Gå til innhold

--


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*
Stakkars morfar og mor! Enkelte andre burde kanskje tenke seg litt om.

Stakkars morfar, mor og Bruden.

Håper det går bra med morfaren din og hele bryllupet ditt! :klem:

Tegner til fin vær ihvertfall :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars morfar og mor! Enkelte andre burde kanskje tenke seg litt om.

Selv om jeg overhodet ikke er opptatt av bryllup og denslags, har jeg ingen problemer med å sette meg inn i trådstarters sted. Jeg skjønner veldig godt at det føles kaotisk og vanskelig når det skjer så mange ting på en gang, og man ikke en gang har helt oversikten over hva som skjer. Jeg er ikke typen til å planlegge bryllup i månedsvis selv, men synes ikke det er noe rart at man blir stresset når noe man har planlagt i lang tid og som man har gledet seg til ser ut til å gå i vasken. I en slik situasjon er det ikke det minste merkelig at man ikke klarer å se helt klart.

Jeg synes at dere som mener at hun tenker feil rundt dette (og det er det mulig at hun gjør), kan vise forståelse og ordlegge dere på en empatisk måte i stedet for å skjelle henne ut. Dessuten kan dere logge dere inn før dere skriver. Det er så vidt jeg har sett bare Wadjet og *Snart medlem* som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dere som mener at hun tenker feil rundt dette (og det er det mulig at hun gjør), kan vise forståelse og ordlegge dere på en empatisk måte i stedet for å skjelle henne ut. Dessuten kan dere logge dere inn før dere skriver. Det er så vidt jeg har sett bare Wadjet og *Snart medlem* som har gjort.

Også meg :) Men jeg har jo heller ikke skjelt ut noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen som skjeller ut bruden, men noen som kanskje vil poengtere perspektivet her. At det faktisk er moren som er i en veldig vanskelig situasjon og at hun trenger sympati og respekt.

Er sikker på at det blir en flott bryllup selvom om ikke alle hedersgjestene kunne komme.

Håper at det går bra med morfar og at mor velger det hun synes er riktig for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet vi forøvrig at det han haddde verken var slag eller hjerneblødning, men en blodpropp i hjernen. Ikke for at jeg vet forskjellen. Men de sier at han er utenfor livsfare, men at han kan ha fått hjerneskade.

Slag = blodpropp eller hjerneblødning. Dersom alle symptomene forsvinner inne 24 timer heter det TIA og er en meget kraftig advarsel om at et slag kan komme når som helst.

Håper morfaren din ikke har fått hjerneskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde han ikke overlevd dette, kan jeg ikke skjønne at folk faktisk mener at jeg burde feire et bryllup og gå rundt og smile, mens jeg vet at min mor har mistet enda en av foreldrene sine.

Tror ikke det var noen som mente at du bare skulle smile. Tror det som var ment var at det ville bli vanskelig å avlyse bryllupet dagen før med tanke på alle utgiftene deres og gjestene som sikkert er på vei.

Bra at det ser ut som det hele ikke er like alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en forferdelig situasjon å komme opp i dagen før bryllupet!!!

Jeg forstår tankene dine svært godt!

Jeg hadde nok tenkt på akkurat samme måte som deg, at det hadde vært vanskelig å feire uten sin mor tilstede på den store dagen, men samtidig tenke at hun burde være ved sin fars side.

Jeg tror nok du må la din mor ta denne avgjørelsen.

Hadde jeg vært mor selv tror jeg at jeg ville ha fått noen til å sitte ved min far så jeg fikk oppleve min datters lykkeligste dag. En slik dag skal feires, men selvfølgelig ikke på hvilken som helst bekostning.

Jeg tror ikke du vil få det bedre om du avlyser nå. Men su kan kanskje gjøre noen justeringer?

Er det mange som kommer langtveis fra?

Hvis ikke du føler du klare rå gjennomføre hele dagen kan du jo ha middagen og så spise kake og så kutte ut selve festen.

Og husk å spare på litt av kaken så kan dere ta den frem når du føler deg klar for å kjenne mere på den glade følelsen du kanskje ikke klarer å finne på dagen din i morgen...

Lykke, lykke til i morgen!

