Gå til innhold

aktiviteter i bryllupet


tattoopia

Anbefalte innlegg

først og fremst er jeg ikke her på egne vergne. min søster skal gifte seg å jeg har lyst å sørge for at hun får et bryllupet som er uforglemmelig å morsomt.

noen som har forslag til leker og morsomme aktiviteter som kan gjøres på bryllupsfesten...

noen som vet om vi har noen morsomme tradisjoner i norge.

danskene har slørklipping å glassklirring... hva mere kan man finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mer vanlig å kaste enten buketten eller strømpebåndet...må si jeg foretrekker strømpebåndet...

Først skal mannen ta av strømpebåndet med tennene, så skal bruden etterpå kaste det bakover til de som er single. For å se hvem som er neste mann til å gifte seg..

Ellers polynese...?

Klirre i glassene/trampe i gulvet, sånn at brudeparet/foreldrene må reise seg opp å kysse...

Lysbildeshow el. lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage noen bryllupsleker ?

I et bryllup jeg var i hadde de en oppgave for brudeparet og brudeparets foreldre og gifte søsken, der damene satt foran og mennene stod bak med ryggen til. De fikk hver sin lapp med "JA" på den ene siden og "NEI" på den andre. Så stilte man spørsmål som for eks:

Hun er flink til å lage mat

Han er handyman

Hun tar oftest oppvasken

Han vasker bilen oftest

Vi er verdens beste brudepar

osv osv

Så skulle de svare hva de selv mente, og det ble vanvittig morro ettersom de som oftest svarte ulikt. Parene fikk poeng for like svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest orker ikke logge meg inn.
Her er det mer vanlig å kaste enten buketten eller strømpebåndet...må si jeg foretrekker strømpebåndet...

Først skal mannen ta av strømpebåndet med tennene, så skal bruden etterpå kaste det bakover til de som er single. For å se hvem som er neste mann til å gifte seg..

Er det enten eller?

Gjør man ikke begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enten eller?

Gjør man ikke begge deler?

Har aldri vært i et bryllup hvor noen av delene har blitt gjort... Tror ikke det er en norsk tradisjon i det hele tatt. Men jeg tror vi kommer til å hvertfall ta av strømpebåndet for morro skyld (at det skulle kastes hadde jeg ikke hørt om før engang). Ellers så skal vi i hvertfall gå polonese som er tradisjon blandt disse NTH-erene som min kjære tilhører :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært i et bryllup hvor noen av delene har blitt gjort... Tror ikke det er en norsk tradisjon i det hele tatt. Men jeg tror vi kommer til å hvertfall ta av strømpebåndet for morro skyld (at det skulle kastes hadde jeg ikke hørt om før engang). Ellers så skal vi i hvertfall gå polonese som er tradisjon blandt disse NTH-erene som min kjære tilhører :fnise:

Hva er polonese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polonese er en type dans som er ganske klassisk i noen bryllup.

Ikke for å være vanskelig, men ettersom dette ikke er ditt bryllup så må jeg bare spørre, er du sikker på at hun vil ha slikt?!?

Det er veldig individuelt, sikkert 50/50 som vil og ikke vil...

Vi skal ikke ha noen av det slag ettersom jeg ikke synes noe om det...

Men er det slik at dette er ett ønske fra henne er jo polonese, dra av strømpebåndet med tenna standard..

Det er mange som har sånn spørreleker av noen slag som involverer brudeparet.. men jeg tror det ligger en ganske så lik tråd litt lengre tilbake i tid her... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel kanskje ikke polonese (skrives det sånn?) er et godt triks å arrangere hvis ikke brudeparet selv vet om det. Vi vil IKKE ha det! Vi vil heller ikke ha leker, og jeg vet at mange andre heller ikke vil ha det. Jeg ville heller satset på et musikalsk innslag (fiolinist, sanger) eller et lysbildeshow fra hun/de var små tillagt lyd/tekst. Du risikerer jo at de har planlagt noen leker selv også, og det kan fort bli litt mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel kanskje ikke polonese (skrives det sånn?) er et godt triks å arrangere hvis ikke brudeparet selv vet om det. Vi vil IKKE ha det! Vi vil heller ikke ha leker, og jeg vet at mange andre heller ikke vil ha det. Jeg ville heller satset på et musikalsk innslag (fiolinist, sanger) eller et lysbildeshow fra hun/de var små tillagt lyd/tekst. Du risikerer jo at de har planlagt noen leker selv også, og det kan fort bli litt mye....

