Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Synes ikke du skal gi friske jenter dårlig samvittighet for at de legger på seg, hvis de ellers trener litt og spiser forholdsvist sunt. :roll:

Det er et faktum at de fleste får større pupper ved vektøkning.

Nå får du roe deg ned et par hakk Donpedro. Merker jeg begynner å hisse meg opp snart. Jeg gir vel f... ikke jenter dårlig samvittighet jeg vel. Hvor har du det fra? Jeg vil gjerne høre fra andre brukere her inne om dere også har fått det inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niniel

Jeg oppfattet hverken deg eller innlegget ditt som spydig eller som at du ønsker å gi andre dårlig samvittighet, Mzfire :D Om noen velger å tolke det du sier på verst mulig måte så er det deres problem, ikke ditt. Mener nå jeg da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Slik du beskrev i ditt siste innlegg er det greit oversatt til MINDRE MOSJON OG MER SPISING.

...og slik opplever mange at hverdagen blir når de slutter på skolen. Det krever mer å holde seg i form pga alder og eks graviditeter.

Kanskje jeg var litt kjapp til å si at du ga jenter dårlig samvittighet. Men meg ga du iallefall dårlig samvittighet. Jeg har selv opplevd at forbrenningen har sunket til nullpunktet og derfor lagt på meg. Men jeg trener mer nå enn da jeg var yngre (og jeg har definitivt IKKE lagt på meg muskler :blunke: )

Sliter med å lese fikse slankeråd og gode råd fra slanke venninder. Og så er jeg i realiteten MYE sunnere enn dem, og allikevel mye større. Forbrenningen er så ulik blant folk, og dette påvirker kroppen slik at noe lettere legger på seg.

Men egentlig så er jeg lei av å lese om slanking (tildels min feil at det ble tema her, men ikke ment slik i utgangspunktet), dette var jo en tråd om silikon. Avslutter derfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei!

Har lest en del innlegg her på forumet, og det ser ut som alle gleder seg til operasjonsdagen.

Jeg derimot skal opereres nå på tirsdag, og gruer meg som bare det. Tanker som om dette er det riktige, hva hvis jeg angrer, tenk hvis det ikke går bra osv. surrer oppi hodet mitt nå. Er begynt å bli smånervøs jeg! Er det normalt eller? Noen som har erfaring? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Forstår du begynner å bli nervøs og får sånne "er det riktig" tanker.

Jeg er ikke operert ennå men skal 29 april. Jeg også tenker en del på "uff hvordan blir det",vil folk se det osv. Men så faller tankene tilbake på at dette har jeg hatt lyst til og gjøre i mange år.. men syns det er litt "skummelt" at dagen nærmer seg... Men tenk såå herlig vi får det til sommeren!!

*maria*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Hei!

Fikk mine nye i juni i fjor og er storfornøyd! Er selv 25 år og synes at 18 år er litt i yngste laget. Som nevnt av andre her, utvikler kroppen seg en del fra man er 20.

Før jeg gjorde det spurte jeg om akkurat de samme tingene som dere. Var temmelig nervøs og begynte faktisk å angre litt. Men det er så digg når alt er over! Ganske vondt etterpå da... men det er veldig forskjellig fra person til person. Pass på at dere har noen hos dere hele den første og kanskje andre dagen etter operasjonen.

Angrer ikke et sekund!! :briller:

*good luck*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Ja jeg er enig i at 18 år er tidlig. Nå kan jeg snakke for meg selv, men jeg må si at brystene mine har utviklet seg og blitt en anelse større de siste årene. Ikke mye, men litt, mulig det kan være av P-piller tro?

