Gå til innhold

mikro med grillelementer?


aline

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i en leilighet(hybelleilighet) hvor det hovedsaklig er lagt opp til hybelkomfyr. Det er allerede to plater der, men jeg ønsker en mulighet til å lage lage pizza, gratinere mat, varme mat etc.

Fikk tips fra ei venninde om å få tak i en mikro med grill elementer, disse skulle vistnok være fine til å bruke istedenfor vanlig ovn.

Noen som har erfaring med denne typen?

hvor mye koster det i tilfelle? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor ble innlegge av??

ja ja,

har en micro med grill, det sklulle gå ann og steke både pizza og andre rewtter der, men............ de kommer like hærlig ut som slappe lefser, nei takke meg til Stekeovn. Vet jo ikke hvordan din er da. men min er i hvertfall ikke brukenes..icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke skaffet meg selv enda, tenkte jeg skulle høre litt erfaringer fra andre først!

Jeg og innbiller meg liksom at det blir litt slapt av mikro!

andre med erfaringer?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke en slik ovn til pizza o.l. Den fungerer greit på lasagne og andre gratinerte retter, men det eneste grilleelementet gjør er å "grille" toppen av retten. Bunnen er like slapp.

Kjøt deg heller en god hybelkomfyr og kanksje et toastjern! Det finnes bordgriller som kan brukes til å grille pølser m.m. Disse er kjmepepraktiske.

Jeg har en sånn hvor "platene" kan snues og det er vaffeljern på den ene siden og grill på den andre. Tror de har samme type på enkelte besninstasjoner.

I en slik grill kan du lage pølser, hamburgere, ostesmørbrød/toast, grille andre typer kjøtt og mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min snart 10 år gamle Whirlpool mikro finnes det en crispfunksjon der jeg kan f.eks steke pizza. Det følger med et spesielt fat til det, ser ut som et stålfat med litt kant på. Det setter du oppå glassfatet i ovnen.

Crispfatet gjør at bunnen blir like sprø som pizza stekt i stekeovn, men du sparer egentlig ikke så mye tid på det bortsett fra at du slipper å forvarme mikroen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Vi kjøpte oss en Whirlpool micro for snart tre år siden, og den er bare helt topp! Har crisp funksjon, og de hjemmelagete pizzaene vi lager i den blir helt supre med sprø bunn og det hele! følger også med et kokekar fra Tuppervare som egner seg ypperlig til koking av poteter,ris og grønnsaker! Vi kan steke og grille i den,ja også bake kaker - men kaker har jeg ikke prøvd enda!

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...