Gå til innhold

Pen jente og stygg gutt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg synes et par av svarene her var patetiske. Hvis man ser på hvem som faktisk blir sammen så ser man at nesten alle ligger ganske nær hverandre utseendemessig og at der jenta er mye penere enn gutten så er det ofte penger eller berømmelse ute og går. Så at jenter som sier til seg selv at de ikke er opptatt av utseende og kjefter på deg fordi du er overfladisk, men samtidig bare velger menn som er nesten like pene som dem selv, blir grenseløst patetisk. Jeg kan joo ikke vite med sikkerhet at det gjelder de som svarte her, men fra andre tråder så vet jeg at det er en større andel jenter som svarer slik en det er som velger uavhengig av utseende. Det er derfor et statistisk misforhold som beviser at det er en helvettes masse selvbedrag og egomassasje ute og går når det kommer til svar på slike innlegg. Selvfølgelig er alle opptatt av utstråling og sjarm, men utseende er der nesten altid.

Jeg må si meg litt enig i dette. Det virker som det er en del dobbelmoral ute å går. Mange som liker å tro at de faller for sjarm og personlighet og bare det, men som regel har utseende en del å si for folk flest. Eller dersom vedkommende man liker ikke er av det flotteste å se på så er det i alle fall et pluss om han er rik, populær, har et spesielt talent, kommer fra en god familie el.l. Og alt dette er stort sett ting man ikke har har valgt selv, så hvorfor skal det ene være bedre enn det andre?

Og det er ikke til å stikke under en stol at veldig pene mennesker som regel har litt flere å velge blant enn mindre pene, og da blir man gjerne mer kresen også, og søker etter noen som er tilnærmet på samme "nivå" som en selv.

Man ser det jo over alt. Talentfulle mennesker som blir sammen med andre talentfulle mennesker, rike mennesker som blir sammen med andre rikinger, pene som blir sammen med pene osv.

Det var mine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, jeg er klar over hvor overfladisk dette innlegget kommer til og høres ut, men jeg kan bare ikke hjelpe for det.

I det siste så har jeg begynt å få øynene opp for en kompis av meg som ikke er særlig pen, men utrolig snill og godhjertet.

Hele livet har jeg bare gått etter de kjekke pene guttene som dumper deg med en gang det kommer noe bedre.

Jeg har alltid hatt problemer med og få følelser for folk, og har det lille problemet med at jeg ikke kan slutte å tenke på andres meninger.

Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning?

Dette høres dumt ut men jeg er selv egentlig godt over gjennomsnittlig pen, og får alltid masse oppmerksomhet av gutter. Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?"

Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt?

Vet at jeg kommer til og få masse kritikk nå pga dette inlegget, men jeg er bare ærlig og sier det som jeg føler det. Beklager viss jeg virker selvopptatt eller inbilsk på noen måte!

Du har rett, dette høres overfladisk ut.

Jeg er ikke spesielt fan av sånn tankegang, men noen ting er det umulig å forandre på.

Spørsmålet mitt er vel: skal du la andre menneskers meninger og tanker påvirke din lykke? Skal du utsette deg for hva andre mener er "perfekt" ? Andre mennesker har ingenting med hvem du er sammen med. Det er det dere har imellom som er viktig.

Kanskje på tide å åpne opp øynene dine litt, og innse at du baserer på andre meninger.

Jeg blir lit irritert når jeg leser innlegget ditt, fordi det er sånne som deg som "avgjør" hvem som er pen, og hvem som ikke er.

Om du har følelser for en som ikke er pen i dine øyne,så burde den fine personligheten han "utfylle" alt det han "mangler".

Èn ting som er viktig at du får med deg: slutt å tenke på hva andre kommer til å tro. Hvorfor gjøre seg selv svak. Dette er ditt liv, og dine valg. Om du velger å gå med rimiposer som kjole på en fest, så igjen, det er ditt liv, og ditt valg.

