Gå til innhold

Sexuelle overgrep mot barn


Barbie

Anbefalte innlegg

Vi leser stadig om barn som blir misbrukt sexuelt,og det virker som om det bare blir mer og mer av det.

Tidligere var dette et tabu-emne,men heldighvis er problemet blitt mer belyst i den senere tid.

Man hører hører ofte historier som får hårene til å reise seg på ryggen,og jeg synes så synd på disse stakkars,stakkars barna.

Jeg ble selv misbrukt av en nabo som 10 åring. Han hadde gjentatte samleier med meg,og dette ødela mange år av mitt liv.

Jeg reagerte med et enormt alkoholforbruk,depresjoner og selvmordstanker,og hadde jeg ikke blitt fanget opp i tide så hadde jeg neppe sittet her i dag.

Uten psykologen og incest-senteret kunne det gått skikkelig galt.

Jeg fortalte aldri mine foreldre om misbruket,og det angrer jeg veldig på i dag.

Mannen fikk aldri noen straff,og jeg lurer på hvor mange andre liv han ødela.

Jeg får vondt langt inni sjelen når jeg leser om andre barn som har opplevd dette,jeg vet så altfor godt hva dette gjør med et ungt barnesinn.

Jeg regner med at det er flere av dere her inne som har vært igjennom noe av det samme.

Noen som tør stå frem med sine erfaringer?

icon_wink.gif ismen icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At voksne mennesker kan ha seksuelle følelser for barn er over min forstand! Er selv mor til to, og dersom noen så mye som hadde våget seg....icon_evil.gif

Ble som 10-åring befølt av mannen til min venninnes storesøster...og følelsen av avmakt og avsky henger i den dag idag (nå er jeg 35). Jeg får gåsehud, emmen smak i munnen og kjenner sinnet boble bare ved tanken icon_evil.gif Jeg lå i overkøya, venninnen min nede, de voksne satt utenfor og grillet og vi skulle sove. Da kom fyren inn og jeg våknet av hendene hans på mitt fremdeles flate bryst, kjente de skled ned mot trusekanten før jeg klarte å gi et lite pip. Skal si fyren forsvant fort ut! Jeg turte ikke si noe til noen, men resten av ferien husker jeg lite av icon_frown.gif Jeg husker bare at jeg unngikk ham og passet på aldri å være alene

Jeg lurer på hva som rører seg i hodet på voksne, som får seg til å gjøre noe slikt mot et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

*host* hmm...

Ja, at barn tar skade av voldtekt er vel ingen nyhet. Man kan undre på hva hensikten med dette innlegget er? Skal mannen nå fremstilles som den store, stygge ulven?

Jeg kunne forresten ha en del å si om dette temaet, det interesserer meg, jeg har erfart visse ting; uten at jeg dermed er pedofil (men det er jo opp til andre å avgjøre).

Jeg vet at mange voksne kvinner også er interessert i dette temaet.

Men jeg gjør klokt i å holde munn ... med mindre jeg hører et par modige (og seriøse) kvinnerøster her.

Elefanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hensikten med dette innlegget var???

Er ikke dette et diskusjonsforum da?

Kunne vært interesant å høre din mening om saken "anonym".

Fikk inntrykk av at du har erfaring med å ha sex med unger! icon_evil.gif

Beklager,men jeg ble provosert av svaret ditt!

Ismen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg sitter med mine dårlig erfaringer jeg også, og gjorde samme tabben som deg mht. å fortelle dette til foreldre; jeg holdt det for meg selv.

Jeg kjenner i dag at jeg liksom "kapslet inn" disse minnene og ikke ville slippe det ut, noe som var vondt. Jeg ble godt voksen før det hele kom fram igjen (ja, jeg hadde faktisk fortrengt alt sammen!), og har brukt tid på å arbeide dette ut av hodet.

I dag føler jeg ikke lengre hat til mannen som misbrukte meg (noe jeg tror er viktig for å få bearbeidet en sånn opplevelse), men - selvsagt - jeg har ikke noen GODE tanker om ham! Gudene må vite hvor mange timer jeg har brukt på å bli kvitt den skitne følelsen jeg satt med!

