Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Niniel

Disse linkene har jeg lagt ut før, under 'silikon-erfaringer'-tråden... Det bildet som er i sort/hvitt tok jeg med til kirurgen min og sa jeg ville ha sånne.

http://www.implantinfo.com/beforeandafter/...80cc/index.html

http://www.implantinfo.com/banda4/387hall/index.html

http://www.implantinfo.com/banda9/842brown/index.html

http://www.implantinfo.com/plastic_surgeon...1204/index.html

Ellers kan du finne mye info. på disse sidene:

http://implantforum.com/index.html

http://www.kveim.no/

http://www.klinikkbergen.no/

Hvis du vil, kan jeg sende deg mine før/etter bilder, Virgo - bare send meg en pm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja i dag skjer det! En liten halvtime til jeg skal dra.

Føler meg egentlig ganske rolig......Min eneste bekymring

nett nå er at puppene blir alt for store.

Hilsen fra Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det varierer fra klinikk til klinikk, ja! f.eks sportsbh; noen steder står det at den skal brukes i 3mnd, andre steder 6 uker, atter andre at mange _føler_ det best å bruke sportsbh, dvs at man ikke må det, men det er det mest behagelige. tror de fleste klinikker syr igjen med sting som blir borte av seg selv. jeg fikk også det.

håper du har blitt fornøyd -så fornøyd man kan bli den første dagen :) - og at du forteller hvordan det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli

Hei! Da har jeg nettopp kommet hjem fra første kontrolltime etter operasjoen. Han sa det så veldig bra ut, så jeg kan ikke bli mer fornøyd da! :D Må innrømme, jeg trodde jeg hadde høy smerteterskel, men det var jammen skikkelig vondt den første natta og utover neste dag. Men så er jeg litt tøff i trynet når det gjelder smertestillende, liker ikke ta sånn, men måtte jo tilslutt ta noen stykker. Ble bedre da, eller, ble TRØTT så jeg sovnet.

Skikkelig uvant å måtte ligge på ryggen HELE natta, jeg pleier sikkert snu meg 100 ganger til vanlig :o

Gikk greit å gå på skolen også i dag, var egentlig bare litt godt å komme seg ut, blir litt lei av å se go'morgen Norge to ganger etter hverandre, liksom!

Men, angrer ikke, det begynner å bli bra nå, dessuten så er det jo DET flotte været ute! planlegger bikini, topper og kjoler som bare juling!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor mye la du inn da?

er det ikke deilig å endelig ha gjort det? :D imorgen er det en uke siden jeg gjorde det, og nå gleder jeg meg bare til de synker litt ned og blir myke, så jeg kan shoppe litt undertøy :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,hei!

Ja nå er det gått en dag siden operasjonen, og det har gått over all forventing. Sykepleieren sa jeg var uforskammet pigg! Og jeg som har gruet meg slik....alt til ingen nytte :lol:

Smertene er til å leve med. Har fått masse godt stell både av samboer og venninne. Kunne ikke hatt det bedre. Og best av alt; puppene er IKKE blitt for store.

Skriver mer senere. Må ikke belaste armene så mye (ha jo litt vondt da).

***Nora***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Gøy å høre hvordan andre opplever dette!

Virker som jeg hadde mer smerter enn normalt. Er ikke pingle...tror jeg.. :roll: Men kirurgen hadde visst slitt for å få inn protesene, litt for store for brystvorten. Uææ, blir helt kvalm av å tenke på det.

Det begynte å bli skikkelig ille den 4-5 dagen, kjentes ut som alt bare revnet! Jeg klarte ikke å komme meg opp av sofaen. Ringte legen og han sa at det var noen nerver som var ødelagt... Det venstre siden er fortsatt ikke helt god, kjenner et stikk i ny og ne. Og nå er det 9 måneder siden, kanskje det er noe feil...? Alle andre jeg snakker med som har gjort det, sier ”det gikk så greit, ikke vondt i det hele tatt”. hmm...

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli

JO, det er deilig å være ferdig med det. Jeg har ventet ganske lenge også, pga masse obligatoriske kurs og forelesninger på studiet, så dette har jeg tenkt lenge på! Vet ikke om det har sunket helt inn ennå, at nå er jeg ferdig, liksom!! Tror det ble 240 tilslutt hvis jeg ikke husker feil, han sa han skulle begynne med en prøveprotese på 255, men regnet med at det ble for stort. PÅ kontrollen i dag, sa han at om han hadde lagt inn større, hadde det bare blitt større i bredden, så det virker som om det var riktig. Vi ble aldri enige om noen størrelser på forhånd som noen av dere her har gjort. Vi ble bare enige om at jeg ville ikke se operert ut, at det skulle være en naturlig størrelse for min kroppsbygning. Før operasjonen spurte han om jeg var redd for at de skulle bli for store eller for små, så ut i fra de opplysningene fant han en størrelse som var passe for meg. (var redd for at de skulle bli for store, såklart). Men tror ikke de tallene på protesene er så veldig viktige, de ser forskjellige ut på forskjellige mennesker, nå hadde jeg litt "å ta i" fra før, men er ganske høy og kraftig, så for meg ble de liksom for små. (ca. 1.80 og 70 kg)

