Gå til innhold

oppblåst mage


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har så oppblåst mage hele tiden (ser ut som jeg er gravid). Om morgenen er den flat, men etter bare 1 glass vann så "bang" er kulemagen der. :sur: Er forsiktig med kostholdet og er ellers slank. Har hørt at det finnes produkter mot oppblåst mage. Noen som vet hva det heter og hjelper det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle jeg gjerne gitt deg svart, men i stedet så venter jeg spent på svar selv. Selv merker jeg det hvis jeg drikker noe med kunstig søtningsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ørten produkter som skal virke mot oppblåst mage, men ingenting har hjulpet meg godt nok. Nå har jeg kuttet ut gjær og mye hvetemel, samt at jeg spiser regelmessig/lite, og magen er bedre.

Jeg anbefaler å skrive en kost-dagbok en stund og se om magen din blir bedre/verre av noe du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid med min første var jeg veldig plaget av luft i magen, jeg fikk da Minifom tabletter av legen. Husker ikke om de var reseptbelagte. De hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er selv veldig plaget med oppblåst mage, men har funnet noe som virker veldig godt på meg. To naturprodukter ved navn Appital og Dida. Hadde ikke klart meg uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Line_*

HEI!!

jeg er selv plaget me oppblåst mage,kramper. Har alltid behov for å vite nærmeste toalett på nye steder. har prøvd mye,men jeg har funnet ut at fennikel tabletter som du får kjøpt på apoteket hjelper, ikke spise/drikke melkeprodukter, men deriomot cultura og biola produkter. Jeg har problemet fortsatt, men har en forbedring;-) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Kan det være dere har canida sopp i kroppen?

sjekk ut denne siden:

http://www.candidaallergy.com/

3mnd totalt avholds fra sukker, gjær, melkeprodukt

homeopat dråper ved navn PEFRAKEHL D6 er mot candida og er å få kjøpt på apoteket.

Legene har vel ikke helt skjønt dette enda, så ta deg en tur til en alternativbehnadler, homeopat, biopat...osv....

kjenner mange som har fått en helt annen tilværelse etter at de har fått fikset dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så oppblåst mage hele tiden (ser ut som jeg er gravid). Om morgenen er den flat, men etter bare 1 glass vann så "bang" er kulemagen der. :sur: Er forsiktig med kostholdet og er ellers slank. Har hørt at det finnes produkter mot oppblåst mage. Noen som vet hva det heter og hjelper det?

Jeg sliter med det samme. Har prøvd Fennikkel kapsler (kjøpes på apoteket) og de hjelper bra. Har også hørt at Miniform skal være bra. Tror nok også at du må finne ut hva du spiser som gir deg luft i magen og så spise minimalt av dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

etter mye frustrasjon og maaaange legebesøk har jeg nå funnet ut hva som feiler min mage. har hatt alle disse problemene som omtalt oppblåst mage, treg fordøyelse, luftplager,smerter på venstre side av tarm, dårlig næringsopptak, enormt søtsug,.. det kan være at du mangler melkesyrebakterier! etter en kapsel merket jeg forskjell. disse får du kjøpt på kostholdsbutikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år og har slitt endel med luft og treg mage, jeg ser at mange har de samme problemene men er det noen som også har veldig tynn avføring? jeg er så redd for at det er en kreftsvulst i tarmen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å få i seg mye fiber....dette hjelper tarmene å jobbe mer regelmessig, samt at det trekker til seg vann slik at en ikke får så mye vann i kroppen. Anbefaler å bytte ut all brødmat med knekkebrød. Unngå melke/osteprodukter, hvite melprodukter. Vær forsiktig med hva frukt og grønnsaker du spiser, da mange av disse varene gir luft i magen. Jeg har slitt skikkelig med dette, og lever nærmest kun av knekkkebrød og rene kjøttprodukter. Det var litt tøft i begynnelsen, men det har gitt resultater, med at magen er holder seg noenlunde flat hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_Margrethe_*

Heisan! :kaffe:

Jeg har slitt med diverse problemer i forhold til magen. Jeg var sykemeldt i litt over et år, og ble veldig frustrert. Jeg var til gastroskopi (svelge slange), colonskopi( slange i rumpen), MR, ultralyd og diverse blodprøver for matallergi. Min fastlege kunne ikke hjelpe meg og kom til slutt til den konklusjonen at jeg måtte lære meg å leve med det. Ingenting var galt, men jeg hadde STORE magesmerter hver dag, noen ganger så jeg svimte av. Jeg ble fryktelig lei meg og frustrert. :(

Jeg hørte diverse tips fra kjente og fant ting på nett. Forsøkte å finne ut selv om jeg reagerte på noe, men synes det var vannskelig å finne ut av det.

