt sånn at når den visste burde den også få vite...

Ikke så veldig ålreit å måtte gi kontrabeskjed når det gikk galt.

Denne gangen er mannen veldig opptatt av å ikke si noe før vi har passert 12 uker. Jeg er enig til en viss grad, men kunne tenke meg å si det til foreldrene våre snart... :sjenert:

Dessuten har vi en del planer framover hvor jeg regner med at det blir stor mistenksomhet om jeg ikke drikker.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Her går det litt opp og ned. er 5+3 idag. :danser: Kvalmen kan komme når som helst. har aldri vært så "rart" kvalm før, det kjem liksom ut av intet og då blir eg verkeleg kjempekvalm. er ikkje så lett å jobbe med mat når kvalmebølgene kjem!

Ellers har eg ikkje merka så mykje anna enn at brystvortene mine nesten 24/7 er stive og ikkje minst ømme! og at magen er øm. Sa til mannen i går at eg har eit instinkt som seie at eg må beskytte magen. kanskje er det fordi den er oppblåst og øm, men er så rart å ha den følelsen. Den ligg der liksom klar, så om mannen tek meg på magen, blir eg med ein gong vàr, og greier ikkje slappe av. :lete:

Det byrjar vel å gå meir og meir opp for meg kvar dag at eg faktisk er gravid. Men skal likevel ta ein billigtest når den kjem i posten.. :sjenert:

God helg til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter

Hvordan går det med dere?

Jeg er antagelig 7+4 i dag. Sier antagelig siden jeg er ganske usikker på terminen foreløpig... :sjenert:

Merker foreløpig ikke så mye. Litt kvalm av og til, særlig hvis jeg er sulten. Fortsatt ømme bryster, men synes ikke de er like ille. Synes ikke jeg er spesielt trøtt heller. Går i grunn veldig greit. Føler nesten ikke at jeg er gravid, men skal vel kanskje være glad for det :)

Vi har fortsatt ikke sagt noe. (Bortsett fra 2 venninner jeg har sagt det til...) Jeg tror min mor har sine mistanker, men faren min har ikke peilig tror jeg... Han erklærte at han ikke skulle kjøre oss på fest i helga. Det hadde uansett ikke vært aktuelt. Vi hadde enten gått eller tatt taxi, men nå kan jo jeg kjøre... Men fortalte ikke det til han da... Vi venter.

Men regner med at det blir noen mistenksomme på lørdag. Jeg pleier ikke å spytte i glasset, men vi får bare la det stå til...

Skal på kontroll til legen 12. november. Er alt greit da skal det være ganske trygt å si noe :rødme:

Gleder meg til å komme så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg ferdig med de første 11 ukene, bare en uke igjen nå! Men jeg har sett den lille på ul og siden alt så bra ut sa spesialisten at da var sjansen for sa og ma minimal! :hoppe::gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med de første 12 ukene! Hurra det er en deilig følelse. Dere andre kommer jo snart etter! Og de siste to dagene har jeg kjent at magen er annerledes, den er helt hard nederst. Jeg er ikke så veldig høy så det er sikkert derfor jeg allerede har begynt å få mage. Så i dag er det shopping for mammabukser hvis jeg orker å komme meg ut av sofaen og huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...