Gå til innhold

Pen jente og stygg gutt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Okei, jeg er klar over hvor overfladisk dette innlegget kommer til og høres ut, men jeg kan bare ikke hjelpe for det.

I det siste så har jeg begynt å få øynene opp for en kompis av meg som ikke er særlig pen, men utrolig snill og godhjertet.

Hele livet har jeg bare gått etter de kjekke pene guttene som dumper deg med en gang det kommer noe bedre.

Jeg har alltid hatt problemer med og få følelser for folk, og har det lille problemet med at jeg ikke kan slutte å tenke på andres meninger.

Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning?

Dette høres dumt ut men jeg er selv egentlig godt over gjennomsnittlig pen, og får alltid masse oppmerksomhet av gutter. Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?"

Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt?

Vet at jeg kommer til og få masse kritikk nå pga dette inlegget, men jeg er bare ærlig og sier det som jeg føler det. Beklager viss jeg virker selvopptatt eller inbilsk på noen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?"

Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt?

Dette synes jeg er utrolig dumt. Hvorfor er du så redd for hva folk måtte tenke om deg? Jeg ser mye yngre ut enn jeg er og mannen min, som er 10 år eldre enn meg, ser mye eldre ut enn han er. Skulle jeg bekymre meg for om folk tenker "Æsj, se den gamle grisen sammen med den unge dama!"? Nei, ærlig talt. Jeg driter da i hva folk måtte mene om forholdet mitt og det synes jeg du burde gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Jeg er sjokkert over at det går an!

Hva om folk heller tenker: Hva gjør en dyp, omsorgsfull, snill gutt som ham med den overfladiske jåla der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS, så teite svar du fikk her!

Du er jo bare ærlig og jeg tror mange jenter kan kjenne seg igjen i dine tanker! Hvertfall de som har utseendet med seg og er opptatt av det ytre også , ikke bare det indre.

Jeg tror oppriktig talt at det kanskje ikke er så lurt at du involverer deg med han stygge. Kvinner som bryr seg veldig im det ytre (i tillegg til det indre) trives best med kjekke go pene menn - men du kan prøve å sile deg ut de snille og kjekke som er interessante og noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner deg på den måten at du vil prøve å bli sammen med noen på andre premisser enn tidligere, men er det egentlig så smart når du ikke er fysisk tiltrukket av han? Er jo gjerne en forutsetning for å ha et forhold...

Uansett synes jeg du skal ta ting rolig å bli kjent med hans som venn først. Du sier selv at du har problemer med å få følelser og henger deg opp i hva andre mener. Du er kanskje ganske ung ennå? Når både du og venninnene dine har truffet nok kjipe typer så lærer man jo etterhvert å sette pris på andre ting. Tror de fleste av oss har tenkt "overfladiske" tanker på et eller annet tidspunkt i livet enten det var vi selv eller han vi var interessert i som var "for stygg". (Er av en eller annen grunn liksom mer akseptert å føle seg stygg selv enn å mene noe negativt om utseendet til andre....begge deler handler jo om at man kanskje har et usunt fokus på utseende...)

Det jeg prøver å si er at utseende til en viss grad har betydning fordi det er en del av identiteten vår, hvordan vi fremstår for andre. Men så snart man kjenner noen bedre kan en pen person bli veldig stygg og omvendt.

Prøv å bli venn med fyren og ta han med på ting med vennene dine slik at de får se hvilken bra person han er. Og kanskje den fysiske tiltrekningen er der dersom du slapper mer av? Uansett bør du ikke forhaste deg og evt. såre hans følelser. Det er nok av typer der ute, men du må finne ut av hva som er viktigst for akkurat deg i en kjæreste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil ikke jeg klassifisere meg selv som smellvakker osv.

Men har vært i nesten samme situasjon som deg, hvor jeg ikke har vært fysisk tiltrukket av en person som jeg innledet forhold til. Det var andre kvalifikasjoner tilstedet, som godhet, ærlighet etc.

For meg, dette høres sikkert veldig snobbete ut, så fungerte ikke dette. Jeg MÅ være fysisk tiltrukket personen i tillegg, ellers så klarer jeg rett og slett ikke å ha et normalt kjæresteforhold. Trist, men sant !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stygt, egentlig? Og hvordan kan man klassifisere kjæresten som stygg? Da tror jeg ikke man er særlig glad i partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell mellom å synes at noen er "stygg" og det å ikke være fysisk tiltrukket av noen ?

For meg er det stor forskjell, personen jeg ikke er fysisk tiltrukket av trenger jo ikke nødvendigvis å være stygg. Men nå var det vel kansje ordet stygg som ble brukt av trådstarter, var det ikke ?

Jeg ser heller ikke helt relasjonen mellom forhold og det å synes at partneren faktisk er stygg. Det blir litt fjernt i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva er stygt, egentlig? Og hvordan kan man klassifisere kjæresten som stygg? Da tror jeg ikke man er særlig glad i partneren.

Den tanken slo meg også.

Man blir vel ikke sammen med en person som man synes er stygg eller frastøtende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du forelsker deg i en person så er han verdens kjekkeste for deg, selv om han ikke er det objektivt sett. Hvis du ikke er fysisk tiltrukket av han tviler jeg på at du er forelsket i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er pent for deg, er ikke dermed sagt er pent for andre og omvendt selvfølgelig. Derfor vil det alltid være noen som tenker slik, uansett hvem du kommer sammen med.

I mine øyne er ikke Brad Pitt kjekk i det hele tatt, og jeg kan ikke forstå hva alle ser i han. Derfor ville ikke en person som lignet på Brad Pitt være pen i mine øyne, selv om han ville vært det i andres øyne.