Jeg håper det går bra med morfaren din, OG DEG!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeidiO

Føler med deg.. Må være grusomt at noe slikt skjer i noe som skal være en lykkelig tid :tristbla:

Ville bare gi deg en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Nå er det mange som har misforstått meg her, jeg har overhodet ikke tenkt å tvinge mamma vekk fra morfar. Jeg sier bare at jeg greier ikke tanken på at mamma ikke er der når jeg gifter meg. Det er helt klart mamma og morfar som er viktigst her, jeg godtar hennes valg om å være hos morfar fullt ut, hvis det er det hun velger. (Nå skal det være sagt at mamma heller ikke har et godt forhold til han, men alt det der blir selvfølgelig satt til side når han er alvorlig syk.)

Nå vet vi forøvrig at det han haddde verken var slag eller hjerneblødning, men en blodpropp i hjernen. Ikke for at jeg vet forskjellen. Men de sier at han er utenfor livsfare, men at han kan ha fått hjerneskade.

Bryllupet kommer nok ikke til å bli avlyst, broren min eller mamma sitter med morfar, eller så kommer begge på dagstur hit. Det er fullstendig opp til mamma å bestemme, sannsynligvis etter at hun har snakket grundig med legen.

Hei VeronicaMars! :kose:

Ønsker deg lykke til i morgen og alt vel med deg og dine!

Dere vet hva som er best uansett hva som måtte bli sagt her inne!

I morgen en tid, er du ei gift dame! :overrasket: Tenk det da :)

Gratulerer så masse på forhånd :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Blodpropp. En åre er tett og deler av hjernen får ikke blod. Derfor kan han få en hjerneskade, fordi som sagt en bit av hjernen dør.

Hjerneblødning. En åre sprekker og det lekker blod ut i hjernen. Må ofte stoppes med operasjon. Den delen som ikke får blod dør og presset på den deler der blodet samler seg kan føre til skader der. Samt at et inngrep og fører til mer komplikasjoner.

Kort forklart.

Lykke til i morgen. Alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg hjemme igjen etter en lang dag. Alt er ordnet, og vi prøver å se frem til i morgen. Mamma kommer med buss i morgen tidlig, etter eget valg. Morfar er stabil og bevisstløs, det ser ikke ut til at det blir noen endring med det første. Hans niese har fått beskjed og vil sitte med han, er siste jeg hørte.

Dette er hva morfar hadde ønsket, og jeg håper vi får en fin dag selv om det er kjempetrist at han er veldig syk og ikke kan være der.

Takk for alle klemmer og lykkeønskninger.

Dette var den beste og eneste løsningen på det som har skjedd.

Lykke til.

Til kritikerne: Det at hun hadde fokus på hva som ville skje med hennes eget bryllup er helt normalt. Når det dukker opp uforutsette ting som dette, er det helt normalt å rette fokus mot det en selv kan endre. Hun kunne ikke gjøre noe med morfarens tilstand, men hun kunne gjøre noe med sitt eget bryllup.

Når sånt skjer rett før en begivenhet man har planlagt og gledet seg til lenge blir man litt satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Nå er jeg hjemme igjen etter en lang dag. Alt er ordnet, og vi prøver å se frem til i morgen. Mamma kommer med buss i morgen tidlig, etter eget valg. Morfar er stabil og bevisstløs, det ser ikke ut til at det blir noen endring med det første. Hans niese har fått beskjed og vil sitte med han, er siste jeg hørte.

Dette er hva morfar hadde ønsket, og jeg håper vi får en fin dag selv om det er kjempetrist at han er veldig syk og ikke kan være der.

Takk for alle klemmer og lykkeønskninger.

Så bra at det ordner seg for dere alle :)

Nå må du slappe av, trekke pusten og tenke at dagen i morgen blir som du håper!

Det har vært en laaaang dag for deg i dag :klem:

Det går fint i morgen, det vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig leit med morfaren din. Jeg skjønner godt at du ble en smule stressa mht til bryllupet, og det er jo ikke så rart at du gjerne vil at moren din skal være tilstede på den store dagen.... Håper du er litt roligere nå, og at morfaren din blir bedre. Lykke til i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...