Gå til innhold

Cipralex!


Gjest Tåka

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild

Jeg har gått på de en uke nå. Tok en halv tablett de første 3 dagene og deretter en hel tablett. Jeg er også grusomt kvalm, svimmel og frossen. Også har jeg skikkelig kort lunte. Men etter at jeg starta på en hel tablett har jeg ikke fått sove. Og det er jævlig. Er så utrolig sliten. Fikk sovepiller (sobril) og, men har ikke villet ta dem. Men sove jeg ikke snart må jeg vel prøve en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på de en uke nå. Tok en halv tablett de første 3 dagene og deretter en hel tablett. Jeg er også grusomt kvalm, svimmel og frossen. Også har jeg skikkelig kort lunte. Men etter at jeg starta på en hel tablett har jeg ikke fått sove. Og det er jævlig. Er så utrolig sliten. Fikk sovepiller (sobril) og, men har ikke villet ta dem. Men sove jeg ikke snart må jeg vel prøve en.

Ja, ta deg en av de, de er jo ikke farlige, bare beroligende...

Det kan hjelpe og bare legge seg ned på sengen også, selv om du føler deg våken, det har fungert på meg når jeg ikke egentlig har følt meg trøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Takk for svar. Har du og fått dem? Men blir man ikke sinnsykt sløv av dem? Sånn at man ikke kan kjøre bil eller noe og blir konstant sløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy
Jeg har gått på de en uke nå. Tok en halv tablett de første 3 dagene og deretter en hel tablett. Jeg er også grusomt kvalm, svimmel og frossen. Også har jeg skikkelig kort lunte. Men etter at jeg starta på en hel tablett har jeg ikke fått sove. Og det er jævlig. Er så utrolig sliten. Fikk sovepiller (sobril) og, men har ikke villet ta dem. Men sove jeg ikke snart må jeg vel prøve en.

De første ukene slet jeg med søvnen. Jeg var stuuuup trøtt på formiddagen og lå og vred meg i sengen i timesvis på kvelden. Jeg begynte å ta pillen på kvelden istedenfor på morgenen, og vips! Så var det problemet ute av verden. :ler: Senere gikk jeg over til å ta pillen på morgenen likevel, og da var den bivirkningen borte så da var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har du og fått dem? Men blir man ikke sinnsykt sløv av dem? Sånn at man ikke kan kjøre bil eller noe og blir konstant sløv?

Bare hyggelig :hjertesmil: Jeg har de ikke nå, men har brukt de før, blir ikke særlig sløv av de, bare rolig i hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått sobril, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi får sånt når man da blir avhengig av dem, jg har brukt dem nå de siste dagene fordi jeg ike får sove. Er det ikke bedre med noe annet å få sove på da? Blir jo så dvask av dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått sobril, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi får sånt når man da blir avhengig av dem, jg har brukt dem nå de siste dagene fordi jeg ike får sove. Er det ikke bedre med noe annet å få sove på da? Blir jo så dvask av dagen derpå.

Sobril er beroligende, ikke sovemedisin. Det beste er om du ligger i sengen litt, til du sovner..og kun tar sobril om du har ekstra angst. Be heller om imovane om du har skikkelige søvnproblemer..men det er jo selvølgelig ikke og anbeale, bivirkningen på de er dessverre døsighet :) Ta deg en kopp kamillete og legg deg i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril er beroligende, ikke sovemedisin. Det beste er om du ligger i sengen litt, til du sovner..og kun tar sobril om du har ekstra angst. Be heller om imovane om du har skikkelige søvnproblemer..men det er jo selvølgelig ikke og anbeale, bivirkningen på de er dessverre døsighet :) Ta deg en kopp kamillete og legg deg i sengen.

Jeg vet at sobril er beroligende, og imovane det får jeg ikke. Kamillete har jeg prøvd og det tåler jeg ikke, blir kvalm. Har virkelig prøvd å sove, men det duger ikke. til og med prøvd å :tellesauer: og :humpe: for å bli sliten, men det funker ikke ;)

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at sobril er beroligende, og imovane det får jeg ikke. Kamillete har jeg prøvd og det tåler jeg ikke, blir kvalm. Har virkelig prøvd å sove, men det duger ikke. til og med prøvd å :tellesauer: og :humpe: for å bli sliten, men det funker ikke ;)

Hehe, nei da er det verre, hehe.. Da må du fortelle det til legen. Forhåpentligvis er det bare en bivirkning som avtar etter 1-2 uker. Hvor lenge har du gått på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei da er det verre, hehe.. Da må du fortelle det til legen. Forhåpentligvis er det bare en bivirkning som avtar etter 1-2 uker. Hvor lenge har du gått på de?

Har brukt de bare i 2 uker, regner jo med at det går over etterhvert da..får jeg håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt de bare i 2 uker, regner jo med at det går over etterhvert da..får jeg håpe ;)

Ja, det håper vi på :) Du får bare smøre deg litt ;) Kroppen trenger og tilpasse seg litt vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild
Jeg trappet opp til litt sterkere i dag, og GUD så kvalm jeg er, hehe.. Så jeg trenger litt trøst :)

Huff da :klem: Er kvalm jeg også. Og sinnsykt vondt i hodet. Hvor sterk dose går du på? Jeg går på en tablett om dagen, altså 10 mg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff da :klem: Er kvalm jeg også. Og sinnsykt vondt i hodet. Hvor sterk dose går du på? Jeg går på en tablett om dagen, altså 10 mg tror jeg.

Jeg begynte på 5 mg den første uken, nå har jeg begynt på 10 mg..som jeg skal gå på en uke, så skal jeg til legen igjen på kontroll, så blir det vel økning til 20 mg. Jeg har også vondt i hodet, er kvalm og føler meg generelt litt rar, hehe.. Får håpe det bare er i en overgang, ting blir jo ofte verre før de blir bedre med slike medisiner. Så vi holder ut :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ca 1-2 uker for Cipralex å virke når jeg først begynte med det. Og når de begynte å virke, så virket det ordentlig. Da var jeg nesten hoppende glad hele tiden. Litt voldsomt. Og ca 2 uker etter det kom angst anfall. Og jeg har aldri før i livet hatt angst anfall. Og angst anfall syntes jeg var mye verre enn depresjon. Så etter samtale med legen fant vi ut at cipralex passer ikke meg. Og jeg sluttet med de umidelbart (men jeg har da bare brukt de i 5-6 uker). Angst anfallene forsvant gradisvis etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ..hjelp..er det noen andre som har samme problem med..........orgasme?? Jeg kommer jo pinede ikke, hehe.. Har gitt opp og onanere :( :( Det var virkelig en bivirkning jeg ikke så komme, hehe... Hva med dere andre??

Jeg var forresten hos legen i går, skal fortsette på 10 mg. Noen som bruker mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...