Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Jahh... dette er altså prøverdagboka mi :)

Vi har vært prøvere en stund, men jeg er så ustrukturert av meg at jeg ikke har villet ha dagbok før nå. Nå er det nemlig i gang på ordentlig :)

Får vel presentere meg skikkelig først da. Jeg er ei jente på 25 år, som er gift med en like gammel mann. Vi har vært sammen siden vi var 18 og giftet oss i april 2006. Jeg har i mange år (føles sånn, i hvertfall fire år :ler: ) ønsket meg barn, men han har ikke vært helt klar for det. Og når han begynnte å bli klar for noen år siden, så flyttet vi, og da ble ting usikkert igjen, og vips var han ikke klar lengre... Men i forbindelse med bryllupsmas glemte jeg noen piller, og når jeg sa det til han så sa han at det var jo egentlig ikke så farlig med de pillene. Hehe, har ikke spist en pille siden!

Har siden pilleslutt i slutten av april hatt mensen noen få ganger med laaange mellomrom:

7 mai - første blødning etter pilleslutt

4 juni - 28 dager siden sist

19 august - 76 dager siden sist

23 november - 96 dager siden sist

6 januar - 44 dager siden sist

24 februar - 50 dager siden sist

Var en tur hos fastlegen 15 januar og snakket om lange sykluser og prøving og sånt. Legen mistenkte PCO siden jeg hadde så lange og uregelmessige sykluser, og han henviste meg til gynekolog. Tok også en masse blodprøver som ble sendt til gynekologen.

I dag har jeg vært hos gynekologen som var en veldig hyggelig fyr, og det var ikke så ille med GU som jeg husket fra sist heller. Han pekte og forklarte på skjermen under ultralyden, jeg fikk se eggstokker, livmor osv. Veldig ålreit! Og eggstokkene mine er fine Han trodde til og med at jeg hadde eggløsninger, men det er jo ikke så lett å treffe dem når jeg har sykluser som varierer så mye som de gjør. Ble så glad, da er det jo ikke noe "alvorlig" feil da jo.

Fikk med meg rekvisisjon til mannen for å ta sædprøve, resept på Pergotime og rekvisisjon til nye blodprøver etter å ha tatt en Pergotime-kur. Da er vi lissom i gang da jo. Skal ta 2 piller i fem dager (syklusdag 4, 5, 6, 7 og 8), da forventes eggløsning dag 15 og jeg skal ta nye blodprøver dag 25. Og så kommer forhåpentligvis ikke mensen dag 30.

Hvis vi ikke blir gravide skal jeg vente en måned og så ta ny kur, har fått resept på tre kurer. Og hvis vi ikke var gravide innen et halvt år skulle jeg tilbake til han. Så nå er det bare å vente på mensen, så jeg kan begynne kuren.

Jahh... kommer sikkert tilbake med mye rare tanker her. Men måtte bare ha med "historien" i innlegg 1. Greit å ha til senere.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg scrappet tre sider og satt inn i album. Brukt noen nydelige baby-bilder av minigrisen. Han er jo så vakker! Veldig koselig å pusle med sånt, og jeg gleder meg til andre babybilder å kose seg med.

Nå skal jeg legge meg tett inntil gode mannen min :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg scrappet tre sider og satt inn i album. Brukt noen nydelige baby-bilder av minigrisen. Han er jo så vakker! Veldig koselig å pusle med sånt, og jeg gleder meg til andre babybilder å kose seg med.

Nå skal jeg legge meg tett inntil gode mannen min  :hjerter:

Er det din gris ?

Den var iallefall veldig søt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Du kjenner jo sikkert ikke igjen meg, fordi jeg har fått nytt nick..Orker ikke avsløre det gamle. Men, jeg følte behov for å bytte pga det ene og det andre... ;)

Moro at du er igang, og at ting ser lyst ut. Glad på deres vegne. :klem:

Jeg er kjempespent på testing denne mnd.. Er jo bare pp2 og jeg forventer ikke noe, men har hatt så sabla vondt i puppene etter el... :hår: :ler:

Koselig med prøvedagbok. Da kan vi snakke masse her da jo. ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det din gris ?