Jeg vil forresten komme med en liten rettelse til Galadriel: Dette har veldig sjelden noe med seksuell interesse for barn å gjøre, det handler om kontroll!

Og til elefanten: Har du erfaring som overgrepet eller som overgriper? For dersom det siste er tilfelle kan du vanskelig komme deg unna betegnelsen pedofil! Er du utsatt for overgrep stiller jo saken seg anderledes. Rent erfaringsmessig: Dersom du bærer på dine erfaringer og ikke har fortalt om dem, vil jeg anbefale at du åpner deg!

Dabadoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv vært utsatt for overgrep og har pr. idag (20 år senere) ikke klart å ha et normalt sex-liv. Dette gjør at for meg er mann/barn et uoppnåelig mål. icon_frown.gif Jeg sliter daglig...... og har vært sååååå langt nede. icon_cry.gif

En overgriper får noen måneders fengsel som straff, mens offeret soner hele livet.....

Overgripere skulle vært kastrert!!! icon_mad.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ismen, jeg beklager om du ble provosert av mitt svar. Jo da, jeg skjønner at dette er et diskusjonsforum.

Problemet er bare at det ikke blir noen diskusjon!

For med en gang jeg eller noen annen forsøker å komme med mer nyanserte innlegg om dette temaet, så vil jeg bli beskyldt for å være pedofil, hjerteløs, en misbruker, en overgriper og det som værre er. Det blir ingen diskusjon.

Og hvordan kan jeg diskutere med dem som har fått sitt liv ødelagt av en apekatt? Jeg har ingen argumenter å stille opp med da. Sånn er det.

Elefanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg velger å svare anonymt denne gangen og håper på tilgivelse for det.. Min mann har blitt misbrukt. Han ble gjentatte ganger voldtatt da han var ni år gammel. Han har ikke fortalt dette til noen før nå nylig. Og da har han fortalt det til meg. Han orker ikke fortelle så mye om hva som skjedde den gang, men han håper han klarer å fortelle alt en dag. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å hjelpe ham. Jeg tror det beste vil være hvis han får snakket mer om det, ikke nødvendigvis til meg... men til noen.. men han sier han klarer ikke... Hva bør jeg gjøre? Bør jeg prøve å "presse" ham litt?? Prøve å få ham til å snakke mer om seg selv og sine traumer? Eller bør jeg bare vente og se om han sier noe mer? Hva om han aldri sier noe? Jeg SER jo han har det vanskelig til tider.. jeg vet han finner det vanskelig å ha sex i av og til. Han er 30 år.. og jeg er den første han har sex med! Vi har vært sammen litt over ett år. Jeg håper noen har noen svar.... noen synspunkter... For jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min personlige erfaring: En traumatisk opplevelse, enten det gjelder det ene eller det andre, bør det snakkes om. Selv holdt jeg det for meg sjøl i mange år..... og det gjorde vondt verre! icon_frown.gificon_cry.gif

Jeg har gått i terapi: og der fikk jeg beskjed om at jo værre overgrepet eller traumen er, jo flere ganger trenger offeret å snakke om det. Dette kan slite på "den nærmeste" - så det å snakke med en nøytral proff, det synes jeg var OK. Da kunne jeg si det om og om og om og om igjen så mange ganger jeg hadde behov for det! - og det gjorde så utrolig godt, samtidig som det også var veldig vondt. Det falt en del tårer ja, det gjorde det icon_cry.gif Men når jeg idag (mange, mange år etter) tenker på "det som skjedde" så kan jeg tenke på det uten å "falle ned i en dyp dal". Joda, jeg kan fortsatt ta til tårene og få veldig vonde følelser om det, men jeg "kommer meg fortere ovenpå" igjen. Jeg vil aldri glemme det som skjedde, men det gjør ikke så vondt hele tiden.

Og som ektefelle/partner/venn: Selv om mannen din går til terapi så vil han fortsatt ha behov for å snakke med deg om det som skjedde. Vær tålmodig - det er et råd jeg gir. Hør på hans, trøst han, vær der! Viktig.

