Gå til innhold

Trivsel på jobb


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle flinke og kreative KG jenter.

Jeg har fått i oppgave på jobb å finne på

trivselstiltak på jobb.

Har tenkt på frisk frukt, trening på helsestudie,

felleslunsj med go mat. Trenger flere gode ideer.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thelma :-)

Frisk frukt er viktig :) gjerne fast leveranse ukentlig.

For litt sjeldnere anledninger:

.. lei inn en god standup-komiker til å holde en seanse

.. arranger matkurs

.. arranger båttur

.. rebusløp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi felles trimpause sånn midt på dagen ca. Da kommer det en instruktør og har bøy-og-tøy-øvelser. Ikke noe man blir svett og må skifte til treningstøy for, bare litt sånn lett for å forebygge plager forbundet med stillesittende arbeid. Dette er gjort på en morsom vri, øvelsene vi gjør ser ofte så til de grader latterlige ut, i tillegg til at instruktøren kommer med masse morsomme kommentarer, så det er alltid mye latter involvert. Vi holder vel på 15-20 minutter alt ettersomt. Sosialt, morsomt, og godt for helsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi felles trimpause sånn midt på dagen ca. Da kommer det en instruktør og har bøy-og-tøy-øvelser. Ikke noe man blir svett og må skifte til treningstøy for, bare litt sånn lett for å forebygge plager forbundet med stillesittende arbeid. Dette er gjort på en morsom vri, øvelsene vi gjør ser ofte så til de grader latterlige ut, i tillegg til at instruktøren kommer med masse morsomme kommentarer, så det er alltid mye latter involvert. Vi holder vel på 15-20 minutter alt ettersomt. Sosialt, morsomt, og godt for helsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Selvfinansierende vinlotteri? Man selger lodd og en andel går til vin og resterende går til velferdskassen? Trekning enten hver fredag eller en gang pr måned?

Internavis der man presenterer de forskjellige avdelingene, hvem som har bursdag, nyheter om "huset" etc. Dette kan være online. Da kan man jo legge ut nyheter fortløpende. Aller best hvis alle deltart, om det så bare er med ukens vits. Hvis dere har bedriftsidrettslag - få noen til å referere fra kamper og arrangement.

Lag turlag - enten ukentlig tur eller månedlig tur der man går en rute som er så grei at hvem som helst kan gjøre det uten at de Døøøøør fordi de ikke har kondis?

Fredagspils/lønningspils?

Fellestrening på helsestudio en gang pr uke? Dette vet jeg mange har der de er en fast gjeng som møtes.

Aktiviteter for de ansattes barn? Dette kan jo være greit for alene/skilte også - en slags mulighet til å komme seg ut og stifte bekjentskaper med andre barn. Ikke alltid like lett å få til i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke og kreative KG jenter.

Jeg har fått i oppgave på jobb å finne på

trivselstiltak på jobb.

Har tenkt på frisk frukt, trening på helsestudie,

felleslunsj med go mat. Trenger flere gode ideer.

På forhånd takk.

Hei du!

Hvis jeg var deg, så ville jeg samlet flere i en liten gruppe som sammen jobbet med å få opp trivselstiltak. Trivselsteamet! Forbered deg godt og lag en ideutviklingsdugnad. Kanskje får dere opp masse morsomme og helt sikkert en god del ubrukelige forslag, men sikkert også noen kreative noen som ingen ville kommet på av seg selv.

Og det er viktig å følge opp og faktisk gjennomføre i etterkant også,. Gjør du dette får du flere involvert og engasjert som i seg selv gir bedre trivsel.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...