Gå til innhold

Hvilken BH str er du?


Gjest squeeky

Anbefalte innlegg

Jeg er 68 cm rundt under, og bruker 70C.

Det er ikke enkelt å få tak i den størrelsen her med mindre man går på spesialbutikk. Jeg har planer om å gjøre det, men lommeboka mi vil ikke bli med...

På Lindex sa hun jeg snakket med at det kommer flere BH-er i den størrelsen fremover, fordi det er mange som legger inn silikon etter hvert! Okey, derfor, ja... 70C er altså ikke normalt forekommende.

:roll:

Hvis du tar turen innom LaLina foreksempel så burde du prøve 65D!

Jeg måler 75rundt og trenger 70 i omkrets, 75 krabber oppover på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mellom 75AA og A. AA blir for smått, og A blir for akkurat litt for stort. :roll: (Kjøper 75A)

Endret av CocoPuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke den som har stukket av med bhen i din størrelse  :ler:

Jeg bruker 80 DD/E og jeg sliter veldig med å finne bher og det er faktisk det verste jeg vet å shoppe!  :sur:

De har sjeldent min størrelse i vanlige butikker og det er ganske så irriterende.... Grr!

Har lagt merke til at veldig mange her i forumet har stooore pupper og liten omkrets ala  70 DD/E, men den størrelsen har jeg aldri sett i en vanlig butikk... :sjenert:

En ting jeg har merket i vanlige butikker er hvis jeg er så heldig å finne en D/DD cup, så er den høyeste omkretsen kun 75. Hva faen er det da?? Er vel naturlig at de som bruker såpass stor cup vanligvis er litt større i omkretsen?  :sjenert:

Jeg er 70E/F, og jeg har motsatt problem som deg.. Har kjedebutikkene D/DD/E-cup så er det aldri noe under 80-85 i omkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et besøk på LaLina i sommer, er jeg 70DD. Kjøpte 3 bh'er i 70D på reise i sommer, og de holder greit de også.

Fant noen bh'er i denne størrelsen OG 70E på Lindex ved Stortinget i Oslo i sommer, etter veldig lang leting... Så har man flaks, er det innimellom mulig å få tak i det også.

Jeg har brukt 75B og så C i de siste 15 årene... Men brukte bh'ene alltid på innerste hakk. Gjør man det, kan det være lurt å prøve noen i en størrelse mindre og en eller to cup-størrelser opp. Prøver alltid mange bh'er når jeg først er i gang, selv om de er den samme størrelsen sitter ikke alle modeller like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også alltid brukt 75B, og har sett på det som det einaste rette. Men merkar at den ikkje sit heilt som den skal. Hadde vore veldig greit å vita den nøyaktige størrelsen :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, kan hende det var meg som stakk av med dem, da. Sorry. KJøpte 75 b i årevis og trodde de var passe.

Men etter at jeg fikk målt i en undertøybutikk har jeg bare kjøpt 70 b. Fktisk så kommer puppene bedre til sin rett i en riktig str, selv om den i mitt tilfelle er mindre enn jeg innbilte meg. Levde lenge i troen på at jeg var "gjennomsnitlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis 80 B, men iløpet av svangerskapet har jeg gått opp til 80 C.

Uansett kan jeg fråtse i det fine undertøyet på H&M :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne siden var litt intr. Har aldri målt dette før...

BH guide

Edit:Nå skal den virke :sjenert:

i følge den guiden skulle jeg brukt 75A (?) Jeg Passer så vidt inn i en 75C, trur vel egentlig at burde ha 70D men er ikke så lett å finne i den type bh jeg liker å gå med. Men bruker mest 75C (for lite, dobbelpupp) 80C(skåla for liten, men for vid rundt, så den ene puppen faller stadig ut :sur: ) eller 75D (for stort)

trur jeg burde komme meg til en sånn "fancy" bh butikk å finne en str som passer perfekt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes mine 75C er ganske store, så jeg antar at vi definerer store pupper litt forskjellig. ;)

Jo mindre omkrets, jo mindre blir cupen. Må man opp en størrelse i omkretsen, så må man gjerne ned en cupstørrelse. En 65D tilsvarer en 70C. 70C tilsvarer en 75B. 75B tilsvarer en 80A. ;) Så når en se sånn på det, så er ikke 65D så stort egentlig.

Mine pupper er bare ca. 1,5 håndfull med pupp. Da målte jeg den største puppen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre omkrets, jo mindre blir cupen. Må man opp en størrelse i omkretsen, så må man gjerne ned en cupstørrelse. En 65D tilsvarer en 70C. 70C tilsvarer en 75B. 75B tilsvarer en 80A. ;) Så når en se sånn på det, så er ikke 65D så stort egentlig.

Mine pupper er bare ca. 1,5 håndfull med pupp. Da målte jeg den største puppen. :ler:

Dette stemmer ikke på meg, 80 D blir for vid i omkrets og for liten i cup-en :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tideligere i tråden at jeg bruker 75DD, men legger til at den BH testen sier jeg burde bruke 75 F. Er den veldig troverdig?

Har tenkt å skjekke i en prof BH-butikk, vet noen om butikker i Oslo som måler sånt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker 75A jeg, og har egentlig gjort det så lenge jeg har brukt BH. Jeg har prøvd andre størrelser også, men da blir cupen alt for stor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...