Men jeg vil nok si at når en er 23 år som meg så blir nok dessverre ikke brystene noe større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg la inn på torsdag, er KJEMPEfornøyd!! kun samboern som vet det, skal heller ikke si det til noen fler. er IKKE vondt, jeg har utrolig lav smerteterskel, verdens største pingle! sa ifra at jeg var veldig redd for å ha vondt, og at sprøter er det verste jeg vet.alt gikk så utrolig bra, våknet opp i ørska etterpå, kikket ned under dyna, ...og ble skuffa... var jo ikke noe særlig større jo! la inn 300, kjemperedd for å legge inn for mye, tenkte opprinnelig på 200, men kunne faktisk lagt inn mer enn 300. er ca 168cm høy, veier ca 68/69kg -gått opp ca 13kg på 1,5år, men ikke ett gram på puppene- og brukte 75a.... ble veldig langt det her, ville jo egentlig bare si at det ikke er noe å grue seg for, over på null koma niks, på en skala fra null til ti har jeg vært oppe i fem da jeg beveget meg, ellers rundt to. og SJEKk før/etter bilder av folk, 300 høres mye ut, men var absolutt ikke det på meg. LYKKE TIL alle som har tenkt på å ta en operasjon, det er virkelig verdt det! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

er kjempepingle jeg ...:( .....derfor er jeg redd for å legge meg under kniven også ....og bare tanken på nålene og skjæringen ...huff ... :o

kan du ikke fortelle litt mer Liza? hva var vondt å gjøre etterpå? hvilke smertestillende spiste du? -......måtte du ha mye hjelp? Når reiste du hjem? Hvor lenge ser det fælt ut etterpå? Hvor skar de? .....

må finne ut mye mer jeg før jeg våger .... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Meg som er nervøs her!

Må bare få si at det hjelper veldig med et slikt forum. Det virker rett og

slett beroligende å høre hva andre har opplevd o.l.

Nå er det bare to dager igjen for min del. På tirsdag skal jeg under kniven. Legen min har anbefalt meg 295ml. Må si at jeg er meget skeptisk til at dette her kommer til å bli stort. Veide opp 295g ris i forgårs, og puttett det inn under genseren. HJELP! Det ble jo kanonstort!

*Nora*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Skal krysse fingrene for deg *nora*. :D ...har sååå lyst selv ....men så var det motet da .....(for ikke å glemme pengene :o hvordan får man råd til no slikt liksom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Virgo!

idag skal jeg ta av bandasjen, må ærlig si at det er det jeg gruer neg til... har prøvd å løsne den fosiktig, men den sitter som bare det... kan fortelle deg alt her, kommer til å bli langt, men..

jeg har alltid gleda meg til å få pupper, var først ute i klassen, men szå ble det bare ikke mer. sto på stedet hvil. ei venninne av meg fikk ikke pupper før hun var 17-18-19år, så jeg tenkte og håpet at det skulle skje et mirakel med meg, men dessverre. mamma har og små pupper, jeg enda mindre,så er nok ingen sjans for at jeg skal få noe stort under genseren.. er 21, har tenkt på dette i mange år, og da en venninne gjorde det for litt over ett år siden, bestemte jeg meg. nå i jan fikk jeg time til konsultasjon på colosseum-klinikken, fikk veldig bra inntrykk av dem. sa jeg ville ha 175cc, kirurgen syntes det var litt lite, men jeg var sikker på at min venninne hadde 130, og det var passe str, ettersom hun er veldig tynn, kunne jeg legge inn 175, temkte jeg. vi ble enige om 200. prata deretter m venninna mi, hun hadde lagt inn 225... (kirurgen lo nemlig rått av meg da j sa at hun hadde lagt inn 130, han trodde ikke noen ville legge inn det.. -og hadde jo absolutt rett!) så jeg surfa ltt på nettet -www.implantinfo.com er en VELDIG bra side- og så før/etter bilder på jenter som hadde a-cup og la inn 200-300cc. og ringte og bestilte en konsultasjonstime til. da ble vi enige om 300cc høy profil. jeg sa klart ifra at jeg var veldig redd for at folk skal se det, men det trodde han ikke noen kom til å gjøre, det skulle jeg ikke være redd for. protesene vil "forsvinne" litt under huden, og det folk angrer på -om de angrer- er at de la inn for lite. så med dette i bakhodet, gikk jeg for 300.

