Gå til innhold

-----


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elskere OG kjærester går vel ut på det samme, men indikerer vel at kjærestene faktisk har et sexliv...

Bare elskere sier vel mer at det er ikke noen videre planer om en fremtid sammen, det er ihvertfall ikke blitt avtalt ennå. Forpliktelsene ovenfor hverandre finnes ikke, såfremt man ikke er blitt enige om det.

Og det er ikke en selvfølge at det er følelser i bildet mellom elskere, men det er antagelig en seksuell tiltrekning der (så er det vel opp til enhver om dette defineres som følelser...).

Endret av Henna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man bruker flere timer hver dag/kveld på å snakke intenst/koselig/flørtende i telefon/chatte/sms,- treffer hverandre en gang eller to i uka (mange timers intens lek/kos/nærhet/omsorg) ligner det jo på et vanlig kjæresteforhold... Om man bruker timer på å se hverandre dypt inn i øynene, holde hender og stryke kjærlig på hverandre - prate om alt mellom himmel og jord, og snakke om hvor fantastisk det var å treffe hverandre og at dette gleder vi oss til å fortsette med...jeg forstår ikke helt hva som skulle være forskjellen der... Alt er gjort med intensitet, godhet for den andre, og kjærlighet, spør dere meg.

Er det bare det at det ikke er uttalt, at man ikke har definert seg som kjærester, som avgjør om man er det, eller elskere ? Dette var forvirrende. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kjærester er kjærester. Møter venner og familie og gjør ting sammen. Går på kino og handler mat og spiser middag og sånt.

Elskere møtes, puler og drar hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedforskjellen er vel at når man er kjærester har man seg ikke med andre, men hvis man bare er elskere utelukker ikke det nødvendigvis at man kan flørte og gå ut med andre.

Det du beskriver høres ut som et (i hvert fall begynnende) kjæresteforhold for meg.

Når det er sagt er det jo vanlig at man på et eller annet tidspunkt definerer seg som kjærester. Tiden før det kan jo være litt usikker og forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærester er kjærester. Møter venner og familie og gjør ting sammen. Går på kino og handler mat og spiser middag og sånt.

Elskere møtes, puler og drar hjem etterpå.

Nei, ikke enig. Hovedforskjellen er hva man definerer seg som. Selv kunne jeg ikke hatt en elsker jeg bare pulte, trenger litt mer dybde enn det, uten å være kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier man at man er kjærester, er man kjærester.

Man kan oppføre seg som kjærester, men så lenge man ikke kaller seg det, er man fortsatt bare elskere. Elsker er vel bare et finere ord for pulevenn.

Men noen ganger er man elskere som er på god vei til å bli kjærester! Da er det vel bare et spørsmål om tid. Er vel da man sier man er på dealer'n...

IMO...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og syns virkelig det her er vanskelig.

Har en som besøker meg, ringer nesten daglig, sender masse sms osv.

meeen, når vi treffes er det som regel sex og masse kosing og prat.

det er aldri snakk om å finne på noko i offentligheten.

vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og syns virkelig det her er vanskelig.

Har en som besøker meg, ringer nesten daglig, sender masse sms osv.

meeen, når vi treffes er det som regel sex og masse kosing og prat.

det er aldri snakk om å finne på noko i offentligheten.

vanskelig...

Det spørs jo hva du selv føler er ok. Om du synes at det er helt greit, så er det jo supert, men om du føler at du er noe han må holde hemmelig, er det jo ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du selv føler er ok. Om du synes at det er helt greit, så er det jo supert, men om du føler at du er noe han må holde hemmelig, er det jo ikke greit.

nei, sant nok. trur ikkje at eg orkar i lengda, men akkurat no i start-fasen er det greit...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får foreslå en kinotur, og se hva han sier til det. Om han ikke vil bli sett ute med deg, hadde det vært takk og farvel her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bjørnsdatter at elsker er en man puler så drar man hver til sitt. F.eks har jeg en venninne som har en gift mann som elsker..altså ikke så veldig varig..etter mitt syn.

Kjærester er mere varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at skillet ikke er så greit... vanskelig å vite hvor man er. Har noe på gang med en gutt selv, vi har "avtalt" å ikke holde på med andre, vi snakkes på tlf/msn/sms hver dag, vi har vært på kino, gått turer sammen, spist middag sammen, har bra sex osv...

Men vi har ikke definert oss som noe, og jeg er livredd for at han ikke legger like mye i det som meg... vi har hatt det sånn i to måneder nå... åhhhh..jeg er så forelska!!! Men tenk om det ikke er gjensidig? :s Hjelp! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjæreste er "steget" videre... En du har lyst til å dele mer med. F.eks. Det er han du tar med hjem til foreldrene dine, som tar litt mer del i venner og hverdager.

En elsker er bare din - når dere er sammen så er tiden satt av kun til dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del er det eneste, viktige skillet at man som kjærester er forpliktet til å være trofaste mot hverandre.

Det du beskriver høres da vitterlig ut som et fint forhold, hvorfor skal du absolutt ha en definisjon på hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...