Gå til innhold

Øyelokksoperasjon


Nabodama

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Olga Lukkøye

Hei!

Jeg tok øyelokk operasjon i går, og har noen spørsmål til de her som har gjort det.

Ser at en av dere skriver at hun kunne gå ute uten solbriller allerede 4 dag.

Det kunne, kan kanskje jeg gjøre også, hadde det ikke vært for at jeg har strips/tape over stingene. Får liksom ikke lukket opp øynene ordentlig pga den tapen. Det mest plagsomme med hele greia syns jeg.

4 dag etter inngrepet kan jeg dusje uten å være redd for å få vann på øynene. Og jeg skulle ønske den stripsen løsnet da.

Noen som har peiling på det her, skal tapen over stingene sitte til stingene blir tatt? Den har nemlig begtnt å løsne så vidt det er i ene øyekroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å holde øynene unna vann, damp, badstu og slik iallefall i to uker. (jo, vaske lett men ikke skylle øynene under dusjen og slik) Jeg fikk fjernet stingene 4. dagen, og hadde da bare litt "teip" på sidene som ikke var synlig. Når skal du fjerne stingene da? Ja, teipen skal sitte over til stingene er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O Lukkøye

Jeg skal fjerne stingene til Tirsdag, altså 1 uke etter inngrep. Har tape over hele linjen jeg, veldig ubehagelig.

Har jo løsnet litt i ene innerste øyekrok, blødd litt første dagen, så tape tuppen står litt ut der for å si det sånn.

Gleder meg så til å få bort den tapen du aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_engstelig_*

I går fikk jeg endelig fjernet tape og sting. Og jeg ser ikke bra ut. Faktisk såpass lite bra at jeg er så engstelig at jeg blir uvel.

Øynene ser ikke like ut i det hele tatt. På det ene øyet ser det ikke ut som om arret ligger i folden, men mye høyere opp. På det andre øyet ligger arret i folden.

Jeg har mest lyst til å grine.

Er det normalt dette da? Ene øyet er mye mere åpent enn det andre.

Skrekk og gru, ende opp med arr langt over øyefolden.

Aner ikke hva jeg skal tenke, skrive. Har knapt sovet i natt pga det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, men det går nok bra skal du se. Det er for tidlig enda til å se det endelige resultatet da du mest sannsynlig er hoven enda. Kan jeg spørre hvilken klinikk du gjorde det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engstelig not happy

Kan jo tilføye at øyelokkene mine ser ut som en minikopi av Greta Garbo nå, ser helt fjernt ut.

Normalt sett er øyelokkene mine mer alla Zeta Jones, litt fylde (fett om du vil), og selvsagt jeg trivdes med det, det er jo meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tilføye at øyelokkene mine ser ut som en minikopi av Greta Garbo nå, ser helt fjernt ut.

Normalt sett er øyelokkene mine mer alla Zeta Jones, litt fylde (fett om du vil), og selvsagt jeg trivdes med det, det er jo meg.

Det gå seg til, det er bare i begynnelsen det er sånn.

Det er hovent, og mye væske i huden enda, derfor ser det strammere ut enn det blir senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :)

Jeg skal under kniven om to uker for å operere bl.a øvre øyelokk, og ble glad da jeg så denne tråden. Men jeg må innrømme at jeg blir litt skremt av det gjesten over her sier! :sjokkert: Marerittet må være å ende opp med usymmetriske eller rare øyne, etter å ha brukt alle de pengene... :S

Hvor mange uker etter operasjonen begynner man å se det endelige resultatet? Og hvor lenge var dere hovne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nobel Clinic.

Hvordan så arrene dine ut? Lå de eksakt i øyefolden , der man jo har strek fra før?

Inni øyefolden ja, men da det enda var hovent og slik så var det synlig, altså det så ikke ut som det lå i folden men det "falt på plass" da hevelsen ga seg. Jeg tror det er vanlig å bekymre seg for at det ikke skal bli bra til slutt og at det ikke skal bli symmetrisk men de som opererer øyelokk gjør dette ofte flere ganger om dagen og det er en enkel operasjon. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Not happy

En oppdatering fra meg. Nå har det straks gått 2 uker siden oparasjon.

Det meste av hevelsen har gått ned. Og arret, vel jeg blir alt annet enn lykkelig når jeg ser meg i speilet. Område fra øyenvipper og opp til øyelokk fold er totalt forskjellig på øynene mine. Derfor ser det ene øyet mye større ut enn det andre, det ser rett og slett ikke ut.

Arret følger ikke engang den formen jeg har på øyelokk folden, og på det meste så ligger det 5 mm over folden. Mulig dere ikke syns 5 mm gøres mye ut, men det er det kan jeg love. Jeg har knappe 10 mm fra øyenvippekant og opp til folden, så da kan dere jo tenke dere.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå.

Livende redd for at det skal bli seende slik ut. For nå som hevelsen er nede ser det ut som om jeg har 2 øyelokkfolder på det øyet, arret lager en grop.

Jeg er virkelig lei meg, skikkelig.

samboer så dette med en gang tape og sting var fjernet, og det gjorde jo jeg også. Jeg så det allerede med tape og sting på at noe ikke stemte.

Nei,jeg klarer ikke skrive mer om det nå, jeg får kuldegysninger som bølger gjennom kroppen og tårene presser på. Hvorfor måtte han herpe det jeg var fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor måtte han herpe det jeg var fornøyd med.

Jeg skjønner ikke. Hvis du var så fornøyd, hvorfor tok du denne operasjonen da?