dro dit på torsdag, kirurgen tegnet opp på meg, og skrev 300 på brystet mitt for å være hel sikker. ble med en sykepleier, tok av meg på overkroppen, ble tatt bilde av, låste inn klærne mine, og inn på operasjonsrommet.... litt lett panikk, ettersom jeg hater alt sånt, men fikk høre at anestesilegen var barnelege, så det skulle gå veldi bra. la meg i senga, så opp i taket, la armene mine i noen slags skinner, anestesilegen prata litt, prøvde å finne ei fin blodåre -dette var det jeg gruet meg mest til, få den digre sprøyta inn oppå hånda, der bedøvelsen skal pumpes inn...- men heldigvis ble den satt på innsiden av albuen. "nå får du et lite stikk," taket og lsene i taket begynte å bli litt uklare og sjåmete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så våkner jeg opp i senga med min kjære samboer og en sykepleier ved siden av senga. det første jeg gjør er selvfølgelig å løfte på dyna og se på resultatet. men ble så skuffa... så jo ikke noe større ut jo! kanskje de glemte å legge inn noe? (var ganske groggy, ja,hehehe) kanskje han la inn 200 allikevel? fikk to pinx forte og reiste hjem med en gang. ikke helt stø i beina og greier,men...

det har gått kjempefint, helt merkelig at noe jeg har tenkt på og grua meg til i flere år, var over på en liten time! og 25000kr da..

veldig lite smerter, hadde gjort det om igjen uten å tenke, absolutt ikke noe å grue seg for! smertene kjennes jo forskjellig fra person til person, men jeg er helt ærlig verdens største pingle når det gjelder smerter, så tro meg; det går så bra!

hører jo med til historien at jeg har vært veldig flink til å bruke smertestillende -er jo derfor vi får det!- så bruk dem. første dagen tok jeg 8 pinex forte tilsammen, 2stk med ca 4timer i mellom. fikk beskjed om at det er viktig å t ade jevnlig første døgnet. fikk også antibiotika, som tas kvelden før, morgen operasjonsdag, og kveld operasjonsdag.

tok 6pinex forte fredag, og fire igår. kan bli veldig trøtt av dem, få noen til å følge deg på do, jeg holdt faktisk på å svime av to ganger etter å ha gått opp trappa og vært på do.

jeg var "prøvekanin" for noen nye bedøvelsesmidler, vet ikke om jeg fikk placebo eller "the real stuff", men det fikk jeg i tillegg til sovemedisin og "vanlig" bedøvelse, skulle minske ubehaget etterpå. så det kan være derfor jeg ikke har hatt smerter, derfor det har gått så bra etterpå!

idag/kveld skal jeg ta av bandasjen, og gruer meg veldig,har nemlig prøvd å løsne den litt, gjør jævlig vondt! er en slags bandasje-tape, er jo limt til huden og har vært der en stund. blir nok morsomt.......

også gleder jeg meg til å dusje idag, for det lukter ikke akkurat roser og fioler av meg...

samboern min var hjemme fra jobb torsdag og fredag, hjalp meg med stort sett alt.

og en ting til; noen ganger iler det til i brystvorta mi, som kniver, men dette var visst helt vanlig. behagelig er det ihvertfall ikke!

og til slutt; penger: jeg har spart siden jeg begynte å jobbe, så jeg hadde, men de fleste klinikker tilbyr finansiering.

LYKKE TIL!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og litt til: :lol:

jeg fikk snittet under puppen.

bruk brystmusklene minst mulig, ikke strekke armen og sånne ting, komme seg ut av senga/sofaen kan være litt problematisk.

og 300 er perfekt til meg forresten, når man ligger i senga synes de ikke så godt, krummer jo ryggen. når jeg står og prøver å rette opp ryggen -temmelig stiv og støl- ser jeg at de er helt passe. ikke større ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei Liza :)

Kan nesten forestille meg hvordan du har hatt det. Du er flink til å beskrive det så nøye og i detaljer. Det gjør at jeg ikke kommer til å grue meg så mye.. Men hvet du når du må ta de ut da? Er det ikke slik at en skal bytte de ut etter 15 år ? Syns du er tøff jeg, som tørte å gjennomføre det. En ting er å ønske det, noe annet og gjøre det.

