Gå til innhold

.


Crash

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker en kombinasjon av salmiakk og zalo på kjøkkenet og på vinduer.

Grønnsåpe og salmiakk på ubehandlet treverk (vegg, ikke gulv), og salmiakkvann med LITT grønnsåpe på tak og malte flater.

Hell klor i alle avløp, og skyll godt med varmt vann etterpå. Vask også toalettskålen med klor.

Siden du skal flytte, så bør du være ekstra obs på å rense rister og sluk på badet.

Salmiakk og klor må som du sier IKKE blandes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopp er ikke bare suveren til gulvet, men jeg bruker den både til tak og vegger. Det går mye kjappere enn å stå med klut.

Jeg bruker gjerne syntetiske vaskemidler som Ajax. Salmiakk matter ned så den er ikke ideell å bruke annet enn på kjøkkenet. Gjenstridige flekker får jeg bort med ren salmiakk på kluten. Dropp grønnsåpa dersom det ikke er furu du vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktig med å vaske taket. Man skal jo strengt tatt vaske, men det har en tendens å bli skjoldete dersom man vasker det. Vil tro det kanskje holder å tørke over med en tørr klut. (Kommer litt an på hvor lenge du har bodd der, om det har blitt malt, om det er røyket i rommet osv da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær litt forsiktig med å vaske taket. Man skal jo strengt tatt vaske, men det har en tendens å bli skjoldete dersom man vasker det. Vil tro det kanskje holder å tørke over med en tørr klut. (Kommer litt an på hvor lenge du har bodd der, om det har blitt malt, om det er røyket i rommet osv da)

Ikke enig! Skjoldene kommer fordi taket er møkkete, for å bli kvitt de må det vaskes mer.

Jeg vil ikke overta andres møkk, ei heller i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer skjoldene av da? Taket blir vel ikke møkkete? Jeg mener, hva er "møkka"? Støv?

Støv, fett, os fra peis og stearinlys, traffikstøv hvis man bor sånn til. Over noen år som det gjerne blir, blir det møkk som ikke lett går av med en tørr klut.

For å snu spørsmålet; Hvis det ikke er møkk hva er det da som gjør taket skjoldetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støv, fett, os fra peis og stearinlys, traffikstøv hvis man bor sånn til. Over noen år som det gjerne blir, blir det møkk som ikke lett går av med en tørr klut.

For å snu spørsmålet; Hvis det ikke er møkk hva er det da som gjør taket skjoldetet?

det som gjør taket skjoldete er malingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...