Gå til innhold

Mulig å go ned 2 kilo på en uke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cec_*
Annet jeg lurer på er om jeg MÅ drikke kaffe og te hver dag?..., siden det står...! Vil helst ikke drikke det i det hele tatt...! :sjenert:

MÅ nok ikke, men du kan. Dette er jo et pluss for mange.

Lanyah, vil du fortelle hvordan det går om du klarer å følge dietten, og hvordan det går i ettertid? Jeg har litt tro på denne kuren, siden den er så kort og siden man får spise en del, vil den jo ikke ødelegge forbrenningen slik en lengre "fastetid" ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart jeg skal fortelle hvordan det går, òg i ettertid.

Går fint sålangt!:), men jeg går på do hele tiden! Det er jo et positivt tegn da! ;)

Jeg begynte på 66 kg, så nå ska jeg hvor mangen kilo jeg tar av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra igår, trodde jeg...! i 5 tiden, ble jeg kvalm og dårlig (vondt i hodet), bare jeg tenkte på den suppen, holdt jeg på å brekke meg...! :forvirret:

Jeg skjønner ikke hva som skjedde, så jeg er nå gått tilbake til vanlig kost...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg vil gjerne gå ned 3 kilo...og det så fort det er mulig/forsvarlig.

Jeg har ikke veldig mange overflødige kilo fra før av.

Hva gjør jeg den nærmeste uken for å gå fort ned?

Det er latterlig enkelt å fjerne 3 kg på en uke, men det er ikke fett som i hovedsak bidrar til dette- det er vann. Mye av vannet er bundet i muskulatur, assosiert med lagret glykogen. Ved å tømme deg selv for glykogen, kan du fjerne myyyye vekt. Dette gjør du ved å redusere karbohydrater kraftig. Spis kjøtt, grønne grønnsakser (ikke poteter/ gulrøtter osv) nøtter, fisk, kylling osv.

Reduser i tillegg saltinntaket ditt, dette binder også vann.

Dersom du vil slanke deg _fornuftig_, glem en til toukerskurer. Gi deg selv en uke pr 0.5 kg og kombiner slanking og vekttrening+aerob trening.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_hanne_*

Denne funket ikke for meg, sto at man skulle misnt ha gått ned 2 kg etter 3 dager, jeg hadde gått ned 1,2 og ikke særlig motiverende.

Dessuten holdt jeg på å spy bare av synet på subben, den blir ganske blaut og ekkel etterhvert....

Prøver heller en sunn livsstil og masse trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har jo prøvd det meste, og den var ikke spesielt effektiv for meg heller.. ser jo at tråden er fra 2006, men kan jo kommentere likevel ;)

men jeg da - tok av rundt 3 kilo, men det kommer på igjen veldig fort, tror det har noe å si at en spiser veldig lite salt gjennom dietten, det betyr at en mister mye vann egentlig, og ikke så mye fett.

så fra mitt synspunkt hadde ikke jag foreslått noen sånne dietter. har prøvd selv proteindietten flere ganger og den 2 ganger. beste resultat var å gå ned 8 kilo i 2 uker med proteindiett, men det kom tilbake ganske fort og. så ingen av sånne raske ting har fungert for meg, selv hvis jeg spiser veldig sunt etterpå.

og - du blir så lei! en mister sikkert vekt allerede, på grunn av at en mister matlysten i de siste dagene helt. bare å lukte suppen for en til å krympe i magen.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker folk med?! Går du ned mer enn 1 kg. i uken vil du miste MYE muskelmasse (såfremt du ikke trener styrketrening hver dag), og lite fett. Hvem synes det er pent med mye fett på kroppen, og null muskler? Det viser kanskje på vekta at du har gått ned, men hva har det å si når kroppen din ser (og er, innvendig) mildt sagt helt jævlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Jeg vil gjerne gå ned 3 kilo...og det så fort det er mulig/forsvarlig.

Jeg har ikke veldig mange overflødige kilo fra før av.

Hva gjør jeg den nærmeste uken for å gå fort ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil ned tre kg og er normalvektig fra før, så sats på å bruke minst 1 måned -gjerne 2- på å ta av disse kiloene. Tren og spis sunt, så får kroppen "stell" og ikke "plaging" gjennom perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Jeg tror poenget med dietten er å følge den slik den er satt opp uten tillegg. Dette fordi sammensetningen og rekkefølgen gjør noe med forbrenning og mage... Jeg er ikke noen erneringsspesialist - har fått oppskriften av en sykepleier-venninne som anbefalte at man fulgte dietten akkurat slik den var satt opp.

Drikk vanlig te og kaffe - men uten sukker. (ville droppet suketten tror jeg)

Vann drikker du så mye du orker av.

lykke til!! :)

Finnes det helsepersonell som dønn seriøst fronter denne kuren? :nei: Hjelpe og trøste, trodde disse mytene hadde dødd for lenge siden.

Uff... Det at denne kuren har blitt avskrevet av hvert eneste sykehus den er knyttet opp til, burde også si sitt. Men fungerer fint for å kjøre forbrenningen i grøften!

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye bør man veie når man er 12 år?

Det er helt umulig å svare på, for det finnes ikke noe fasitsvar. Det er avhenging av høyden og kroppsbygningen din, og ikke minst hvor du er i vekst. I perioder der du vokser mye vil du ha behov for mer mat, og er kanskje mere sulten. Du trenger god og riktig mat og masse frukt og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Suppeetern;)

Nå har jeg også begynt på suppekuren:) Uansett hvor mye suppe jeg spiser så viser vekta enten like mye eller mindre.. spiser man 3 brødskiver med rekesalat, er man jo netsen 2 kg tyngre enn før man spiste...hm..

1 dagen i dag da- og VET at jeg kommer til å bli lei av suppe, men jeg er sta og bestemt og SKAL ned de hersens kiloene nå!!:) GLEDER MEG!!!

Anbefaler og drikke masse masse masse vann!!! OG man blir faktisk litt tørst av suppen også, ihvertfall jeg;)

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hei.

Er på dag 2 jeg. Går bra, bare at det er kjedelig å ikke spise epler idag(noe jeg veldig er glad i)

Men jeg lurte på noe som jeg håper dere kan svare på. Innholdet i suppa virker mye, skal man spise så mye suppe hverdag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Anonym_*

Bare lurte har saa lyst til og begynne med den suppe dietten men maa man trene til den eller skal du bare spise suppa?

SVAAR FORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dere mister muskler og vann, ikke fett. Fortsetter man på slike dietter lenge nok, ender man bare opp med elendig forbrenning og en mager slapp kropp uten muskler.

Det finnes ingen snarveier til en fin kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...