Gå til innhold

Tanker, følelser, gjøremål og alt annet man fyller dagbøker med


Zero

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Bettie.

Har tatt noen piller til og nå er det tid for sengen. Forhåpentligvis er jeg frisk og fin i morgen, i alle fall i visnings-form.

Natta alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du ikke ble dårlig.

Dere finner sikkert en leilighet som passer dere. Men det er ikke moro mens man holder på å lete. Ønsker dere masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Udyrene har lagt seg. De ligger rett ut på ryggen og pleier kaninhjertene sine med dyp søvn. Spreller opp innimellom og bråker litt før de faller om igjen.

Føler jeg har vært litt for opptatt med alle andre ting for tiden. Flytting og leiligheter og annonser. Det er ting som betyr noe, men samtidig skal de ikke få bety alt heller. Hadde en lang samtale med mamma på telefonen i går og hun klarer alltid å roe meg ned og overbevise meg om at alt kommer til å gå bra uansett. "Jeg kommer ikke til å sparke vekk beina under deg" var det siste hun sa i går kveld. En fin ting å si på et vis.

Lurer på om det kanskje kan ligge noe i dette med at sult avler spiseforstyrrelse.. På en måte så virker det så altfor enkelt å forklare en sykdom slik, men jeg føler det kanskje kan være en stor del av årsak og løsning for meg. Jeg har vært i dårlig form siden lørdag kveld og det første som skjedde var at matlysten forsvant og jeg spiste derfor ikke noe. Når jeg nå er frisk igjen så føler jeg ikke for å spise nå heller. Jeg føler jeg blir lykkelig av å ha det slik, selv om det er bare en illusjon. For jeg vil jo ikke veie 35 kilo og bli tvangsforet, slik som for fire år siden.

Jeg skulle virkelig ikke ønske jeg fikk avslag fra Haukeland.

Skal hente en pakke. Jeg lurer så på hva det er. Jeg har snart bursdag, så kanskje det er noe til bursdagen hjemmenfra. Eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er klar over at den lykkefølelsen du kjenner egentlig er en illusjon, er du et skritt i riktig retning.

Og jeg er enig med moren din. Ting ordner seg nok for dere.

Når du skal fortelle litt om deg selv, er det jo helt greit å fortelle om at du går på privatskole. Du kan jo hive på hva slags fag du tar, og kanskje hvorfor du tar disse fagene, og så kan du si noe om deg selv - er du en rolig person, en livlig person, en person som liker orden..., men stort mer behøver du vel ikke legge ut om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett begge to, Bettie, ting vil nok ordne seg på et eller annet vis. Det er rett og slett ingen annen mulighet. Jeg har en fantastisk familie som har lånt penger til både depositum og dobbel-leie, og det bringer oss jo tusen steg i riktig retning. Ingen god løsning å låne penger innen familie, syns jeg, men det er den løsningen det har blitt til. Så skal jeg heller gjøre mitt beste for at lånet blir nedbetalt så fort som mulig.

Litt småsliten i dag. Skal ikke være noen spesiell grunn til det, for jeg har ikke gjort så mye i dag. Tatt kopi av en kontrakt, bestilt bursdagsgave og julegave til sambo, spist fruktcocktail og sittet for mange timer ved pc'en.

Merker det begynner å bli vinter. Syns oktober kom så fort, rakk nesten ikke begynne på skolen før høstmåneden var her. Og i dag sitter jeg med pledd over beina fordi det er kaldt i leiligheten, i tillegg til at jeg merket at jeg må gå med høstkåpen min hver dag nå, da jeg var ute i stad. Det er egentlig ganske koselig med høst og snart vinter, for da er det snart jul.

Kommer til å bli en rar jul i år. Min første jul som jeg ikke skal feire med min familie. Siden jeg og sambo har bodd sammen i snart et år og vært sammen enda lenger enn det fant vi ut at det snart var på tide å begynne å feire julen sammen. Sist jul var vi ikke sammen, og da var det noe som manglet. Så det blir hos hans familie i år. Det blir nok koselig, men ikke helt slik jul som jeg kjenner til, for vi alle har jo forskjellige tradisjoner og familien min er tross alt ikke der. Gleder meg likevel veldig til jul, gjør alltid det. Mandariner, marsipan, kongerøkelse, pinnekjøtt, gaver, snø, nisser. Jaja, er nå enda to måneder igjen, så får vel ikke ta helt av ennå :)

Resten av kvelden skal jeg slappe av med sambo i sofaen og glede meg til i morgen. Visning og vin hos kompis. Kan ikke bli bedre fredag enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Punktet for friskemelding har kommet. Kvalmen har gitt seg og jeg er meg selv igjen. Jeg forteller meg selv hver gang at jeg aldri skal drikke så mye igjen, alltid skal drikke mye vann gjennom hele kvelden, alltid skal tenke nøye gjennom ting jeg sier og ikke minst gjør med alkohol i blodet, men jeg ser ikke ut til å lære. Ikke det at det gjør noe, jeg får jo så mange morsomme historier å fortelle etterpå. Fint med avveksling, innimellom.

