Gå til innhold

oppblåst mage


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har selv fått dette problemet med oppblåst mage, jeg har aldri spist mye men det begynte i en periode med seriøst negativt stress, og etter det tidspunkt gikk det galt med magen, før dette var den nokså flat og tarmsystemet fungerte utmerket.

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anniken

Hei!

etter mye frustrasjon og maaaange legebesøk har jeg nå funnet ut hva som feiler min mage. har hatt alle disse problemene som omtalt oppblåst mage, treg fordøyelse, luftplager,smerter på venstre side av tarm, dårlig næringsopptak, enormt søtsug,.. det kan være at du mangler melkesyrebakterier! etter en kapsel merket jeg forskjell. disse får du kjøpt på kostholdsbutikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine

Akkurat samme plagene som jeg har! Har akkurat startet med mercilon, så jeg har trodd det har vært en bivirkning av det! Er det noe annet jeg kan gjøre med det enn å kjøpe de pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk, hva er det med magene våre? Har dere ikke sett mannfolkene med de digre magene? Har aldri hørt dem klage. Kanskje vi skal bare godta at alle ikke kan ha flat mage. Det er forskjell på tarmene, noen har tykke tarmer, andre tynne.

Overvektige tarmer?

Jeg får løs avføring om jeg drikker for mye vann, så det sluttet jeg med. Spiser sunt, men det virker som om det har gjort meg verre. Virker som om jeg ikke tåler mat i det hele tatt, forferdelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anbefaler å teste ut tarmskylling, og evt et besøk på Heggeli-senteret (med leger som også går den alternative veien). Jeg har lenge vært plaget, men etter å ha tatt div. prøver (som vanlige norske leger ikke vil ta) vet jeg nå hva jeg ikke tåler, og har gått på diett + medisiner og er nå så og si helt symptomfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanilje

Er det noen som vet eller tror om søvn har noen innvirkning på oppblåst/ikke oppblåst mage?

Sliter med det samme som alle andre her; veldig oppblåst mage.

Men på helg når jeg har fri kan magen nesten være helt flat på morgenen.

Spiser jo ca det samme til frokost/lunsj på helg som i ukedagene.

Har ikke så veldig stressende jobb, det varierer selvfølgelig,kan være veldig stress

noen ganger, men ikke hele tiden. Så det jeg har kommet frem til er at magen er mye flatere på helg.. når jeg har sovet godt og lenge.. Noen som vet om dette har noen innvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apoteket selger probiotika (melkesyrebakteriene) Nycopro. Pakken for friskere mage hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Catharina

Da jeg gikk gravid med min første var jeg veldig plaget av luft i magen, jeg fikk da Minifom tabletter av legen. Husker ikke om de var reseptbelagte. De hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopesyk

Jeg sliter veldig mye med oppblåst mage. Mende t jeg vet er at jeg spiser VELDIG fort og jeg spiser godteri HVER dag. Kan dette ha noen innvirkinig? Jg har også dårlig søvn, får sldri sove før klokka er 1-2 om natta. Noen som vet hva som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...