Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Dag 28, fortsatt ingen mens :klappe: Og jeg har veldig ømme og stikkete pupper, kjenner dem tilogmed om jeg sitter helt stille. Også er jeg småkvalm. Hvis ikke dette er graviditet må det være værste pms symptomene jeg har hatt noen sinne. Eller er det pergoen som gjør det? Kjenner ikke noe til at humøret er ute på tur da, og det pleier jeg (og mannen) i grunnen å merke rett før mensen.

Legens IKM er på søndag, men tror kanskje at jeg prøver meg på en test i morra tidlig. Har en del sånne billigtester liggende. Og jeg er så utolmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅ så spennende da.Fort deg og ta en test da.Blir så spent jeg.Gleder meg til og komme i gang med den pergoen altså.Men først må jeg jo lokke på mensen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFA!

ikke/inte gravid

Æsj... trodde faktisk virkelig at jeg skulle teste positivt nå asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Har siklest litt her inne tidligere og står frem med en :klem: til deg nå. Dette med prøving er jammen ikke lett. Har selv har "alle" graviditetsymptomer uten å være gravid, dessverre. Nesten hver syklus faktisk ;)

Håper testen er falsk alarm, og at det bare er litt for tidlig til at den skal vise positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,det var leit da. :klem: Kjører du rett på med en ny kur eller tar du bare annenhver mens?

Skal ha en pausesyklus mellom hver kur. Jeg tok dobbel kur (ti piller) denne syklusen, så en mnd uten, før en ny dobbel kur igjen...osv. Fikk resept på tre doble kurer. Men håper selvfølgelig at jeg ikke behøver så mye som seks sykluser da :sjarmor:

Fortsatt ikke sett snurten av mensen, så håper jeg bare testet for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rare greier. Nå har legens IKM kommet og gått, ingen mens, ingen positiv test heller... Trodde lissom at pergo skulle gi meg vanlige 28 dagers sykluser jeg da. Skuffa, trist og lei nå. Kjennes så håpløst, har fått følelsen av at pergoen ikke har virket.

Har hatt en hyggelig søndag sammen med mannen og grisen. Vi tok med oss kaffe på termos og gikk ut i sola. Fant oss et fint sted ved vannet, med gress som grisen kunne spise og masse fint drivskrot å rote i. Koselig for alle tre.

Så flere typer ender, sånne vanlige stokkender og noen andre. Den ene var så vakker, klare tydelige fargefelt i oransje, blått, gyllent, varmrødt, sort... så skikkelig eksotisk ut.

Fant den på wikipedia nå, det må ha vært en Mandarinand. Lurer på hva den gjorde her i Fredrikstad... Det står på wikipedia at den rarely associate with other ducks men her satt den sammen med to ganske store nesten svarte hunner, og en like stor mørkegrønn hann. Kanskje han syns det var så ensomt som mandarinand her at han tok til takke med andre ender :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at ikke legens IKM fører til hverken det ene eller andre heller... :klø: ENten har vel ikke pergoen virket og syklusen ikke til å stole på, eller så er du vel av de som produserer HcG sent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag :grine:

Pergoen virket visst den. Jeg fikk mye kortere syklus enn jeg pleier. 31 dager ble denne på, og det er vel rimelig normalt egentlig.

Er så skuffa, så lei meg og så trist. Oppe i det dumme lille hodet mitt hadde jeg jo innbilt meg at pergo=baby... selv om jeg vet så inderlig godt at det ikke er noen selvfølge. Og enda så innstillt jeg var på at ting ikke klaffa denne mnd etter to negative tester, så fikk jeg store problemer med å late som ingenting da jeg merket mensen på jobb i dag.

Nå har jeg tenkt å trykke i meg en hel masse sjokolade :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en :tristbla: dag. Så nå gjør jeg som han i barnesangen:

Nå går jeg hjem, sa mannen, og legger meg og sover

Og sover trygt og rolig til denne dag er over.