Den var iallefall veldig søt!  :hjerte:

Ja er godgutten min det :) Såååå stolt da! Men sånn egentlig er han mannen min sin, for jeg ga ham gris i morgengave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Du kjenner jo sikkert ikke igjen meg, fordi jeg har fått nytt nick..Orker ikke avsløre det gamle. Men, jeg følte behov for å bytte pga det ene og det andre... ;)

Moro at du er igang, og at ting ser lyst ut. Glad på deres vegne. :klem:

Jeg er kjempespent på testing denne mnd.. Er jo bare pp2 og jeg forventer ikke noe, men har hatt så sabla vondt i puppene etter el... :hår:  :ler:

Koselig med prøvedagbok. Da kan vi snakke masse her da jo. ;)

Ha en fin dag!

Hihi, har du blitt elg? Skjønner deg godt jeg, har vurdert å bytte nick jeg også, men kommer ikke på noe bra. Lisee har jeg jo hatt som loginnavn både her og både der i mange mange år. Og man trenger jo ikke akkurat være astrofysiker for å skjønne at det muligens har en sammenheng mednavnet Lise...

Ting ser lyst ut ja... Men lurer på om en viss firbeint kar her ikke har lyst på søsken. I natt har han nemlig romstert noe voldsomt oppe på datarommet mitt, vært oppe på en skrivepult og funnet en pose, og oppi posen lå pillene jeg handla i går. Pluss diverse papirer og noe annet. Papirene hadde han spredt rundt, posen var det bare strimler igjen av, og den ene pilleesken klarer vi ikke å finne igjen. Den andre pilleesken var like hel. Lette litt halv sju i morres, og mer i ettermiddag men finner den ikke noen av oss. Sint i morres ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting ser lyst ut ja... Men lurer på om en viss firbeint kar her ikke har lyst på søsken. I natt har han nemlig romstert noe voldsomt oppe på datarommet mitt, vært oppe på en skrivepult og funnet en pose, og oppi posen lå pillene jeg handla i går. Pluss diverse papirer og noe annet. Papirene hadde han spredt rundt, posen var det bare strimler igjen av, og den ene pilleesken klarer vi ikke å finne igjen. Den andre pilleesken var like hel. Lette litt halv sju i morres, og mer i ettermiddag men finner den ikke noen av oss. Sint i morres ja!

Latterkrampe! :legrine:

Skjønner jo at du ble sint...Meeeen, guri så søt rampete gris du har... Må jo bare le da..

Huff, håper de pillene dukker opp da, men det er vel en stor mulighet for at han har spist dem?

Det er vel ikke helt bra... En gris på pergo lissom... :ler::hoho:

Ja, har tatt elgenavn jeg, elger er jo ganske søte da... :sjenert: Thihi...

Møtte forresten fire stykker da jeg var ute å red her en dag! Det var sprøtt..

Idag er jeg hjemme alene, og har ikke vært utenor døren.. Hadde planer om å være kjempeflink og gjøre masse ting, men det har lissom blitt med det... :sjenert:

Får vel sette igang med noe snart, hvis det skal bli gjort. Trodde egentlig ikke jeg skulle være sååå dårlig på å være alene hjemme, kjedet meg jo kjempefort og har tilbrakt endel timer foran dataen... :klaske:

Mannen kommer hjem imorgen tidlig.

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er godgutten min det :) Såååå stolt da! Men sånn egentlig er han mannen min sin, for jeg ga ham gris i morgengave.

:overrasket: Nå kom jeg på at jeg og helt sikkert har veldig lyst på en gris og jeg er blitt kjempesikker på at begge pusene mine hadde blitt kjempeglad for det!

;) tenk om livet hadde vært så enkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig besøk! :)

Vi må absolut ta det igjen snart... ;)

Pussbabyeb sitter her å skal fange "pila" på skjermen igjen, jeg ser såvidt noe...Har ikke hjerte til å ta henne ut av rommet heller, hun er jo så søt. :hjerte: Heeelt oppslukt av denne "dingsen"..

