Gå til innhold

Mulig å go ned 2 kilo på en uke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kan gå ned 2 kilo i løpet av en dag. Folk har veldig ulik forbrenning, så slike "vidunderkurer" kan funke drastisk på noen, men få lite resultater for andre. Bare sånn apropos ;) Beste måten å få ned vekten er vel egentlig så lett som å å ikke spise noe særlig, ikke at jeg anbefaller det. Små, faste, hyppige måltider er mitt tips. Uansett hvordan du velger å slanke deg, husk å få i deg nok vitaminer og nok vann, sånn at du overlever ;)

Hvis du går ned to kilo på en dag, er det nesten kun vesketap.

Mange blir lurt ved at de tror kroppen kvitter seg med fett, når det egentlig bare er vesketap. Veldig typisk ved slanking. Pass på at du ikke ødelegger forbrenningen din ved å gå sulten også, spis ofte. Ikke gå sulten!!!

Det er mye bedre å gå ned ved å gjøre små kostholdsendringer som har varig virkning samtidig som du trener litt. Som f.eks å kutte ut sukker og hvitt hvetemel.

2 kg er 14000 Kcal

Man forbrenner fra 2-3500 kcal om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja det kan være viktig å gå ned 2 kg :P JEg skal ha vekk det som er igjen av magen !! men merker at man må jobbe skikkelig for å få vekk det lille siste -.-

tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slanketreneren
Jeg vil gjerne gå ned 3 kilo...og det så fort det er mulig/forsvarlig.

Jeg har ikke veldig mange overflødige kilo fra før av.

Hva gjør jeg den nærmeste uken for å gå fort ned?

mulig men ikke noe lurt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Voldsomt til hastverk på folk her da.

2 kg kan du lett gå ned på 2 uker på forsvarlig måte. Må man absolutt bli kvitt dem på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest litt stor jente

jeg er 14 år gammel og er 160 høy og veier omtrent 55 kg.

jeg vil gjærne gå på diett for jeg vil være fornøyd med kroppen min .. men er det slik at man da mister pupper og at jeg siden jeg er så ung, ikke vil vokse mere i høyden?

takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 14 år gammel og er 160 høy og veier omtrent 55 kg.

jeg vil gjærne gå på diett for jeg vil være fornøyd med kroppen min .. men er det slik at man da mister pupper og at jeg siden jeg er så ung, ikke vil vokse mere i høyden?

takk for all hjelp :)

Vil ikke anbefale deg å drive med slanking i en alder av 14 hvor du ikke er ferdig utviklet. Spis heller sunn og næringsrik mat kombinert med litt regelmessig mosjon så kommer du langt. Å ha en sunn og god livsstil i ungdomsårene kan være med på å lage grunnlaget for det senere livet i forhold til kropp og helse. :) Men ikke slank deg. I forhold til høyden og vekten din, så kan du umulig se overvektig ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hvorfor går dere ikke på protein dietten istedenfor? Da mister man ikke muskler og energi.

Da er det snakk om å spise 2 ganger så mye proteiner om dagen som det man veier. Så hvis man veien 60kg så skal man få i seg 120gr proteiner om dagen.

Da spiser man mye kylling, fisk, svin ect. Og man kan spise så mye grønt ved siden av som man vil + at man må ta selolje e.l. også.

Mye sunnere "1 ukes diett" spør du meg.

Prøvde mag på suppe dietten, men ble drit dårlig i magen (bokstavelig talt) etter første dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gikk ned to kilo i uken når jeg spiste bakt fisk og grønnsaker hver dag, (bakt i leirgryte, uten noe smør el lign) ellers knekkebrød med kalkun eller kylling pålegg. Jeg drakk bare vann, eller utvannet juice, ingen meieri el gjærprodukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Chris_*

Jeg er på dag nr. 2 og synes suppen er kjempegod. Blir spennende å se hvor mye evt om jeg går ned i vekt.

Men jeg lurer på. Den bakte poteten man kan spise dag 2. kan den krydres?

Kan kjøttet krydres? Vet det ikke skal stekes men hadde jeg kunnet hatt litt krydder på så hadde det jo blitt selve luksus retten :)

Dessuten vet jeg om mange som har gått ned på denne, og flere som har fortsatt å gå sakte men sikkert ned etter å ha avsluttet kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hobby-slanker'n

Her kommer en versjon av kuren med litt mer eksakte tall på maten som inngår. Denne dietten kommer forøvrig fra boken "Mat som forbrenner fett", skrevet av Dr. Caroline M. Shreeve.