Så satser vi på at ting føles litt greiere i morgen. Sola skal visst skinne da også :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Sint på meg selv nå. Gikk en tur inn til byen, for å kjøpe noe småting. Er skikkelig blakk for tida og hadde med meg mannens bankkort. Siste jeg gjorde var å kjøpe gavepapir på en bokhandel, og så tok jeg ut 500 kr fra kortet hans. Så går jeg kjapt hjem, når jeg er hjemme ca 10 minutter senere endevender jeg lommer og poser, ingen 500lapp. Så jeg ringer bokhandelen for å høre om jeg mistet den der inne, mens jeg snur og går samme vei tilbake. Spør noen folk, er innom en pub jeg passerte og hører der og ser meg nøye omkring. Fortsatt 500kr fattigere. :grine:

Syns lissom jeg hadde det tøft nok fra før nå jeg, aldri vært så blakk som nå, og så kommer dette på toppen. Den seddelen var ment å skulle vare en god stund. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en veldig deilig helg. Lørdagskvelden var vi hos broren min og grilla, satt ute til godt over ti på kvelden. De har sånn oppmurt utepeis/grill så det var veldig deilig foran den. Koselig start på utesesongen :)

Og i dag har vi sovet lenge og vært kjempeflinke med husarbeid, ryddet og vasket både ute og inne. Var godt å sette seg ned i ryddig stue etterpå.

Også fikk vi selvangivelser, fikk igjen ganske mye, mye mer enn jeg trodde, og mannen fikk akkordoppgjør som ble ganske bra, så nå letter det litt på økonomien om en stund. Utrolig hvor mye lettere til sinns man blir når det ikke er så tomt for penger lengre. Eller, fortsatt tomt da, men vi vet at de kommer om en stund.

Nå skal jeg hente kaffe til meg og gubben :kaffe: og så skal jeg gjøre ferdig et lite grafikeroppdrag jeg holder på med for noen i familien, og etterpå der så skal jeg oppdatere meg litt her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på blodprøvene jeg tok i forrige syklus, de viste at jeg hadde hatt eggløsning :) Så da virket pergoen. Visste jo egentlig at jeg hadde EL da, merket jo det godt. Men fint å få høre fra gynekologen at alt var OK.

Og mannen har fått svar på sin prøve, den var visst veldig fin. Han lurte på om han fikk diplom :ler:

Jeg er på dag 9 i pausesyklusen i dag... så nå blir det mye :humpe: fremover. Merker ikke noe EL tegn enda da, forventet EL er den 9 april eller deromkring.

Nå har jeg tatt påskeferie, fram til den 10 skal jeg bare kose meg hjemme. Blir oppussings-, avslappings- og bypåske på oss. Akkurat sånn jeg liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Takk for igår, det ble en fuktig og morsom kveld! Lenge siden jeg har hatt det så moro.. :ler:

Kjenner det litt i hodet idag da.. :sjenert:

Håper formen din er bra vennen!

Ha en knallfin dag i det deilige været. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiNNieMooSe: Hehe, ja fuktig og moro! Da får det heller være at jeg var litt sliten i går...

Nå sitter jeg ferdig dusjet og ordnet og venter på mannen som er i dusjen. Vi skal på påskemiddag på hytta til mamma og pappa, broren min og samboeren hans kommer også. Håper så veldig at det blir en hyggelig kveld, uten mye hakking og gnål fra mora mi :forvirret:

Fått gjort litt i huset i dag da, sortert ca en million tomflasker og bokser, så nå ligger svenskepanten et sted, norskepanten et annet og det er klart for å tas med i butikken og glass/metall embalasjen er også pakket og klar. Utrolig hvor mye som samler seg i en kjeller :ler: Ser ut som om vi drikker voldsomme mengder øl og brus, men er vel mest at vi er så late at vi panter en gang i året eller noe...

Ja også har vi fått begynnt å bygge hyller og reoler i kjelleren, da får vi brukt opp diverse resteplanker og fått litt system samtidig. Gleder meg til å ha litt oversikt der nede, så kanskje det blir litt lettere å holde orden der også.

Ha en fin fredagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slappet av i dag også, hehe er ferie jo :) Også er vi i full gang med å prøve :sjarmor: , må hvile litt da...

Middagen i går ble ikke så ille som fryktet da, jeg klarte å heve meg over sure kommentarer og late som ingenting, og da gikk det nogenlunde greit.

Ellers har vi holdt på i kjelleren i dag også, begynner å bli bra nå. Og etterpå koste vi oss med påskeegg fulle av sjokolade og Happy Feet. For en søt film, trist og morsom, tullete og alvorlig på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...