Lykke til - og stå på. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke voldtekt- men forsøk på det.

"Vil du være med inn i skogen, så kan vi snakke" osv.... icon_rolleyes.gif

Han holdt meg fast i armen, og skulle dra meg med. Lille meg var bare 14 år gammel. (tidlig utviklet, fikk bryster og mensen som 12 åring) Bare et barn!

Hva får en mann til å gjøre sånt??

Han hadde et glassaktig blikk, jeg husker det enda. Jeg husker bare at jeg rev meg løs med et lite skrik og løp så fort jeg kunne hjem.

Ikke noe gøy!

Når jeg var 5 år ble jeg ufrivillig fingret av to tenåringsgutter. Heldigvis klarte de å tenke langt nok til å la meg gå uskadd.

Lurer på om det finnes noen jenter som i det hele tatt ikke har blitt seksuelt misbrukt en eller flere ganger i livet.

Fælt er det iallfall!

Nå klarer jeg ikke tanken på å ha sex med noen jeg ikke kjenner og er glad i, den ekle følelsen tilbake med en gang jeg tenker på det.

All ære til samboeren min som passer på meg når vi er ute. Han vet om redselen min for å bli overfalt igjen, og passer på meg som sin mest dyrebare skatt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Herregud.....er det mulig at så mange har blitt misbrukt som barn? Blir helt sjokket jeg over at det virkelig er så mange på et nettsted som har blitt misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som også har opplevd litt av hvert, og jeg lover dere, hadde jeg fått viljen min skulle disse menneskene være både lemlestet og sterile. Jeg blir så jævlig forbanna! Men, det er IKKE fordi jeg ikke forstår at folk kan se at yngre jenter er attraktive, men det har noe med GRENSER og MORAL å gjøre. Jeg kan godt stå for at jeg har sett 15åringer som er sexy, men så har jeg et par grenser i hodet mitt som sier at 1. Hun er 99% sannsynlig ikke mentalt stimulerende for meg.Altså moden ift meg.

2. Hun er ennå et barn/ungdom.

3. Jeg er kanskje litt konservativ inne i all min liberalitet, men jeg ser ikke noe negativt i at en jente venter med sex'en til -når hun vil seff, men gjerne ette 18 år eller seinere. Alt etter hva HUN vil. Ikke etter hva VI vil, fordi vi(menn) VIL veldig ofte.

Men, så skal det jo sies at jeg også har venninner som ikke har negative erfaringer med tidlig seksualitet med eldre menn ( her snakker vi om de som 13-14 med gutter som er 20-22+++). De følte seg faktisk mer mentalt sterke og modne, og synes faktisk disse "mennene" var patetiske. (noe jeg faktisk kan forstå utifra hvordan samfunnet vårt er bygd opp ift stimatisering og idiotisering av menn som faktisk ikke holder tilbake lyster, eller har lyster på yngre jenter. ) Om de er patetiske på alle områder, det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg mener selv at hver person bør kunne sette seg et par grenser for hvor forholdet lyst(tanke) til handling går.

Så sånn ser jeg på den saken!Så det så!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Innlegget er slettet. Oppfordring til lovbrudd og hevn er ikke noe vi ønsker her på Kvinneguiden. Moderator

1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-03 21:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva når samboeren min ikke vil ha hjelp av proffe når det gjelder misbruket han var utsatt for..... hva da?? I tyve år har han holdt det for seg selv... nå har han fortalt meg i grove trekk hva som skjedde.. og det er det mest brutale overgrepet jeg har hørt om.. Han vil ikke ha hjelp. Hvordan hjelpe en som ikke føler han trenger det? Jeg tror han tar feil. Jeg tror han må snakke det ut... men.. kanskje er det jeg som tar feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til "anonym med mannen"; du kan kontakte selv støttesentre å forklare problemstillingen din. De har nok den beste erfaringen til å hjelpe folk. Også deg. Vet det er kjempefrustrerende, men du bør ikke tvinge mannen din... Han kan gå "tilbake" og lukke seg inn igjen. Det er jo kjempepositivt at han endelig har turt å kommet frem med dette nå, og til deg; det er litt av en tillitserklæring. Det er forståelig at det er aller best for han å få komme til noen "profosjonelle" som kan hjelpe han, men smør deg med tålmodighet.. det må gå i hans tempo.

