Gå til innhold

- Overgrep er en familiesak...


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg reagerte mest på dette:

Mannen er dømt til ett års fengsel i tillegg til at han mister retten til å virke som misjonær. Et halvt år av dommen er gjort betinget med en prøvetid på to år. Det betyr at han må sone seks måneder i fengsel.

Ett års fengsel?

Hvor lang straff får man for å voldta et voksent menneske? Det MÅ jo være strengere straff for å begå overgrep mot barn og atpåtil barn man er foreldre for? Eller? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et desperat forsøk på ansvarsfraskrivelse. Men det er jo tydelig at retten har bitt på kroken ettersom kreket kun må sone 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte mest på dette:

Ett års fengsel?

Hvor lang straff får man for å voldta et voksent menneske? Det MÅ jo være strengere straff for å begå overgrep mot barn og atpåtil barn man er foreldre for? Eller?  :tristbla:

Hva legger du i voldtekt av et voksent menneske, og hva legger du i et overgrep på et barn? Er alle overgrep like ille, eller er noen verre enn andre?

Selv om de aller aller fleste nok ser for seg kjønnsorgan i bevegelse når det er snakk om overgrep på barn, så er altså dette ikke alltid tilfellet, og med en så lav straff her, så tviler jeg på at det er det det dreier seg om. Ikke at det er en unnskyldning for en kort straff, men en voldtekt av barn eller voksne er en av de verre formene for overgrep. Men ikke den eneste formen for overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte mest på dette:

Ett års fengsel?

Hvor lang straff får man for å voldta et voksent menneske? Det MÅ jo være strengere straff for å begå overgrep mot barn og atpåtil barn man er foreldre for? Eller?  :tristbla:

¨

Joda, hører ofte om folk som får to-tre mnd for voldtekt... Det er visst ikke så alvorlig i rettens øyne :tristbla::frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

Joda, hører ofte om folk som får to-tre mnd for voldtekt... Det er visst ikke så alvorlig i rettens øyne  :tristbla::frustrert:  :frustrert:

Da har du sikkert linker til dommer av denne typen, hvis du ofte hører om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grønn Frosk

Hva skjer egentlig videre i denne saken? Er det sånn at når han kommer ut av fengsel om seks måneder, så kan han gå rett tilbake i farsrollen for de to jentene han har misbrukt? Og frem til han skal sone, det er jo kjempelange soningskøer i dette lander, er han da fri til å være "far" for disse to?

Syns det er et like stort overgrep mot jentene som misbruket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer egentlig videre i denne saken? Er det sånn at når han kommer ut av fengsel om seks måneder, så kan han gå rett tilbake i farsrollen for de to jentene han har misbrukt? Og frem til han skal sone, det er jo kjempelange soningskøer i dette lander, er han da fri til å være "far" for disse to?

Syns det er et like stort overgrep mot jentene som misbruket..

Sånt sier av naturlige årsaker Stavanger Aftenblad ikke noe om. Da måtte det nok vært Se og Hør som hadde saken...

Jeg håper forsåvidt at misjonæren treffer mange andre kriminelle under soningen, handlinger som hans gir kjempestatus i alle miljøer og han kan vente seg noen koselige måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Det er jo nettopp det at det er en "familiesak" som gjør det ekstra forkastelig!! Forgripe seg mot egne barn (at hun er adoptert endrer jo ikke dette)

Heldigvis er ikke såkalt "tilgivelse fra Gud" nok her i landet. Men jeg hadde ikke blitt lei meg hvis han hadde måttet sitte lenger i fengsel enn dette.

(Håper han får det glatteste såpestykket i fellesdusjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kan fort komme til å få mer enn såpestykke.

Det er nok fler enn bare èn skinkerytter der ja som "forteller" han hva de mener om sånne som han :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...