Du sa 300 er passe til deg, hvor høy og tykk/tynn er du? Har det noe med om du har former eller beinbygning som har noe å si hvor mye som passer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om menn som synes små pupper er de aller mest sexy som fins!

(Og mine er midt på treet, har mange ganger ønsket de mindre jeg... kanskje jeg er rar? Men godtar de som de er. Nå skal jeg gå ned par kilo, og da blir de også litt mindre.)

Silikon, nei, det er ikke akkurat sunt. Og menn flest liker det ikke. Tenk deg om han satt inn en trestang under huden på utstyret sitt, ikke spess sexy nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Niniel

Nå sitter jeg og klemmer på de nye silikonpuppene mine, Vega, og jeg må si at jeg tror ikke noen kunne kjent forskjell på de små, faste jeg hadde før og de litt større, faste jeg har nå. Og det er bare to uker siden operasjonen. :D

Jeg vet om menn som elsker store naturlige pupper, og jeg vet om menn som synes store silikonpupper der man tydelig ser at det er kunstig er det mest sexy som finnes. Jeg vet også om menn som synes små bryster er mer sexy enn store bryster. Poenget mitt er at det finnes menn som liker det meste egentlig, og jeg tror ikke majoriteten av de som velger å legge inn silikon gjør det for å bli mer attraktive for menn. Jeg vil driste meg til å si at de fleste nok gjør det FOR SEG SELV, ingen andre!

Når det gjelder diskusjonen om silikon er sunt eller ikke har flere studier ikke gitt noen holdepunkter for at silikon er skadelig. Jeg har tatt et eksempel fra denne adressen: http://www.dagbladet.no/kronikker/961211-kro-1.html

Før silikon ble tatt i bruk skulle man selvfølgelig ha undersøkt muligheten for helseskade. De undersøkelser som etterhvert har kommet, har imidlertid vært meget beroligende. Det er bare én undersøkelse som har vist en liten økning i risiko for selvrapportering av såkalt bindevevssykdom blant kvinner som hadde brystimplantater sammenlignet med andre kvinner. Denne studien har imidlertid store svakheter. Selv en dobling av risiko vil forøvrig ikke ha øket en kvinnes sjanse for å få slik sykdom mer enn fra 1 % til 2 % (eller formulert på en annen måte, hennes sjanse for å forbli frisk vil være 98 % i stedet for 99 %).

Og her er en liten artikkel om silikon og amming, fra denne siden: http://www2.hihm.no/informasjon/Arkiv/ark_...ikke%20morsmelk

Silikon skader ikke morsmelk

- Kvinner med silikonproteser bør amme sine barn. Dette uttaler førstelektor i cellebiologi ved Høgskolen i Hedmark, Marit Aralt Skaug. - Ut fra dagens kunnskap er det ikke holdepunkter for å hevde at morsmelkerstatning vil være et bedre alternativ enn morsmelk, selv om det skulle vise seg å være små mengder silikon i morsmelken.

Den 8. april i år sendte NRK - TVs Brennpunkt-redaksjon et program om amming og silikonproteser. I programmet ble det hevdet at barn med mødre med silikonproteser ble påført alvorlig, kanskje livsvarig skade.

Marit Aralt Skaug har sammen med Ingrid Matheson ved Universitetet i Oslo og Gro Nylander ved Rikshospitalet studert emnet silikon og amming. Dette studiet viser derimot at det er helsemessig gunstig både å gi og få morsmelk. - Det er ikke påvist høyere silikonmengder i morsmelk fra kvinner med brystproteser enn hos andre kvinner. Det er heller ikke dokumentert høgre sykelighet hos barn av kvinner med silikonproteser, uttaler Marit Arlat Skaug.

