Gå til innhold

Crest Whitestrips


Gjest piropa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Advena
Jeg har og bestilt :sol: Noen som vet hvor lang leveringstiden er? :hoppe:

Det varierer fra bruker til bruker på Ebay, men tror ihvertfall du må regne med 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sarah_*
Det varierer fra bruker til bruker på Ebay, men tror ihvertfall du må regne med 1 uke.

Ok, takk for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piropa

Igår fikk jeg mine Whitestrips i posten, så får se hvordan resultatet blir om noen dager.. Er spent iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...er dette garantert ufarlige saker?

Skulle gjerne prøvd selv, men er skeptisk... :sjenert:

Samme her. Er det noen tannleger e.l. her som kan svare på om dette er trygt for emaljen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme spør jeg... har endel fyllinger o.l, så er redd det kan bli verre.... men jeg har såå lyst å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen anbefale en bruker/firma på ebay som sender til norge? Ble helt forvirret over alle matchene på søket mitt, og evnet ikke å finne noen som sender hit... :sjenert:

Har dessuten aldri brukt ebay før, så jeg vil gjerne være sikker på at de jeg bestiller fra er seriøse.

Ser de har whitestrips på amazon, men inger der sendte til Norge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tannlege kan jeg absolutt IKKE anbefale Whitestripes. At det virker er greit nok, men det er ett veldig sterkt blekemiddel i det (over 20 % carbamideperoxid) som er det samme man bruker til hårbleking, og dette er ikke lov å selge i Norge utenom hos lege/tannlege. Det er faktisk forbudt å importere det om man ikke kjøper det som helsepersonell.

I tillegg er disse whitestripesene forbudt i salg i Norge, da de kan gi store skader på tannkjøtt. Har en pasient som hadde kjøpt dette i USA og brukt selv, og hun fikk brannsår på fingerene da hun tok på de med våte fingre, og ALLIKEVEL putter hun de i munnen. Dette er uforståelig for meg.

Bleking kan (uansett metode) også være svært skadelig for tennene om man har fyllinger som ikke er tette eller ubehandlede hull. Man skal derfor ikke bleke tennene uten å ha vært til undersøkelse hos tannlege/tannpleier først. Ising i tennene kan også forverres STERKT ved bleking.

Syns det er overraskende hvor ubekymret folk bruker slike midler, som faktisk er kraftige stoffer. Ved bruk av whitestripes og andre bleke-strips har man faktisk INGENTING som beskytter munnhulen fra de sterke blekemidlene, og man svelger store mengder av dette. Det er påvist at dette kan gi magesår og i verste fall kreft i spiserør/magesekk ved gjentatte eksponeringer. Det er ikke noe jeg ville utsatt meg for...

Om du ønsker å bleke tennene anbefaler jeg deg å gjøre det på bevist trygge metoder, enten med blekeskinne og hjemmebleking, eller klinikkbleking. Alt dette bør uansett gjøres under kontroll av tannlege/tannpleier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingunn
Igår fikk jeg mine Whitestrips i posten, så får se hvordan resultatet blir om noen dager.. Er spent iallefall! :)

Har du fått testet ut? og funket det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Tinesol; tusen takk for info! Det var det jeg hadde mine mistanker om, ja. Blir det aktuelt, blir det hos tannlege/tannpleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Trekk heller tennene og sett i kritthvitt gebiss. Mye bedre og mer praktisk. Du sparer dessuten tannlegeutgifter og kan spise så mye slikkerier du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinesol; tusen takk for info! Det var det jeg hadde mine mistanker om, ja. Blir det aktuelt, blir det hos tannlege/tannpleier!

Bare hyggelig :)

Skrev masteroppgaven min om bleking,så er vel litt over gjennomsnittet interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trekk heller tennene og sett i kritthvitt gebiss. Mye bedre og mer praktisk. Du sparer dessuten tannlegeutgifter og kan spise så mye slikkerier du vil.

Knallforslag :D Bare så dumt at det er tannlegen som må lage gebisset, og at dette koster en pen slump... mye mer enn å bleke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selges det i England tro??....Ai...leste nettopp innlegget ditt Tinesol..Tror eg dropper hjemmebleking m Whitestripes..

jar fått endel flekker på tennene i det siste, får bestille en tannlegetime og få de pusset og polert tenker eg..

Endret av gladidag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hilde_*

:roll:

Som tannlege kan jeg absolutt IKKE anbefale Whitestripes. At det virker er greit nok, men det er ett veldig sterkt blekemiddel i det (over 20 % carbamideperoxid) som er det samme man bruker til hårbleking, og dette er ikke lov å selge i Norge utenom hos lege/tannlege. Det er faktisk forbudt å importere det om man ikke kjøper det som helsepersonell.

