Gå til innhold

Hva blir deres personlige preg?


Gjest Lano

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om å overraske gjestene i bryllupet, begynte jeg å tenke på alt man kan gjøre i et bryllup for å sette sitt personlige preg på det.

Altså, jeg skjønner jo at det ikke er helt sant at "alle bryllup er like", men veldig ofte spinner de jo rundt det samme: hvit kjole, sjakett/dress, bryllupskake, tre-rettersmiddag, brudevals osv. Og det er ingenting galt i det, men jeg synes jo det er flott å sette sitt personlige preg på ting. Er det noe spesielt ved deres bryllup som gjør at det blir nettopp deres?

Jeg ordlegger meg kanskje litt klønete nå, men jeg kan nevne noen eksempler: en bekjent av meg elsker taco, så de hadde taco til nattmat i bryllupet. Et annet par brukte sin eldgamle bil som transport fra kirken, den var pyntet med flagg fra brudens fars hjemland, og de avsluttet hele kvelden med å synge en sang som er vanlig å bruke i brylluper i dette landet. Noen brukte biler som pynt på bryllupskaken, fordi de er så bilglade, og det samme paret kjørte i traktor fra kirken. Et annet par kom ridende på hest til festen sin, fordi de elsker hester og bruden har ridd siden hun var liten.

... så da er spørsmålet: skal dere ha noen sånne innslag i deres bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi dropper 3-retters til fordel for tapasbuffet - begge er veldig glad i det.

Transporten vår kommer mest sannsynlig til å være en veteranbil av samme merke som vi begge har bil i fra idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge glade i sjø og båtliv og har dette som tema i bryllupet vårt.

Endret av 90607
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge glade i sjø og båtliv og har dette som tema i bryllupet vårt. Blant annet lagde vi flaskepost som invitasjoner, og vi kommer til å ha en kake hvor en av kakene (3 etasjer) blir no slikt som linken viser og konditoren skal lage de andre kakene også med tema for hvor vi møttes (på seilkurs) mm

http://web.telia.com/~u52609741/images/Brollop_brudbad.jpg

Også blir bordpynten hvitt, grønt og marineblått selvsagt + middagslokalene ligger ved sjøen.

Kul kake!

Vi har festen i et akvarium, og skal ha brannbil til transport siden sambo er brannmann. Ellers tapasinspirert to-retters middag og hav-tema. Stemmer også veldig for løs og ledig stemning, men det blir det nok under dansen uansett siden vi ikke er verdensmestere. Vi finner nok på noe sprell underveis også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Vi skal (hvis vi får lov) ha The Monkees - I'm A Believer som utgangsmarsj, og når vi skal kysse i kirka skal kjære få en sånn brett-ut-krakk av forloveren sin til å stå på :P Han er nesten 10 cm lavere enn meg og jeg skal ha hæler :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egen inn og utmarsj (You`ll never walk alone og from this moment... ) i ringene våres står det You`ll never walk alone

(liverpool supportere ja.. selv om det ikke er den eneste grunnen til sitatet da... det passer jo også bra til andre ting)

også giftet vi oss i utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kristne og vil legge vekt på at det synet kommer fram i festen og kirka.

Sanger som sier litt om Guds velsignelse over oss, ikke bare vanlig "i love u" sangene. Og det blir ikke alkohol i bryllupet.

Vi skal ha koldtbord pga mannen min elsker det! Og så skal vi ha julebrus på bordene siden vi elsker det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en kupynt på kaka- sambo er bonde. Vi hadde også tenkt å ha traktoren som transportmiddel, men siden vi gifter oss i min hjemkommune dropper vi det. Vi skal kjøre etter E6 så det blir litt dumt... :sjenert: Men artig hadde det vært. Har også fundert litt på om en del av bordpynten skal bestå av tomhylser siden vi begge er ivrige (elg)jegere, men har ikke bestemt noe ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Har ikke rukket å tenke så langt. Har heller ikke vært i noen bryllup, så vet fortsatt ikke helt hva som er veldig vanlig. Jeg kommer uansett ikke til å ta noe hensyn til det. Jeg vil at vi skal gjøre det som faller oss inn, og sørge for at det blir morsomt for gjestene. Derfor; ingen hest og vogn eller spesiell bil fra kirken, ingen klissete sanger, ikke noen vals, ingen treetasjers brudekake, ingen kjole med slep, ingen treretters middag (hvis jeg får det som jeg vil - vil heller ha buffet). Jeg er en praktisk sjel, og syns det er alt for mye dill rundt bryllup for min smak. Vil at det skal være romantisk, men på en måte som er naturlig for oss. Vil heller ikke at det skal bli for formelt. Drømmen hadde vært et hagebryllup, men syns det virker noe risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kristne og vil legge vekt på at det synet kommer fram i festen og kirka.

