Gå til innhold

Hverdagen med vårt lille mirakel


IdaC

Anbefalte innlegg

Der fant jeg den nye boka di og! :)

Så bra at mannen rakk frem og at knøttet virker bedre... Håper dere får en fin helg :klem:

Endret av iss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snuppa :vinke:

1. Dustelege :frustrert: - skulle likt å få en samtale med ham, ja!

2. Så bra at mannen rakk bestefaren sin... Det gjorde nemlig ikke jeg i 2000 da min døde to dager før jeg skulle hjem på ferie fra Australia (fikk ikke vite at han var død før jeg kom hjem. Familien ville ikke jeg skulle sitte med dette i over tretti timer alene på fly)

3. Helt forelsket jeg også :hjerter:

4. Skjønner du savner mannen :hjerte:

5. Så bra at kiropraktoren ser ut til å virke!!! Det er så godt når de små er fornøyde og glade. Og vet du hva? Om noen dager så går du ikke lengre og venter på at han skal få et gråteanfall :Nikke:. Lover!

Jeg drar til Polen i morgen, så du får kose deg her hjemme i mens. Husk at neste treff er den 2. november - håper du er med!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Huff så trist med bestefaren til mannen...sånn er dette livet desverre...

Det er så tungt når alt tårner seg opp og går på tverke...men bra dere fikk en god nyhet på tampen av dagen i allefall!

Og så godt at den lille har blitt bedre,jeg hadde steinsprukket hvis Sondre hadde hylt i 5 timer..........................

Mange store :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissS: :klem:

Iss: :klem:

Murmelmy: Jeg har "6 ukers kontroll" 2.nov desverre. Glemte å bestille den tidligere, så jeg får den først 7 uker etter fødsel. Håper du har kost deg i Polen, skal inn og lese hos deg :klem:

Skytte: :klem:

Seterjenta: Mannen kom hjem forrige lørdag :) Nå nærmer det seg hos deg og, skal prøve å følge med :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en uke siden jeg var innom kg sist. Men det blir bare minimalt med tid for kg for tiden :sjenert:

Her kommer en oppdatering:

Mannen kom hjem forrige lørdag, og har ikke helt vært seg selv siden han kom hjem. Selv om han var glad for å se bestefaren i livet, så har set satt et stort preg på ham å se han døende. Han har kreft som har spredt seg overalt, og jeg kan bare forestille meg hvordan han så ut. Så mannen har vært fysisk tilstede denne uken, men ikke psykisk. Og de første dagene så tok han og så bare såvidt på sønnen sin. På torsdag fikk jeg nok, følte meg som alenemor, måtte ta meg av alt alene, også hadde jeg en deppa mann i tillegg.

Jeg sa til ham at det var utrolig trist å se han slik, at det var trist å se at han hadde null interresse for sønnen sin, og at jeg var utslitt og at han kom til å angre på at han gikk glipp av denne tiden med den lille. Han innrømmet at han har det supertøft, og går og venter på telefon om at bestefaren er død hele tiden. I tillegg så får han nok ikke muligheten til å være med i begravelsen heller, da han minst må 3-4 fridager fra jobben, og det får han ikke nå siden han skal slutte på den jobben om en mnd.

Også savnet jeg mannen min også, jeg savnet ham slik han pleier å være.

MEN etter den samtalen så har han faktisk blitt bedre. Han har begynt å dulle masse med den lille igjen, og i dag da jeg kom ut av soverommet så var det første han sa at den lille hadde smilt til ham med lyd, dvs ledd. Og det er noe han har begynt med for ca en uke siden, men jeg hadde ikke hjerte til å si det til ham, for da hadde han blitt lei seg for å ha gått glipp at det tidligere.

Nå må jeg innrømme at jeg har sliten. Jeg har i teorien vært alene hjemme i to uker nå. Har tatt meg alene om alt fra den lille, innkjøp, klesvask, husvask, betaling av regninger, absolutt alt, og med minimalt med søvn så kjenner jeg det nå. Håper det bedrer seg nå før jeg stuper :forvirret:

Men innimellom så har jeg hatt det hyggelig og, så alt er ikke bare svart.

Den ene dagen hadde jeg mine to bestiser på besøk hele dagen, og det vat superkoselig, det har blitt en del cafebesøk med veninner og en del turer til mamma om formiddag denne uken siden hun hadde ferie. I går var hele familien i oslo og hadde det helt supert :)

I dag skal mannen ta seg av husarbeid, passe den lille noen timer i ettermiddag så jeg får sovet ut og så skal vi til middag hos svigers, deilig å slippe å lage det i dag.

Den skjønne gutten min har det stort sett bare bra. Og mammaen hans blir mer og mer forelsket i ham for hver dag som går :hjerter: Morsfølelsen har kommet for fult, og det er ingen tvil i at det er jeg som kjenner ham best og at jeg er den eneste som klarer å roe ham ned når han har vondt eller bare er urolig.