En dag kommer du til å angre på at du har tenkt så mye på andres mening..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er stygt og pent med et menneske er det vel forskjellige meninger om, og heldigvis for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager å måtte si det, men med denne tråden fikk jeg bekreftet de verste fordommene jeg en gang hadde om kvinner og fasade.

Til TS: Jeg synes at du skal tenke over følgende:

Hvis du en dag gifter deg, vil du da ha en mann som står ved din side i last og brast? En mann som vet å verdsette dine personlige egenskaper og ikke først og fremst ditt ytre? En mann som godtar deg slik du er når rynkene har fått overtaket og fødselsmerkene og cellulittene preger kroppen din der huden nå er glatt og fin. En mann som synes kroppen din er sexy, selv om brystene dine har gitt etter for tyngdekraften.

Jeg fornemmer at du helst vil ha en mann som i den beskrevne situasjonen er veldig opptatt av hvordan du skal få dyttet mer silikon i kroppen din, og hvordan han skal få skjult den stadig mer synlige månen han har fått på hodet. En mann som er mer opptatt av å ligge i solaruim enn å hente unger i barnehagen eller på skolen.

Du får prøve å finne ut om du ønsker deg en livsledsager du kan regne med, eller et "smykke" du stolt kan vise fram til venner slik at din status i vennekretsen kan ivaretas.

Jeg vil råde deg til å finne et menneske som ikke forsøker å skjule seg bak en maske. Et menneske som ikke er så opptatt av sitt eget utseende at han aldri har tid til å lese ei bok eller opparbeide en personlig klokskap. Et menneske som kan reflektere og som kan støtte deg når du trenger det.

Det virker som om du har veldig oversikt over definisjonene på pen og stygg. Om 15 år, når rynkene har innhentet deg, vil du måtte lære deg å overleve uten den plettfrie fasaden du selv synes er så pen nå. Da kan det være lurt å ha noen som godtar deg slik du er, og som ikke legger særlig vekt på disse definisjonene på pen og stygg. En som ser deg og ikke rynkene.

Du synes sikkert jeg er teit som skriver dette, men tro meg,- du trenger virkelig å få litt realisme inn i livet ditt. Fasade blir aldri annet enn fasade. Mennesket finner du bak denne fasaden som nesten alltid fungerer som en slags kamuflasje. Finn deg noen som ikke forsøker å kamuflere hva han egentlig er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg har vært i en liknende situasjon, selv om det begynner å bli noen år siden nå. Jeg ble faktisk overrasket over omgivelsene rundt meg da jeg faktisk ble sammen med han. Jenter jeg kjente som overfladiske kom bort til meg å sa at jeg hadde fått meg en flott kjæreste. Selvfølgelig kan de ha ment det sarkastisk, men jeg tok det som et kompliment og vokste på det. Etter dette har jeg aldri hatt samme problemet igjen.

Det viktigste her er kanskje å ta seg tid, for hvis vedkommende virkelig er en kjærnekar, så ville det jo være dumt å såre han bare fordi du skal prøve ut hvordan det var å være sammen med en "stygg" fyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Jeg beklager å måtte si det, men med denne tråden fikk jeg bekreftet de verste fordommene jeg en gang hadde om kvinner og fasade.

Til TS: Jeg synes at du skal tenke over følgende:

Hvis du en dag gifter deg, vil du da ha en mann som står ved din side i last og brast? En mann som vet å verdsette dine personlige egenskaper og ikke først og fremst ditt ytre? En mann som godtar deg slik du er når rynkene har fått overtaket og fødselsmerkene og cellulittene preger kroppen din der huden nå er glatt og fin. En mann som synes kroppen din er sexy, selv om brystene dine har gitt etter for tyngdekraften.