Vurderer å oppfordre min mor på 63 til å gjøre en slik operasjon. Hun er veldig mye plaget av hodepine (har hodepine omtrent hele tiden, både "vanlig" og migrene) og jeg mistenker at mye av det har sammenheng med tunge øyelokk. Hun går hele tiden og hever øyenbrynene og nærmest myser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Hvis du var så fornøyd, hvorfor tok du denne operasjonen da?

Det gjorde jeg pga det ene øyelokket mitt. Det hang mer enn det andre. Ville i utgangspunktet ikke at han skulle røre det andre øyet. Men han insisterte, og lovet han skulle gjøre det moderat. Nå er det altså mere ulikt enn hva det noen gang har vært, pluss at jeg får ikke lukket øyet ordentlig. Og jeg har fått arr langt over øyelokk folden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til info
Joda, jeg ble sykemeldt i 10 dager, og jeg får se om det holder. Vil helst vente til jeg kan vise meg blant folk igjen før jeg går ut.....akkurat nå er det langt fra tilfelle ;)

Jeg fikk det dekket av det offentlige, siden jeg helt tydelig hadde tunge øyelokk, og også hadde fysiske plager med det.

Først hadde jeg tenkt å ta det "privat", men så fant jeg ut at jeg antagelig hadde nok til at det ble dekket. Legen hadde full forståelse, og skrev henvisning med en gang.

Det eneste er at plastiske kirurger ofte ikke har avtaler om slike operasjoner med trygdeverket, slik at det ofte er øyeleger som utfører disse for det offentlige. Velger du en plastisk-kirurgisk avdeling ved et sykehus, må en påregne lang ventetid, 24-52 uker. Når jeg først hadde bestemt meg, ville jeg ha det gjort så fort som mulig.

Var nok litt utrygg på øyelegen, men dette var visst noe de gjorde hele tiden.

Kjenner også en kompis som fikk gjort det hos øyelegen. Det jeg undres på er hvor mye en øyelege tar hensyn til det estetiske når han opererer. Han jeg kjenner, hadde mandelformede øyne da han var ung. Faktum er at da jeg så han igjen etter operasjonen, kjente jeg han nesten ikke igjen. Jeg mener at øyenlegen overhodet ikke hadde tatt utgangspunkt i formen til øynene og hvordan han så ut tidligere.

Min mamma fikk også gjort dette på et offentlig sykehus for en del år tilbake og hadde samme erfaringen. Hun sa, at hvis hun noen gang måtte ta en slik operasjon igjen senere, ville hun betale ekstra og gå til et privat sykehus.

Tror det kan være en god ide å ta med et bilde av seg selv som viser hvordan det evt var før eller understreke viktigheten av å beholde formen rundt øynene hvis man ønsker dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner også en kompis som fikk gjort det hos øyelegen. Det jeg undres på er hvor mye en øyelege tar hensyn til det estetiske når han opererer. Han jeg kjenner, hadde mandelformede øyne da han var ung. Faktum er at da jeg så han igjen etter operasjonen, kjente jeg han nesten ikke igjen. Jeg mener at øyenlegen overhodet ikke hadde tatt utgangspunkt i formen til øynene og hvordan han så ut tidligere.

Min mamma fikk også gjort dette på et offentlig sykehus for en del år tilbake og hadde samme erfaringen. Hun sa, at hvis hun noen gang måtte ta en slik operasjon igjen senere, ville hun betale ekstra og gå til et privat sykehus.

Tror det kan være en god ide å ta med et bilde av seg selv som viser hvordan det evt var før eller understreke viktigheten av å beholde formen rundt øynene hvis man ønsker dette.....

Mine øyne har samme form som før....om det var heldig eller beregnet, vet jeg ikke.

Han var ikke akkurat noen skjønnhetsekspert han jeg var hos, og la vekt på det praktiske, etter det jeg fikk inntrykk av.Men for meg ville det ikke blitt bedre resultat om jeg hadde vært hos plastikk-kirurg.

Jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til info
Mine øyne har samme form som før....om det var heldig eller beregnet, vet jeg ikke.

Han var ikke akkurat noen skjønnhetsekspert han jeg var hos, og la vekt på det praktiske, etter det jeg fikk inntrykk av.Men for meg ville det ikke blitt bedre resultat om jeg hadde vært hos plastikk-kirurg.

Jeg er veldig fornøyd!

Så bra!

Vurderer en slik operasjon om noen år jeg også, så det er greit å høre andres erfaring. Tror uansett det kan være greit å ha klare oppfatninger om hva man ønsker, så resultatet blir best mulig ut i fra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest jegogså

Jeg tok operasjon for en måned siden, og er godt fornøyd. Tok det på en privatklinikk, hos plastisk kirug. Min øyeform er ikke noe endret, det er bare henget over øynene som er bedre, og det var jo slik jeg ville ha det :)

Jeg tok operasjon på en onsdag, og gikk på jobb mandagen etter. Tok stingene tirsdagen (etter 6 dager) og allerede onsdagen var hevelsene gått veldig mye ned, og man så ikke at jeg var operert. Nå ser man arrene i globallinjen hvis jeg lukker øynene litt igjen, og man ser etter, men ingen som ikke vet om dette legger merke til det. Og jeg får veldig lett arr ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte øyelokkene på mandag, og skal ta stingene til mandagen. Er veldig spent på hvordan det blir! Er redd for at øynene skal bli usymmetriske eller at de har forandret form.

Øyelokkene mine er hovne og veldig røde, og det ser ut som de har forandret litt form. De er veldig brede/høye øverst, og ser litt "droppy" ut liksom. :S

Hvor mange dager/uker etter operasjonen så dere ok ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...