Sov godt da vennen, og hilse mannen din!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiNNieMooSe: Veldig hyggelig i går ja. Søte vakre pusene da. Var jo helt herlig den lille :hjerter:

I dag ruslet jeg hjem fra jobb noen timer for tidlig. Ørebetennelsen vil jo ikke bli bedre. Dro rett til legekontoret og ga meg ikke før jeg fikk komme inn. De har avvist meg mandag og onsdag, fordi det ikke var alvorlig nok. Men nå titta legen kjapt i ørene mine og sa OI, og så fikk jeg resept på pencillin. Så dro jeg hjem til mann og gris... deilig å kunne hvile seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett film og dyttet meg full av sjokolade... og mannen har fyrt godt i ovnen så nå har jeg for første gang på lenge ikke lyst til å ha på meg skjerf, votter og dundyne. Skikkelig kost meg med andre ord.

Og så har jeg sittet og kjent etter symptomer. Oppdaget lyyysebrun utflod i dag, og da ble jeg jo spent med en gang, for det har jeg aldri. Og puppene er ømme også, men det var de i går også. Det kan være EL, det kan være mensen som snart kommer, det kan være ren og skjær innbilning. Men jeg håper aller aller mest at det kan være tidlige tegn på en liten en i magen... *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da kom mensen...

Ble litt overaska egentlig jeg. Hadde sett for meg en liten evighet før jeg kunne begynne å ta pergo, men dette gikk jo fort.

Nå må jeg bare finne ut av hvordan det er med pencillinkur og pergo, sånn det ser ut nå så skal jeg jo begynne å ta pergo før jeg er ferdig med pencillinkuren. Går det bra tro? For jeg går heller med ørebetennelse en god stund til, enn å minske sjansene for at pergoen virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ørebetennelse er vondt! Har hatt det mye i barndommen, det er forferdelig..Håper du blir bedre snart vennen, og at du evt kan ta penicillin sammen med pergoen.

Fint at du kunne begynne med pergo nesten med en gang da. Nå får vi håpe, krysse og øve masse fremover begge to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koooooselig med søndag :) Sovet lenge begge to, med grisen i fotenden... Så sto jeg opp og lagde pletter/amerikanske pannekaker til frokost. Som ble inntatt i godstolen med sprakende vedovn ved siden av. Deilig å våkne i godt humør, og ikke i pms-helvete som det har vært i det siste. Deilig å slappe av og kose seg med mannen.

Nå skal jeg sette meg og pusle litt med scrappingen min og en kopp :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest masse på nett om graviditet, hormoner og sånn. Syns det er veldig greit å kunne mest mulig om det vi prøver på. Men blir så ofte så trist når jeg leser sånt, alt er jo skrevet slik at det er ment at man er gravid når man leser det. Benyttet meg av det gode humøret i dag, og lest masse. Hehe, uten å bli trist :)

Og så har jeg og mannen pratet litt om prøvingen, om at nå vet vi sånn ca når vi må prøve å få det til å klaffe. Og om at hvis ting klaffer nå så blir det desemberbaby. Tror han ikke helt forstår akkurat det ;)

Har prøvd å finne noe om penicillin og pergo samtidig, men klarer ikke å finne noe på nett. Ørene mine er minst like vonde enda, så jeg har fortsatt å ta penicillinen. Tenkte jeg skulle ringe legekontoret i morra og høre med dem. Etter hva jeg leser her inne om bivirkninger av pergo så ser det ikke ut som om det er noen god idé å ha ørebetennelse samtidig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper du finner ut av pergo/penicillin problemet...Kan ikke være godt å gå sånn..

Desemberbaby høres bra ut, hadde vært så gøy!

Jeg håpet på å få 2007 barn, men det klaffet ikke denne pp så det blir mest sannsynlig 2008...Får vi håpe... ;)

Gleder meg til å oppleve det!

Ha en fiiin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...