Jeg fornemmer at du helst vil ha en mann som i den beskrevne situasjonen er veldig opptatt av hvordan du skal få dyttet mer silikon i kroppen din, og hvordan han skal få skjult den stadig mer synlige månen han har fått på hodet. En mann som er mer opptatt av å ligge i solaruim enn å hente unger i barnehagen eller på skolen.

Du får prøve å finne ut om du ønsker deg en livsledsager du kan regne med, eller et "smykke" du stolt kan vise fram til venner slik at din status i vennekretsen kan ivaretas.

Jeg vil råde deg til å finne et menneske som ikke forsøker å skjule seg bak en maske. Et menneske som ikke er så opptatt av sitt eget utseende at han aldri har tid til å lese ei bok eller opparbeide en personlig klokskap. Et menneske som kan reflektere og som kan støtte deg når du trenger det.

Det virker som om du har veldig oversikt over definisjonene på pen og stygg. Om 15 år, når rynkene har innhentet deg, vil du måtte lære deg å overleve uten den plettfrie fasaden du selv synes er så pen nå. Da kan det være lurt å ha noen som godtar deg slik du er, og som ikke legger særlig vekt på disse definisjonene på pen og stygg. En som ser deg og ikke rynkene.

Du synes sikkert jeg er teit som skriver dette, men tro meg,- du trenger virkelig å få litt realisme inn i livet ditt. Fasade blir aldri annet enn fasade. Mennesket finner du bak denne fasaden som nesten alltid fungerer som en slags kamuflasje. Finn deg noen som ikke forsøker å kamuflere hva han egentlig er.

:kaffe:

Herregud Jalp - visste du ikke dette før nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffe:

Herregud Jalp - visste du ikke dette før nå?

Jeg trodde dette var en ondsinnet parodi på "juba-juba" jenter. Jeg har nok vært bortskjemt og hatt omgang med kvinner med helt usedvanlige kvaliteter...de kvalitetene som synes først når man ser nærmere etter.

Først trodde jeg dette var en tulletråd...så fikk jeg se kommentarene fra andre, og jeg må innrømme at jeg er priviligert når jeg vet hvilke kvinner jeg kjenner.

Men jeg regner med å få så hatten passer nå...og tastaturene vil nok gløde...så lenge noen ikke brekker en negl.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har du sett Troy?

Hadde betalt penger for å slike sjokolade av kroppen hans...

... og jeg er en heterofil mann!!! :overrasket:

En heterofil mann? Du? Særlig! Bifil kanskje. Men ikke heterofil.

Jeg kan også registrere kjekkhet blant mine medbrødre, basert på objektive kriterier, men jeg blir aldri seksuelt tiltrukket av deres kroppslige attributter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal la den stakkars mannen i fred jeg. Er han så oppegående og hyggelig, som du sier, finner han seg sikkert ei som forguder ham for hva han er. Og da ville det jo være synd om han ikke skulle treffe sin livs kjærlighet, fordi han måtte være sammen med deg, inntil du dumper ham, fordi kan ikke matcher din nye blå genser, ellerno...

Hvorfor er du så dømmende? Og frekk..? Jeg synes det er barnslig å svare på den måten. TS prøver faktisk å se forbi sine (og andres) fordommer og uttaler vel egentlig noe som mange tenker men ikke tør si fordi de blir møtt med sånne umodne svar..

Jeg kan selvfølgelig være enig i at det kanskje er like greit å la vær hvis hun ikke tror hun fikser det, men prøv å svare ordentlig da. Svaret ditt var bra det synes jeg. Helt til du slenger på den teite kommentaren til slutt.. Du degraderer jo ditt eget innlegg slik jeg ser det.

