Gå til innhold

Kamelas dagbok


kamela

Anbefalte innlegg

Så prøver jeg meg på noe nytt og starter med dagbok!

Savner av og til å ha notert ned ting som har skjedd, så kanskje dette er rette stedet?

Gleder meg til i kveld, da skal vi på teater og se på Manndomsprøven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur på teater! Jeg har hørt at Mia Gundersen gjør rollen godt, og det kan jeg faktisk tenke meg!

Hei forresten! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - takk. Hei på deg også!

Sitter og koser meg med juleforumet i det dårlige været og skjønner at jeg er en av få. Godt at sjefen har fri noen dager så kan jeg sysle litt med mitt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! Vi har jo startet dagbok omtrent samtidig, vi :) Jeg savnet også oversikt over hva som har skjedd i livet. Lurte på å skrive vanlig dagbok, men tenkte det er mer spennende på nettet. Da kan man jo få litt tilbakemeldinger fra andre også.

Håper du koser deg på teater i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teateret var bra!

Vi koste oss, lenge siden vi har vært ute på noe bare for vår egen skyld.

Vanlig dagbok tror jeg rett og slett ikke jeg hadde klart å følge opp, men sitter jo mye av dagen foran pc'n så da er det jo bare skrible i vei når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 40 minutter igjen til jeg skal hjem og det er helg!

Spent på hva jeg får servert til middag i dag, den står som regel på bordet når jeg kommer hjem på fredagen.

I kveld må vi fyre opp i peisen og det blir deilig - høsten har også sine fordeler!

God helg til meg selv og de som måtte titte innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg kamela!

Jeg er helt enig angående vanlig dagbok. Det blir fort til at man slutter å følge opp. Tror det er få som har begynt å skrive slik dagbok flere ganger enn meg i oppveksten... Sluttet fort hver gang, ja...

Høres kos ut med ferdig middag! Hos oss er det alltid jeg som lager mat (med mindre det er grandiosa eller annen frossenpizza på menyen...). Jeg trives med det siden jeg elsker å lage mat og avtalen er at han tar oppvasken :-D Men en gang i blant hadde det vært kos om han hadde laget til noe ekstra, men jeg er veldig usikker på om han er i stand til det. Det er ikke noe å si på viljen, men heller matlagingskunnskapene, tror jeg. (Hvis han leser dette, så kanskje jeg blir overrasket med middag en dag for å bevise at han faktisk kan...)

Du får kose deg i helgen med peis (og baking?)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var mandagen der igjen.

Fredagen

forløp stille og fredlig. Kjøttkaker, poteter og grønnsaker til middag. Var så koselig endelig å få fyrt opp i peisen igjen. Ble noen glass med god rødvin, og så ble det natt.

Lørdagen

hadde vi frokost i senga med dagens avis, slik vi pleier når det bare er oss. Ble en liten tur til byen. Kjøpte noe av hans hobbygreier.

Pølser til middag, reker til kveldskos.

Søndagen

var det nok en gang frokost på senga og aviser, så på film " True romance", litt annerledes enn alt annet, bra synes jeg.

Hjemmelaget lasagne til middag.

Søndagen ble jeg ordentlig irritert/sur. Han klarte fint å rydde og støvsuge datterens rom mens jeg holdt på med middagen. Foreslo at han kunne fortsette og rydde vekk sine hobbyesker + blader under og ved siden av vår seng siden har var i siget, men det passet dårlig. Hadde tatt han 5 minutter! Jeg liker også å ligge i et rent rom!

Kom med sitt vanlige forslag om at jeg kan lage liste over fordeling av husarbeid, jeg mener vi er voksne nok til å se hva som skal gjøres, og ikke trenger det.

Æsj, ikke noe god stemning.

Men nå er vi tilbake til gamle rutiner igjen fra i dag. Jeg jobber fra klokka 8-16 (sommertid slutt), han fra 7-15, så da blir det vel tilbake til at han lager middagen og jeg tar husarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada, jeg overreagerer sikkert, men kan det være så fryktelig ille da å bruke 5 minutter på å få det hyggelig?