Jeg bestemte meg for ikke å gi op og bestilte time på Balder klinikken i Oslo. Det kostet en del, men jeg tok en stor blodprøve, og en avføringstest. Jeg fikk en del resultater, det kom frem hva jeg reagerte på og hvilke verdier som var for lave. Nevner ikke alt her, men de tok meg på alvor og satte igang med behandlingsprogrammer (som jeg selv gjorde hjemme). Jeg vet det er mange forskjellige synspunkter om Balder, men det hjalp meg betraktlig, så jeg anbefaler et par timer der!

Jeg har nå kuttet betraktlig ned på hvete, rug og kumelk. Videre viste det seg at jeg reagerer veldig på banan... Jeg begynte med regelmessinge måltider, og fokusere litt mer på å spise sunt. Dette forandret alt for meg. Avføringen ble normal (fra en gang i uka til omtrent hver dag), Magesmertene ble borte og jeg kunne begynne å jobbe og ha et liv igjen!

Jeg har fortsatt et stykke å gå, da et år med sykdom førte med seg litt småtteri, men jeg kan fungere nærmest normalt og har veldig sjeldent vondt!! :)

Ble et langt innlegg dette, men håper virkelig at dette kan hjelpe noen. For meg hjap det å finne ut konkret, istedet for å prøve ut ting i et par tre år...

-M-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Margrethe_*

En ting til:

Fiber er bra, men kan gjøre smertene større da tarmen må jobbe mer. Husk vann, masse vann!

-M-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann!

Spis ofte og lite av gangen.

Og faktisk ikke gå med for trange bukser, det kan føre til treg og oppblåst mage på meg hvertfall!

Jeg får oppblåst mage av melkeprodukter, spesielt sjokolade! Men klarer ikke holde meg unna det uansett :sjenert: Og epler, faktisk!

Ellers kan du jo begynne å kutte ut en og en matvare som du bruker daglig i perioder og se om det blir noen bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 22 år og har slitt endel med luft og treg mage, jeg ser at mange har de samme problemene men er det noen som også har veldig tynn avføring? jeg er så redd for at det er en kreftsvulst i tarmen !

Det er utrooolig sjelden at så unge mennesker som deg får tarmkreft. Sjekk heller opp kostholdet ditt.

Det er også mange som lider av

irritabel tarm uten å vite det. Eller candida som nevnt lenger opp her.

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest
Kan det være dere har canida sopp i kroppen?

sjekk ut denne siden:

http://www.candidaallergy.com/

3mnd totalt avholds fra sukker, gjær, melkeprodukt

homeopat dråper ved navn PEFRAKEHL D6 er mot candida og er å få kjøpt på apoteket.

Legene har vel ikke helt skjønt dette enda, så ta deg en tur til en alternativbehnadler, homeopat, biopat...osv....

kjenner mange som har fått en helt annen tilværelse etter at de har fått fikset dette.

Eg har sjølv prøvd candidakuren, og eg ville råde til å tenkje seg om to gonger før ein vurderer det. Éin ting er å kutte ned på sukker og gjær ei periode. Noko heilt anna er å bruke over 2000 kr på helsekostpreparat, deriblant Pefrakehl, som sannsynlegvis har like stor verknad som eit glas vatn! Eg trur på holistisk tenkning, og samanheng mellom mat og kropp. Men desse helsekostmedisinane ville eg vore veldig skeptisk til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg får oppblåst mage av melkeprodukter, spesielt sjokolade! Men klarer ikke holde meg unna det uansett :sjenert: Og epler, faktisk!

Sats på melkefri sjokolade i stedet for, plamil har og en melkesjokolade med rismelk som visstnok skal være god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på melkefri sjokolade i stedet for, plamil har og en melkesjokolade med rismelk som visstnok skal være god :)

aloe vera juice kan hjelpe mot oppblåst mage

jeg drikker daglig pga samme problem + litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...