Synes Kamikatze sitt svar var spot on jeg! Slutten kunne virke noe banal, noe den overhodet ikke var, da det var en god metafor som presiserte poenget om overfladisk subtilitet. Det jo helt klart at han fortjener bedre, enn å bli nærmest neglisjert for hva sosialt bevis angår. TS avdekker jo her bare hvor utrolig usikker hun selv er, utseende til tross. Og jeg tror hvis en må spørre seg selv "om kan jeg bli i lag med en "så lite pen" gutt", så har man åpenbart feil syn på verdier i livet, og trolig strenet rundt i feil omgangskrets. Jeg er av typen som krever et viss utseende selv, men jeg tar ei med middels utseende og godt intellekt venfor en supermodell f.eks. uten jordnære verdier - any given day.

Riktignok et eksempel, det er jo ikke enten eller, man kan jo ha både utseende og stor personlighet, noe som er sjeldent, men de finnes. Synes skildringen om giftemål og trofasthet når fasadan begynner å blekne var godt eksempel på riktig verdier. Og de som farer rundt og antyder til dobbeltmoral her er mer ute for å forsvare sine egne syn enn de som nettopp tar til takke med "mindre smykker", men som har gode "affeksjonsverdier". I de lange løp bytter flertallet ut ferrariene sine med en trygg stygg volvo. Damer er 70/30. 70 indre. 30 ytre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Okei, jeg er klar over hvor overfladisk dette innlegget kommer til og høres ut, men jeg kan bare ikke hjelpe for det.

I det siste så har jeg begynt å få øynene opp for en kompis av meg som ikke er særlig pen, men utrolig snill og godhjertet.

Hele livet har jeg bare gått etter de kjekke pene guttene som dumper deg med en gang det kommer noe bedre.

Jeg har alltid hatt problemer med og få følelser for folk, og har det lille problemet med at jeg ikke kan slutte å tenke på andres meninger.

Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning?

Dette høres dumt ut men jeg er selv egentlig godt over gjennomsnittlig pen, og får alltid masse oppmerksomhet av gutter. Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?"

Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt?

Vet at jeg kommer til og få masse kritikk nå pga dette inlegget, men jeg er bare ærlig og sier det som jeg føler det. Beklager viss jeg virker selvopptatt eller inbilsk på noen måte!

Det går veldig godt ann ja ! Har selv bare vært sammen med rene modeller som alle menn sikler etter og jeg ser ut som en takras :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

OK, Dette er et gammel tråd, men jeg syns den var interesant, og vil derfor lufte mine tanker her :) Dette svarer på sett og vis ikke

på spørsmålet ditt, men kan allikevel kanskje hjelpe de stygge.

TIL DU SOM ER STYGG.

Jeg er stygg. Jeg er en mann. Og jeg kan vitenskapelig forklare fenomenet stygg.

Sett at du har arr etter kviser, dette etterlater deg med ujevnheter i ansiktet. Dermed er du stygg fordi du ikke innehar SYMMETRI. Du fremstår som asymmetrisk fordi f. eks kinnet ditt har groper e. liknende som ikke er på det andre kinnet. Kanskje nesa di er for stor i forhold til munnen og øynene? da er du ASYMMETRISK, fordi du er født med for stor nese. Du er ASYMMETRISK dvs. du har dårlige gener. Ikke misforstå! Du har ikke dårlige gener, det bare virker sånn. Selvfølgelig kan dette få konsekvenser for ditt virke og ditt mentale, og dermed føre til at du framstår som NEGATIV. Du er negativ fordi du stenger deg inne, du ønsker ikke å stikke deg ut i mengden, osv. Du har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde, men du har ingen grunn til å ikke ha det,tvert imot. Du må kanskje ha selvironi, fra helvete! Men sett at du ikke har det? Det er helt greit. Du trenger ikke å ha selvironi! Du trenger ikke være sånn positiv heller. hvorfor skulle du det? For å få deg dame? Jeg var sånn. Helt til jeg hørte en offspring-låt som heter "self esteem" Den går ca. sånn:

"Self Esteem"