Han er i litt varierende form om dagene, noen ganger så sovner han ikke før jeg tar ham med ut,og sover minimalt om dagen, andre ganger så sover han veldig mye. Magen er mye bedre, det prompes støtt og stadig, og han har sluttet å gråte helt om kvelene (dagen og). Han har en lang soveøkt når vi legger ham rudnt 22-23 tiden, da sover han 4-5 timer, så er det mat, men så sliter han ofte for å sovne da, men hvis han sovner så sover han 2-3 timer til før han er klar for dagen. Så han sover ikke mye nei, og det merker jeg godt :forvirret:

På torsdag var han på 6 ukers kontroll, og han har det bare fint. Vokser fint også. På torsdag var han 6 uker og 1 dag, og han veide 4450 gram og var hele 60 cm lang :overrasket: Så han er ennå lang og tynn.

Nå er det frokost, mannen har stekt rundstykker, kokt egg og laget latte til meg (han drikker ikke kaffe), så nå skal vi nyte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg

Det var bra du fikk snakka med mannen din, det er ikke godt å ha det slik, for noen av dere.. Jeg skjønner han har det vondt, men som du sier, han hadde nok angra på at han mista den tida med lillegutten..

Veldig kjekt å høre at han er så mye bedre i magen!! Søvnen får vi håpe kommer etterhvert, det er slitsomt å få så lite søvn..

Jeg er så spent på hvordan det blir her!

(termin om 1 uke og 1 dag, så det er spennende dager her nå. Fikk forrige 4 dager før termin, men er forberedt på å gå over tida nå igrunn..)

Ønsker dere masse lykke til, og håper det går bedre med mannen etterhvert..

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er sliten ja...Håper det blir i tipp topp stan alt hos dere snart...

Det er tungt å ha det trist,men det er viktig at man ikke graver seg helt ned så det var godt du fikk snakket med mannen din!

Stoooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh vennen... :klem: til deg fra meg :klem:

Skjønner utrolig godt at du må ha hatt det tøft i det siste. Det er viktig at mannen din ikke glemmer at han har sin egen lille familie å ta seg av. Forstår at det er trist for ham at bestefaren som er så langt unna er døende, men likevel så er det du som er hans livspartner og lillegutt som er sønnen hans.

Så lang guttebassen diner! Og tynn! Rart å tenke på, for ingen av dere er så lange :klø:. Men nå er vår gutt stutt i forhold til vekten, og mannen og jeg er jo begge relativt lange. De vokser seg vel til alle mann ;)

Nå koser jeg meg med sjokolade...mmmm...nam nam :sjarmor:

Håper vi kan treffes snart. Har så innmari lyst til å treffe deg igjen, og ikke minst gutten :klem:

God lørdag, håper du koser deg med guttene dine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seterjenta: det er slitsomt med for lite søvn ja, det skal jeg love deg :) Håper han forandrer på det snart :klem:

Skytte: vi satser på bedre tider snart ja :):klem:

Murmelmy: tusen takk for :klem: det varmer. Det har vært tøft i det siste ja. I tillegg så er jeg elendig til å ta imot hjelp fra andre, vil klare alt selv :sjenert: Men det kommer jo ikke til å være sånn bestandig.

Ang lengden på tassen, mine foreldrene er høye, pappa er ca 192-193 cm og mamma 172 tror jeg, og besteforeldrene mine var veldig høye, i tillegg til at på svigermors sin side er det mange høye. Men med mine høye foreldrene er det rart at jeg ikke er lenger enn 168, søs er noen cm høyere. Det kan jo hende at tassen slekter på bestefaren sin, men det kan jo også hende at det jevner seg litt ut etterhvert så han stopper rundt farens høyde som er 183 ;)

Jeg har lyst å komme meg til byen en av dagene til uka, vet ikke helt når, også er det det å håpe at ingenting uforusett dukker opp. Men jeg kommer til å melde deg hvis det blir noe av. Vil gjerne se deg igjen, og møte tassen din og :klem:

Denne uken har flydd avgårde. Gutten vår sover minimalt! Flere dager har han vært våken så og si HELE dagen, sovner på kvelden, sover 2-3 timer og er våken hele natta. Og det blir mann sliten av ja :( I går begynte vi med litt andre rutiner og det virker som at det hjelper :) ihvertfall om dagen. Men hvis han begynner å sove litt om dagen, da kan mammaen hans ta igjen den tapte nattesøvnen da.

Mannen er blitt litt bedre, men syns han ennå er langtifra slik han pleier å være, men det kommer seg nok.

Nå er mannen ute og klipper seg, så skal vi ut en tur. På cafe og spise lunch, rusle litt i byen også skal vi til mams og paps og spise middag der og være litt utover kvelden, lenge siden sist vi har vært der en stund.

Ellers så var jeg på 6 ukerskontollen på torsdag, og der var alt som det skulle være. fikk resept på minipille, men jeg tror ikke jeg tør å bruke den pga dårlig eraring med hormonell prevansjon tidligere :forvirret: Så jeg får se hva vi ender opp med. Det får bli kondom inntil videre :)

Nå gråter tassen, og da er det bare å avslutte her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...