Jeg har aldri vært misbrukt, men har vært utsatt for forsøk. Jeg har alltid vært mouthy, og jeg slo til han og sa ifra ganske høyt (det var flere voksne i nærheten). Det var ingen som reagerte. Jeg sa ifra til mine foreldre (og min vennines siden det var hun og jeg) men de bare lo det bort.. icon_frown.gif De trodde det var jeg med munnen igjen som overdrev; mannen var jo hyperkåt siden han aldri hadde hatt dame.. selvfølelig hadde han ingen damer, han tente jo på småjenter! og ikke voksne kvinner... Har også hørt om flere med lignende historier; jenter på 10-11 som er for mye sammen med eldre menn de ikke burde, men som blir slått vekk av alle fordi det er "sterke" jenter som er utforskende... Jeg blir sinna og forbanna! Det er jo ikke så lenge siden det ble gjort en stor spørreundersøkelse om folk ville melde ifra om de merket noe overgrep... og det var jammen meg ikke mange prosentene som ville ha gjort det... icon_frown.gif Hva er det med folk? Synes folk ikke har peiling på rett og galt lenger.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET ikke om jeg er blitt misbrukt...ting kan tyde på det, men det kan skyldes andre ting også.

Jeg (tror) i tilfelle jeg vet hvem det er (var), men vedkommende er en gammel og skrøpelig person nå og om han gjorde meg noe den gang så vil jeg ikke vite noe om det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melian:

Akkurat det du sier om å bli ignorert eller at folk ikke tror på deg når du sier slikt, det er noe jeg virkelig reagerer på med totalt uforstand?! Jeg har hørt om det samme, at tilogmed foreldre ikke har TRODD barna sine?! Det er f*en meg så jævlig sykt! Også hørte jeg om en episode hvor vedkommende hadde fortalt det til en tillitsperson, og hvor denne tillitspersonen tilogmed hadde ENDRET historien når denne personen BRØT tilliten og fortalte det til moren! Det er jævlig mange syke "vanlige" mennesker rundt omkring.Noen ganger så begynner jeg virkelig å lure... Hvem vil ikke stole på barna sine?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

det er helt sykt hvor mange gale voksene spesielt menn som er der ute, og misbruket skjer jo oxo som oftes i familien, jeg har selv blitt misbrukt av min BESTE kamerat, vi går på samme skole oxo så j må se han vær dag det er helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble forsøkt voldtatt av samboeren til bestemor da jeg var 11. Husker bare den kvalme tunga hans langt inni munnen min, stanken av gammel mann og dårlig brennevin, et klyp i skrittet, ble bøyd bakover, og ramla. Dette skjedde i stua til bestemor, mens alle de andre var ute. Ble livredd for å reise til bestemor etterpå! Skjønte egentlig ikke helt hva som hadde skjedd, så da var det jo ikke bare bare å fortelle det til noen.

Gudskjelov drakk den jævelen seg i hjel 60 år gammel! Noen ganger kunne jeg godt tenke meg å rasere grave hans, men forskjellen på han og meg er at jeg kan beherske meg!

Er fortsatt jomfru pga han, for jeg får panikk når det kommer til et intimt stadium i et forhold. Selv om jeg ikke skjønte hva som skjedde da jeg var 11, så gikk det jo ikke mange årene før jeg skjønte hva hensikten hans hadde vært!

Pedofile skulle vært sperret inne på livstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har blitt missbrukt som barn, men jeg har en del av de tegna som kjennetegner missbruk. Går til psykolog nå, og tror nok at det vil komme fram mer enn hva jeg er klar for.

Hvis jeg har blitt missbrukt, vet jeg hvem det er av, men han er gammel nå, så jeg kommer nok ikke til å gjøre noe mer ut av det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...