I wrote her off for the tenth time today

And practiced all the things I would say

But she came over I lost my nerve

I took her back and made her dessert

Oh I know I'm being used

That's okay man cause I like the abuse

Oh I know she's playing with me

That's okay cause I've got no self esteem

ok, dette innlegget blir noe langt, men skal avslutte med at

det er vanskelig tema, for noen (kanskje de fleste) er det lekende lett og noe de ikke trenger å tenke på slikt overhodet. Men til de individer der ute som sliter, og jeg skal ikke si noe så teit som "keep your chin up" eller at det ordner seg, jeg sier: Finn deg ei fin dame! Jeg er stygg, men har så langt hadd hellet med meg, hvor enn teit det kanskje kan høres ut så er jeg sjøl ekstremt kresen! Jeg kunne rett og slett ikke ha datet stygge jenter. Hver gang jeg har gjort det, har det endt med unnskyldninger fra min side om at det passer dårlig med forhold AKKURAT nå osv. Så jeg skjønner på sett og vis de heldige, attraktive gutter og jenter der ute.

Hvis du klarer å finne DENNE holdningen, da er du set for life!

lykke til! be a bastard!

Innlegget er endret i henhold til reglene.

yvonne - mod

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin. Noen av karene her som får det til å høres ut som om jenter er alene om å være overfladiske. Er rimelig sikker på at det er 50/50 når det kommer hvor mange av hvert kjønn som legger sterk vekt på ytre faktorer når det kommer til valg av partner. Ser jo hvor ulikt kameratene mine behandler attraktive jenter fra mindre attraktive (nå høres jeg vel skikkelig overfladisk ut selv, som mener at det finnes nivåforskjeller i utseendet, men bær over med meg :filer: ). Jeg vet ikke om jeg er annerledes på det selv, men siden jeg har en genuin interesse av å snakke med mennesker generelt, og ikke pene utgaver av dem spesielt, så håper jeg at jeg ikke behandler noen dårligere eller ignorerer noen på grunn av ytre faktorer. (Slik som en del av kameratene mine ser ut til å gjøre.)

For øvrig; til trådstarteren; man bør vel i utgangspunktet være fysisk tiltrukket av noen man skal bli sammen med. Har ikke enorm tro på at et forhold basert på platonisk kjærlighet vil holde særlig lenge, men et godt vennskap kan det bli, og hvorfor ødelegge det?

Må dog legge til at jeg har blitt forelsket i en fyr jeg i utgangspunktet ikke syntes at var spesielt snæksy, ikke stygg heller for den saks skyld, men ettersom vi blei gode venner, så kunne jeg se hvordan det strålte av han, og det gjorde han veldig attraktiv i mine øyne. Så man kan da ha a-ha-opplevelser, slik sett. Både menn og kvinner, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
jeg ser ut som en takras

Det kom overraskende på.

Jeg ble litt i tvil om hvilken av disse smileys jeg burde bruke i en slik stund:

:sukk:

:goodbye:

:tre:

:tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til alle dere som mener det er så forkastelig å være opptatt av utseendet....

Slik jeg ser det er jo poenget at man må - på et eller annet plan - være tiltrukket av den man skal være sammen med...

Er man opptatt av estetikk vil man ofte tiltrekkes av det pene/visuelt vakre.

Alle har sine motiver og det er ingen som bør føle seg vel med å dømme andre motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, så teite svar du fikk her!

Du er jo bare ærlig og jeg tror mange jenter kan kjenne seg igjen i dine tanker! Hvertfall de som har utseendet med seg og er opptatt av det ytre også , ikke bare det indre.

Jeg tror oppriktig talt at det kanskje ikke er så lurt at du involverer deg med han stygge. Kvinner som bryr seg veldig im det ytre (i tillegg til det indre) trives best med kjekke go pene menn - men du kan prøve å sile deg ut de snille og kjekke som er interessante og noe for deg?

Jeg er imponert over denne skribentens innsikt. Mon tro om det vindu hun så ut gjennom var et speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...