Sanger som sier litt om Guds velsignelse over oss, ikke bare vanlig "i love u" sangene. Og det blir ikke alkohol i bryllupet.

Vi skal ha koldtbord pga mannen min elsker det! Og så skal vi ha julebrus på bordene siden vi elsker det :-)

Hvilke salmer har dere valgt? Har litt problemer med å velge hvilke vi skal ha siden det betyr litt for meg hvem det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke bestemt oss helt, Vurdere lovsang i stede.

Må høre med presten, men han pleie være grei!

Kan ikke så mange av salmene, må sette meg ner med mamma og forlover mer i sommer å se på det.

Amazing grase og Gospel sangen This Is the Day (siste er ikke salme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden om å overraske gjestene i bryllupet, begynte jeg å tenke på alt man kan gjøre i et bryllup for å sette sitt personlige preg på det.

Altså, jeg skjønner jo at det ikke er helt sant at "alle bryllup er like", men veldig ofte spinner de jo rundt det samme: hvit kjole, sjakett/dress, bryllupskake, tre-rettersmiddag, brudevals osv. Og det er ingenting galt i det, men jeg synes jo det er flott å sette sitt personlige preg på ting. Er det noe spesielt ved deres bryllup som gjør at det blir nettopp deres?

Jeg ordlegger meg kanskje litt klønete nå, men jeg kan nevne noen eksempler: en bekjent av meg elsker taco, så de hadde taco til nattmat i bryllupet. Et annet par brukte sin eldgamle bil som transport fra kirken, den var pyntet med flagg fra brudens fars hjemland, og de avsluttet hele kvelden med å synge en sang som er  vanlig å bruke i brylluper i dette landet. Noen brukte biler som pynt på bryllupskaken, fordi de er så bilglade, og det samme paret kjørte i traktor fra kirken. Et annet par kom ridende på hest til festen sin, fordi de elsker hester og bruden har ridd siden hun var liten.

... så da er spørsmålet: skal dere ha noen sånne innslag i deres bryllup?

Har hørt om en som kom i sitt eget bryllup i Elvis-dress, med skikkelig sleik og paljetter og alt som var. Bruden visste ingenting, og holdt på å besvime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt om en som kom i sitt eget bryllup i Elvis-dress, med skikkelig sleik og paljetter og alt som var. Bruden visste ingenting, og holdt på å besvime  :)

Jeg hadde blitt litt sur, hadde ødelagt bryllupsbildene vi betaler mye for.

Men vist det bare var på festen blir det en annen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde blitt litt sur, hadde ødelagt bryllupsbildene vi betaler mye for.

Men vist det bare var på festen blir det en annen ting.

Neida, det var til selve vielsen, gitt! Tøft gjort, synes jeg, han hadde alltid fleipet med at han skulle gifte seg som Elvis hvis han i det hele tatt skulle gifte seg. Og bildene ble flotte, de. Skiftet i løpet av fotograferingen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å finne et personlig preg har vi enda litt jobbågjøre. I den grad vi har noe allerede er det:

Vi gifter oss i Nidarosdomen: mannen har alltid sagt at han skal gifte seg der.

"Temaet" er dyprøde roser: De gangene han har kjøpt blomster til meg har det vært slike. Første gangen jeg fikk en slik blomst var kvelden etter vårt første kyss og han hadde invitert meg på middag hos han. Da åpnet han døren når jeg ringte på med en slik rose i munnen.

(Det som var litt gøy var at vi bare var 15 pg 18 på den tiden og begge bodde hjemme. Så han hadde hoppet ut slik med rosen i munnen da en av vennindene til lillesøstra tilfeldigvis ringte på like før jeg kom :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå alt etter vår smak ihvertfall.. selvsagt :ler:

Skal ha det ganske enkelt, kjolen min skal være enkel og jeg skal ha duse farger på buketten osv som er min stil.. Håret skal ikke være stramt oppsatt, men mer romantisk med bølger i..

Vi skal ha favorittmaten vår til middag og dessert, og sjokoladekake til bryllupskake da ingen av oss er særlig begeistret for marsipan/fløtekaker og slikt..

Vil at bryllupsdagen skal være koselig, ikke noe stiv og formell.. Skal heller ha sanger enn taler :)

Det blir mer som et spleiselag.. Familien er veldig involvert i planleggingen. Skal ha hans onkel som toastmaster, svigermor baker bryllupskaken og de andre kakene blir fordelt på resten av familien, svigermors kollegaer skal være servitører, en tante skal ordne med blomster osv..

Tror bryllupet blir helt "oss" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten skal vi gifte oss i en gammel kirke som bare er åpent for bryllup.. Mine besteforeldre giftet seg i samme kirken for snart 50 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...