FETTFORBRENNENDE SUPPE:

-2 bunter vårløk/1 stor lø/purre - finhakket

-1 mellomstor blomkål/1 stor brokkoli - i buketter

-125 g spinat/1/2 kålhode - hakket

-1 stor paprika (gul, rød eller grønn) - hakket

-6-8 selleristilker - hakket

-2-4 store gulrøtter - tynne skiver

-1-2 ts spisskum og koriander (valgfritt)

-Hjemmelaget buljong (evt. fra buljongterninger)

-4-5 store modne tomater - delt i fire båter hver eller 400 g bokstomateer

-Saften av en sitron eller 1 lime

-1 håndfull av korianderbladet eller bredbladet persille - hakket

-2 hvitløksfedd - hakket (valgfritt)

-1/4-1/2 ts cayennepepper (valgfritt)evt. 1 finhakket chili

I tillegg til suppen, kan du spise dette:

DAG 1: All frisk frukt unntatt bananer og tropisk frukt med høyt sukkerinnhold

DAG 2: 1 stor bakt potet m/ 15 g lettmargarin, salt og pepper, samt så mye rå eller kokte grønnsaker som du orker, men ikke erter, bønner, pastinakk, linser, mais og søtpoteter.

DAG 3: Frisk frukt som dag 1 og grønnsaker som dag 2.

DAG 4: Inntil åtte bananer og 1,2 liter skummet melk.

DAG 5: 300-625 gram magert kjøtt og 500 g bokstomater eller 6-7 friske tomater.

DAG 6: 300-625 gram magert kjøtt og grønnsaker etter listen over mat med negative kalorier.

DAG 7: 65-75 g brun ris (naturris) og så mye frisk juice du vil av frukt og grønnsaker med negative kalorier.

Det er også noen andre ting som er viktig å huske på:

-drikke minst 8 store glass à 3 dl hver dag. Du kan også drikke te og kaffe etter ønske (OBS! Ingen melk/sukker/søtningsstoffer)

-fjerne alt skinn og fett fra kjøtt og fjærkre.

-bruk en kaliumerstatning m/ lavt natriuminnhold i stedet for salt, dersom du ikke liker usaltede grønnsaker og andre retter.

FRUKT OG GRØNT MED NEGATIVE KALORIER

Grønnsaker: Artisjokk, asparges, aubergine, mangold, blomkål, brokkoli, endiviesalat, fennikel, purre, grønne bønner, gulrot, løk, karse, kål, kinakål, kålrabi, reddik, rosenkål, salat, selleri, sellerirot, sikori, spinat, squash, sukkererter, tang, tomat og turnips.

Frukt: Ananas, aprikos, appelsin, eple, pære, banan, stjernefrukt, drue, fersken, fiken, granateple, grapefrukt, guava, kaktusfiken, kiwi, nektarin, kreke, kumquat, papaya, plomme og kakifrukt.

Selv er jeg på kurens 5. dag. Har gått ned 1,5 kilo hittil. Er den første hurtigkuren jeg prøver, og det har gått overraskende bra faktisk, trodde ikke jeg kom til å holde ut dag 1 engang. Deilig med en slankekur hvor man slippper å telle kalorier hele tiden. Her er det oppgitt hva og hvor mye man kan spise, og ferdig med det liksom! Har faktisk ikke gått sulten heller, selv om jeg kjenner at jeg begynner å bli rimelig lei av å skulle spise den suppa hele tiden. Men, men. Snart ferdig nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
På 29.10.2006 den 10.09, Lizzee skrev:

Suppedietten!! har forsøkt den selv. Funket bra. Tok med suppe i termos på jobben. Jeg gikk ned 4kg på en uke.

 

Denne dietten kommer fra et sykehus i USA, der den brukes for pasienter som behøver å gå raskt ned i vekt før hjerte/kar-opr.

Hovedingrediensen er grønnsakssuppe, som spises hver dag og så mye du vil. Du behøver altså ikke å være sulten. Minst 1 tallerken om dagen. Jo mer suppe du spiser, desto mer går du ned i vekt. Dessuten kan du drikke ubegrenset med vann, kaffe og usøtet te.

 

Under behandlingen skal (kan?) du kunne gå ned 3-9 kg i uken.

 

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

 

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

 

Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak.

 

Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan)

 

Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter)

 

Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker

 

Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk

 

Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater

 

Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker

 

Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker

Hvor mye av suppen skal man spise?

Anonymkode: 4caa6...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye av suppen skal man spise?

Anonymkode: 4caa6...126

Les det 12 år gamle innlegget en gang til, for det står veldig tydelig der :) 

Anonymkode: cf0d9...cb9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 2 uker senere...
sbemleeesse skrev (På 18.7.2022 den 8.59):

ligger du 15k-16k kalorier i underskudd i uken så vil du gå ned ca 2kg. Men da må du nok være mye i aktivitet

Skjer med å hente opp denne eldgamle tråden? 

Anonymkode: 66a72...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...