Gå til innhold

Hvor er det fint å bo i England?


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Gjest Taxi

Planlegger å reise til england for å bo der i et halvt år. Tenkte umiddelbart på London, men det er jo fryktelig dyrt å bo der da og kanskje litt stort...? Hvilke andre byer i england er det fint å bo i? de som vet noe kan bare fortelle alt som er verdt å vite om forskjellige byer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronica Mars

Jeg forelsket meg veldig i Cambridge da vi var der for et år siden. Men jeg tror nok det passer absolutt best om du skal studere og er i normal "studentalder". Det er en helt nydelig by, med fine parker, fine bygninger, masse fine caféer og utesteder, og bra shoppingmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taxi
Jeg forelsket meg veldig i Cambridge da vi var der for et år siden. Men jeg tror nok det passer absolutt best om du skal studere og er i normal "studentalder". Det er en helt nydelig by, med fine parker, fine bygninger, masse fine caféer og utesteder, og bra shoppingmuligheter.

ÅÅåå det hørtes topp ut :) Jeg er 27 år, vil være 28 når jeg reiser...

Hvordan er klimaet egentlig? varierer det fra forskjellige steder i england? øst, vest, nord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
ÅÅåå det hørtes topp ut :) Jeg er 27 år, vil være 28 når jeg reiser...

Hvordan er klimaet egentlig? varierer det fra forskjellige steder i england? øst, vest, nord..

Vi var der bare et par dager altså, så jeg aner ikke hvordan det faktisk er å bo der. Det er vel samme klima som London omtrent, siden det ligger ca en time unna. Bedre klima enn de varmeste stedene i Norge i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orinoco

Brighton. Kystby en times togtur sør for London. Passe stor, nærhet til sjøen og mulighet til å pendle inn til London dersom du skulle ønske å jobbe der.

Oxford er og en kjempefin by, som ligger i andre retningen. Universitetsby hvor du bare føler tradisjonene i alt du ser. Passelig stor/liten.

Og ønsker du deg til en storby kan jeg anbefale Manchester, av alle storbyene i England jeg har besøkt er det en jeg falt for.

Her er en side med menneskers erfaringer med det å bo i England http://www.expatinterviews.com/Expats-in-England.html

Og dette er en litt artig side hvor lokale legger inn div. info om byen sin http://knowhereguide.co.uk/ Varierende kvalitet dog, og det er for hele UK.

Dersom du skal jobbe kan du jo se litt hva som tilbys på http://monster.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taxi
Brighton. Kystby en times togtur sør for London. Passe stor, nærhet til sjøen og mulighet til å pendle inn til London dersom du skulle ønske å jobbe der.

Oxford er og en kjempefin by, som ligger i andre retningen. Universitetsby hvor du bare føler tradisjonene i alt du ser. Passelig stor/liten.

Og ønsker du deg til en storby kan jeg anbefale Manchester, av alle storbyene i England jeg har besøkt er det en jeg falt for.

Her er en side med menneskers erfaringer med det å bo i England http://www.expatinterviews.com/Expats-in-England.html

Og dette er en litt artig side hvor lokale legger inn div. info om byen sin http://knowhereguide.co.uk/ Varierende kvalitet dog, og det er for hele UK.

Dersom du skal jobbe kan du jo se litt hva som tilbys på http://monster.co.uk/

Ååååå takk takk takk takk!!! :kys_2: her var det masse bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Bournemouth, særlig hvis du får med deg noe av sommeren. Da er det spesielt fint :) Også er det jo et pluss at ikke det er innmari langt fra London, tar halvannen time med tog ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taxi
Jeg kan anbefale Bournemouth, særlig hvis du får med deg noe av sommeren. Da er det spesielt fint  :) Også er det jo et pluss at ikke det er innmari langt fra London, tar halvannen time med tog ca.

*smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bada
Jeg kan anbefale Bournemouth, særlig hvis du får med deg noe av sommeren. Da er det spesielt fint  :) Også er det jo et pluss at ikke det er innmari langt fra London, tar halvannen time med tog ca.

Bristol, Exeter og York er veldig fine byer. Bournemouth er også fin, men den har en overvekt av pensjonister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bristol, Exeter og York er veldig fine byer. Bournemouth er også fin, men den har en overvekt av pensjonister. :)

:ler: Hehe, joda... det er endel pensjonister der. Hørte om det to dager før jeg skulle flytte dit for mange år siden, og ble rimelig skremt. Ble fortalt om en liten by full av gamle damer med blått hår som spilte Bingo og Bottcia (?) :ler:

Men selv om det finnes noen av de også, så er det så mye mer!

Er universitet og endel skoler der, så er også mye unge mennesker. Ganske internasjonalt, mange som bor der for kortere perioder med å jobbe kombinert med å lære bedre engelsk.

Jeg jobba sammen med italienere, spanjoler, og noen fra Belgia, alle mellom 20 og 30 år. Så det er et ungt miljø der også, altså :) Har mye gode minner derfra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taxi
Ja, York glemte jeg, en veldig vakker by! Universitetsby, og en del turister :)

der har jeg vært!! i 3 uker :) kjempekoselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frysepulver

Onkelen min og samboeren hans bodde i Brighton, tror de hadde det fint der. Nå bor de et annet sted litt utenfor "London-gryta", men husker ikke hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, York glemte jeg, en veldig vakker by! Universitetsby, og en del turister :)

York er jo en flott by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bath er også en by det er verdt å nevne. Liten, vakker og oversiktlig, og med Bristol bare et kvarter unna og London to timer unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...