Skrives polonese ja :) I min forlovedes vennekrets så går man polonese på store fester, så for oss så er det helt naturlig og ha med, har en kompis som egner seg ypperlig til polonese-ansvarlig! :fnise:

Jeg for min del er i utgangspunktet ikke så lysten på leker, men jeg var i et bryllup i sommer hvor det var vellykket, og i et annet hvor det var ganske dølt... Så det kommer an på lekene, gjestene og hvordan det hele holdes - JEG kommer ikke til å styre noe med det men skulle noen ha lyst til å ordne noe så synes jeg det er helt greit. Men har brudeparet allerede planlagt leker så er det fort for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg ofte polonese er kjedelig, men var i et bryllup i fjor sommer hvor det var ganske gøy.

Leker i bryllup har jeg ikke helt sansen for. Jeg har ikke vært i bryllup hvor det har vært leker, men har hørt om bryllup hvor det har vært vellykket/kjedelig, alt etter som. Jeg tror det kommer veeeldig an på hva slags bryllup, type leker og gjestene om det blir vellykket eller ikke.

Vi kommer ikke til å legge opp til hverken polonese eller leker, men er åpen for at noen kommer med en (ikke alt for stor) overraskelse i form av en lek.

Før man skal arrangere leker eller annet for et annet brudepar, syns jeg det kan være lurt å høre med brudeparet hva de har planlagt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så polonese er noe gjestene ordner eventuelt da?

Noen må gå foran og "bestemme", i det bryllupet vi var i var det brudgommens foreldre som sto for dette, men det var brudeparet som ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega av meg fortalte om en lek der deltakerne skulle finne bestemt ting (f.eks et rödt slips). Den som kom sist tilbake eller ikke fikk til oppdraget fikk en "straff" og man måtte trekke en lapp der det sto f.eks: "Inviter brudeparet på grilling i juni". Slik holdt man på til det kun var én igjen som vant heder og aere (og kanskje noe annet - f.eks "Brudeparet inviterer deg på julegröt i desember" ;) ). Alle gjestene kan selvsagt ikke vaere med på denne leken, da vil det bli totalt kaos. Dette var visst veldig vellykket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Noen bekjente hadde en quiz om seg selv, som gjestene svarte på lagvis mens brudeparet var hos fotografen. Bruden hadde laget spørsmål om brudgommen og omvendt. Svarene og poengene ble lest opp når brudeparet ankom, og det var visstnok veldig vellykket i følge hun jeg kjenner som var der.

Samboeren prøver å overtale meg til noe lignende til vårt bryllup. Jeg syns det føles litt selvfokuserende, men han mener at bryllupet uansett handler om oss. Jeg er også positiv til en form for aktivitet mellom vielse og middag, særlig for de som ikke kjenner så mange (vi har selv vært utenbys fra i et bryllup, og det var litt kjedelig å bare stå og henge fram til brudeparet ankom). Denne leken var visst også bra med tanke på å få folk til å bli litt mer kjent med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært i bryllup har det vært klirring i glassene, da skal brudeparet opp på stolene og kysse.

Og når vi trampet i gulvet skulle de under bordet og kysse.

Hvis brudgommen forlater rommet under middagen, skal alle (single?) guttene kysse bruden. Og omvendt...

Et tips til den leken som er nevnt, den med å finne oppgitte ting: Del i lag og gi lagene litt ulike lister med ting de skal finne....

Eller så kan jo du/jentegjengen dikte en sang som dere fremfører i løpet av kvelden! Filme og redigere fra utdrikkingslaget og vise frem/lysbildefremvisning etc.

Men viktigs av alt er vel å vite om brudeparet er åpne for slikt. Men siden det er din søster vet du sikkert det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det som er viktig å tenke på er at det er ikke brudeparet og vertskap som bestemmer alt! det er mange overaskelser i bryllup og med unge gjester kan det meste skje... så det er veldig viktig- selvom man selv ikke planlegger det- å legge inn i tankene at det faktisk kan skje noe uforutsett. det er jo tross alt mange som vil hedre brudeparet og som vil gjøre dette på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt bryllup arrangerte vi Crocket på plenen utenfor lokalet mellom vielse og middag. Det var veldig vellykket :-) Det var ikke organisert på noen annen måte enn at de som ville spille, kunne spille - mens de som bare ville nyte solen og champagnen kunne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i to brylupp der de hadde en vanvittig morsom lek!

Det hele gikk ut på at en person hadde en pakke og en tekst med seg.. H*n gav pakken til en helt tilfeldig person og leste opp litt av teksten... det hele gikk på rim, men jeg husker ikke hvordan, men uansett... H*n sa f.eks "denne pakken skal du gi til mannen med de fineste skoene her i kveld" og når personen gjorde det leste h*n f.eks "Fine sko men gud så store.. du hvet vl hva dem sier om slikt? Pakken skal du nå gi til damen med vakreste øyne"... osv osv... Pakken skal til slutt ende opp hos bruden/brudgommen... kjempe gøy :)

Jeg har vært ute for både en "barnevennlig" versjon og en som var litt mer på kanten for kun de voksne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...