Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Hei

Noen med erfaring av sykehusdietten?

Er en suppe du kan spise hvor mye du vil av.

Og dietten varer i 7 dager.

Spiser litt frukt,grønnskaer og litt kjøtt de forskjellige 7 dagene??

Noen som kan dele erfaringer med meg?

Jeg lurer på å starte på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristin_

Hvis du spiser bare suppe i 7 dager er det nesten garantert at du går ned i vekt. Det er fordi suppe inneholder få kalorier per dl, så man må spise veldig mye suppe for å få i seg noe kalorier å snakke om. Det vil gjøre at man mest sannsynlig vil få i seg ganske lite kalorier, med mindre man går rundt mer eller mindre som en ballong døgnet rundt :) Med kaloriunderskudd går man ned i vekt, i hvertfall på kort sikt.

Hvis suppen i tillegg har et lavt saltinnhold vil man gå ned en del vannvekt også. Siden magesekken, tarmene etc blir tømt for fast føde (nærmest) er det også noen kilo der.

Hvilket betyr; Når du spiser normalt igjen vil du gå opp i vekt pga at du begynner å spise mat i stedet for suppe. Dersom det skjer en grundig omlegging av kostholdet etter kuren vil man muligens kunne beholde vekttapet, eller i hvertfall deler av det, men frittstående vil denne dietten gjøre at man går fort ned, og tilsvarende fort opp igjen :)

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin! Du virker som ei dame med peil!

Eg lurer på om det er skadeleg å drikke for mykje vatn? Om kroppen lagrar det i "vatndepot" eller kvittar seg med det?

Folk har jo "vatn i kroppen". Kjem det av mykje vatndrikking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Hvis du drikker for mye vann kan det gjøre at du "skyller" ut viktige salter og elektrolytter fra kroppen, og du kan faktisk bli vannforgiftet, noe som kan være dødelig. Da er det snakk om enorme mengder vann selvsagt.

De påstår at dersom man drikker nok vann vil kroppen IKKE ha vanndepoter i kroppen på samme måte som dersom du slurver, fordi kroppen vil tviholde på alt vann den får dersom den stadig får for lite. Vann i kroppen kan også komme av sykdommer og ved bruk av spesielle medisiner, jeg tenker her først og fremst på friske mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Revenka

Jeg og samboeren min testet den i sommer uten særlig gode resultater. Gikk vel ned en kg som jeg gikk opp like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette må prøves....

Har du oppskriften Elincelina????

Har sett flere varianter......... på suppen.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi fra mitt innlegg i den andre tråden fra 29.10.06:

NB! Dette er ingen slankekur - men et utrensing og en måte å raskt miste kilo før man skal ha en behandling (på sykehus) som krever vektreduksjon. Det er også en grei start på en slankekur, for å komme igang. Men det har ingen hensikt eller langvarig effekt om du bare tar en ukes kur og deretter går tilbake til ditt gamle kosthold/livsstil, da går du opp i vekt igjen. Kjenner noen som har tatt kuren fordi de skal inn i en kjole som har blitt en størrelse for liten...

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak.

Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan)

Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter)

Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker

Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk

Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater

Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker

Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften......

Jeg har noe liknende,men kan tilsette en pose med suppe,gjerne løk suppe!

De har en løk suppe på boks på Meny,som ineholder lite fett....

Kan den tilsettes uten at den ødelegger...?

J vil bruke kuren for å komme i gang med slanking,blir mere motivert når det skjer noe med vekta...... og håper på fortsettelse....

Og at magen "venner" seg til mindre mengder mat........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften......

Jeg har noe liknende,men kan tilsette en pose med suppe,gjerne løk suppe!

De har en løk suppe på boks på Meny,som ineholder lite fett....

Kan den tilsettes uten at den ødelegger...?

J vil bruke kuren for å komme i gang med slanking,blir mere motivert når det skjer noe med vekta...... og håper på fortsettelse....

Og at magen "venner" seg til mindre mengder mat........

Jeg har hørt med en venninne som er sykepleier. Du skal ikke tilsette noe. Ferdigsupper er tilsatt salt og tilsetningsstoffer du ikke skal ha når du tar denne kuren. Det er ikke fettinnholdet i suppen på Meny som har så mye å si. Men sammensetningen av hva du skal spise hver dag ifølge kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest misses
Hei

Noen med erfaring av sykehusdietten?

Er en suppe du kan spise hvor mye du vil av.

Og dietten varer i 7 dager.

Spiser litt frukt,grønnskaer og litt kjøtt de forskjellige 7 dagene??

Noen som kan dele erfaringer med meg?

Jeg lurer på å starte på den....

hei hei. jeg har prøvd suppen to ganger og tok av 5 kg hver gang. suppen kan du spise så mye du vil av. til mer du spiser jo mer skal du ta av. det er en diett som går bra de første dagene, men suppen blir en lei av. mn jeg andbefaler deg å prøve den. du får renset hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke sulte eller spise dårlig på suppe. Man kan hive oppi nesten alt kroppen trenger i en suppe. Men da snakker jeg ikke om posesuppe, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver.

Ikke denne suppen, tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått på denne kuren i januar - som en rensekur - og var ikke sulten i det hele tatt. Suppa smakte kjempegodt og mettet bra, men oj, oj, oj, som den renset opp imagen. Det var rensekur definitivt!

Gikk ned fem kilo på den og har ikke gått opp igjen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonyyym

hallo!

jeg også vil gå på denne dietten.MEN jeg HATER banan!!! det er den værste frukten i verden og jeg nekter å spise d..heh..går d bra at jeg IKKE spiser banan?

OG

jeg har gått på lavkarbodiett i 2 uker og 2 dager nå,så jeg håper å få en liten vektnedgangsboost på den..så jeg går vel ikke OPPigjen, når jeg hverken spiser sukker eller noe annet som regnet usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
hallo!

jeg også vil gå på denne dietten.MEN jeg HATER banan!!! det er den værste frukten i verden og jeg nekter å spise d..heh..går d bra at jeg IKKE spiser banan?

OG

jeg har gått på lavkarbodiett i 2 uker og 2 dager nå,så jeg håper å få en liten vektnedgangsboost på den..så jeg går vel ikke OPPigjen, når jeg hverken spiser sukker eller noe annet som regnet usunt?

Noe av vektnedgangen fra en lavkarbodiett vil komme rett på igjen, fordi karbohydrater binder en del vann i kroppen, så fort du begynner å spise karbohydrater. Trenger ikke være sukker for å få den effekten. Når det er sagt, så er jo det helt normalt og har ingenting med fett etc å gjøre, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...