Jeg trives egentlig godt med å vaske og ordne i huset, men akkurat de nedstøvede greiene som ikke hører hjemme under senga vil jeg gjerne ha vekk.

Er egentlig en gammeldags husmor som trives med husmorting, synes det er ille å måtte "gi fra meg" middagsproduksjonen på hverdagene, jeg, men gjør det fordi vi sparer tid. Jeg skjønner godt at mange misunner meg det å komme rett hjem til dekke bord for å spise, er ikke det at jeg ikke setter pris på det, men føler av og til at det blir stress å skulle rett til bordet idet jeg kommer inn døra.

Baking ble det ikke noe av denne helgen, men men, ligger noen av juniors hjemmebakte boller med sjokoladefyll i fryseren hvis lysten på noe godt skulle bli for stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du sier om å ikke like å gi fra seg middagslagingen på hverdagene. Jeg liker ikke det jeg heller. Har så lyst til å lage mat og glede mannen med noe godt. Men noen ganger er det rett og slett ikke tid... Tror det er mye viktigere for meg enn for han akkurat det der... Vi har nok litt husmorinstinkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker litt jul og julepresanger, skal helst tenke for flere enn meg selv!

Podens far kan kjøpe morgenkåpe til å ha hos han, det vet jeg vil bli godt mottatt.

Og så står bøker alltid på lista, og det er jeg glad for.

Spill til DS, PC eller PS2

Har lurt på å kjøpe digitalkamera til han fra oss, eller fra mormor (der er det jeg som må ordne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som kikker over ryggen mens jeg skriver. ;)

Godt det er flere husmoremner her, er nok vi som synes det er viktig å få lage maten og glede andre (mannen) med det. Har det likedan med kaker og desserter, men det er det jeg som er mest glad i hos oss, så det begrenser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke så lenge til du kan dra hjem :)

Håper du får en litt hyggeligere ettermiddag, og takk for innspill i dagboken min. Det er hyggelig når noen legger igjen spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende høstdag i dag - nydelig!

Gårsdagen ble ikke så ille, mannen skjønner innerst inne at vi får bedre plass hvis vi rydder (han har så utrolig mye TING, utrolig hvor mange høyttalere vi sikkert kan få bruk for en gang!), så det skal vel gå seg til.

Iste av fryseren og kjøleskapet i går etter middag, det var greit å få unna.

Begynte å rydde litt skap på morgenen, ser at vi har klær som bare har hengt og samlet støv siden vi flyttet inn, så noe kan vi nok kaste eller gi til Frelsesarmeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går tok vi en felles rydde/ordne sjau! Han la nytt tak på vedboden, og jeg ryddet inni og bar inn resten av veden fra i fjor, slik at vi er klare for en ny ladning som kommer i løpet av neste uke.

Og på morgenen i dag ryddet jeg litt i skuffene hans og plukket ut det jeg mente skulle kastes, så får han se på det når det passer.

Litt fremdrift om dagen, og det liker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann på kurs og deretter til svigermor.

Bare poden og meg til middag, det blir Mac Donalds! Etterpå skal vi kjøpe stol til rommet hans, kjøpe bursdagspresang og besøke min mor på sykehjemmet.

Hektisk og masete på jobb i dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ihvertfall store ambisjoner i går, selv om vi ikke rakk alt.

Besøk på sykehjemmet (bokollektivet) var ikke så oppløftende. De ansatte synes at hun begynner å huske enda mindre enn før. og at oppførselen endres.

Sukk, hadde jo håpet at hun skulle få være der mye lenger, men skjønner at jeg etterhvert må forberede meg på at hun skal flyttes videre til vanlig sykehjem for demente.

Bursdagspresang ble innkjøpt - bok til stesøster til lørdagen.

Tittet på stoler, men jeg var så sliten så vi måtte gi opp.

Ble en tidlig kveld i går, la oss foran TV'n så snart barna var i seng. Spiste pizza og så på House.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...