Resultatene som Brennpunkt-redaksjonen viste til, er basert på en undersøkelse av seks barn med spiserørsforstyrrelser. Det blir i programmet antydet at sykdommen kan ha en sammenheng med morens silikonproteser. Forskerene som la frem denne rapporten har senere publisert et større arbeid, hvor 80 barn av mødre med silikonproteser er undersøkt. De 80 barna hadde ikke høgre nivåer av autoantistoffer enn en gruppe kontrollbarn.

Jeg kunne kommet med flere eksempler, men dette begynner å bli fryktelig langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

takker for så detaljert svar Liza :)

Men si meg ..hvordan ser de ut nå etterpå? er det blått og gult og forferdelig?

Hvor ble de lagt oppå eller under brystmuskelen?

jeg har ganske spinkel overkropp - og etter at jeg slanket meg masse så ble brystene gangske "tomme" .....så de hade nok trengt litt fyll ....men jeg er så redd fro at det ikke skal bli pent ...for man har jo et bilde inne i hodet sitt hva man synes er pent og ikke ..... Små bryster kan absoluutt være pene - men de må stå i forhold til resten av kroppen .......og når de er toppe så er det ikke pent ...i alle fall ikke på meg .... :(

Hvordan føles det å ta på de? er de harde - eller myke?

hvordan får du av den bandasjetapen? Jeg er utrolig pysete med slikt også ....måtte vel ha bløtlagt hele bandasjen jeg for å prøve å løse opp limen :oops:

og hvordan finansierer man dette? det koster jo mye da!

og hvor lang tid på forhånd må man bestille tid? man må jo først finne ut når man har ferie ........

og ang nåler og stikk: er det ett i armen som man merker og that's it? jeg har panikk jeg ....trenger nok en snill og tålmodig anestesilege ..

kan man tørke seg selv når man har vært på toaletet - eller må man ha hjelp til dette? :oops:

er pinex sterkt nok til å ta smertene??? er vel det samme som paracett og det synes ikke jeg virker så bra da??

jeg vil - jeg vil ------!!!!! (men vet ikke om jeg tør :oops: )

hvor lenge er det ømt etterpå? jobber i barnehage - og der kan det gå hardt for seg .....

kan man kjøre bil etterpå ...? vondt i hele overkroppen?

jeg vil - jeg vil ------!!!!! (men vet ikke om jeg tør :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, må pupper kan være kjempefint det! men jeg er ca 168cm høy, og blitt ganske feit det siste året, veier nå ca 68-69kg! det er ca 13kg mer enn sommeren 2001, og de ligger ikke på pupper, hofte, rumpe eller lår, men rundt mage, armer ig innside lår! min kjære ville ikke at jeg skulle gjøre det, men å handle klær sammen med ei som griner fordi ingenting passer, er ikke særlig kult! når kroppen må ha str 40 og42, mens puppene har god plass i en a.cup, ER det ikke lett å finne klær! små pupper er søte og sexy på små tynne folk!

samma det, nå er det ihvertfall gjort! :hoppe:

tok av bandasjen for ca en time siden, og det gjorde vondt... og helt ærlig: puppene var kvalme. holdt på å kaste opp da j tok bort bandasjen -veldig var for lukter, og tenk deg lukta av hud som har vært under et stramt plaster i over 3 døgn..- og så spent som huden var! ekkelt å ta på de, orket faktisk ikke. holdt på å besvime, men la meg ned, fikk litt frisk luft og noe å drikke, så gikk det over. har endelig dusja nå; det var deilig!! :hoho:

men bra str på de, ingen kommer til å se at jeg har gjort det. i tillegg til å være småfeit, har jeg kraftig beinbyggning, så jeg er bred over ryggen, mindre proteser hadde sett rart ut, som to tennisballer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...