Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg er med på den! 15 ganger i løpet av januar bør være et bra mål!

Ja, til å begynne med synes jeg 15 ganger er ganske greit. Så kan man jo øke de neste månedene. Det er ikke sikkert jeg klarer mer enn 12, men det gjør ingenting, fordi 12 er bedre enn 0! Og selv om man ikke klarer hele 15 ganger gjør det ingenting fordi man vet at man har flere måneder foran seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener dette er i overkant ambisiøst, Vampyra. ;)

Neida, man trenger nemlig ikke trene så lenge hver gang ;)

Jeg trener fort 3-5 ganger i uka når jeg setter i gang, så 3 ganger i uke synes jeg ikke gjør noe når jeg tar med gåturer/pilates i beregningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man trenger nemlig ikke trene så lenge hver gang ;)

Jeg trener fort 3-5 ganger i uka når jeg setter i gang, så 3 ganger i uke synes jeg ikke gjør noe når jeg tar med gåturer/pilates i beregningen

Hvile og restitusjon er to viktige faktorer her. ;)

Ellers er jeg av den oppfattning at intensitet er nødvendig.

Hvor lenge man trener, har en viss betydning. Jeg har trent litt

etter et intervall system som kalles 4x4. ( lett oppvarming. 4 min

løping med ca 85 % intensitet. 4 min rolig gange. osv..totalt ca 35 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våget meg såvidt innpå "kosthold og trening" idag.... julen har tatt litt overhånd, kan man si.

Godt å se at flere har nyttårsambisjonene i orden.

Jeg starter samtidig med at de nye året begynner - ittno knussel. Det aller mest ambisiøse målet er 7 kg ned, men jeg er mye bedre trent nå enn sist jeg hadde den vekta, så det er ikke sikkert det blir riktig. Men jeg vet at jeg ihvertfall skal 5 kilo ned!

Og jeg vet også at det er to ting som hjelper: Kutte sukker, og trene intensitet - 4x4 intervallene har jeg hørt mye bra om - tar gjerne noen tips for gjennomføring i praksis.

Lykke til!

Tre dager igjen. Lørdagen må brukes til å planlegge menyer, rydde kjøleskapet og kjøpe inn helt nye matvarer (ihvertfall i forhold til de som har vært i skapet de siste ukene :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg også på. Selvfølgelig :) Jeg har jo fortsatt fem (etter jula seks) kilo igjen før slutten av juni. Vi har litt forskjellige mål, men det går vel bra det så lenge perspektivet er det samme?

Jeg fortsetter å veie meg fredager, men det er nettopp fordi helga ikke skal bli et eneste stress.

Vampyra, sånn som deg fungerer jeg også. Trening aleine fungerer ikke, omlegging av matvanene må til. Men kaster meg på 15 treningstimer i januar jeg også! Hva med PowerWalk de dagene alt annet er umulig? 40-60 min. høintensitetsgåeingstur, skal visstnok fungere veldig bra. Men, ingen PowerWalk uten treningstøy ;)

Skal vi lage en egen nedtellingstråd for det også, trening? Altså, de som er med på å trene 15 ganger i januar starter alle på 15 så neste innlegg 14 osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jeg vil være med! Har født for 3,5 mnd siden, og sitter igjen med en del svangerskapskilo.

Trenger nok et spark bak for å komme meg tilbake til matchvekta mi. Har som mål å få på meg en kjole jeg har hengende i skapet i et bryllup i juni. Da jeg kjøpte den veide jeg 10-12 kilo mindre enn jeg gjør nå, så jeg har en utfordring der, men jeg SKAL klare det for jeg vil ha kroppen min tilbake :)

Jeg kommer til å konsentrere meg mest om kosthold da det ikke er så enkelt å komme seg til trening med et lite barn. Jeg må bli flinkere til ikke å kjøpe masse godt, både mat og snop, for når det ikke er i huset da spiser jeg det heller ikke :)

Lykke til jenter, dette skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å konsentrere meg mest om kosthold da det ikke er så enkelt å komme seg til trening med et lite barn.

PowerWalk er jo som skapt for folk med barnevogn! Gå rundt i nærmiljøet, finn en rute du kan gå fort i (ingen trafikklys, ingen fortauskanter, få tunge bakker etc.) og få på deg treningsklærne. Barnet ditt kommer til å bli narkoman. Treningsnarkoman ;)

Hilsen frk Streng :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! (hadde faktisk tenkt til å lage en tilsvarende tråd, men du kom meg i forkjøpet...)

Jeg kommer riktignok ikke til å veie meg. Har dårlig erfaring med det fra tidligere, for har en tendens til å bli litt for fokusert på antall kiloer. Så i stede for å konsentrere meg om å bli sunnere på lang sikt, jobber jeg bare for å ha gått ned mest mulig i kilo, og det fungerer ikke i lengden.

Målet mitt er istede klesstørrelser. Jeg bruker nå 42-44, og målet er 38-40 (gjerne mindre selvfølgelig, men 38-40 er helt topp).

Jeg er heldig i den forstand at vi har et ganske sunt kosthold, som med enkle grep blir enda sunnere. Den delen regner jeg altså med at kommer til å gå bra.

Der jeg virkelig trenger et (mange) spark bak er alt som har med trening å gjøre. Jeg går en del turer med barnevogn, men antagelig ikke mange/lange/raske nok.

