Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Nei, så lenge man skal få forelderepenger så får man ikke noe får de kommer når man starter permisjonen . (det vil vel si at den første utbetalingen kommer i løpet av den første mnd man har perm.. avhenig av når man går ut osv).. man får altså ikke noe får det. Så til handling av utstyr må man altså bruke lønna si, feripenger, penger man får tilbake på skatten, oppsparte penger osv.. og da kan det jo være lurt å fordele utgiftene litt utover svangerskapet

Jepp. Vi kommer vel til å begynne å handle litt hvis alt går bra frem til uke 13.

Ja, det er første gangen her. Dere også?

Godt å høre at det ikke bare er hos meg det klør i fingrene etter å kjøpe babyting... :sjenert: Sambo gleder seg her han også, og så fort de første 12 ukene er over så kommer vi nok til å sette igang ja :) Men tror vel at det blir litt småtterier før det også da. Det er jo som mye søtt :hjerter:

Ja, første gang for oss også. Ja, det er jo det. Vi kjøper vel et par ting vi også, men får prøve å holde oss ;) Vi vet jo trossalt ikke kjønnet før om lenge enda. Og vi kan jo ikke være trygge på at alt går som det skal.. prøver å ha et litt realistisk syn på det.

Åååå, ,det høres so herlig ut å kunne begynne å tenke på babyklær og ting og tang.

Merker at eg lengter ekstra mykje etter å havne i same situasjon når eg er her inne i dagboka di :klem:

Håper det skjer noke fort, men eg får vere glad om det skjer noke i løpet av dette året :)

Synd mannen din er ute neste PP, men dere blir nok snart gravide. For hver PP øker jo sjansen for å bli gravid med tanke på at de fleste klarer det innen et år. Håper og tror at dere klarer det i høst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, gratulerer så masse! har fulgt med deg tidligere, og kunne ikke forstå hvor det ble av darkness!!

masse lykke til videre i svg.skapet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj hysj! Jeg prøver å gjemme meg for folk som vet hvem jeg er ;) Takk for gratulasjon og lykkeønskninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vil vite kjønnet :)

Jeg skjønner godt at det føles ekstra kjipt for deg å ikke ha fått klaff enda. Jeg vet godt hvordand en følelsen er. Faktisk så ble jeg veldig overrasket over at jeg selv ble gravid i PP4, hadde aldri trodd det skulle klaffe. Du må ikke være redd for å "klage" i dagboken min om hvordan du føler det, her er alt lov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kommet hjem til østlandet, ja. Vi skal kanskje en tur til Sverige i neste uke. Får se det litt an. Nå er jeg supersulten. Mannen bestiller middag fra restaurant nå. Må jo nyte ferien litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt en ny graviditetstest, og den var fremdeles positiv *phew*. Har til tider problemer med å tro at det er en liten spire i magen min, selv om jeg har mange symptomer/svangerskapsplager.

Har lest litt om første svangerskapskontroll, og ble egentlig litt bekymret/skuffet. Jeg trodde de sjekket mer enn de gjør, og på en måte virker det bare som om man fyller ut et helsekort og svarer på spørsmål om levesett og diverse. Jeg er adoptert så jeg vet ikke engang om det er noen sykdomsplager i familien.

Gleder meg til ultralyd eller den dagen vi får høre hjertelyden på lille nurket. Rart å tenke på at det fremdeles kun er et embryo. Håper at alt er bra med den lille spiren, og at den klorer seg fast frem til rundt 20. mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg har bestilt et lass med nye tester, sånn for å kunne teste litt underveis også :ler:

Det er rart at det er så forskjell på hvordan de behandler gravide. Jeg var riktignok hos gynekologen (hadde time nå på tirsdag for å få svar på noen PCO-prøver, men kunne jo komme med gledelige nyheter istedet) og da tok hun innvendig UL med en gang, og satte meg opp på ny time i uke 8, sånn at jeg kunne få se hjerte banke. Helt uten at jeg måtte spørre om det. Har ikke snakket med fastlegen min enda, men tenke å ringe til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er heldig som får komme og se hjertet banke! Jeg også vil! :( Jeg må se og få fingen ut og får ringt helsestasjonen eller legen min på mandag.. Men det er så vanskelig i og med at vi kanskje flytter rundt nyttår også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Jeg er kvalm og slapp HELE tiden. Holder stort sett senga hele dagen.. Håper det snart gir seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal jo egentlig ikke klage! Men jeg sa til mannen i går at det får holde med et barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bedre å være kvalm nå som jeg faktisk er gravid. Det var en periode jeg var kvalm rundt mens-tider også, og det var i hvert fall ikke gøy. Grunnen til at jeg er så klagete og sytete er mest fordi jeg HATER å være kvalm, det er det verste jeg vet. Nå høres det veldig overdrevet ut. Det er ikke SÅ fælt altså. Jeg er jo litt glad for å ha symptomer også..

Jeg vet ikke om jeg vil ha flere barn. Jeg har tidligere sagt at jeg kun vil ha 1, men i det siste har jeg begynt å tenke litt på at det sikkert er kjekt å ha to.. Selv om jeg ser at det er mye slit å ha to. Svigerinnen min har to stk. Niesen er 2,5år og helt propell og trenger underholdning hele tiden. Minsten er 3 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg tror nok det at man bli vant til det uansett hva man velger; ett, to eler tre +++ barn... :) Jeg er vokst opp som enebarn (til jeg var nesten tolv og jeg kommer aldri til å bare ha ett barn hvis jeg kan velge selv! ...men vi bor på en bitteliten plass hvor der bare var tre gutter å leke sammen med ;)

Håper kvalmen din gir seg etterhvert og ikke blir så veldig plagsom så altfor lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror selv, men føler ikke jeg har fått så mye ut av det søskenforholdet. Vi er veldig forskjellige. Men vi får se hva som skjer. Først må førstemann komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok godt å ha søsken uansett. Så vi får se om vi prøver oss på en til. Akkurat nå virker det skummelt nok med bare én ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) Fant boka di just nå :)

Håper jegf også kan gå fra bryllup til graviditets dagbok :legrine:

:hallo:

Noe må vi jo ta oss til etter bryllupet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet kl 9 i dag morges, frisk og fin og UTEN kvalme. Fikk ut en del luft i går kveld/natt :rodme: og tror det hjalp. Fant ut at jeg bare skulle hvile litt til, så jeg sovnet igjen og våknet ikke før kl 12.. Huff og huff. Hvordan skal dette gå i neste uke når jeg skal begynne på jobb igjen?

Har en fantastisk snill mann som duller og steller med meg. Har nettopp spist frokost på senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil av EL ;) EL var nok rundt 26.06.. Jeg visste ikke hvordan syklusen min kom til å være, da den har variert mellom 28 og 32 dager, så jeg tok utgangspunkt i 32 dager da jeg skrev forventet EL 30.06. Men det viste seg i alle fall å være feil. Så nå er jeg plutselig 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regnes ved fra siste mens og ikke fra befruktning. Vet ikke hvorfor det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...