Jeg og sambo er begge øre i hodet. Ingen av oss klarer å tenke på annet enn at vi kanskje har drømmeleiligheten vår på mandag, om vi så er heldige. Jeg føler vi har en rett til å stå øverst på det ikke-eksisterende køsystemet, i og med at det var vi som ringte først av alle som var på visningen og det var vi som fikk "ordnet" visningen. Så vanskelig når man ikke vet hva enkeltmennesker legger i grunn for et slik valg.

Som pause har vi sett denne filmen. Ei jente våkner opp en dag og finner kjæresten sin død etter selvmord. Hun har en alternativ måte å takle sorgen på, hun forteller ingen om hva som har skjedd og lar han ligge i dagesvis før hun begraver han for deretter å dra på ferie til utlandet. Søt og ekkel og fin film, alt på en gang.

Mottok informasjonshefter fra IKS i dag. De ligger på bordet, men jeg har ikke åpnet dem ennå. Forsiden spriker med ordene anoreksi, bulimi og overspising. Vet ikke hvorfor jeg bestilte dem, jeg kommer aldri til å ta kontakt med dem uansett. Hjelp til selvhjelp. Jeg vet ikke, jeg tror ikke jeg hadde taklet å møte mange mennesker som lider av det samme som jeg. Blir for nært og for skummelt på et vis. Selvsagt, de tilbyr samtaler alene også, men jeg er ikke en person som ringer krisetelefonen heller. Blæh, jeg klarer meg jo uansett, og jeg tror faktisk at det stemmer.

Sove nå. Min nesten-favoritt-aktivitet, innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag. Det er helt rart å ikke jobbe på søndagene lenger, for det siste halvåret har jeg ikke hatt en eneste søndag med fri. Hva skal man egentlig ta seg til på en søndag? Vi har ryddet, det så ikke ut her og det var virkelig trengt, selv om motivasjonen til å holde det ryddig og fint her er litt ikke-eksisterende da vi hele tiden går rundt og tenker på flytting. Men som sambo sa; vi må jo kunne bo her i mellomtiden. Så da ble det rydding og oppvask og tøyvask og burvask og alt er skinnende rent. Veldig deilig. Jeg klarer ikke slappe av med mindre det er ryddig rundt meg.

Gått en tur og stjelt en brukken grein til småbarna mine. De heiv seg over dem og syns nok det er veldig fint at jeg endelig har mannet meg opp til å ta en bit av en grein som ikke tilhører meg.

Hvorfor får man bare kjøpt vedkubber, men ikke greiner?

:sjenert:

Vi får snart besøk av en venn av sambo. Se om vi kan få tankene over på noe annet enn leiligheten. Jeg tror ikke det er normalt å bli så opphengt i en eneste leilighet når man er på boligjakt, men samtidig så er det kanskje ikke så rart når det er selveste leiligheten, selveste drømmeleiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Det er mandag og jeg og sambo har fått oss leilighet! Etter et par telefonsamtaler i morges så ble leiligheten vår, og jeg kan nesten ikke forklare hvor glad jeg ble. 14 kvaderatmeter mer enn vi har nå, i sentrum, god standard og to rom. Det skal bli fint å slippe sovealkove. Et veldig fint ord, men ikke så fint i realiteten.

Jeg pakker. Det eneste jeg skammer meg litt over er at jeg ikke begriper hvordan man skal brette flyttekassene. De har fliker hit og dit og det er ingen åpenbar løsning på problemet.

Jeg har mer klær enn jeg trodde. Har fylt opp en stor kasse og da har jeg ikke fått med meg halvparten av klærne mine. Jeg tror jeg skal bruke muligheten til å kaste unna endel klær (synd ikke Fretex tar imot klær her).

Ok, pakke mer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Gratulerer med ny leilighet

Store søppelsekker er fine å pakke klær, sengetøy og sånt i. Har lang pakkeerfaring, nemlig.

Når skal dere flytte ut/inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant heldigvis ut hvordan man brettet sammen de dumme kassene etter en lettere hysterisk telefon til sambo. Ja, jeg er et kvinnemenneske med null praktisk og teknisk sans. Men søppelsekker var et godt tips. Tenker alle dyner og slikt går i det.

Vi flytter denne uken. Får nøkler på onsdag og tror nok at vi skal leie oss bil til onsdag også, så vi får flyttet. Kan ikke vente, blir så fint å pakke ut og innrede. Jeg er så husmor av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...