Dessuten tror jeg ikke det holder. Slanking/trimming handler for meg om å føle meg bra, og skal jeg det må kroppen strammes opp. Og her må jeg finne på noe lurt; For jeg hater å begynne å trene! Jeg sier begynne, for jeg innbiller meg at bare jeg kommer i gang, og aner en ørliten forbedring så tror jeg det går bedre. Jeg må bare holde ut lenge nok til at det faktisk rekker å bli en forbedring!

Så; From all of us, to all of you: Godt nytt år, og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg vil også være med :)

Jeg vil ha bedre kondisjon og bli fastere i fisken igjen :sjenert:

Har ikke noe spesielt mål om antall kilo som skal av, jeg bare trives ikke sånn som kroppen er nå med litt dissing her og der...

Hva bør jeg egentlig veie? Jeg er 160 sm høy...

Daglige turer med hundene skal heretter utføres med powerwalk :legrine:

Dette blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flott! Nå har vi virkelig blitt mange!

Dere må gjerne lage egen nedtellingstreningstråd jeg blir sikkert med der ;)

Jeg har litt lyst til å lage ukesoppdateringer på hvor mye vi har gått ned sammen, hvis dere vil da... Det er gøy å se hvor mye det blir totalt hver uke! (synes jeg....,) Vi trenger ikke si hvor mye vi veier hvis vi ikke vil selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg vil være med!

Har brukt høsten til å lære meg å spise skikkelig, dvs mange små måltider kontra ett digert. Da slutta vekta å krype oppover som den har gjort en stund. Og nå har jeg fått medlemskap på treningssenter i julegave, så her er et nytt liv rett rundt hjørnet :)

Jeg er ikke overvektig, men kunne godt tenkt meg å gå ned ca 5 kilo. Men treninga blir først og fremst for overskuddets del, jeg vil ha mer energi og kanskje litt bedre humør?

Men; jeg har ingen å trene sammen med. Da er det farlig enkelt å droppe økta.. Så jeg er med, spark meg i ræva så sparker jeg tilbake! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok hittil er disse "påmeldt"

Vampyra

Niomi

Miracl3

Skya

Synseren

Annikken

miss

ayrabeth

honey21

Gummi Tarzan

Twigi

BergensAnd

IdaC

Eliza Doalot

lirypa

Lily

Orinoco

Ivory

Easily

Prestekrage

Orakel

Tigerjente

7v8

Amygdala

Fantus

Kylling

Vimse

Det blir spennende å se hvor mange som er her om et par måneder for det har tendens til å bli litt glissent i rekkene etterhvert :ler:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med... Etter å ha funnet ut at mange av klærne mine ikke passer gikk jeg på vekta i dag, og den er 5 kg mer enn i sommer:( Vil inn i klærne mine igjen, er så dyrt å kjøpe alt nytt :sur:

Så planen er mindre snop, samt å prøve å gå til og fra jobb hver dag (4km hver vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner motivasjonen kommer sigende bare jeg leser her inne jeg. Føler meg virkelig klar for dette nå, er kvalm etter all den gode maten i jula. Men dette er siste matdagen for min sin del da, for reiser hjem til meg selv i morgen så da har jeg 2 dager på å forberede meg på det nye året.

Angående veiedag så er ikke mandager så dumt. For min sin del så hjalp det meg på å være litt flinkere i helgene, for det var siste innspurt før veiingen. Så søndager ble faktisk de dagene jeg var flinkest.

Kan godt komme med mine mål jeg, men venter til mandag så får jeg tatt de endelige etter at jula er over.

Noen som skal bruke andre hjelpemidler enn hverandre her inne? Jeg skal melde meg inn i vektklubben hos VG da jeg har god erfaring med den fra tidligere samtidig som jeg skal bruke skritteller og bladet iForm. Dette må jo bare bli bra! :smilorange:

Og så har jeg en ekstra motivasjonsfaktor da: gavekort på 2000 kroner i en klesbutikk. Og det skal ikke brukes før jeg har nådd matchvekt. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med! Jeg planlegger å ta av over 15 kilo tilsammen, men kan jo være med her fordet?

Selvfølgelig! :-D Skal sette deg på lista jeg!

Jeg skal iallefall ned 10 kg innen sommeren, og kanskje 5 til? Vi får se, men i første omgang er 10 mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skya:

Her blir iallefall vektklubb brukt flittig! Og så har vi visst fått skritteller til jul av jobbe (har ikke fått hentet min gave enda) så da kan jeg jo utfordre meg selv litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med... Etter å ha funnet ut at mange av klærne mine ikke passer gikk jeg på vekta i dag, og den er 5 kg mer enn i sommer:( Vil inn i klærne mine igjen, er så dyrt å kjøpe alt nytt :sur:

Så planen er mindre snop, samt å prøve å gå til og fra jobb hver dag (4km hver vei).

Kjenner problemstillingen ;)

Jeg har haugevis med nesten nye klær som er for små i skapet... jeg har dessverre en tendens til å kjøpe "målklær" på tilbud :ler: "ja den bør jeg klare å få på meg innen en mnd..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal bruke andre hjelpemidler enn hverandre her inne?

På svensk TV har det gått en serie i høst som heter Toppform (det går an å se den på nettet her). Den syns jeg har vært veldig inspirerende. Det var en stund man kunne melde seg på og få sitt eget treningsprogram, men det er visst ikke lenger tilgjengelig?

Et alternativ til VGs vektklubb er det tilbudet fra Grete Roede, som også er gratis på nettet: Les om det her.

Og så har man jo sin egen blågg, da :sjarmor:

Flere innspill og inspirasjonsforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...