I tillegg er disse whitestripesene forbudt i salg i Norge, da de kan gi store skader på tannkjøtt. Har en pasient som hadde kjøpt dette i USA og brukt selv, og hun fikk brannsår på fingerene da hun tok på de med våte fingre, og ALLIKEVEL putter hun de i munnen. Dette er uforståelig for meg.

Bleking kan (uansett metode) også være svært skadelig for tennene om man har fyllinger som ikke er tette eller ubehandlede hull. Man skal derfor ikke bleke tennene uten å ha vært til undersøkelse hos tannlege/tannpleier først. Ising i tennene kan også forverres STERKT ved bleking.

Syns det er overraskende hvor ubekymret folk bruker slike midler, som faktisk er kraftige stoffer. Ved bruk av whitestripes og andre bleke-strips har man faktisk INGENTING som beskytter munnhulen fra de sterke blekemidlene, og man svelger store mengder av dette. Det er påvist at dette kan gi magesår og i verste fall kreft i spiserør/magesekk ved gjentatte eksponeringer. Det er ikke noe jeg ville utsatt meg for...

Om du ønsker å bleke tennene anbefaler jeg deg å gjøre det på bevist trygge metoder, enten med blekeskinne og hjemmebleking, eller klinikkbleking. Alt dette bør uansett gjøres under kontroll av tannlege/tannpleier.

Hva er forskjellen på white strips å den blekingen du får kjøpe hos tannlegen som du skal bruke hjemme da vist det inneholder det samme???Blir vell ikke noe tryggere å bruke det hjemme fordi det er kjøpt hos tannlege...Siden det inneholder samme greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tannlegen min sa at jeg fint kunne bruke det, så lenge jeg skjekket tennene mine først for hull o.l...

så jeg fortsetter med white stripes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karita
tannlegen min sa at jeg fint kunne bruke det, så lenge jeg skjekket tennene mine først for hull o.l...

så jeg fortsetter med white stripes!

MHM akkurat det samme sa min tannlege også, hadde med meg hele boksen dit nå sist uke da jeg fikk de fra ebay..Hun sa at det var ikke noe forskjell på å bruke dette i forhold til den hjemmeblekingen du får kjøpe hos tannlegen. Så lenge en ikke har hull eller lignende og følger brugsannvisningen så er det ikke noe farlig:)

Så bare bruk det dere som er i tvil, jeg stoler på tannlegen med 20års erfaring med bleking iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Marie_*
Som tannlege kan jeg absolutt IKKE anbefale Whitestripes. At det virker er greit nok, men det er ett veldig sterkt blekemiddel i det (over 20 % carbamideperoxid) som er det samme man bruker til hårbleking, og dette er ikke lov å selge i Norge utenom hos lege/tannlege. Det er faktisk forbudt å importere det om man ikke kjøper det som helsepersonell.

I tillegg er disse whitestripesene forbudt i salg i Norge, da de kan gi store skader på tannkjøtt. Har en pasient som hadde kjøpt dette i USA og brukt selv, og hun fikk brannsår på fingerene da hun tok på de med våte fingre, og ALLIKEVEL putter hun de i munnen. Dette er uforståelig for meg.

Bleking kan (uansett metode) også være svært skadelig for tennene om man har fyllinger som ikke er tette eller ubehandlede hull. Man skal derfor ikke bleke tennene uten å ha vært til undersøkelse hos tannlege/tannpleier først. Ising i tennene kan også forverres STERKT ved bleking.

Syns det er overraskende hvor ubekymret folk bruker slike midler, som faktisk er kraftige stoffer. Ved bruk av whitestripes og andre bleke-strips har man faktisk INGENTING som beskytter munnhulen fra de sterke blekemidlene, og man svelger store mengder av dette. Det er påvist at dette kan gi magesår og i verste fall kreft i spiserør/magesekk ved gjentatte eksponeringer. Det er ikke noe jeg ville utsatt meg for...

Om du ønsker å bleke tennene anbefaler jeg deg å gjøre det på bevist trygge metoder, enten med blekeskinne og hjemmebleking, eller klinikkbleking. Alt dette bør uansett gjøres under kontroll av tannlege/tannpleier.

Dette virket veldig skremmende. Jeg vil bleke tennene, men vil gjøre det hos tannlegen, med blekestinne og hjemmebleking. Kan jeg gjøre det hos den vanlige tannlegen min? Får man laget skinner, og når man kjøpt blekemiddel der? Jeg vet at reguleringstannleger lager skinner, skal jeg høre med en om de vil lage skinner til meg? Hjelp ;-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...