Gå til innhold

Hvor lenge kan babyen sitte i vippestol?


Siona

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt en vibrerende vippestol fra Fisher Price.

http://www.babybis.no/SensoryBouncer.htm

Jenta vår (som har kolikk) roer seg veldig bra i denne, og om hun er trøtt sovner hun nesten med en gang vi setter henne der.

Men hvor lenge kan små rygger sitte i slike stoler uten at de tar skade av det?

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Hei. Ja, det er et vanskelig spørsmål du stiller. Kommer ann på hvor "flatt" du får lagt stolen bl. annet.

Jeg "rullet" et teppe i bunnen på stolen (der baby`n har rumpa) - og "bygde" opp stolen så baby`ne min lå omtrent helt flatt i stolen vi hadde.

Får du til dette, kan baby`n din ligge der en god stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...vel, jenta våres lå i vippestol fra dag 1 når jeg kom hjem fra sykehuset. Hun lå ikke der i timesvis akkurat men jeg hadde ikke hørt at det skulle være noe "farlig" i så måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse fra fisher prise er ganske flate og myke i stoffet, så det former seg greit rundt babyen. Hadde nok ikke latt hun sitte der så lenge av gangen, men heller satt henne der en stund (maks 20-30min), tatt en pause og så hun får strekt litt på seg en stund, og heller satt hun tilbake.

Det blir vel litt det samme som bilstoler, litt bedre da, siden de ligger mer tilbakelent.

Da mannen min gikk hos en fysioterapaut pga prolaps i ryggen spurte han om dett med bilstol, det viste seg at denne fysioterapauten hadde vært med på et stort forskningsprosjekt ang blandt annet babyer og bilstoler (var ang babyer og ryggene deres) og han sa at det var mest før man trodde at bilstoler var så farlige for babyrygger... At det ikke hadde vært noen dokumenterte skader på barnerygger pga bilstolbruk så lenge det ikke ble kraftig overdrevet...

Så han sa bare at vi skulle ta pauser under lengre kjøreturer, like mye for vår egen del, og hvis babyen viste at h*n var utilpass eller sank veldig sammen i setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sier jo så lenge de sover kan de ligge, de sier fra når det er ubehagelig! Det sa i allefall helsesøsteren om vår som ligner på den

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...