Det du må bestemme deg for er om du skal leve etter hva "alle andre" måtte mene, eller om du skal stole helt og holdent på dine egne følelser. Det er du som skal leve med han, og da er det viktig at du kan resepktere han for den han er som person. Føler du at du ikke klarer å se på han og tenke at han er ditt alt, da bør du kanskje ikke gå inn i noe forhold med han. For han fortjener en jente som kan se på han med stjerner i øynene, på lik linje som du fortjener det av en mann. Uavhengig av hvordan dere ser ut, for den delen kommer fra innsiden.

Og bare det at du kaller han for stygg gutt, sier meg at han ikke er den rette for deg. For du kan umulig være den rette for han, når du kan kalle han noe slikt.

Endret av *Mina*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er ikke Brad Pitt kjekk i det hele tatt, og jeg kan ikke forstå hva alle ser i han.

Har du sett Troy?

Hadde betalt penger for å slike sjokolade av kroppen hans...

... og jeg er en heterofil mann!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo personen man skal være sammen med, og ikke utseendet. Selvsagt må man jo føle en visst tiltrekning, men det gjør du jo siden du har skrevet innlegget her.

Billedskjønne gutter er sjelden intressante å være sammen med, mens de med personlighet og humor er herlige. Det må jo være bedre å ha en kjæreste du liker å være sammen med, enn en du liker å se på? Hva andre mener bør være deres problem. Personlig har jeg aldri tenkt tanken at noen var for stygg for noen.

Uansett, når de er 50 har sikkert kjekkasene pondus og høye viker de som alle andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal la den stakkars mannen i fred jeg. Er han så oppegående og hyggelig, som du sier, finner han seg sikkert ei som forguder ham for hva han er. Og da ville det jo være synd om han ikke skulle treffe sin livs kjærlighet, fordi han måtte være sammen med deg, inntil du dumper ham, fordi kan ikke matcher din nye blå genser, ellerno...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Men må en mann være pen for at man skal være fysisk tiltrukket av ham? Jeg har da vært forelska i gutter før, som ikke har vært spesielt pene, men som jeg likevel har vært tiltrukket av.

Hvorfor så opphengt i hva andre måtte tenke? Kanskje de ikke tenker noe om utseendet hans/deres, hvis han er en snill fyr? Det høres jo ut som du liker ham - tenk om mannen i ditt liv glipper fordi dere tilfeldigvis befinner dere i hver deres ende av skjønnhetsskalaen? La nå folk tenke hva de vil (og jeg tror ikke de tenker så mye på det som du tror heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du skal la den stakkars mannen i fred jeg. Er han så oppegående og hyggelig, som du sier, finner han seg sikkert ei som forguder ham for hva han er. Og da ville det jo være synd om han ikke skulle treffe sin livs kjærlighet, fordi han måtte være sammen med deg, inntil du dumper ham, fordi kan ikke matcher din nye blå genser, ellerno...

Hvorfor er du så dømmende? Og frekk..? Jeg synes det er barnslig å svare på den måten. TS prøver faktisk å se forbi sine (og andres) fordommer og uttaler vel egentlig noe som mange tenker men ikke tør si fordi de blir møtt med sånne umodne svar..

Jeg kan selvfølgelig være enig i at det kanskje er like greit å la vær hvis hun ikke tror hun fikser det, men prøv å svare ordentlig da. Svaret ditt var bra det synes jeg. Helt til du slenger på den teite kommentaren til slutt.. Du degraderer jo ditt eget innlegg slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er blitt 50. Jeg var middels når jeg var 25. Nå har de kjekkeste guttene fått pondus og div. andre ting. Jeg er sprek og i form. Plutselig har jeg tjangs på damene til alle de kjekke :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sel vært i situasjonen din, jeg menget meg med de pene, barske gutta som alle likte. Dumme som brød alle sammen og forelsket meg i en som var dobbelt såå mye mann. Selv om utseende ikke kunne sammenlignes. Gudskjelov har jeg aldri trengt å klassifisere venner, kjærester ol etter hvor pene de er. Ikke har jeg grått over Leonardo, Pitt eller Bloom....

Jeg er sammen med "den stygge andungen" enda (4 år) og han gir meg så mye. Ærlig, kjærlig, hjelpsom og barsk når det trengs.

Klart det var mange som lurte etterpå hva som gikk av meg. Vi var/er som natt og dag.

Men jeg elsker han for det, og hvis du er så opphengt i utseende burde heller guttene styrt unna deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes et par av svarene her var patetiske. Hvis man ser på hvem som faktisk blir sammen så ser man at nesten alle ligger ganske nær hverandre utseendemessig og at der jenta er mye penere enn gutten så er det ofte penger eller berømmelse ute og går. Så at jenter som sier til seg selv at de ikke er opptatt av utseende og kjefter på deg fordi du er overfladisk, men samtidig bare velger menn som er nesten like pene som dem selv, blir grenseløst patetisk. Jeg kan joo ikke vite med sikkerhet at det gjelder de som svarte her, men fra andre tråder så vet jeg at det er en større andel jenter som svarer slik en det er som velger uavhengig av utseende. Det er derfor et statistisk misforhold som beviser at det er en helvettes masse selvbedrag og egomassasje ute og går når det kommer til svar på slike innlegg. Selvfølgelig er alle opptatt av utstråling og sjarm, men utseende er der nesten altid.

Jeg synes du skal gi gutten en sjanse. Se hvordan det er å ha sex med ham og hvordan det føles. Fult muligens går det galt, men det er da verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...