Nei, jeg er KJEMPEFORNØYD! :lol:

Håper det ordner seg for deg, miss tricky, har ikke hørt om noen som har det vont så lenge etterpå, men så trodde jeg ikke at det var så vanlig å legge snitte rundt brystvorten heller.... eller er det bare meg som ikke følger med, ikke vet jeg.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... sikkert derfor han la inn 350 istedet for 300 på meg, bredden på protesen! at de bare ble større i bredden! litt letta nå, funnet en naturlig forklaring.. :blunke: og de er passe i str, jeg har ganske bred overkropp.

så til alle som har tenkt på å operere; ikke tenk så mye på tallene på protesene som Lilli sier. som eksempel: første gangen jeg var hos kirurgen ville jeg ha 200 (!), syntes det hørtes passe ut. ihvertfall ikke så mye som 250, det var jo kjempemye! så endte jeg opp med 350 :o , og det første jeg sa da jeg kikket under dyna etterpå, var at de var for små.... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg er bare såååååå misunnelig på dere som har fått det gjort !!!!! Jeg og vil !!!!! (men det koster så mye .... :( hvordan fikk dere råd til det???)

jeg lever med den innstillingen at det er ikke vits i å gå rundt og ha vondt - derfor regner jeg jeg hadde kommet til å ha et nokså høyt forbruk av smertestillende en periode ......

Har hund også og tenker litt på det med å gå turer - når er man i stand til det? Han er flink å gå uten å trekke da - men et rykk i ny og ne kan det jo bli .......Verker hele brystpartiet - eller bare der de har sydd? tar det lang tid før man kan bevege armene uten at det er vondt?

veier man opp ris i poser for å måle? må man bruke vanlig bh når man måler? (har bare polstrede og slike med silikoninnlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei virgo! jeg hadde oppsparte penger, men de fleste klinikker tilbyr finansiering.

og det er kjempefint at folk er helt ærlige når de beskriver smertene sine, det er derfor jeg først var inne på dette forumet,for å få ærlige svar. men jeg var veldig heldig, og hadde veldig lite smerter. MEN, jeg brukte også smertestillende de tre første dagene, for jeg skjønner ikke vitsen med å ha det vondt! så bruk dem! fikk beskjed om at første dagen ville det kjennes ut som jeg hadde blitt overkjørt av et tog, andre dagen som å ha blitt overkjørt av en bil, deretter blir det bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

To dager etter operasjonen nå!

Det vel normalt at brystene er stein harde eller? Kommer de til å synke litt, mine er nemlig veldig struttende nå.

Begynner allerede å bli utolmodig jeg...

**Nora**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei nora! :D går det bra! har du noe vondt! jeg håper det er vanlig at de er harde, for idag er det 1 uke siden- jøss, så fort det går! kan jo ha jubileum da! :ler: - og mine er fortsatt steinharde! jeg ville ha litt heng på dem, håper det kommer etterhvert, for nå står de bare rett ut...

miss-tricky: det tar ett til to år før nervetrådene vokser ut igjen, derfor kan det gjøre vondt eller ikke være følelse i dem en stund til... (sto i Hjemmet fra mars; vært hos tannlegen idag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Liza!

Håper også du har det bra! Vondt?

Betryggende å høre at også dine er harde og står rett ut. Det gjør jo mine også. Jeg håper absolutt det blir mer "heng" på de...

Har egentlig ikke så mye vondt, så lenge jeg tar smertestillende jevnt utover dagen. Men jeg er ufattelig stiv i nakken og har vondt i ryggen. Sikkert fordi jeg har ligget så mye + at jeg anspenner meg nok en smule.

På lørdag skal jeg på kontroll. Gleder meg til å komme meg litt ut...tror jeg er en dårlig pasient. Ikke vant til å holde meg så mye i ro.

Hilsen Nora som er møkklei Go morgen Norge på TV2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Uff, uff...virket jeg litt småsur i det forrige innlegget.

Er jo egenlig ikke det da... :D

Får dessuten tipp topp hjelp av min kjære...

**Nora** - med tendens til humørsvingninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Håper det går bra med dere som nettopp har operert!

Nå er det litt over to uker siden jeg fikk nye pupper, og i dag var jeg og kjøpte nye BH'er! (ja jeg vet de er hovne enda men jeg klarte ikke holde meg lenger....hehe...ganske myke er de blitt også, forresten....og jeg har kløft!!! ) Og en bikini! Og det var så lett å finne noe som passet, det var bare å gå i hyllene og velge det jeg likte, trengte ikke å ta den med mest polstring og push-up hvis jeg ikke ville (jeg tok selvfølgelig ikke noen av de med push-up eller polstring da, er rimelig lei av slikt... :blunke: )!

Det var første gangen jeg ikke har blitt deppa av å shoppe undertøy :D

Det er en sånn deilig følelse, gled dere til det blir deres tur!! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Oj...hehe....det ble mange utropstegn i det innlegget mitt gitt....er bare så glad i dag :D

Bare overse alle utropstegna dere :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...