Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg har ikke tenkt å begynne å spise karbohydrater heller. De holder jeg meg LANGT unna:p

d jeg mente var at når jeg er ferdig med sykehusdietten OG begynner å spise som jeg gjør nå: ikke karbo/sukker/usunt.+ drikker vann, så jeg vil jeg i teorien IKKE gå opp igjen , siden jeg går ned nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Karbohydrater er ikke sukker, karbohydrater er ikke usunt. Så fort du havner over 20-30 gram karb hver dag, så begynner karbohydratene å binde (LITT) vann. Og det får du når du spiser frukt og grønnsaker, bla. Du kan ikke kutte frukt og grønt ut av kostholdet ditt for evig og alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nei vet..det er derfor jeg bruker karboblokkere..

karbohydrater er livsfarlig for meg..tåler det ikke i det hele tatt,hehe..blir helt vissen og vassen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_annis_*

HALLO?

hvor lenge er det meningen at suppen skal vare?

kokte 19 dl nå, men skal det holde i 7 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO?

hvor lenge er det meningen at suppen skal vare?

kokte 19 dl nå, men skal det holde i 7 dager?

Nei, nei, nei :fnise:

Suppe-posjonen varer omtrent ett døgn, så er det på'n igjen med koking. Du skal spiseså mye suppe som mulig, så det er bare å kjøpe inn råvarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spes glad i stangselleri, kan jeg bruke gulrøtter i stedenfor? Tomat i suppe går bra, men rå tomat er ikke aktuelt, forslag til bytte?

Hadde vært moro å prøve denne suppen for i hovedsak og rense kroppen litt, men samtidig få et lite kikk for å starte et større slankeprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vet jeg, men jeg tror at poenget er å spise akkurat det som står og ha i akkurat de ingrediensene som det er snakk om. Du merker ikke mye til sellerien i suppa altså, men den fylelr godt i magen og inneholder fiber som er bra.

Samme til deg over her som hatet bananer - jeg liker heller ikke bananer, men den dagen jeg skulle spise banan og melk smakte det helt fantastisk faktisk... Jeg holdt meg til instruksene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Selleri fyller magen ja, og gir utrolig få kalorier. Det er derfor man havner på de enorme kaloriunderskuddene man får på denne dietten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Altså om man bare spiser suppe, ligger man på hele 339 kalorier om dagen :shock: ikke rart man raser ned. Du skal spise MYE frukt og grønnsaker for å ligge innenfor fornuftige verdier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrer

Jeg har hørt også hørt at en går ned i vekt på denne dietten, men jeg har også hørt at en begynner å lukte kål etter flere dager med bare suppespising.

Noen som har erfart dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
NB! Dette er ingen slankekur - men et utrensing og en måte å raskt miste kilo før man skal ha en behandling (på sykehus) som krever vektreduksjon.
Hvilket sykehus er dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Et hvert sykehus som er blitt knyttet opp mot denne dietten har i hvertfall benektet at de har noe med den å gjøre :)

Jeg har hørt også hørt at en går ned i vekt på denne dietten, men jeg har også hørt at en begynner å lukte kål etter flere dager med bare suppespising.

Spiser man en halv kål om dagen er nok det å forvente, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Altså om man bare spiser suppe, ligger man på hele 339 kalorier om dagen :shock: ikke rart man raser ned. Du skal spise MYE frukt og grønnsaker for å ligge innenfor fornuftige verdier...

Ikke at det utgjør den HELT store forskjellen, men i min suppeoppskrift sto det hakkede hermetiske tomater og grønne bønner også.. henholdsvis to og en bokser, ikke kål og purre istenfor løk

Og det er jo ikke noen bruktbar slankekur - det er en rensekur.

Her er den Sykehuskuren jeg brukte.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og det er jo ikke noen bruktbar slankekur - det er en rensekur.

Men hva er det som er "rensende" med dette?

Trodde sunt koshold og trening var den beste "rensingen" man kunne få, jeg.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Men hva er det som er "rensende" med dette?
Dette pleier jeg også å spørre om. Svaret er at man blir kvitt "slaggstoffer" i kroppen. Hva disse slaggstoffene består av, hvor mye som forsvinner og hvilke positive virkninger det har på kroppen at akkurat de stoffene forsvinner er det aldri noen som har noe svar på.

Humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som er "rensende" med dette?

Trodde sunt koshold og trening var den beste "rensingen" man kunne få, jeg.. ?

Jeg opplevde det i allefall behagelig å få litt omløp i tarmen, kort og godt. Få ut gammel "dritt". Jeg fikk kviser og styr undervegs, og opplevde det som en virking av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg opplevde det i allefall behagelig å få litt omløp i tarmen, kort og godt. Få ut gammel "dritt". Jeg fikk kviser og styr undervegs, og opplevde det som en virking av det hele.

Du fikk altså "mye dritt" i avføringen og kviser, og tar det som et godt tegn?

Tror jeg holder meg til de mer fornuftige/normale fremgangsmåtene, jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk altså "mye dritt" i avføringen og kviser, og tar det som et godt tegn?

Tror jeg holder meg til de mer fornuftige/normale fremgangsmåtene, jeg.. ;)

Avføring er dritt, kjære gjest - eller hva skiter du vanligvis..?

Jeg fikk tømt tarmen skikkelig, fikk kviser under kur-uka og glattere og mjukere hud etterpå. Jeg har ikke hevdet at jeg har noe vitenskapelig belegg for noe som helst, men sier jeg opplevde det som en ålreit rens av kroppen.

Om du ikke vil bruke den så er da vel det helt ok for meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Dette pleier jeg også å spørre om. Svaret er at man blir kvitt "slaggstoffer" i kroppen. Hva disse slaggstoffene består av, hvor mye som forsvinner og hvilke positive virkninger det har på kroppen at akkurat de stoffene forsvinner er det aldri noen som har noe svar på.

Humbug.

Giftstoffene kvitter kroppen seg med så godt den kan. Giftstoffene ligger i kroppens fettvev, og lever etc. Det å tømme tarmen (som de fleste kurene gjør) i kombinasjon med en vanndrivende effekt har ingenting med "rensing" å gjøre. En del matvarer kan få fart på fordøyelsen hvis man har treg mage, men "rens" er det ikke. Derimot kan det virke rensende å gå ned i vekt, fordi en del av giftene ligger i fettvevet. Det er derfor ammende frarådes å slanke seg i ammeperioden, fordi giftstoffer i fettet da kan gå over i morsmelken. Detox-kurer har jevnt over ganske lite vitenskaplig belegg, av en grunn. Men jeg har ikke lest meg så veldig mye opp på akkurat denne forskningen til at jeg vet hva som funker eller ikke.

*løpe inn på pubmed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...