Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Gjest Elfrida
Giftstoffene kvitter kroppen seg med så godt den kan. Giftstoffene ligger i kroppens fettvev, og lever etc. Det å tømme tarmen (som de fleste kurene gjør) i kombinasjon med en vanndrivende effekt har ingenting med "rensing" å gjøre.
Det vet jeg godt - kroppen er et veldig bra selvrensende system. Nyrer og lever og greier og greier...

Derimot kan det virke rensende å gå ned i vekt, fordi en del av giftene ligger i fettvevet. Det er derfor ammende frarådes å slanke seg i ammeperioden, fordi giftstoffer i fettet da kan gå over i morsmelken.
Men hvis man bruker slike kurer som gjør at fettet smeller rett på igjen etterpå er man jo like langt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jepp, derfor synes jeg jevnt over "rensekurer" er jalla. Men om det ligger en slags velvære hos den som tar rensekuren i hele prosessen, får de bare styre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

EXUSE ME!!!!

jeg hadde min første dag iGÅR og måtte bare gi opp..jeg lagde masse suppe og gledet meg til å innta den..

MEN.

for det første smakte den forferdelig,helt GRUSOMT i følge min smak da.Jeg var sulten hele tiden og til mer jeg ufrivillig spiste jo mer sulten og kvalm ble jeg. Jeg gikk og kjøpte frukt og spiste et par plommer og en applesin, men så kom sulten igjen og jeg spiste mer av den grusomme gugga.

SÅ fikk jeg seriøst ondt i magen og satt på do lenge og ynket meg..

da kvelden kom fant samboeren min meg i sengen utsultet,kvalm,svimmel,rettere sagt i Jævla dårlig form. han tvang meg til å drite i hele kuren og han følgte meg til butikken så jeg fikk kjøpe litt kylling og nye sunnhetsknekkebrød.

og jeg ÅT!!! halve kyllingen+6 knekkebrød og var strålende fornøyd.

etterpå kastet jeg hele suppen i do.

nå har jeg gått tilbake til sann som jeg har gjort de siste 19 dagene..ingen sukker,lite karbohydrat,mye vann og mer trening.

hilsen ei som hadde en grusom dag igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spicy

Han doktoren som er med på Oprah sa i et program at slike kurer ikke hadde noen fysiologisk for seg. De gjorde til og med en test på to grupper kvinner hvor den ene spiste suppe og greier a la denne suppekuren og en annen gruppe spiste vanlig mat. Testen startet etter at begge gruppene hadde drukket alkohol og spist generell utsunn mat.

Etter 2 uker viste det seg at gruppen som hadde spist suppe og gugge hadde gått ned bittelitt mer i vekt men stoffene i kroppen til begge gruppene var så og si akkurat de samme.

En slik kur kan funke for de som skal videre med å endre livsstil. Man får følelsen av å ha tømt magen (og det har man jo også) og at man har gjort noe bra for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sykehus dietten (suppen) går vel på at man skal rense ut mage-tarm systemet før en operasjon? Ikke nødvendigvis en slankekur altså.

Men jeg har prøvd og fikk litt mindre magemål. Også syntes jeg suppa var god jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Sykehus dietten (suppen) går vel på at man skal rense ut mage-tarm systemet før en operasjon?
Det er bare det at ingen sykehus bruker den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
EXUSE ME!!!!

jeg hadde min første dag iGÅR og måtte bare gi opp..jeg lagde masse suppe og gledet meg til å innta den..

MEN.

for det første smakte den forferdelig,helt GRUSOMT i følge min smak da.Jeg var sulten hele tiden og til mer jeg ufrivillig spiste jo mer sulten og kvalm ble jeg. Jeg gikk og kjøpte frukt og spiste et par plommer og en applesin, men så kom sulten igjen og jeg spiste mer av den grusomme gugga.

SÅ fikk jeg seriøst ondt i magen og satt på do lenge og ynket meg..

da kvelden kom fant samboeren min meg i sengen utsultet,kvalm,svimmel,rettere sagt i Jævla dårlig form. han tvang meg til å drite i hele kuren og han følgte meg til butikken så jeg fikk kjøpe litt kylling og nye sunnhetsknekkebrød.

og jeg ÅT!!! halve kyllingen+6 knekkebrød og var strålende fornøyd.

etterpå kastet jeg hele suppen i do.

nå har jeg gått tilbake til sann som jeg har gjort de siste 19 dagene..ingen sukker,lite karbohydrat,mye vann og mer trening.

hilsen ei som hadde en grusom dag igår.

Men kjære deg, du skal da ikke bare spise suppe.

Hvis i går var dag nr. 1 så skulle du også spist ubegrenset med frukt (utenom banan) Se innlegget under (fra mars i fjor) så ser du hele planen for hele uka:

Kopi fra mitt innlegg i den andre tråden fra 29.10.06:

NB! Dette er ingen slankekur - men et utrensing og en måte å raskt miste kilo før man skal ha en behandling (på sykehus) som krever vektreduksjon. Det er også en grei start på en slankekur, for å komme igang. Men det har ingen hensikt eller langvarig effekt om du bare tar en ukes kur og deretter går tilbake til ditt gamle kosthold/livsstil, da går du opp i vekt igjen. Kjenner noen som har tatt kuren fordi de skal inn i en kjole som har blitt en størrelse for liten...

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak.

Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan)

Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter)

Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker

Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk

Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater

Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker

Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg prøvde faktisk å spise ubegrenset med frukt, men jo mer jeg spiste jo mer sulten ble jeg ..................og nå blir jeg kvalm bare ved tanken av grønnsaker,spesielt kål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega må gå på "suppe-dietten" pga. magen. Hun gikk ikke ned i vekt etter å ha fulgt dietten en uke.

Legen hennes har satt henne på dietten igjen fordi hun er blitt dårlig. Hun sier hun er drittlei, og den andre dagen brakk hun seg fordi hun ikke orket den samme kjipe maten.

Er det ikke bedre å spise et sunt og variert kosthold, og trene, fremfor å spise utrolig kjip mat som egentlig er forbeholdt de med mage-tarm-problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også syntes jeg suppa var god jeg da.

Jeg prøvde det en gang også, syntes suppen var god.. de første 3-4 dagene, men det ble mer og mer ekkel etter hvert :-D

Syvende dag spiste jeg nesten ingenting fordi suppen ble så ekkel at bare lukten av suppen fikk meg til å miste matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har jeg prøvd denne dietten i en dag, og dette orker jeg ikke. Jeg har aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv!! Dessuten er jeg kvalm og uvel. Føler meg helt elendig.

Skulle bare prøve det for å få en kick-start på å komme i gang igjen med et sunnere kosthold, men dette er uaktuelt. Fyttikatta. Suppa var grei den, men bare jeg ser oppi kjelen nå, blir jeg kvalm.

Flere kolleger har brukt denne, med godt resultat, men det var tydeligvis ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Kopi fra mitt innlegg i den andre tråden fra 29.10.06:

NB! Dette er ingen slankekur - men et utrensing og en måte å raskt miste kilo før man skal ha en behandling (på sykehus) som krever vektreduksjon. Det er også en grei start på en slankekur, for å komme igang. Men det har ingen hensikt eller langvarig effekt om du bare tar en ukes kur og deretter går tilbake til ditt gamle kosthold/livsstil, da går du opp i vekt igjen. Kjenner noen som har tatt kuren fordi de skal inn i en kjole som har blitt en størrelse for liten...

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak.

Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan)

Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter)

Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker

Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk

Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater

Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker

Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker

Hei,

Noen som vet om det går bra å bytte ut noen av ingrediensene i suppa?

Er ikke så glad i verken stangselleri, paprika eller løk. Tenkte kanskje jeg kunne bruke purre/vårløk, blomkål, broccoli og/eller gulrøtter..

Fint om noen har svar

Endret av wkimsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt av grønnsaker kan brukes.

Men jeg må vel få sagt at suppediett er unødvendig dumt, kjedelig og hardt.

Ligger du på sykehuset? Hvis ikke, spis på en måte du klarer å følge over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det ikke er bra i lengre sikt, men mer viktig er at du taper jo faktisk ikke så mye vekt. Det er jo ikke noe magisk kur å bare få vann ut av kroppen. Det kommer jo tilbake etterpå. Med å spise så få kalorier går jo kroppen bare på sparemodus og det hjelper heller ikke hvis en faktisk vil gå ned i vekt permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd denne dietten i en dag, og dette orker jeg ikke. Jeg har aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv!! Dessuten er jeg kvalm og uvel. Føler meg helt elendig.

Skulle bare prøve det for å få en kick-start på å komme i gang igjen med et sunnere kosthold, men dette er uaktuelt. Fyttikatta. Suppa var grei den, men bare jeg ser oppi kjelen nå, blir jeg kvalm.

Flere kolleger har brukt denne, med godt resultat, men det var tydeligvis ikke noe for meg.

Dette var det jeg som skrev. Rakk ikke å få med at på kvelden spydde jeg som en gris, og følte meg elendig i flere dager etterpå. Og det til tross for kun en dag med dette svineriet.

Og å kalle det en sykehusdiett er fullstendig bullshit. Ingen sykehus bruker denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Tonje_*

hvordan suppe er det egentlig i denne dietten?

Har hørt at det er tomatsuppe du går på i 7 dager..

Noen som kan skrive en mail til meg om denne dietten?

Har blitt kjempe glad da :)

Innlegget er redigert ihht. Reglene

Kristin - mod

Endret av Kristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd denne dietten i en dag, og dette orker jeg ikke. Jeg har aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv!! Dessuten er jeg kvalm og uvel. Føler meg helt elendig.

Skulle bare prøve det for å få en kick-start på å komme i gang igjen med et sunnere kosthold, men dette er uaktuelt. Fyttikatta. Suppa var grei den, men bare jeg ser oppi kjelen nå, blir jeg kvalm.

Flere kolleger har brukt denne, med godt resultat, men det var tydeligvis ikke noe for meg.

Jeg har en mistanke om at alt dette dramaet skyldes psyke mer enn noe annet. Det er ingen som blir dårlige etter en fastedag. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Å joda, har hun f.eks. ikke drukket kaffe på en dag, kan hun fort få kjempevondt i hodet :) Det gjør jeg i perioder jeg har drukket mye kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, har hun f.eks. ikke drukket kaffe på en dag, kan hun fort få kjempevondt i hodet :) Det gjør jeg i perioder jeg har drukket mye kaffe.

Det stemmer helt sikkert, men hun nevnte ingenting om det i innlegget sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...