Gå til innhold

Flyturer


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

***

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Nei jeg er helt enig med deg.

"Skraaaaaaaaaaaaaap captain speaking., Skraaaaaaaaaaaaaaaaap to Oslo ...... skraaaaaaaaaaaap on the left hand side skraaaaaaaaaaaaaaaaaap and on the right hand side skraaaaaaaaaaaaaaaaap. Beaiful weather skraaaaaaaaaaap soon be landing skraaaaaaaaaaaaaaaaap"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Den Thursday, July 05, 2007 at 20.14, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har flydd en del innenlands og lurer stadig på hvorfor de som snakker over høyttalerene (lydbånd), snakker så fryktelig fort og snublende? De spiser opp den engelske uttalen, plusser på med norsk aksent og høres ut som om de har fryktelig hastverk i tillegg.

 

Her kunne jeg ønsket meg en engelsktalende person, som snakket rolig og flytende engelsk. Og et volum som gikk høyere enn flyets motorer.

 

Noen ganger er også kapteinen umulig å høre, der han ønsker oss velkommen, gir værrapport o.s.v.

 

Jeg skulle likt å få opplysninger om hvor vi etterhvert flyr over, for å få et begrep om hvor vi er. Koster det så mye å snakke t-y-d-e-l-i-g og gi litt bedre sørvis til oss reisende?

 

Er jeg alene om å ha gjort meg disse tankene?

 

Neppe. Hva syns du? :)

:sjokkert:  kapteinen vanskelig å høre :hoho:

Anonymkode: 3a088...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg fremdeles, men enkelte har kanskje en bedre bærende barytonrøst enn andre.  :)  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni år gammel tråd, men jeg priser meg lykkelig over SAS sine stille morgenfly, hvor ingen sier noe før etter at man er landet! Det setter jeg pris på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres menneskevennlig og fint ut. :jepp:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert:  kapteinen vanskelig å høre :hoho:

Anonymkode: 3a088...d2e

På 50% av flygningene vil kapteinen være umulig å høre siden det da vil være styrmann som snakker over annlegget. Man fordeler det nemmelig slik at den ene tar seg av flygningen i bunn og grunn mens den andre har radiokontakt og som kommuiserer med CC samt gir beskjeder over høytaler. Og så bytter man slik at dette gjøres annenhver flygning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg absolutt minst mulig prat i luften i det hele tatt. Er jo nesten umulig å lese eller høre på musikk når det stadig kommer unødvendigheter som hvor mange fot opp i luften vi er og hvilken småby vi ikke kan se gjennom skydekket på venstre side. Det toppet seg på forrige  tur da den mannlige flyverten holdt et langt foredrag om hvilken solkrem man bør bruke (selvsagt den dyreste fra taxfree). Hold kjeeeft, jeg vil lese/sove/høre på musikk/sitte i mine egne tanker. 

Anonymkode: c8528...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...